13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Quatre morts per trombes en vacunats amb AstraZeneca

 

Quatre persones han mort pels efectes de la vacuna d’Oxford. Un cinqué cas està en estudi. Altres 15 també han patit trombes de diferent gravetat. El primer cas es va conéixer el dilluns 15 de març, quan la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va anunciar que se suspenia la vacunació amb AstraZeneca pels efectes de trombosi venosa detectats en alguns països. Reconeixia llavors la ministra que a Espanya s’havia detectat un cas. Poc després van arribar els següents, entre ells està el d’una professora que va morir al cap de 10 dies d’haver sigut vacunada, per un ictus isquèmic.

 

Sanitat demana unitat en els missatges després de fer els ciutadans el contrari del recomanat

 

El Ministeri de Sanitat creu que el moment actual del procés de vacunació, centrat cada vegada en grups més joves, és crític, per la qual cosa ha cridat les comunitats a donar un missatge únic sobre les vacunes perquè, segons avisa, el contrari genera una incertesa que posa en perill la campanya.

En algunes comunitats autònomes, com la valenciana se’ls permet decidir als menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna AstraZeneca, entre esta o la Pfizer.

Concretament a partir de hui rebran un SMS que els proposarà la segona dosi amb Pfizer, en cas que no estiguen d’acord tornaran a contactar amb ells per a l’AstraZeneca.

La raó de completar la pauta a les persones de menys de 60 anys amb Pfizer és una: evitar els poc freqüents, però greus, casos de trombes amb trombocitopènia (baixada de plaquetes) associats a este fàrmac i que a Europa s’han saldat amb una letalitat del 20 per cent.

La freqüència d’estos casos augmenta segons descendeix l’edat: 14 episodis per milió de persones de 30 a 39 anys, 12 en el tram 40-49 anys i a només 2 en el de majors de 60.

Donant Pfizer, argumenten les fonts, es garanteixen els beneficis sense exposar a riscos en un moment en el qual hi ha disponibilitat de vacunes i s’evitaria una mort per cada milió de vacunats; per descomptat que AstraZeneca és segura i eficaç, però en este context en el qual hi ha altres opcions calia posar en la balança si es donava a persones joves.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.