Puig diu que el retràs de Pfizer causarà un gran trastorn en la vacunació però que es recuperarà en 15 dies

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la reducció temporal dels lliuraments de Pfizer a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 suposa una desgràcia i un colp al procés de vacunació en el territori valencià i causarà un gran trastorn, just quan tenia la velocitat més important d’Espanya. No obstant això, ha assegurat que es recuperarà este ritme dins de 15 dies.

 

D’esta forma s’ha manifestat este dissabte el ‘president’ després de la reunió de treball mantinguda amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la subsecretària de la conselleria, Mònica Almiñana; la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés; la directora general d’Assistència Sanitària, María Amparo García Layunta, i la directora general de Règim Econòmic i Infraestructures, Carmelina Pla.

 

Puig ha afirmat que és una desgràcia i un colp a la trajectòria de vacunació de la Comunitat perquè «causa un gran trastorn quan teníem la velocitat més important d’Espanya».

 

No obstant això, ha assenyalat que la Comunitat recuperarà el ritme de vacunació Ren les pròximes setmanes si Pfizer complix la seua paraula». «Perdrem una setmana però la recuperarem dins de 15 dies», ha apuntat Puig.

 

Multiplicació de dosis

Al mateix temps, ha destacat que durant la setmana vinent més de 30 residències rebran la segona dosi de la vacuna, per la qual cosa «ja tindran la immunitat».

 

Pfizer ha anunciat esta setmana que reduirà temporalment els lliuraments a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 a partir de la setmana vinent per a augmentar la seua capacitat de producció de 1.300 a 2.000 milions de dosis a l’any, segons ha informat este divendres l’Institut Noruec de Salut Pública i ha confirmat posteriorment la companyia.

 

«Encara que això afectarà temporalment els enviaments de finals de gener a principis de febrer, proporcionarà un augment significatiu de les dosis disponibles per als pacients a la fi de febrer i març», ha detallat la companyia en un comunicat.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.