Puig no entén que Madrid estiga oberta per Setmana Santa: «És com anar en direcció prohibida»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha insistit este dilluns que totes les autonomies haurien d’estar tancades en les vacacions de Setmana Santa per a «generar una atmosfera favorable a la contenció», pel que veu «difícil d’entendre» que la Comunitat de Madrid es plantege no fer-ho. «És com quan un va en direcció prohibida en l’autopista», ha sentenciat Puig.

 

A dos dies del Consell Interterritorial de Sanitat, Puig espera que hi haja un ampli consens en Espanya en les restriccions de Pasqua, amb l’objectiu de no donar missatges contradictoris a la ciutadania perquè «és l’única manera». També ha recordat que «per descomptat» el tancament perimetral és d’obligat compliment.

 

«El cansament ‘pandèmic’ existix, tots tenim ganes que passe ja, però ara estem per primera volta en posició d’atac. Estem guanyant este partit», ha defensat en una entrevista en ‘Espill públic’. 

 

Incidència acumulada en el territori valencià

Puig ha destacat que la incidència acumulada en el territori valencià ja està per davall de 80 casos per cada 100.000 habitants, una caiguda que ha atribuït a la responsabilitat dels valencians i a l’avanç de la vacunació. Abril és el mes que ha tornat a apuntar com a escenari per a la vacunació massiva per a «arribar a l’estiu en les millors condicions».

 

Fins a eixe moment, ha confiat que s’agilite la recepció de vacunes i ha defensat que la d’AstraZeneca es puga punxar a majors de 55 anys com reclama Catalunya, però sempre sobre la base de criteris científics com ja s’ha autoritzat en Alemanya. «No adoptarem cap mesura que puga posar en risc a ningú», ha remarcat.

 

En matèria econòmica, Puig s’ha compromés a estudiar durant esta setmana tots els informes de Salut Pública per a adoptar en conseqüència «les mesures corresponents de flexibilització», davant de la petició de l’hostaleria d’obrir en interiors i tancar més tard.

 

Desescalada amb seguretat

Però ha advertit que cal desescalar amb seguretat perquè «no podem fer passos arrere», a demés de recordar que en els espais tancats hi ha més contagis. En tot cas, ha tornat a empatitzar amb «el dolor i tristesa de centenars de milers de persones vinculades al sector» i ha ressaltat el pla ‘Resistir’ amb més de 400 milions d’ajudes, a l’espera del fons nacional d’11.000 milions.

 

De cara a la represa del turisme, ha confiat que a partir de maig puguen començar a arribar viatgers i es comence a obrir la mobilitat a Europa amb el certificat de vacunació, recordant que en 2019 van arribar 30 milions de turistes al territori valencià i l’any passat aquesta xifra va caure un 73%. «Fins i tot obrint perdem», ha constatat.

Últimes notícies

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.