Puig diu que el retràs de Pfizer causarà un gran trastorn en la vacunació però que es recuperarà en 15 dies

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la reducció temporal dels lliuraments de Pfizer a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 suposa una desgràcia i un colp al procés de vacunació en el territori valencià i causarà un gran trastorn, just quan tenia la velocitat més important d’Espanya. No obstant això, ha assegurat que es recuperarà este ritme dins de 15 dies.

 

D’esta forma s’ha manifestat este dissabte el ‘president’ després de la reunió de treball mantinguda amb la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la subsecretària de la conselleria, Mònica Almiñana; la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés; la directora general d’Assistència Sanitària, María Amparo García Layunta, i la directora general de Règim Econòmic i Infraestructures, Carmelina Pla.

 

Puig ha afirmat que és una desgràcia i un colp a la trajectòria de vacunació de la Comunitat perquè «causa un gran trastorn quan teníem la velocitat més important d’Espanya».

 

No obstant això, ha assenyalat que la Comunitat recuperarà el ritme de vacunació Ren les pròximes setmanes si Pfizer complix la seua paraula». «Perdrem una setmana però la recuperarem dins de 15 dies», ha apuntat Puig.

 

Multiplicació de dosis

Al mateix temps, ha destacat que durant la setmana vinent més de 30 residències rebran la segona dosi de la vacuna, per la qual cosa «ja tindran la immunitat».

 

Pfizer ha anunciat esta setmana que reduirà temporalment els lliuraments a Europa de la seua vacuna contra la Covid-19 a partir de la setmana vinent per a augmentar la seua capacitat de producció de 1.300 a 2.000 milions de dosis a l’any, segons ha informat este divendres l’Institut Noruec de Salut Pública i ha confirmat posteriorment la companyia.

 

«Encara que això afectarà temporalment els enviaments de finals de gener a principis de febrer, proporcionarà un augment significatiu de les dosis disponibles per als pacients a la fi de febrer i març», ha detallat la companyia en un comunicat.

Últimes notícies

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.