Quatre morts per trombes en vacunats amb AstraZeneca

 

Quatre persones han mort pels efectes de la vacuna d’Oxford. Un cinqué cas està en estudi. Altres 15 també han patit trombes de diferent gravetat. El primer cas es va conéixer el dilluns 15 de març, quan la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va anunciar que se suspenia la vacunació amb AstraZeneca pels efectes de trombosi venosa detectats en alguns països. Reconeixia llavors la ministra que a Espanya s’havia detectat un cas. Poc després van arribar els següents, entre ells està el d’una professora que va morir al cap de 10 dies d’haver sigut vacunada, per un ictus isquèmic.

 

Sanitat demana unitat en els missatges després de fer els ciutadans el contrari del recomanat

 

El Ministeri de Sanitat creu que el moment actual del procés de vacunació, centrat cada vegada en grups més joves, és crític, per la qual cosa ha cridat les comunitats a donar un missatge únic sobre les vacunes perquè, segons avisa, el contrari genera una incertesa que posa en perill la campanya.

En algunes comunitats autònomes, com la valenciana se’ls permet decidir als menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna AstraZeneca, entre esta o la Pfizer.

Concretament a partir de hui rebran un SMS que els proposarà la segona dosi amb Pfizer, en cas que no estiguen d’acord tornaran a contactar amb ells per a l’AstraZeneca.

La raó de completar la pauta a les persones de menys de 60 anys amb Pfizer és una: evitar els poc freqüents, però greus, casos de trombes amb trombocitopènia (baixada de plaquetes) associats a este fàrmac i que a Europa s’han saldat amb una letalitat del 20 per cent.

La freqüència d’estos casos augmenta segons descendeix l’edat: 14 episodis per milió de persones de 30 a 39 anys, 12 en el tram 40-49 anys i a només 2 en el de majors de 60.

Donant Pfizer, argumenten les fonts, es garanteixen els beneficis sense exposar a riscos en un moment en el qual hi ha disponibilitat de vacunes i s’evitaria una mort per cada milió de vacunats; per descomptat que AstraZeneca és segura i eficaç, però en este context en el qual hi ha altres opcions calia posar en la balança si es donava a persones joves.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.