Sanitat administrarà esta setmana més de 430.000 dosis de la vacuna Covid-19

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar 438.217 dosis de la vacuna contra la Covid-19 en els pròxims set dies. Per tant, serà la tercera setmana en la qual major de dosi s’administren en la Comunitat Valenciana des de l’inici de la campanya de vacunació.

D’esta manera, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que «això ens permetrà continuar agilitant els grups d’edat que estan encara pendents de rebre-la. És la tercera quantitat més nombrosa des de l’inici de la campanya de vacunació«.

En concret, la majoria de dosi de vacunes, més de 154.000, van destinades al grup de joves de 30 a 39 anys. Així, per a este grup d’edat es destinen gairebé 105.000 dosis de Pfizer, i de Moderna hi ha previstes quasi 49.500 per a les primeres dosis d’este grup de població jove.

D’altra banda, un altre dels grups majoritaris que seran vacunats esta setmana serà la població de 40 a 49 anys, amb els quals es pretén avançar en la posada de segones dosis. Per a això, es destinen esta setmana als punts de vacunació 136.000 dosis, més de 134.000 de Pfizer i unes 2.250 de Moderna.

Janssen

A més, cal destacar que de la vacuna Janssen s’administraran 125.155 dosis. La majoria de vials (124.790) s’han reservat per a tornar a donar una oportunitat de vacunació a les persones de 59 a 40 que no van ser vacunades en el seu moment per diferents motius o que no van ser citades perquè no tenien actualitzats les dades de contacte, per exemple. És el tercer rescat que es fa a esta franja d’edat.

AstraZeneca

Durant esta setmana també està previst completar la pauta de vacunació de menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de AstraZeneca, així com tornar a citar a persones que, per diferents motius, no van poder ser vacunades quan els tocava i la seua cohort ja està tancada.

També en aquells departaments de salut, principalment els que atenen població de zones de l’interior, i on la vacunació està més avançada en les franges d’edat de més de 30, s’iniciarà la cita a joves d’entre 20 i 29 anys. La citació massiva per a esta cohort es realitzarà l’última setmana d’este mes de juliol.

Professionals sanitaris

Finalment, es preveu immunitzar a persones que tenien activa una infecció per coronavirus i havien d’esperar que transcorregueren sis mesos, a professionals sanitaris que s’incorporen com a reforços d’estiu al sistema valencià de salut, professionals de residències o pacients amb condicions de salut d’alt risc.

Barceló ha recordat «la importància de vacunar-se i acudir a la cita, de manera puntual. La incidència acumulada en els últims 14 dies i els últims 7 dies és molt elevada, i és molt important que ens protegim» i ha destacat que «la vacuna és la esperança més gran que tenim en estos moments«.

En definitiva, durant esta setmana s’administraran en la Comunitat Valenciana 249.396 dosis de la vacuna de Pfizer, 51.919 dosis de Moderna, 125.155 dosis de Janssen i 11.747 dosis de AstraZeneca.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.