Puig confirma que la meitat de la Comunitat Valenciana tindrà restriccions de mobilitat

 

 

Com ja vam avançar en València Diari, un total de 77 Municipis de la Comunitat Valenciana se sumen al toc de queda en esta segona tanta de restriccions. La ja coneguda com a «cinquena onada de la pandèmia» no cessa. Per això, la reunió interdepartamental d’este dijous ha decidit ampliar els municipis que tornaran a tenir esta mesura.

«Continuem preocupats per una realitat constatable. Totes les comunitats autònomes estan en risc i els contagis segueixen en totes les franges d’edat», afirma Ximo Puig. «Cal prendre decisions, perquè a través de la prevenció, de les restriccions, hem de frenar la pandèmia», assegura el president de la Generalitat.

La xifra d’incidència acumulada en estos municipis fa que la situació sanitària siga, cada setmana, més preocupant. Els nous brots i l’augment dels casos ha portat a la Generalitat Valenciana a prendre esta difícil decisió. Un clar objectiu: frenar esta nova onada i evitar que la corba seguisca en augment.

En tan sols 15 dies s’ha DUPLICAT la presència de malalts a l’UCI, amb edats entre 35 i 50 anys. A més, 1 de cada 5 persones té menys de 35 anys. «Això no havia passat abans. Hem comprovat que el virus ataca els més vulnerables i ara són els no vacunats», reconeix.

«Sol·licitem l’autorització per a la restricció de mobilitat nocturna a 77 municipis.

A la província de València: Albal, Alboraia, Alcàsser, Aldaia, Alfafar, Alginet, Almussafes, Benaguasil, Benetússer, Benifaió, Bétera, Bunyol, Burjassot, Canals, Xiva, Foios, Gandia, Godella, l’Eliana, l’Olleria, Manises, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Mislata, Museros, Oliva, Paiporta, Paterna, Picassent, la Pobla de Farnals, la Pobla de Vallbona, Puçol, Puig, Rafelbunyol, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Sagunt, Silla, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torís, Utiel, València, Vilamarxant, Xeraco i Xirivella.

A la província d’Alacant: Alfàs del Pi, Alacant, Banyeres de Mariola, Benidorm, Callosa d’En Sarrià, Callosa de Segura, Calp, Dénia, Gata de Gorgos, La Nucia, Muro d’Alcoi, Ondara, Pego, Santa Pola, Sant Vicent del Raspeig, Sax, Teulada i Vila Joiosa.

A la província de Castelló: Alcalà de Xivert, Almenara, Benicàssim, Borriana, Borriol, Onda, Orpesa, Peníscola, Torreblanca, Vila-real i Vinaròs.

Un toc de queda que suspén la mobilitat de 01:00 a 06:00 hores «, confirma Puig. Esperant la decisió deL TSJCV, esta restricció entraria en vigor diumenge a la nit i afectaria 2,6 milions de valencians i valencianes, la meitat de la Comunitat. «No es pot deixar descontrolada la situació. Seria una irresponsabilitat», conclou Ximo Puig, que fa especial èmfasi que» la vacuna és l’arma de protecció massiva que tenim».

Últimes notícies

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.