Sanitat administrarà esta setmana més de 430.000 dosis de la vacuna Covid-19

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar 438.217 dosis de la vacuna contra la Covid-19 en els pròxims set dies. Per tant, serà la tercera setmana en la qual major de dosi s’administren en la Comunitat Valenciana des de l’inici de la campanya de vacunació.

D’esta manera, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que “això ens permetrà continuar agilitant els grups d’edat que estan encara pendents de rebre-la. És la tercera quantitat més nombrosa des de l’inici de la campanya de vacunació“.

Anuncios

En concret, la majoria de dosi de vacunes, més de 154.000, van destinades al grup de joves de 30 a 39 anys. Així, per a este grup d’edat es destinen gairebé 105.000 dosis de Pfizer, i de Moderna hi ha previstes quasi 49.500 per a les primeres dosis d’este grup de població jove.

D’altra banda, un altre dels grups majoritaris que seran vacunats esta setmana serà la població de 40 a 49 anys, amb els quals es pretén avançar en la posada de segones dosis. Per a això, es destinen esta setmana als punts de vacunació 136.000 dosis, més de 134.000 de Pfizer i unes 2.250 de Moderna.

Janssen

A més, cal destacar que de la vacuna Janssen s’administraran 125.155 dosis. La majoria de vials (124.790) s’han reservat per a tornar a donar una oportunitat de vacunació a les persones de 59 a 40 que no van ser vacunades en el seu moment per diferents motius o que no van ser citades perquè no tenien actualitzats les dades de contacte, per exemple. És el tercer rescat que es fa a esta franja d’edat.

AstraZeneca

Durant esta setmana també està previst completar la pauta de vacunació de menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de AstraZeneca, així com tornar a citar a persones que, per diferents motius, no van poder ser vacunades quan els tocava i la seua cohort ja està tancada.

També en aquells departaments de salut, principalment els que atenen població de zones de l’interior, i on la vacunació està més avançada en les franges d’edat de més de 30, s’iniciarà la cita a joves d’entre 20 i 29 anys. La citació massiva per a esta cohort es realitzarà l’última setmana d’este mes de juliol.

Professionals sanitaris

Finalment, es preveu immunitzar a persones que tenien activa una infecció per coronavirus i havien d’esperar que transcorregueren sis mesos, a professionals sanitaris que s’incorporen com a reforços d’estiu al sistema valencià de salut, professionals de residències o pacients amb condicions de salut d’alt risc.

Barceló ha recordat “la importància de vacunar-se i acudir a la cita, de manera puntual. La incidència acumulada en els últims 14 dies i els últims 7 dies és molt elevada, i és molt important que ens protegim” i ha destacat que “la vacuna és la esperança més gran que tenim en estos moments“.

En definitiva, durant esta setmana s’administraran en la Comunitat Valenciana 249.396 dosis de la vacuna de Pfizer, 51.919 dosis de Moderna, 125.155 dosis de Janssen i 11.747 dosis de AstraZeneca.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.