Puig confirma que la meitat de la Comunitat Valenciana tindrà restriccions de mobilitat

 

 

Com ja vam avançar en València Diari, un total de 77 Municipis de la Comunitat Valenciana se sumen al toc de queda en esta segona tanta de restriccions. La ja coneguda com a «cinquena onada de la pandèmia» no cessa. Per això, la reunió interdepartamental d’este dijous ha decidit ampliar els municipis que tornaran a tenir esta mesura.

«Continuem preocupats per una realitat constatable. Totes les comunitats autònomes estan en risc i els contagis segueixen en totes les franges d’edat», afirma Ximo Puig. «Cal prendre decisions, perquè a través de la prevenció, de les restriccions, hem de frenar la pandèmia», assegura el president de la Generalitat.

La xifra d’incidència acumulada en estos municipis fa que la situació sanitària siga, cada setmana, més preocupant. Els nous brots i l’augment dels casos ha portat a la Generalitat Valenciana a prendre esta difícil decisió. Un clar objectiu: frenar esta nova onada i evitar que la corba seguisca en augment.

En tan sols 15 dies s’ha DUPLICAT la presència de malalts a l’UCI, amb edats entre 35 i 50 anys. A més, 1 de cada 5 persones té menys de 35 anys. «Això no havia passat abans. Hem comprovat que el virus ataca els més vulnerables i ara són els no vacunats», reconeix.

«Sol·licitem l’autorització per a la restricció de mobilitat nocturna a 77 municipis.

A la província de València: Albal, Alboraia, Alcàsser, Aldaia, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benifaió, Bétera, Bunyol, Burjassot, Canals, Xiva, Foios, Gandia, Godella, l’Eliana, l’Olleria, Manises, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Mislata, Museros, Oliva, Paiporta, Paterna, Picassent, la Pobla de Farnals, la Pobla de Vallbona, Puçol, Puig, Rafelbunyol, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Sagunt, Silla, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torís, Utiel, València, Vilamarxant, Xeraco i Xirivella.

A la província d’Alacant: Alfàs del Pi, Alacant, Banyeres de Mariola, Benidorm, Callosa d’En Sarrià, Callosa de Segura, Calp, Dénia, Gata de Gorgos, La Nucia, Muro d’Alcoi, Ondara, Pego, Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, Sax, Teulada i Vila Joiosa.

A la província de Castelló: Alcalà de Xivert, Almenara, Benicàssim, Borriana, Borriol, Onda, Orpesa, Peníscola, Torreblanca, Vila-real i Vinaròs.

Un toc de queda que suspén la mobilitat de 01:00 a 06:00 hores «, confirma Puig. Esperant la decisió deL TSJCV, esta restricció entraria en vigor diumenge a la nit i afectaria 2,6 milions de valencians i valencianes, la meitat de la Comunitat. «No es pot deixar descontrolada la situació. Seria una irresponsabilitat», conclou Ximo Puig, que fa especial èmfasi que» la vacuna és l’arma de protecció massiva que tenim».

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.