Quatre morts per trombes en vacunats amb AstraZeneca

 

Quatre persones han mort pels efectes de la vacuna d’Oxford. Un cinqué cas està en estudi. Altres 15 també han patit trombes de diferent gravetat. El primer cas es va conéixer el dilluns 15 de març, quan la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va anunciar que se suspenia la vacunació amb AstraZeneca pels efectes de trombosi venosa detectats en alguns països. Reconeixia llavors la ministra que a Espanya s’havia detectat un cas. Poc després van arribar els següents, entre ells està el d’una professora que va morir al cap de 10 dies d’haver sigut vacunada, per un ictus isquèmic.

 

Sanitat demana unitat en els missatges després de fer els ciutadans el contrari del recomanat

 

El Ministeri de Sanitat creu que el moment actual del procés de vacunació, centrat cada vegada en grups més joves, és crític, per la qual cosa ha cridat les comunitats a donar un missatge únic sobre les vacunes perquè, segons avisa, el contrari genera una incertesa que posa en perill la campanya.

En algunes comunitats autònomes, com la valenciana se’ls permet decidir als menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna AstraZeneca, entre esta o la Pfizer.

Concretament a partir de hui rebran un SMS que els proposarà la segona dosi amb Pfizer, en cas que no estiguen d’acord tornaran a contactar amb ells per a l’AstraZeneca.

La raó de completar la pauta a les persones de menys de 60 anys amb Pfizer és una: evitar els poc freqüents, però greus, casos de trombes amb trombocitopènia (baixada de plaquetes) associats a este fàrmac i que a Europa s’han saldat amb una letalitat del 20 per cent.

La freqüència d’estos casos augmenta segons descendeix l’edat: 14 episodis per milió de persones de 30 a 39 anys, 12 en el tram 40-49 anys i a només 2 en el de majors de 60.

Donant Pfizer, argumenten les fonts, es garanteixen els beneficis sense exposar a riscos en un moment en el qual hi ha disponibilitat de vacunes i s’evitaria una mort per cada milió de vacunats; per descomptat que AstraZeneca és segura i eficaç, però en este context en el qual hi ha altres opcions calia posar en la balança si es donava a persones joves.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.