Sanitat aprova administrar una quarta dosi de la vacuna a immunodeprimits

 

L’estratègia de vacunació per a administrar la tercera dosi prossegueix. Després de l’autorització de la Comissió també ha autoritzat les dosis de reforç a totes les persones majors de 18 anys. D’aquesta manera, una vegada s’acabe amb els adults majors de 40 anys, es començarà amb els de 30 i així successivament fins a arribar als de 18.

 

 

En qualsevol cas, es prioritzarà a les persones de risc i a les quals van completar fa més temps la pauta de vacunació. Així ho va indicar la ministra de Sanitat, en una roda de premsa en la qual es va oblidar comentar que la citada comissió també havia aprovat una quarta dosi a les persones en situació de gran immunosupressió, unes 120.000. A tots se’ls administrarà Pfizer i Moderna (ARNm).

«Les persones que van rebre dosi addicional de vacuna ARNm per estar incloses en el grup set o ser persones que reben tractament amb fàrmacs immunosupressores rebran una dosi de record al cap de 5 mesos de l’última dosi», ha explicat el propi Ministeri de Sanitat en una nota de premsa.

 

 

En aquest grup es troben, entre altres, persones de molt alt risc, com aquelles amb fibrosi quística, trasplantament de progenitors hematopoètics, trasplantament d’òrgan sòlid i en llista d’espera per a trasplantament d’òrgan sòlid, trasplantament pulmonar, renal, pancreàtic, cardíac, hepàtic o intestinal.
També malalts de diàlisi de diversos graus, malalties oncohematològiques i diversos tipus de malalts de càncer amb o sense quimioteràpia, així com diversos casos de VIH, immunodeficiències o síndromes de Down majors de 40 anys.

La decisió adoptada per Sanitat arriba hores després que el cap d’Estratègia d’Amenaces Sanitàries Biològiques i Vacunes de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), Marco Cavalieri, haja expressat els seus dubtes sobre la necessitat de donar dosi de reforç de la vacuna «contínuament» davant el temor de «sobresaturar el sistema immune amb repetides vacunacions».

 

També es donarà el fàrmac als quals viatgen per treball o estudis si li ho requereix el país de destinació

També s’administrarà dosi de record a persones que realitzen viatges internacionals per motius d’estudis o laborals en els quals es requereix la seua administració, això sí, justificant la seua necessitat, assenyalen des del Ministeri de Sanitat.

La ponència de vacunes així ho va recomanar a la comissió de Salut Pública davant l’evidència que la protecció de les vacunes (pauta completa) va perdent efectivitat davant la infecció a mesura que transcorre el temps (entre 5 i 10 mesos, segons la ministra).

A més, tal com consta en l’estratègia de vacunació, és més probable que transmeten el virus als seus contactes domiciliaris, al que s’uneix el fet que els pacients immunodeprimits en els quals persisteix la infecció per SARS-CoV-2 poden generar noves variants més transmissibles o més virulentes.

Aquest col·lectiu de persones en situació de gran immunosupressió va començar a rebre la tercera burxada el mes de setembre, per la qual cosa hauran d’esperar fins al mes de febrer per a aqueixa nova dosis de record.
 

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.