Fins a 30.000 euros de sanció per incomplir el passaport covid en Comunitat Valenciana

 

Aquest divendres s’emportarà al ple del Consell la modificació del decret del passat 24 de juliol en el qual es regulen les sancions per incomplir la normativa contra la covid-19.

En el text, es definiran les multes per als establiments i particulars que no tinguen en compte les noves directrius davant la implantació de l’anomenat passaport o certificat covid, acceptada ja pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), que a partir de la mitjanit del divendres al dissabte serà obligatori per a l’entrada a l’hostaleria i als locals d’oci nocturn, entre altres, sempre que el seu aforament siga superior a les 50 persones.

Les sancions a la Comunitat Valenciana per a particulars i locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment que incomplisquen l’obligatorietat del certificat covid, que entra en vigor la mitjanit del divendres al dissabte, podran anar des dels 60 fins als 30.000 euros.

S’introdueixen sancions lleus d’entre 60 i 600 euros per als particulars que incomplisquen les restriccions d’entrada o exhibició dels documents corresponents, estant degudament anunciades, en referència als clients que es colen en el local o no ensenyen el passaport corresponent.

També es podran imposar sancions de 60 a 600 euros als locals que incomplisquen l’obligació de col·locar cartells o mesures informatives en els quals siga exigible d’acord amb les ordres de l’autoritat sanitària, segons informen fonts de la Generalitat.

Per a incompliments del titular de l’establiment en l’obligació de sol·licitar el passaport i dels qui permeten l’accés a l’interior dels locals on siga exigible, les multes van des dels 601 als 30.000 euros, i es consideraran greus.

Totes aquestes sancions seran aplicables als locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment amb aforament superior a 50 persones; a locals d’activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració; i en esdeveniments, celebracions i festivals de música amb assistència superior a 500 persones i on no siga possible l’ús permanent de la mascareta.

Respecte als locals, les fonts consultades puntualitzen que es consideraran infraccions greus que els locals obligats a això no demanen el certificat -o altres documents admesos- a l’entrada d’aquest.

A més, també serà considerada una falta greu que es considere que el control, encara que s’haja establit, no haja sigut en cap manera efectiva. És a dir, que es detecte un número molt important de persones dins del local que no disposen del citat certificat.

La modificació del règim sancionador contra el compliment de les mesures de prevenció davant la covid serà aprovat aquest divendres en el ple del Govern valencià.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.