Puig creu que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal» i ha apuntat que «hi ha causes molt complexes» que la fan «bastant difícil d’explicar».

 

Així ho ha afirmat Puig en una entrevista en ‘Herrera en COPE’, després del segon dia consecutiu amb més de 9.000 contagis en el territori valencià i amb 4.594 persones hospitalitzades, i una setmana després d’endurir les mesures restrictives.

 

Estes restriccions arriben després d’un Nadal amb mesures dures en les que no podia haver-hi retrobament familiar fora de la Comunitat Valenciana. Amb tot, Puig ha considerat que la situació és molt difícil en els hospitals i ha valorat l’esforç enorme dels professionals, aguantant esta situació.

 

Situació extrema en els hospitals

Per al president, hi ha alguna explicació respecte a esta situació, com el fet que la incidència en la primera i segona ona fora més baixa en el territori valencià. Açò  afavorix «la intel·ligència d’este virus en la seua lluita per la superació i la propagació» , i que el mateix passa en llocs com Portugal, Extremadura o Múrcia.

 

«A pesar del gran estrès que es viu als hospitals, hi ha una estabilització o fins i tot evolució a la baixa en algunes zones, però dins d’una situació extrema». Així i tot, «encara que ahir van baixar els ingressos, estes són qüestions que poden ser puntuals i vindran setmanes molt complicades», ha manifestat Puig.

 

En este sentit, «més enllà que es puguen ampliar els llits i les UCI, que són suficients en este moment, els professionals estan durant molts mesos treballant durament, i el nivell d’esgotament físic i mental és alt».

 

Nova variant britànica i vacunació

Preguntat respecte a la nova variant britànica del virus, Ximo Puig s’ha mostrat molt preocupat, ja que en algunes comunitats té una important aportació als contagis. «En València teòricament no, però en Alacant pot haver augmentat», ha agregat, i ha apuntat que «allí viuen molts residents britànics, un terç dels quals viuen en Espanya i que existix una relació molt directa».

 

D’altra banda, el president del govern valencià ha indicat que «esta setmana ja s’ha anat alentint la vacunació de les primeres dosis, ja que vivim en la incertesa. No sabem quantes dosis rebrem el dilluns», ha advertit, al mateix temps que ha recordat que cal garantir que puguen posar-se les segones dosis.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.
FILMOTECA D'ESTIU