15 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Puig planteja prorrogar el toc de queda fins a juny retardant-lo a la 1

El President de la Generalitat, Ximo Puig, aposta per prorrogar el toc de queda dos setmanes més a la Comunitat Valenciana, a partir del pròxim dilluns 24 de maig -quan vencen les actuals restriccions, encara que retardant la seua hora d’inici, és a dir, situant-ho en la 1 de la matinada.

Segons ha assenyalat Puig, això permetrà als bars i restaurants ampliar el seu horari d’obertura, ja que ara estan obligats a tancar a les 23.30 hores, encara que no ha concretat més eixes noves franges.

En declaracions als mitjans a la seua arribada al 43 Congrés Federal que UGT celebra a València, el President ha indicat que en els pròxims dies es traslladarà “el més ràpid possible” al Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) la proposta del Consell perquè les noves mesures contra el coronavirus que afecten drets fonamentals siguen ratificades.

A més, ha afegit que és espera que esta pròrroga de la limitació de la mobilitat nocturna que el Govern autonòmic siga l’última. “A principis de juny ens agradaria alliberar el toc de queda però hem de ser molt prudents”, ha indicat Puig, malgrat que “estem en unes xifres extraordinàries”, amb una incidència acumulada de 29 casos per cada cent mil habitants.

Oci nocturn, encara tancat

 

Respecte a l’oci nocturn, continuarà tancat, encara que el president ha matisat que “falten poques setmanes perquè l’horitzó estiga més buidat”.

Respecte a això, Puig hi ha parlat de “màxima prudència” i “d’obertura progressiva“, perquè encara no es coneixen les derivades de l’augment de la mobilitat després de la fi de l’estat d’alarma, per la qual cosa “pot haver-hi un cert repunt” i “hem d’encapsular al màxim els brots, continuar amb la labor de rastreig i agilitar la vacunació”.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.