Sanitat aprova administrar una quarta dosi de la vacuna a immunodeprimits

 

L’estratègia de vacunació per a administrar la tercera dosi prossegueix. Després de l’autorització de la Comissió també ha autoritzat les dosis de reforç a totes les persones majors de 18 anys. D’aquesta manera, una vegada s’acabe amb els adults majors de 40 anys, es començarà amb els de 30 i així successivament fins a arribar als de 18.

 

 

En qualsevol cas, es prioritzarà a les persones de risc i a les quals van completar fa més temps la pauta de vacunació. Així ho va indicar la ministra de Sanitat, en una roda de premsa en la qual es va oblidar comentar que la citada comissió també havia aprovat una quarta dosi a les persones en situació de gran immunosupressió, unes 120.000. A tots se’ls administrarà Pfizer i Moderna (ARNm).

«Les persones que van rebre dosi addicional de vacuna ARNm per estar incloses en el grup set o ser persones que reben tractament amb fàrmacs immunosupressores rebran una dosi de record al cap de 5 mesos de l’última dosi», ha explicat el propi Ministeri de Sanitat en una nota de premsa.

 

 

En aquest grup es troben, entre altres, persones de molt alt risc, com aquelles amb fibrosi quística, trasplantament de progenitors hematopoètics, trasplantament d’òrgan sòlid i en llista d’espera per a trasplantament d’òrgan sòlid, trasplantament pulmonar, renal, pancreàtic, cardíac, hepàtic o intestinal.
També malalts de diàlisi de diversos graus, malalties oncohematològiques i diversos tipus de malalts de càncer amb o sense quimioteràpia, així com diversos casos de VIH, immunodeficiències o síndromes de Down majors de 40 anys.

La decisió adoptada per Sanitat arriba hores després que el cap d’Estratègia d’Amenaces Sanitàries Biològiques i Vacunes de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), Marco Cavalieri, haja expressat els seus dubtes sobre la necessitat de donar dosi de reforç de la vacuna «contínuament» davant el temor de «sobresaturar el sistema immune amb repetides vacunacions».

 

També es donarà el fàrmac als quals viatgen per treball o estudis si li ho requereix el país de destinació

També s’administrarà dosi de record a persones que realitzen viatges internacionals per motius d’estudis o laborals en els quals es requereix la seua administració, això sí, justificant la seua necessitat, assenyalen des del Ministeri de Sanitat.

La ponència de vacunes així ho va recomanar a la comissió de Salut Pública davant l’evidència que la protecció de les vacunes (pauta completa) va perdent efectivitat davant la infecció a mesura que transcorre el temps (entre 5 i 10 mesos, segons la ministra).

A més, tal com consta en l’estratègia de vacunació, és més probable que transmeten el virus als seus contactes domiciliaris, al que s’uneix el fet que els pacients immunodeprimits en els quals persisteix la infecció per SARS-CoV-2 poden generar noves variants més transmissibles o més virulentes.

Aquest col·lectiu de persones en situació de gran immunosupressió va començar a rebre la tercera burxada el mes de setembre, per la qual cosa hauran d’esperar fins al mes de febrer per a aqueixa nova dosis de record.
 

Últimes notícies

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.