Puig planteja prorrogar el toc de queda fins a juny retardant-lo a la 1

El President de la Generalitat, Ximo Puig, aposta per prorrogar el toc de queda dos setmanes més a la Comunitat Valenciana, a partir del pròxim dilluns 24 de maig -quan vencen les actuals restriccions, encara que retardant la seua hora d’inici, és a dir, situant-ho en la 1 de la matinada.

Segons ha assenyalat Puig, això permetrà als bars i restaurants ampliar el seu horari d’obertura, ja que ara estan obligats a tancar a les 23.30 hores, encara que no ha concretat més eixes noves franges.

En declaracions als mitjans a la seua arribada al 43 Congrés Federal que UGT celebra a València, el President ha indicat que en els pròxims dies es traslladarà “el més ràpid possible” al Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) la proposta del Consell perquè les noves mesures contra el coronavirus que afecten drets fonamentals siguen ratificades.

A més, ha afegit que és espera que esta pròrroga de la limitació de la mobilitat nocturna que el Govern autonòmic siga l’última. “A principis de juny ens agradaria alliberar el toc de queda però hem de ser molt prudents”, ha indicat Puig, malgrat que “estem en unes xifres extraordinàries», amb una incidència acumulada de 29 casos per cada cent mil habitants.

Oci nocturn, encara tancat

 

Respecte a l’oci nocturn, continuarà tancat, encara que el president ha matisat que “falten poques setmanes perquè l’horitzó estiga més buidat”.

Respecte a això, Puig hi ha parlat de “màxima prudència” i “d’obertura progressiva“, perquè encara no es coneixen les derivades de l’augment de la mobilitat després de la fi de l’estat d’alarma, per la qual cosa “pot haver-hi un cert repunt” i “hem d’encapsular al màxim els brots, continuar amb la labor de rastreig i agilitar la vacunació”.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.