Quatre morts per trombes en vacunats amb AstraZeneca

 

Quatre persones han mort pels efectes de la vacuna d’Oxford. Un cinqué cas està en estudi. Altres 15 també han patit trombes de diferent gravetat. El primer cas es va conéixer el dilluns 15 de març, quan la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va anunciar que se suspenia la vacunació amb AstraZeneca pels efectes de trombosi venosa detectats en alguns països. Reconeixia llavors la ministra que a Espanya s’havia detectat un cas. Poc després van arribar els següents, entre ells està el d’una professora que va morir al cap de 10 dies d’haver sigut vacunada, per un ictus isquèmic.

 

Sanitat demana unitat en els missatges després de fer els ciutadans el contrari del recomanat

 

El Ministeri de Sanitat creu que el moment actual del procés de vacunació, centrat cada vegada en grups més joves, és crític, per la qual cosa ha cridat les comunitats a donar un missatge únic sobre les vacunes perquè, segons avisa, el contrari genera una incertesa que posa en perill la campanya.

En algunes comunitats autònomes, com la valenciana se’ls permet decidir als menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna AstraZeneca, entre esta o la Pfizer.

Concretament a partir de hui rebran un SMS que els proposarà la segona dosi amb Pfizer, en cas que no estiguen d’acord tornaran a contactar amb ells per a l’AstraZeneca.

La raó de completar la pauta a les persones de menys de 60 anys amb Pfizer és una: evitar els poc freqüents, però greus, casos de trombes amb trombocitopènia (baixada de plaquetes) associats a este fàrmac i que a Europa s’han saldat amb una letalitat del 20 per cent.

La freqüència d’estos casos augmenta segons descendeix l’edat: 14 episodis per milió de persones de 30 a 39 anys, 12 en el tram 40-49 anys i a només 2 en el de majors de 60.

Donant Pfizer, argumenten les fonts, es garanteixen els beneficis sense exposar a riscos en un moment en el qual hi ha disponibilitat de vacunes i s’evitaria una mort per cada milió de vacunats; per descomptat que AstraZeneca és segura i eficaç, però en este context en el qual hi ha altres opcions calia posar en la balança si es donava a persones joves.

Últimes notícies

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.