Puig creu que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal» i ha apuntat que «hi ha causes molt complexes» que la fan «bastant difícil d’explicar».

 

Així ho ha afirmat Puig en una entrevista en ‘Herrera en COPE’, després del segon dia consecutiu amb més de 9.000 contagis en el territori valencià i amb 4.594 persones hospitalitzades, i una setmana després d’endurir les mesures restrictives.

 

Estes restriccions arriben després d’un Nadal amb mesures dures en les que no podia haver-hi retrobament familiar fora de la Comunitat Valenciana. Amb tot, Puig ha considerat que la situació és molt difícil en els hospitals i ha valorat l’esforç enorme dels professionals, aguantant esta situació.

 

Situació extrema en els hospitals

Per al president, hi ha alguna explicació respecte a esta situació, com el fet que la incidència en la primera i segona ona fora més baixa en el territori valencià. Açò  afavorix «la intel·ligència d’este virus en la seua lluita per la superació i la propagació» , i que el mateix passa en llocs com Portugal, Extremadura o Múrcia.

 

«A pesar del gran estrès que es viu als hospitals, hi ha una estabilització o fins i tot evolució a la baixa en algunes zones, però dins d’una situació extrema». Així i tot, «encara que ahir van baixar els ingressos, estes són qüestions que poden ser puntuals i vindran setmanes molt complicades», ha manifestat Puig.

 

En este sentit, «més enllà que es puguen ampliar els llits i les UCI, que són suficients en este moment, els professionals estan durant molts mesos treballant durament, i el nivell d’esgotament físic i mental és alt».

 

Nova variant britànica i vacunació

Preguntat respecte a la nova variant britànica del virus, Ximo Puig s’ha mostrat molt preocupat, ja que en algunes comunitats té una important aportació als contagis. «En València teòricament no, però en Alacant pot haver augmentat», ha agregat, i ha apuntat que «allí viuen molts residents britànics, un terç dels quals viuen en Espanya i que existix una relació molt directa».

 

D’altra banda, el president del govern valencià ha indicat que «esta setmana ja s’ha anat alentint la vacunació de les primeres dosis, ja que vivim en la incertesa. No sabem quantes dosis rebrem el dilluns», ha advertit, al mateix temps que ha recordat que cal garantir que puguen posar-se les segones dosis.

Últimes notícies

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.