Fins a 30.000 euros de sanció per incomplir el passaport covid en Comunitat Valenciana

 

Aquest divendres s’emportarà al ple del Consell la modificació del decret del passat 24 de juliol en el qual es regulen les sancions per incomplir la normativa contra la covid-19.

En el text, es definiran les multes per als establiments i particulars que no tinguen en compte les noves directrius davant la implantació de l’anomenat passaport o certificat covid, acceptada ja pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), que a partir de la mitjanit del divendres al dissabte serà obligatori per a l’entrada a l’hostaleria i als locals d’oci nocturn, entre altres, sempre que el seu aforament siga superior a les 50 persones.

Les sancions a la Comunitat Valenciana per a particulars i locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment que incomplisquen l’obligatorietat del certificat covid, que entra en vigor la mitjanit del divendres al dissabte, podran anar des dels 60 fins als 30.000 euros.

S’introdueixen sancions lleus d’entre 60 i 600 euros per als particulars que incomplisquen les restriccions d’entrada o exhibició dels documents corresponents, estant degudament anunciades, en referència als clients que es colen en el local o no ensenyen el passaport corresponent.

També es podran imposar sancions de 60 a 600 euros als locals que incomplisquen l’obligació de col·locar cartells o mesures informatives en els quals siga exigible d’acord amb les ordres de l’autoritat sanitària, segons informen fonts de la Generalitat.

Per a incompliments del titular de l’establiment en l’obligació de sol·licitar el passaport i dels qui permeten l’accés a l’interior dels locals on siga exigible, les multes van des dels 601 als 30.000 euros, i es consideraran greus.

Totes aquestes sancions seran aplicables als locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment amb aforament superior a 50 persones; a locals d’activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració; i en esdeveniments, celebracions i festivals de música amb assistència superior a 500 persones i on no siga possible l’ús permanent de la mascareta.

Respecte als locals, les fonts consultades puntualitzen que es consideraran infraccions greus que els locals obligats a això no demanen el certificat -o altres documents admesos- a l’entrada d’aquest.

A més, també serà considerada una falta greu que es considere que el control, encara que s’haja establit, no haja sigut en cap manera efectiva. És a dir, que es detecte un número molt important de persones dins del local que no disposen del citat certificat.

La modificació del règim sancionador contra el compliment de les mesures de prevenció davant la covid serà aprovat aquest divendres en el ple del Govern valencià.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.