13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Sanitat administrarà esta setmana més de 430.000 dosis de la vacuna Covid-19

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar 438.217 dosis de la vacuna contra la Covid-19 en els pròxims set dies. Per tant, serà la tercera setmana en la qual major de dosi s’administren en la Comunitat Valenciana des de l’inici de la campanya de vacunació.

D’esta manera, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que “això ens permetrà continuar agilitant els grups d’edat que estan encara pendents de rebre-la. És la tercera quantitat més nombrosa des de l’inici de la campanya de vacunació“.

En concret, la majoria de dosi de vacunes, més de 154.000, van destinades al grup de joves de 30 a 39 anys. Així, per a este grup d’edat es destinen gairebé 105.000 dosis de Pfizer, i de Moderna hi ha previstes quasi 49.500 per a les primeres dosis d’este grup de població jove.

D’altra banda, un altre dels grups majoritaris que seran vacunats esta setmana serà la població de 40 a 49 anys, amb els quals es pretén avançar en la posada de segones dosis. Per a això, es destinen esta setmana als punts de vacunació 136.000 dosis, més de 134.000 de Pfizer i unes 2.250 de Moderna.

Janssen

A més, cal destacar que de la vacuna Janssen s’administraran 125.155 dosis. La majoria de vials (124.790) s’han reservat per a tornar a donar una oportunitat de vacunació a les persones de 59 a 40 que no van ser vacunades en el seu moment per diferents motius o que no van ser citades perquè no tenien actualitzats les dades de contacte, per exemple. És el tercer rescat que es fa a esta franja d’edat.

AstraZeneca

Durant esta setmana també està previst completar la pauta de vacunació de menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de AstraZeneca, així com tornar a citar a persones que, per diferents motius, no van poder ser vacunades quan els tocava i la seua cohort ja està tancada.

També en aquells departaments de salut, principalment els que atenen població de zones de l’interior, i on la vacunació està més avançada en les franges d’edat de més de 30, s’iniciarà la cita a joves d’entre 20 i 29 anys. La citació massiva per a esta cohort es realitzarà l’última setmana d’este mes de juliol.

Professionals sanitaris

Finalment, es preveu immunitzar a persones que tenien activa una infecció per coronavirus i havien d’esperar que transcorregueren sis mesos, a professionals sanitaris que s’incorporen com a reforços d’estiu al sistema valencià de salut, professionals de residències o pacients amb condicions de salut d’alt risc.

Barceló ha recordat “la importància de vacunar-se i acudir a la cita, de manera puntual. La incidència acumulada en els últims 14 dies i els últims 7 dies és molt elevada, i és molt important que ens protegim” i ha destacat que “la vacuna és la esperança més gran que tenim en estos moments“.

En definitiva, durant esta setmana s’administraran en la Comunitat Valenciana 249.396 dosis de la vacuna de Pfizer, 51.919 dosis de Moderna, 125.155 dosis de Janssen i 11.747 dosis de AstraZeneca.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.