Puig confirma que la meitat de la Comunitat Valenciana tindrà restriccions de mobilitat

 

 

Com ja vam avançar en València Diari, un total de 77 Municipis de la Comunitat Valenciana se sumen al toc de queda en esta segona tanta de restriccions. La ja coneguda com a «cinquena onada de la pandèmia» no cessa. Per això, la reunió interdepartamental d’este dijous ha decidit ampliar els municipis que tornaran a tenir esta mesura.

«Continuem preocupats per una realitat constatable. Totes les comunitats autònomes estan en risc i els contagis segueixen en totes les franges d’edat», afirma Ximo Puig. «Cal prendre decisions, perquè a través de la prevenció, de les restriccions, hem de frenar la pandèmia», assegura el president de la Generalitat.

La xifra d’incidència acumulada en estos municipis fa que la situació sanitària siga, cada setmana, més preocupant. Els nous brots i l’augment dels casos ha portat a la Generalitat Valenciana a prendre esta difícil decisió. Un clar objectiu: frenar esta nova onada i evitar que la corba seguisca en augment.

En tan sols 15 dies s’ha DUPLICAT la presència de malalts a l’UCI, amb edats entre 35 i 50 anys. A més, 1 de cada 5 persones té menys de 35 anys. «Això no havia passat abans. Hem comprovat que el virus ataca els més vulnerables i ara són els no vacunats», reconeix.

«Sol·licitem l’autorització per a la restricció de mobilitat nocturna a 77 municipis.

A la província de València: Albal, Alboraia, Alcàsser, Aldaia, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benifaió, Bétera, Bunyol, Burjassot, Canals, Xiva, Foios, Gandia, Godella, l’Eliana, l’Olleria, Manises, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Mislata, Museros, Oliva, Paiporta, Paterna, Picassent, la Pobla de Farnals, la Pobla de Vallbona, Puçol, Puig, Rafelbunyol, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Sagunt, Silla, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torís, Utiel, València, Vilamarxant, Xeraco i Xirivella.

A la província d’Alacant: Alfàs del Pi, Alacant, Banyeres de Mariola, Benidorm, Callosa d’En Sarrià, Callosa de Segura, Calp, Dénia, Gata de Gorgos, La Nucia, Muro d’Alcoi, Ondara, Pego, Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, Sax, Teulada i Vila Joiosa.

A la província de Castelló: Alcalà de Xivert, Almenara, Benicàssim, Borriana, Borriol, Onda, Orpesa, Peníscola, Torreblanca, Vila-real i Vinaròs.

Un toc de queda que suspén la mobilitat de 01:00 a 06:00 hores «, confirma Puig. Esperant la decisió deL TSJCV, esta restricció entraria en vigor diumenge a la nit i afectaria 2,6 milions de valencians i valencianes, la meitat de la Comunitat. «No es pot deixar descontrolada la situació. Seria una irresponsabilitat», conclou Ximo Puig, que fa especial èmfasi que» la vacuna és l’arma de protecció massiva que tenim».

Últimes notícies

Retencions de hores a l’AP-7 en Pedreguer per un conductor fugit a peu després d’un xoc

Un home de 39 anys ha sigut investigat després de provocar un accident per abast a l’AP-7 en Pedreguer i fugir a peu, fet que ha causat llargues retencions i una recerca intensa de la Guàrdia Civil i la Policia Local.

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.