Puig planteja prorrogar el toc de queda fins a juny retardant-lo a la 1

El President de la Generalitat, Ximo Puig, aposta per prorrogar el toc de queda dos setmanes més a la Comunitat Valenciana, a partir del pròxim dilluns 24 de maig -quan vencen les actuals restriccions, encara que retardant la seua hora d’inici, és a dir, situant-ho en la 1 de la matinada.

Segons ha assenyalat Puig, això permetrà als bars i restaurants ampliar el seu horari d’obertura, ja que ara estan obligats a tancar a les 23.30 hores, encara que no ha concretat més eixes noves franges.

En declaracions als mitjans a la seua arribada al 43 Congrés Federal que UGT celebra a València, el President ha indicat que en els pròxims dies es traslladarà “el més ràpid possible” al Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) la proposta del Consell perquè les noves mesures contra el coronavirus que afecten drets fonamentals siguen ratificades.

A més, ha afegit que és espera que esta pròrroga de la limitació de la mobilitat nocturna que el Govern autonòmic siga l’última. “A principis de juny ens agradaria alliberar el toc de queda però hem de ser molt prudents”, ha indicat Puig, malgrat que “estem en unes xifres extraordinàries», amb una incidència acumulada de 29 casos per cada cent mil habitants.

Oci nocturn, encara tancat

 

Respecte a l’oci nocturn, continuarà tancat, encara que el president ha matisat que “falten poques setmanes perquè l’horitzó estiga més buidat”.

Respecte a això, Puig hi ha parlat de “màxima prudència” i “d’obertura progressiva“, perquè encara no es coneixen les derivades de l’augment de la mobilitat després de la fi de l’estat d’alarma, per la qual cosa “pot haver-hi un cert repunt” i “hem d’encapsular al màxim els brots, continuar amb la labor de rastreig i agilitar la vacunació”.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.