Fins a 30.000 euros de sanció per incomplir el passaport covid en Comunitat Valenciana

 

Aquest divendres s’emportarà al ple del Consell la modificació del decret del passat 24 de juliol en el qual es regulen les sancions per incomplir la normativa contra la covid-19.

En el text, es definiran les multes per als establiments i particulars que no tinguen en compte les noves directrius davant la implantació de l’anomenat passaport o certificat covid, acceptada ja pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), que a partir de la mitjanit del divendres al dissabte serà obligatori per a l’entrada a l’hostaleria i als locals d’oci nocturn, entre altres, sempre que el seu aforament siga superior a les 50 persones.

Les sancions a la Comunitat Valenciana per a particulars i locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment que incomplisquen l’obligatorietat del certificat covid, que entra en vigor la mitjanit del divendres al dissabte, podran anar des dels 60 fins als 30.000 euros.

S’introdueixen sancions lleus d’entre 60 i 600 euros per als particulars que incomplisquen les restriccions d’entrada o exhibició dels documents corresponents, estant degudament anunciades, en referència als clients que es colen en el local o no ensenyen el passaport corresponent.

També es podran imposar sancions de 60 a 600 euros als locals que incomplisquen l’obligació de col·locar cartells o mesures informatives en els quals siga exigible d’acord amb les ordres de l’autoritat sanitària, segons informen fonts de la Generalitat.

Per a incompliments del titular de l’establiment en l’obligació de sol·licitar el passaport i dels qui permeten l’accés a l’interior dels locals on siga exigible, les multes van des dels 601 als 30.000 euros, i es consideraran greus.

Totes aquestes sancions seran aplicables als locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment amb aforament superior a 50 persones; a locals d’activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració; i en esdeveniments, celebracions i festivals de música amb assistència superior a 500 persones i on no siga possible l’ús permanent de la mascareta.

Respecte als locals, les fonts consultades puntualitzen que es consideraran infraccions greus que els locals obligats a això no demanen el certificat -o altres documents admesos- a l’entrada d’aquest.

A més, també serà considerada una falta greu que es considere que el control, encara que s’haja establit, no haja sigut en cap manera efectiva. És a dir, que es detecte un número molt important de persones dins del local que no disposen del citat certificat.

La modificació del règim sancionador contra el compliment de les mesures de prevenció davant la covid serà aprovat aquest divendres en el ple del Govern valencià.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.