Sanitat administrarà esta setmana més de 430.000 dosis de la vacuna Covid-19

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar 438.217 dosis de la vacuna contra la Covid-19 en els pròxims set dies. Per tant, serà la tercera setmana en la qual major de dosi s’administren en la Comunitat Valenciana des de l’inici de la campanya de vacunació. D’esta manera, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, […]

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar 438.217 dosis de la vacuna contra la Covid-19 en els pròxims set dies. Per tant, serà la tercera setmana en la qual major de dosi s’administren en la Comunitat Valenciana des de l’inici de la campanya de vacunació.

D’esta manera, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assenyalat que «això ens permetrà continuar agilitant els grups d’edat que estan encara pendents de rebre-la. És la tercera quantitat més nombrosa des de l’inici de la campanya de vacunació«.

En concret, la majoria de dosi de vacunes, més de 154.000, van destinades al grup de joves de 30 a 39 anys. Així, per a este grup d’edat es destinen gairebé 105.000 dosis de Pfizer, i de Moderna hi ha previstes quasi 49.500 per a les primeres dosis d’este grup de població jove.

D’altra banda, un altre dels grups majoritaris que seran vacunats esta setmana serà la població de 40 a 49 anys, amb els quals es pretén avançar en la posada de segones dosis. Per a això, es destinen esta setmana als punts de vacunació 136.000 dosis, més de 134.000 de Pfizer i unes 2.250 de Moderna.

Janssen

A més, cal destacar que de la vacuna Janssen s’administraran 125.155 dosis. La majoria de vials (124.790) s’han reservat per a tornar a donar una oportunitat de vacunació a les persones de 59 a 40 que no van ser vacunades en el seu moment per diferents motius o que no van ser citades perquè no tenien actualitzats les dades de contacte, per exemple. És el tercer rescat que es fa a esta franja d’edat.

AstraZeneca

Durant esta setmana també està previst completar la pauta de vacunació de menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de AstraZeneca, així com tornar a citar a persones que, per diferents motius, no van poder ser vacunades quan els tocava i la seua cohort ja està tancada.

També en aquells departaments de salut, principalment els que atenen població de zones de l’interior, i on la vacunació està més avançada en les franges d’edat de més de 30, s’iniciarà la cita a joves d’entre 20 i 29 anys. La citació massiva per a esta cohort es realitzarà l’última setmana d’este mes de juliol.

Professionals sanitaris

Finalment, es preveu immunitzar a persones que tenien activa una infecció per coronavirus i havien d’esperar que transcorregueren sis mesos, a professionals sanitaris que s’incorporen com a reforços d’estiu al sistema valencià de salut, professionals de residències o pacients amb condicions de salut d’alt risc.

Barceló ha recordat «la importància de vacunar-se i acudir a la cita, de manera puntual. La incidència acumulada en els últims 14 dies i els últims 7 dies és molt elevada, i és molt important que ens protegim» i ha destacat que «la vacuna és la esperança més gran que tenim en estos moments«.

En definitiva, durant esta setmana s’administraran en la Comunitat Valenciana 249.396 dosis de la vacuna de Pfizer, 51.919 dosis de Moderna, 125.155 dosis de Janssen i 11.747 dosis de AstraZeneca.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.