El Ministeri de Sanitat calcula que les primeres vacunes arribaran a partir del 4 o 5 de gener

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha avançat que les primeres vacunes contra el Covid-19, previsiblement la creada per les empress Pfizer i BioNTech, podrien arribar a Espanya al voltant del «4 o 5 de gener» de l’any 2021. Des del Ministeri asseguren que arribaran després de que la vacuna siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) el 29 de desembre «com a tard». 

 

Durant la seua intervenció en un esmorzar ‘online’ de Nova Economia Fòrum, acompanyat pel ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, Illa ha ressaltat, en qualsevol cas, que «no van a arribar totes el 4 o 5 de gener, sinó que van a arribar progressivament quan se’n vagen fabricant».

 

El ministre ha detallat que el «calendari concret» va a dependre de «l’aprovació definitiva» per part de l’EMA. «Jo crec que que el 29 de desembre molt probablement es produirà la primera autorització, el que ens permetrà començar a vacunar a principis de gener», ha assenyalat Illa, recordant que l’EMA celebrarà una reunió extraordinària el 29 de desembre sobre la vacuna de Pfizer i el 12 de gener en relació a la candidata de Moderna.

 

A Espanya li corresponen uns 140 milions de dosis dels acords firmats per la Comissió Europea amb les companyies farmacèutiques, el que permetrà al nostre país vacunar a 70 milions de persones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.