12.4 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Puig confirma que la meitat de la Comunitat Valenciana tindrà restriccions de mobilitat

 

 

Com ja vam avançar en València Diari, un total de 77 Municipis de la Comunitat Valenciana se sumen al toc de queda en esta segona tanta de restriccions. La ja coneguda com a “cinquena onada de la pandèmia” no cessa. Per això, la reunió interdepartamental d’este dijous ha decidit ampliar els municipis que tornaran a tenir esta mesura.

“Continuem preocupats per una realitat constatable. Totes les comunitats autònomes estan en risc i els contagis segueixen en totes les franges d’edat”, afirma Ximo Puig. “Cal prendre decisions, perquè a través de la prevenció, de les restriccions, hem de frenar la pandèmia”, assegura el president de la Generalitat.

La xifra d’incidència acumulada en estos municipis fa que la situació sanitària siga, cada setmana, més preocupant. Els nous brots i l’augment dels casos ha portat a la Generalitat Valenciana a prendre esta difícil decisió. Un clar objectiu: frenar esta nova onada i evitar que la corba seguisca en augment.

En tan sols 15 dies s’ha DUPLICAT la presència de malalts a l’UCI, amb edats entre 35 i 50 anys. A més, 1 de cada 5 persones té menys de 35 anys. “Això no havia passat abans. Hem comprovat que el virus ataca els més vulnerables i ara són els no vacunats”, reconeix.

“Sol·licitem l’autorització per a la restricció de mobilitat nocturna a 77 municipis.

A la província de València: Albal, Alboraia, Alcàsser, Aldaia, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benifaió, Bétera, Bunyol, Burjassot, Canals, Xiva, Foios, Gandia, Godella, l’Eliana, l’Olleria, Manises, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Mislata, Museros, Oliva, Paiporta, Paterna, Picassent, la Pobla de Farnals, la Pobla de Vallbona, Puçol, Puig, Rafelbunyol, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Sagunt, Silla, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torís, Utiel, València, Vilamarxant, Xeraco i Xirivella.

A la província d’Alacant: Alfàs del Pi, Alacant, Banyeres de Mariola, Benidorm, Callosa d’En Sarrià, Callosa de Segura, Calp, Dénia, Gata de Gorgos, La Nucia, Muro d’Alcoi, Ondara, Pego, Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, Sax, Teulada i Vila Joiosa.

A la província de Castelló: Alcalà de Xivert, Almenara, Benicàssim, Borriana, Borriol, Onda, Orpesa, Peníscola, Torreblanca, Vila-real i Vinaròs.

Un toc de queda que suspén la mobilitat de 01:00 a 06:00 hores “, confirma Puig. Esperant la decisió deL TSJCV, esta restricció entraria en vigor diumenge a la nit i afectaria 2,6 milions de valencians i valencianes, la meitat de la Comunitat. “No es pot deixar descontrolada la situació. Seria una irresponsabilitat”, conclou Ximo Puig, que fa especial èmfasi que” la vacuna és l’arma de protecció massiva que tenim”.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.