13.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Puig planteja prorrogar el toc de queda fins a juny retardant-lo a la 1

El President de la Generalitat, Ximo Puig, aposta per prorrogar el toc de queda dos setmanes més a la Comunitat Valenciana, a partir del pròxim dilluns 24 de maig -quan vencen les actuals restriccions, encara que retardant la seua hora d’inici, és a dir, situant-ho en la 1 de la matinada.

Segons ha assenyalat Puig, això permetrà als bars i restaurants ampliar el seu horari d’obertura, ja que ara estan obligats a tancar a les 23.30 hores, encara que no ha concretat més eixes noves franges.

En declaracions als mitjans a la seua arribada al 43 Congrés Federal que UGT celebra a València, el President ha indicat que en els pròxims dies es traslladarà “el més ràpid possible” al Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) la proposta del Consell perquè les noves mesures contra el coronavirus que afecten drets fonamentals siguen ratificades.

A més, ha afegit que és espera que esta pròrroga de la limitació de la mobilitat nocturna que el Govern autonòmic siga l’última. “A principis de juny ens agradaria alliberar el toc de queda però hem de ser molt prudents”, ha indicat Puig, malgrat que “estem en unes xifres extraordinàries”, amb una incidència acumulada de 29 casos per cada cent mil habitants.

Oci nocturn, encara tancat

 

Respecte a l’oci nocturn, continuarà tancat, encara que el president ha matisat que “falten poques setmanes perquè l’horitzó estiga més buidat”.

Respecte a això, Puig hi ha parlat de “màxima prudència” i “d’obertura progressiva“, perquè encara no es coneixen les derivades de l’augment de la mobilitat després de la fi de l’estat d’alarma, per la qual cosa “pot haver-hi un cert repunt” i “hem d’encapsular al màxim els brots, continuar amb la labor de rastreig i agilitar la vacunació”.

Últimes notícies

Calero s’acomiada del Llevant convençut que anava a salvar a l’equip i sense retrets al club

Julián Calero ha dit adeu al Llevant defenent que anava a salvar a l'equip i acceptant la decisió del club sense retrets. Deixa al conjunt a tres punts de la salvació després de l'ascens recent.

Rovira se’n va anar a Alacant el 29-O per la falsa tranquil·litat que atribuïx al Govern

El conseller d'Educació en funcions ha defés el seu desplaçament en plena DANA al·legant motius personals i una sensació de calma que li va traslladar la Delegació del Govern. Ha insistit que Educació no decidix tancar col·legis i que, amb dades completes de Aemet i la CHJ, s'hauria quedat a València.

Calero s’acomiada del Llevant: convencidísimo de salvar a l’equip i sense retrets

Julián Calero va assegurar en el seu adeu que estava convencidísimo de salvar al Llevant i, malgrat la mala ratxa, va dir que no retrau al club la rescissió.

Aagesen urgix al fet que la veritat arribe a la Comunitat Valenciana un any després de la DANA

La vicepresidenta tercera i ministra de Transició Ecològica va afirmar a Roma que va haver-hi informació suficient abans de la tragèdia i va demanar posar fi a les falsedats. Les seues paraules arriben després de l'emissió d'una entrevista a Salomé Pradas que va reactivar l'encreuament d'acusacions.

Ayoze Pérez subratlla la ratxa del Vila-real: cinc victòries seguides i tercer lloc a dos punts

El davanter va valorar el quint triomf seguit a Sant Sebastià, que va consolidar al Vila-real en la tercera plaça, a dos punts del Barcelona. També va abordar el contrast amb la 'Champions' i el seu retorn a l'onze després dels problemes físics.

Vent de ponent i calor, els adversaris previstos per a la Marató València

Ratxes de ponent de 30-40 km/h i calor marcaran la prova: 14é de mínima a l'eixida i fins a 22é al migdia, amb pluja molt improbable.

L’AVL firmarà un conveni amb el Congrés per a la difusió del valencià

L'AVL firmarà el dimecres a València un conveni amb el Congrés destinat a la formació, el coneixement i la difusió del valencià. A l'acte assistiran Verònica Cantó i Francina Armengol i es produirà una setmana després de l'elecció de Juanfran Pérez Llorca.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la DANA podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu concloure al juny de 2026 les 17 obres d'emergència iniciades després de la DANA del 29 d'octubre de 2024. El pla de resiliència aspira a estar en execució en 2030.