Puig confirma que la meitat de la Comunitat Valenciana tindrà restriccions de mobilitat

 

 

Com ja vam avançar en València Diari, un total de 77 Municipis de la Comunitat Valenciana se sumen al toc de queda en esta segona tanta de restriccions. La ja coneguda com a «cinquena onada de la pandèmia» no cessa. Per això, la reunió interdepartamental d’este dijous ha decidit ampliar els municipis que tornaran a tenir esta mesura.

«Continuem preocupats per una realitat constatable. Totes les comunitats autònomes estan en risc i els contagis segueixen en totes les franges d’edat», afirma Ximo Puig. «Cal prendre decisions, perquè a través de la prevenció, de les restriccions, hem de frenar la pandèmia», assegura el president de la Generalitat.

La xifra d’incidència acumulada en estos municipis fa que la situació sanitària siga, cada setmana, més preocupant. Els nous brots i l’augment dels casos ha portat a la Generalitat Valenciana a prendre esta difícil decisió. Un clar objectiu: frenar esta nova onada i evitar que la corba seguisca en augment.

En tan sols 15 dies s’ha DUPLICAT la presència de malalts a l’UCI, amb edats entre 35 i 50 anys. A més, 1 de cada 5 persones té menys de 35 anys. «Això no havia passat abans. Hem comprovat que el virus ataca els més vulnerables i ara són els no vacunats», reconeix.

«Sol·licitem l’autorització per a la restricció de mobilitat nocturna a 77 municipis.

A la província de València: Albal, Alboraia, Alcàsser, Aldaia, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benifaió, Bétera, Bunyol, Burjassot, Canals, Xiva, Foios, Gandia, Godella, l’Eliana, l’Olleria, Manises, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Mislata, Museros, Oliva, Paiporta, Paterna, Picassent, la Pobla de Farnals, la Pobla de Vallbona, Puçol, Puig, Rafelbunyol, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Sagunt, Silla, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torís, Utiel, València, Vilamarxant, Xeraco i Xirivella.

A la província d’Alacant: Alfàs del Pi, Alacant, Banyeres de Mariola, Benidorm, Callosa d’En Sarrià, Callosa de Segura, Calp, Dénia, Gata de Gorgos, La Nucia, Muro d’Alcoi, Ondara, Pego, Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, Sax, Teulada i Vila Joiosa.

A la província de Castelló: Alcalà de Xivert, Almenara, Benicàssim, Borriana, Borriol, Onda, Orpesa, Peníscola, Torreblanca, Vila-real i Vinaròs.

Un toc de queda que suspén la mobilitat de 01:00 a 06:00 hores «, confirma Puig. Esperant la decisió deL TSJCV, esta restricció entraria en vigor diumenge a la nit i afectaria 2,6 milions de valencians i valencianes, la meitat de la Comunitat. «No es pot deixar descontrolada la situació. Seria una irresponsabilitat», conclou Ximo Puig, que fa especial èmfasi que» la vacuna és l’arma de protecció massiva que tenim».

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.