Puig no entén que Madrid estiga oberta per Setmana Santa: «És com anar en direcció prohibida»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha insistit este dilluns que totes les autonomies haurien d’estar tancades en les vacacions de Setmana Santa per a «generar una atmosfera favorable a la contenció», pel que veu «difícil d’entendre» que la Comunitat de Madrid es plantege no fer-ho. «És com quan un va en direcció prohibida en l’autopista», ha sentenciat Puig.

 

A dos dies del Consell Interterritorial de Sanitat, Puig espera que hi haja un ampli consens en Espanya en les restriccions de Pasqua, amb l’objectiu de no donar missatges contradictoris a la ciutadania perquè «és l’única manera». També ha recordat que «per descomptat» el tancament perimetral és d’obligat compliment.

 

«El cansament ‘pandèmic’ existix, tots tenim ganes que passe ja, però ara estem per primera volta en posició d’atac. Estem guanyant este partit», ha defensat en una entrevista en ‘Espill públic’. 

 

Incidència acumulada en el territori valencià

Puig ha destacat que la incidència acumulada en el territori valencià ja està per davall de 80 casos per cada 100.000 habitants, una caiguda que ha atribuït a la responsabilitat dels valencians i a l’avanç de la vacunació. Abril és el mes que ha tornat a apuntar com a escenari per a la vacunació massiva per a «arribar a l’estiu en les millors condicions».

 

Fins a eixe moment, ha confiat que s’agilite la recepció de vacunes i ha defensat que la d’AstraZeneca es puga punxar a majors de 55 anys com reclama Catalunya, però sempre sobre la base de criteris científics com ja s’ha autoritzat en Alemanya. «No adoptarem cap mesura que puga posar en risc a ningú», ha remarcat.

 

En matèria econòmica, Puig s’ha compromés a estudiar durant esta setmana tots els informes de Salut Pública per a adoptar en conseqüència «les mesures corresponents de flexibilització», davant de la petició de l’hostaleria d’obrir en interiors i tancar més tard.

 

Desescalada amb seguretat

Però ha advertit que cal desescalar amb seguretat perquè «no podem fer passos arrere», a demés de recordar que en els espais tancats hi ha més contagis. En tot cas, ha tornat a empatitzar amb «el dolor i tristesa de centenars de milers de persones vinculades al sector» i ha ressaltat el pla ‘Resistir’ amb més de 400 milions d’ajudes, a l’espera del fons nacional d’11.000 milions.

 

De cara a la represa del turisme, ha confiat que a partir de maig puguen començar a arribar viatgers i es comence a obrir la mobilitat a Europa amb el certificat de vacunació, recordant que en 2019 van arribar 30 milions de turistes al territori valencià i l’any passat aquesta xifra va caure un 73%. «Fins i tot obrint perdem», ha constatat.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.