La Generalitat aplica més restriccions per a controlar la Nit de cap d’any

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha dictat una resolució publicada esta vesprada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) que suspèn les actuacions de discjòqueis i locutors en les festes que tinguen lloc a partir d’este 30 de desembre.

 

Esta resolució modifica l’article 9.3 de la resolució de la Conselleria de Sanitat de 5 de desembre en la que s’acordaven mesures addicionals per la situació en el territori valencià provocada pel Covid-19 i que determina la suspensió de l’activitat dels locals de discoteques, sales de ball, karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe.

 

La consellera de Justícia, Gabriela Bravo, s’ha reunit este dimecres juntament amb els secretaris autonòmics de Turisme, Francesc Colomer, i Seguretat i Emergències, José Maria Ángel, amb el president de la Federació Empresarial d’Hostaleria de València, Manuel Espinar, i el president de FOTUR, Víctor Pérez.

 

La petició de Gabriela Bravo

Bravo ha demanat al sector que s’extremen les mesures de control amb motiu de les celebracions de cap d’any en els establiments d’oci i hostaleria i els ha traslladat la preocupació del Consell per alguns anuncis de celebracions de festes diürnes de Nit de cap d’any.

 

En elles, segons la consellera, queda en dubte la garantia que es puguen respectar les mesures contra el coronavirus decretades per la Conselleria de Sanitat en les últimes setmanes.

 

Al final de la reunió, Bravo ha remès un comunicat als consistoris valencians que també s’ha fet arribar a les diferents associacions de l’oci i l’hostaleria de la Comunitat davant les imminents celebracions de Nit de cap d’any.

 

Restriccions contra el Covid-19

A demés, es recorden les condicions en què este tipus d’establiments poden desenvolupar la seua activitat, recollides en les diferents resolucions dictades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública com són:

 

  • Taules amb un màxim de 6 persones.

 

  • Aforament màxim del 30% a l’interior de locals d’oci i establiments de restauració i del 50% en terrasses exteriors.

 

  • Distància entre les taules de 2 metres a l’interior dels establiments i de 1,5 metres en terrasses exteriors.

 

  • El consum sempre serà assegut en taula.

 

  • Prohibit el consum en barra.

 

  • L’ús de mascareta és obligatori quan no es consumisca.

 

  • L’horari de tancament dels establiments el dia 31 de desembre serà a les 24 hores. La resta dels dies, a les 23 hores.

 

  • Es prohibix fumar en les taules i terrasses dels locals quan no es puga respectar la distància de, almenys, 2 metres.

Últimes notícies

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.