Sanitat aprova administrar una quarta dosi de la vacuna a immunodeprimits

 

L’estratègia de vacunació per a administrar la tercera dosi prossegueix. Després de l’autorització de la Comissió també ha autoritzat les dosis de reforç a totes les persones majors de 18 anys. D’aquesta manera, una vegada s’acabe amb els adults majors de 40 anys, es començarà amb els de 30 i així successivament fins a arribar als de 18.

 

 

En qualsevol cas, es prioritzarà a les persones de risc i a les quals van completar fa més temps la pauta de vacunació. Així ho va indicar la ministra de Sanitat, en una roda de premsa en la qual es va oblidar comentar que la citada comissió també havia aprovat una quarta dosi a les persones en situació de gran immunosupressió, unes 120.000. A tots se’ls administrarà Pfizer i Moderna (ARNm).

«Les persones que van rebre dosi addicional de vacuna ARNm per estar incloses en el grup set o ser persones que reben tractament amb fàrmacs immunosupressores rebran una dosi de record al cap de 5 mesos de l’última dosi», ha explicat el propi Ministeri de Sanitat en una nota de premsa.

 

 

En aquest grup es troben, entre altres, persones de molt alt risc, com aquelles amb fibrosi quística, trasplantament de progenitors hematopoètics, trasplantament d’òrgan sòlid i en llista d’espera per a trasplantament d’òrgan sòlid, trasplantament pulmonar, renal, pancreàtic, cardíac, hepàtic o intestinal.
També malalts de diàlisi de diversos graus, malalties oncohematològiques i diversos tipus de malalts de càncer amb o sense quimioteràpia, així com diversos casos de VIH, immunodeficiències o síndromes de Down majors de 40 anys.

La decisió adoptada per Sanitat arriba hores després que el cap d’Estratègia d’Amenaces Sanitàries Biològiques i Vacunes de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), Marco Cavalieri, haja expressat els seus dubtes sobre la necessitat de donar dosi de reforç de la vacuna «contínuament» davant el temor de «sobresaturar el sistema immune amb repetides vacunacions».

 

També es donarà el fàrmac als quals viatgen per treball o estudis si li ho requereix el país de destinació

També s’administrarà dosi de record a persones que realitzen viatges internacionals per motius d’estudis o laborals en els quals es requereix la seua administració, això sí, justificant la seua necessitat, assenyalen des del Ministeri de Sanitat.

La ponència de vacunes així ho va recomanar a la comissió de Salut Pública davant l’evidència que la protecció de les vacunes (pauta completa) va perdent efectivitat davant la infecció a mesura que transcorre el temps (entre 5 i 10 mesos, segons la ministra).

A més, tal com consta en l’estratègia de vacunació, és més probable que transmeten el virus als seus contactes domiciliaris, al que s’uneix el fet que els pacients immunodeprimits en els quals persisteix la infecció per SARS-CoV-2 poden generar noves variants més transmissibles o més virulentes.

Aquest col·lectiu de persones en situació de gran immunosupressió va començar a rebre la tercera burxada el mes de setembre, per la qual cosa hauran d’esperar fins al mes de febrer per a aqueixa nova dosis de record.
 

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.