Puig no entén que Madrid estiga oberta per Setmana Santa: «És com anar en direcció prohibida»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha insistit este dilluns que totes les autonomies haurien d’estar tancades en les vacacions de Setmana Santa per a «generar una atmosfera favorable a la contenció», pel que veu «difícil d’entendre» que la Comunitat de Madrid es plantege no fer-ho. «És com quan un va en direcció prohibida en l’autopista», ha sentenciat Puig.

 

A dos dies del Consell Interterritorial de Sanitat, Puig espera que hi haja un ampli consens en Espanya en les restriccions de Pasqua, amb l’objectiu de no donar missatges contradictoris a la ciutadania perquè «és l’única manera». També ha recordat que «per descomptat» el tancament perimetral és d’obligat compliment.

 

«El cansament ‘pandèmic’ existix, tots tenim ganes que passe ja, però ara estem per primera volta en posició d’atac. Estem guanyant este partit», ha defensat en una entrevista en ‘Espill públic’. 

 

Incidència acumulada en el territori valencià

Puig ha destacat que la incidència acumulada en el territori valencià ja està per davall de 80 casos per cada 100.000 habitants, una caiguda que ha atribuït a la responsabilitat dels valencians i a l’avanç de la vacunació. Abril és el mes que ha tornat a apuntar com a escenari per a la vacunació massiva per a «arribar a l’estiu en les millors condicions».

 

Fins a eixe moment, ha confiat que s’agilite la recepció de vacunes i ha defensat que la d’AstraZeneca es puga punxar a majors de 55 anys com reclama Catalunya, però sempre sobre la base de criteris científics com ja s’ha autoritzat en Alemanya. «No adoptarem cap mesura que puga posar en risc a ningú», ha remarcat.

 

En matèria econòmica, Puig s’ha compromés a estudiar durant esta setmana tots els informes de Salut Pública per a adoptar en conseqüència «les mesures corresponents de flexibilització», davant de la petició de l’hostaleria d’obrir en interiors i tancar més tard.

 

Desescalada amb seguretat

Però ha advertit que cal desescalar amb seguretat perquè «no podem fer passos arrere», a demés de recordar que en els espais tancats hi ha més contagis. En tot cas, ha tornat a empatitzar amb «el dolor i tristesa de centenars de milers de persones vinculades al sector» i ha ressaltat el pla ‘Resistir’ amb més de 400 milions d’ajudes, a l’espera del fons nacional d’11.000 milions.

 

De cara a la represa del turisme, ha confiat que a partir de maig puguen començar a arribar viatgers i es comence a obrir la mobilitat a Europa amb el certificat de vacunació, recordant que en 2019 van arribar 30 milions de turistes al territori valencià i l’any passat aquesta xifra va caure un 73%. «Fins i tot obrint perdem», ha constatat.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.