Puig planteja prorrogar el toc de queda fins a juny retardant-lo a la 1

El President de la Generalitat, Ximo Puig, aposta per prorrogar el toc de queda dos setmanes més a la Comunitat Valenciana, a partir del pròxim dilluns 24 de maig -quan vencen les actuals restriccions, encara que retardant la seua hora d’inici, és a dir, situant-ho en la 1 de la matinada.

Segons ha assenyalat Puig, això permetrà als bars i restaurants ampliar el seu horari d’obertura, ja que ara estan obligats a tancar a les 23.30 hores, encara que no ha concretat més eixes noves franges.

En declaracions als mitjans a la seua arribada al 43 Congrés Federal que UGT celebra a València, el President ha indicat que en els pròxims dies es traslladarà “el més ràpid possible” al Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) la proposta del Consell perquè les noves mesures contra el coronavirus que afecten drets fonamentals siguen ratificades.

A més, ha afegit que és espera que esta pròrroga de la limitació de la mobilitat nocturna que el Govern autonòmic siga l’última. “A principis de juny ens agradaria alliberar el toc de queda però hem de ser molt prudents”, ha indicat Puig, malgrat que “estem en unes xifres extraordinàries», amb una incidència acumulada de 29 casos per cada cent mil habitants.

Oci nocturn, encara tancat

 

Respecte a l’oci nocturn, continuarà tancat, encara que el president ha matisat que “falten poques setmanes perquè l’horitzó estiga més buidat”.

Respecte a això, Puig hi ha parlat de “màxima prudència” i “d’obertura progressiva“, perquè encara no es coneixen les derivades de l’augment de la mobilitat després de la fi de l’estat d’alarma, per la qual cosa “pot haver-hi un cert repunt” i “hem d’encapsular al màxim els brots, continuar amb la labor de rastreig i agilitar la vacunació”.

Últimes notícies

Preemergencia per risc d’inundacions en el Magre, Baix Túria i diversos barrancs

Emergències de la Generalitat ha activat la preemergencia hidrològica de nivell groc al Magre, Baix Túria, Poyo-Saleta, Carraixet-Calderona i a la zona de barrancs de l’Albufera. S’insta els ajuntaments a activar els seus plans davant el risc d’inundacions i a reforçar la vigilància en punts crítics.

Paiporta i Aldaia aguanten 60 l/m² en una hora sense danys greus però amb el record de la dana

Paiporta i Aldaia han registrat 60 litres per metre quadrat en una hora sense incidències greus, però amb el temor encara present després de la dana de 2024. Les obres en barrancs, clavegueram i escorrentia han funcionat però els veïns continuen en alerta.

Aemet activa l’avís taronja per pluges intenses a la costa d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges de fins a 120 l/m2 en dotze hores a la costa d’Alacant i sud de València, amb altres avisos taronja i grocs per precipitacions i tempestats en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Les fortes pluges col·lapsen el trànsit a València i deixen 85 l/m² en mitja hora a L’Eliana

Les pluges intenses i les tronades han obligat a reduir la velocitat en diverses vies de l’àrea de València i han deixat fins a 85 l/m² en L’Eliana en només mitja hora, amb avís taronja activat per Aemet.

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen el metro i l’aeroport i reobrin la por a una nova DANA

Un front de tempestes ha descarregat fins a 100 l/m2 en punts de l’Horta i la ciutat de València, amb quasi 500 incidents, talls de túnels, suspensió de classes, tancament temporal del metro i de l’aeroport de Manises i el record encara viu de la DANA de 2024 en municipis com Torrent, Paiporta i Aldaia.

Les fortes tronades obliguen a gestionar 478 incidents a la província de València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 478 incidents per les fortes tronades a la província de València entre les 14.00 i les 23.00 hores, un centenar dels quals a la capital, sense danys personals.