Fins a 30.000 euros de sanció per incomplir el passaport covid en Comunitat Valenciana

 

Aquest divendres s’emportarà al ple del Consell la modificació del decret del passat 24 de juliol en el qual es regulen les sancions per incomplir la normativa contra la covid-19.

En el text, es definiran les multes per als establiments i particulars que no tinguen en compte les noves directrius davant la implantació de l’anomenat passaport o certificat covid, acceptada ja pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), que a partir de la mitjanit del divendres al dissabte serà obligatori per a l’entrada a l’hostaleria i als locals d’oci nocturn, entre altres, sempre que el seu aforament siga superior a les 50 persones.

Les sancions a la Comunitat Valenciana per a particulars i locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment que incomplisquen l’obligatorietat del certificat covid, que entra en vigor la mitjanit del divendres al dissabte, podran anar des dels 60 fins als 30.000 euros.

S’introdueixen sancions lleus d’entre 60 i 600 euros per als particulars que incomplisquen les restriccions d’entrada o exhibició dels documents corresponents, estant degudament anunciades, en referència als clients que es colen en el local o no ensenyen el passaport corresponent.

També es podran imposar sancions de 60 a 600 euros als locals que incomplisquen l’obligació de col·locar cartells o mesures informatives en els quals siga exigible d’acord amb les ordres de l’autoritat sanitària, segons informen fonts de la Generalitat.

Per a incompliments del titular de l’establiment en l’obligació de sol·licitar el passaport i dels qui permeten l’accés a l’interior dels locals on siga exigible, les multes van des dels 601 als 30.000 euros, i es consideraran greus.

Totes aquestes sancions seran aplicables als locals d’hostaleria, restauració, oci i entreteniment amb aforament superior a 50 persones; a locals d’activitats recreatives i d’atzar amb servei de restauració; i en esdeveniments, celebracions i festivals de música amb assistència superior a 500 persones i on no siga possible l’ús permanent de la mascareta.

Respecte als locals, les fonts consultades puntualitzen que es consideraran infraccions greus que els locals obligats a això no demanen el certificat -o altres documents admesos- a l’entrada d’aquest.

A més, també serà considerada una falta greu que es considere que el control, encara que s’haja establit, no haja sigut en cap manera efectiva. És a dir, que es detecte un número molt important de persones dins del local que no disposen del citat certificat.

La modificació del règim sancionador contra el compliment de les mesures de prevenció davant la covid serà aprovat aquest divendres en el ple del Govern valencià.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.