Puig diu que el retràs de Pfizer causarà un gran trastorn en la vacunació però que es recuperarà en 15 dies

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la reducció temporal dels lliuraments de Pfizer a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 suposa una desgràcia i un colp al procés de vacunació en el territori valencià i causarà un gran trastorn, just quan tenia la velocitat més important d’Espanya. No obstant això, ha assegurat que es recuperarà este ritme dins de 15 dies.

 

D’esta forma s’ha manifestat este dissabte el ‘president’ després de la reunió de treball mantinguda amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la subsecretària de la conselleria, Mònica Almiñana; la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés; la directora general d’Assistència Sanitària, María Amparo García Layunta, i la directora general de Règim Econòmic i Infraestructures, Carmelina Pla.

 

Puig ha afirmat que és una desgràcia i un colp a la trajectòria de vacunació de la Comunitat perquè «causa un gran trastorn quan teníem la velocitat més important d’Espanya».

 

No obstant això, ha assenyalat que la Comunitat recuperarà el ritme de vacunació Ren les pròximes setmanes si Pfizer complix la seua paraula». «Perdrem una setmana però la recuperarem dins de 15 dies», ha apuntat Puig.

 

Multiplicació de dosis

Al mateix temps, ha destacat que durant la setmana vinent més de 30 residències rebran la segona dosi de la vacuna, per la qual cosa «ja tindran la immunitat».

 

Pfizer ha anunciat esta setmana que reduirà temporalment els lliuraments a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 a partir de la setmana vinent per a augmentar la seua capacitat de producció de 1.300 a 2.000 milions de dosis a l’any, segons ha informat este divendres l’Institut Noruec de Salut Pública i ha confirmat posteriorment la companyia.

 

«Encara que això afectarà temporalment els enviaments de finals de gener a principis de febrer, proporcionarà un augment significatiu de les dosis disponibles per als pacients a la fi de febrer i març», ha detallat la companyia en un comunicat.

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU