Puig no entén que Madrid estiga oberta per Setmana Santa: «És com anar en direcció prohibida»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha insistit este dilluns que totes les autonomies haurien d’estar tancades en les vacacions de Setmana Santa per a «generar una atmosfera favorable a la contenció», pel que veu «difícil d’entendre» que la Comunitat de Madrid es plantege no fer-ho. «És com quan un va en direcció prohibida en l’autopista», ha sentenciat Puig.

 

A dos dies del Consell Interterritorial de Sanitat, Puig espera que hi haja un ampli consens en Espanya en les restriccions de Pasqua, amb l’objectiu de no donar missatges contradictoris a la ciutadania perquè «és l’única manera». També ha recordat que «per descomptat» el tancament perimetral és d’obligat compliment.

 

«El cansament ‘pandèmic’ existix, tots tenim ganes que passe ja, però ara estem per primera volta en posició d’atac. Estem guanyant este partit», ha defensat en una entrevista en ‘Espill públic’. 

 

Incidència acumulada en el territori valencià

Puig ha destacat que la incidència acumulada en el territori valencià ja està per davall de 80 casos per cada 100.000 habitants, una caiguda que ha atribuït a la responsabilitat dels valencians i a l’avanç de la vacunació. Abril és el mes que ha tornat a apuntar com a escenari per a la vacunació massiva per a «arribar a l’estiu en les millors condicions».

 

Fins a eixe moment, ha confiat que s’agilite la recepció de vacunes i ha defensat que la d’AstraZeneca es puga punxar a majors de 55 anys com reclama Catalunya, però sempre sobre la base de criteris científics com ja s’ha autoritzat en Alemanya. «No adoptarem cap mesura que puga posar en risc a ningú», ha remarcat.

 

En matèria econòmica, Puig s’ha compromés a estudiar durant esta setmana tots els informes de Salut Pública per a adoptar en conseqüència «les mesures corresponents de flexibilització», davant de la petició de l’hostaleria d’obrir en interiors i tancar més tard.

 

Desescalada amb seguretat

Però ha advertit que cal desescalar amb seguretat perquè «no podem fer passos arrere», a demés de recordar que en els espais tancats hi ha més contagis. En tot cas, ha tornat a empatitzar amb «el dolor i tristesa de centenars de milers de persones vinculades al sector» i ha ressaltat el pla ‘Resistir’ amb més de 400 milions d’ajudes, a l’espera del fons nacional d’11.000 milions.

 

De cara a la represa del turisme, ha confiat que a partir de maig puguen començar a arribar viatgers i es comence a obrir la mobilitat a Europa amb el certificat de vacunació, recordant que en 2019 van arribar 30 milions de turistes al territori valencià i l’any passat aquesta xifra va caure un 73%. «Fins i tot obrint perdem», ha constatat.

Últimes notícies

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.
FILMOTECA D'ESTIU