Quatre morts per trombes en vacunats amb AstraZeneca

 

Quatre persones han mort pels efectes de la vacuna d’Oxford. Un cinqué cas està en estudi. Altres 15 també han patit trombes de diferent gravetat. El primer cas es va conéixer el dilluns 15 de març, quan la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va anunciar que se suspenia la vacunació amb AstraZeneca pels efectes de trombosi venosa detectats en alguns països. Reconeixia llavors la ministra que a Espanya s’havia detectat un cas. Poc després van arribar els següents, entre ells està el d’una professora que va morir al cap de 10 dies d’haver sigut vacunada, per un ictus isquèmic.

 

Sanitat demana unitat en els missatges després de fer els ciutadans el contrari del recomanat

 

El Ministeri de Sanitat creu que el moment actual del procés de vacunació, centrat cada vegada en grups més joves, és crític, per la qual cosa ha cridat les comunitats a donar un missatge únic sobre les vacunes perquè, segons avisa, el contrari genera una incertesa que posa en perill la campanya.

En algunes comunitats autònomes, com la valenciana se’ls permet decidir als menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna AstraZeneca, entre esta o la Pfizer.

Concretament a partir de hui rebran un SMS que els proposarà la segona dosi amb Pfizer, en cas que no estiguen d’acord tornaran a contactar amb ells per a l’AstraZeneca.

La raó de completar la pauta a les persones de menys de 60 anys amb Pfizer és una: evitar els poc freqüents, però greus, casos de trombes amb trombocitopènia (baixada de plaquetes) associats a este fàrmac i que a Europa s’han saldat amb una letalitat del 20 per cent.

La freqüència d’estos casos augmenta segons descendeix l’edat: 14 episodis per milió de persones de 30 a 39 anys, 12 en el tram 40-49 anys i a només 2 en el de majors de 60.

Donant Pfizer, argumenten les fonts, es garanteixen els beneficis sense exposar a riscos en un moment en el qual hi ha disponibilitat de vacunes i s’evitaria una mort per cada milió de vacunats; per descomptat que AstraZeneca és segura i eficaç, però en este context en el qual hi ha altres opcions calia posar en la balança si es donava a persones joves.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla