16 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

El Ministeri de Sanitat calcula que les primeres vacunes arribaran a partir del 4 o 5 de gener

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha avançat que les primeres vacunes contra el Covid-19, previsiblement la creada per les empress Pfizer i BioNTech, podrien arribar a Espanya al voltant del «4 o 5 de gener» de l’any 2021. Des del Ministeri asseguren que arribaran després de que la vacuna siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) el 29 de desembre «com a tard». 

 

Durant la seua intervenció en un esmorzar ‘online’ de Nova Economia Fòrum, acompanyat pel ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, Illa ha ressaltat, en qualsevol cas, que «no van a arribar totes el 4 o 5 de gener, sinó que van a arribar progressivament quan se’n vagen fabricant».

 

El ministre ha detallat que el «calendari concret» va a dependre de «l’aprovació definitiva» per part de l’EMA. «Jo crec que que el 29 de desembre molt probablement es produirà la primera autorització, el que ens permetrà començar a vacunar a principis de gener», ha assenyalat Illa, recordant que l’EMA celebrarà una reunió extraordinària el 29 de desembre sobre la vacuna de Pfizer i el 12 de gener en relació a la candidata de Moderna.

 

A Espanya li corresponen uns 140 milions de dosis dels acords firmats per la Comissió Europea amb les companyies farmacèutiques, el que permetrà al nostre país vacunar a 70 milions de persones.

Últimes notícies

Finestrat reorganitza el govern local amb dos noves regidories

La nova alcaldessa, Nati Algado, ha reordenat l'equip de govern amb dos regidories inèdites i canvis d'àrees per a obrir una nova etapa de gestió.

Detinguts els dos atrinxerats a Elx després de matar a dos hòmens i deixar greu a un tercer

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens que s'havien atrinxerat en una vivenda d'Elx. Abans havien apallissat fins a la mort a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

Pérez Llorca subratlla el compromís del Consell amb Alacant i l’impuls a l’estació central del TRAM

El president ha reafirmat el suport de la Generalitat als projectes clau de la ciutat, amb l'estació central del TRAM com a eix intermodal. Via Parc fixa l'objectiu d'iniciar el seu desenrotllament l'any vinent després de resoldre's la titularitat dels sòls.

Pérez Llorca condiciona el congrés del PPCV a l’avanç de la reconstrucció i apunta a 2026

Pérez Llorca ha supeditat el congrés regional del PPCV a l'avanç de la reconstrucció després de la DANA i ha fixat com a horitzó 2026 si no hi ha contratemps. També ha defés una gestora integradora i ha restat importància a la seua candidatura.

PSPV i EUPV demanen la dimissió de l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual a menors

PSPV-PSOE i EUPV han exigit la dimissió de l'alcalde de Jérica, Jorge Peiró, imputat per una presumpta agressió sexual a dos menors, i han demanat al PP actuar. Reclamen claredat sobre quan es va conéixer la investigació i proposen un ple extraordinari per a abordar la crisi.

PP i Vox aproven el pressupost de Castelló per a 2026: més de 253 milions

El ple municipal ha validat els comptes de 2026, per damunt de 253 milions, amb la majoria de PP i Vox i el rebuig de PSPV-PSOE i Compromís. L'oposició ha qüestionat previsions i implementació.

L’Audiència de València rebutja imputar al president de la CHJ en la causa de la DANA

L'Audiència de València ha confirmat la negativa de la jutgessa a investigar al president de la CHJ en la causa per la DANA. El tribunal centra la responsabilitat en els qui van dirigir l'emergència i en l'ús d'alertes i informació disponible.

El Govern destina 42,6 milions a regenerar platges valencianes

El Miteco finançarà obres per 42.659.244,47 euros per a revertir la regressió costanera en diversos trams del litoral valencià. El contracte ja s'ha firmat.