Sanitat aprova administrar una quarta dosi de la vacuna a immunodeprimits

 

L’estratègia de vacunació per a administrar la tercera dosi prossegueix. Després de l’autorització de la Comissió també ha autoritzat les dosis de reforç a totes les persones majors de 18 anys. D’aquesta manera, una vegada s’acabe amb els adults majors de 40 anys, es començarà amb els de 30 i així successivament fins a arribar als de 18.

 

 

En qualsevol cas, es prioritzarà a les persones de risc i a les quals van completar fa més temps la pauta de vacunació. Així ho va indicar la ministra de Sanitat, en una roda de premsa en la qual es va oblidar comentar que la citada comissió també havia aprovat una quarta dosi a les persones en situació de gran immunosupressió, unes 120.000. A tots se’ls administrarà Pfizer i Moderna (ARNm).

«Les persones que van rebre dosi addicional de vacuna ARNm per estar incloses en el grup set o ser persones que reben tractament amb fàrmacs immunosupressores rebran una dosi de record al cap de 5 mesos de l’última dosi», ha explicat el propi Ministeri de Sanitat en una nota de premsa.

 

 

En aquest grup es troben, entre altres, persones de molt alt risc, com aquelles amb fibrosi quística, trasplantament de progenitors hematopoètics, trasplantament d’òrgan sòlid i en llista d’espera per a trasplantament d’òrgan sòlid, trasplantament pulmonar, renal, pancreàtic, cardíac, hepàtic o intestinal.
També malalts de diàlisi de diversos graus, malalties oncohematològiques i diversos tipus de malalts de càncer amb o sense quimioteràpia, així com diversos casos de VIH, immunodeficiències o síndromes de Down majors de 40 anys.

La decisió adoptada per Sanitat arriba hores després que el cap d’Estratègia d’Amenaces Sanitàries Biològiques i Vacunes de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), Marco Cavalieri, haja expressat els seus dubtes sobre la necessitat de donar dosi de reforç de la vacuna «contínuament» davant el temor de «sobresaturar el sistema immune amb repetides vacunacions».

 

També es donarà el fàrmac als quals viatgen per treball o estudis si li ho requereix el país de destinació

També s’administrarà dosi de record a persones que realitzen viatges internacionals per motius d’estudis o laborals en els quals es requereix la seua administració, això sí, justificant la seua necessitat, assenyalen des del Ministeri de Sanitat.

La ponència de vacunes així ho va recomanar a la comissió de Salut Pública davant l’evidència que la protecció de les vacunes (pauta completa) va perdent efectivitat davant la infecció a mesura que transcorre el temps (entre 5 i 10 mesos, segons la ministra).

A més, tal com consta en l’estratègia de vacunació, és més probable que transmeten el virus als seus contactes domiciliaris, al que s’uneix el fet que els pacients immunodeprimits en els quals persisteix la infecció per SARS-CoV-2 poden generar noves variants més transmissibles o més virulentes.

Aquest col·lectiu de persones en situació de gran immunosupressió va començar a rebre la tercera burxada el mes de setembre, per la qual cosa hauran d’esperar fins al mes de febrer per a aqueixa nova dosis de record.
 

Últimes notícies

Compromís decidix esta setmana si ratifica a Mònica Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

L'executiva de Compromís per València debatrà l'escrit de Joan Ribó per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique a Mònica Oltra com a candidata a l'Alcaldia i accelere la preparació de la llista municipal.

Catalá defén que l’acampada docent és reivindicativa i competència de la Policia Nacional

L'alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que l'acampada de docents en la plaça de la Verge és una manifestació estàtica lligada a la vaga indefinida i atribuïx la seua gestió a Delegació del Govern i a la Policia Nacional.

Un relat feminista de Pardo Bazán obri els exàmens de la PAU en la Comunitat Valenciana

Un fragment del conte El tresor d'Emilia Pardo Bazán protagonitza el primer examen de la PAU en la Comunitat Valenciana, centrat en comentari crític, llengua i enfocament feminista.

Rubén Burgos deixa la banqueta del València Basket femení però seguirà en el club

Rubén Burgos posa fi a nou anys com a entrenador del València Basket femení, amb un ascens i onze títols, i passarà a la direcció esportiva de l'equip.

Una clínica de Castelló, condemnada a pagar 92.000 euros per seqüeles després d’un baló intragàstric

Un jutjat civil de Castelló condemna a una clínica i al seu cirurgià a indemnitzar amb 92.088 euros a una pacient de 49 anys per les greus seqüeles derivades de la col·locació negligent d'un baló intragàstric.

Detingut en El Altet per intentar vendre una rèplica d’un Ferrari 360 Spider en internet

La Policia Nacional ha detingut en la pedania il·licitana del Altet a un home acusat d'un delicte contra la propietat industrial per intentar vendre en internet una rèplica d'un Ferrari 360 Spider construïda sobre el xassís d'un altre vehicle.

Camarero defén que l’arrelament serà un criteri clau per a accedir a una vivenda pública

La vicepresidenta Susana Camarero assegura que tres de cada quatre euros del seu pressupost per a 2026 es destinen a vivenda i ocupació i que l'arrelament s'incorporarà com a criteri per a accedir a vivenda pública, enmig del xoc polític amb Vox i l'oposició.

Cauen 20 membres d’un clan familiar per tràfic de drogues a Carlet

La Guàrdia Civil desarticula a Carlet un clan familiar dedicat al cultiu i venda de drogues, amb 20 detinguts, importants confiscacions i cinc ingressos a la presó provisional.