13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Sanitat comptarà amb 133 punts de vacunació a partir del pròxim 24 de maig

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública comptarà amb 133 punts de vacunació a partir del pròxim 24 de maig. En concret, obriran les portes 101 espais de vacunació municipals, que s’uneixen als 32 punts que actualment ja es troben en funcionament.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat “estos 133 punts de vacunació permetran agilitar el procés de vacunació en la Comunitat Valenciana. De fet, amb este desplegament de recursos assistencials es podrà administrar la vacuna a més de 400 persones cada tres minuts”.

“L’objectiu és que, de cara a l’estiu, el 70% dels ciutadans i ciutadanes haja rebut ja almenys una dosi de la vacuna enfront de la Covid-19” ha afegit Ana Barceló.

En este sentit, està previst que la Comunitat Valenciana reba a partir de juny un increment important del número de dosi, per això, la Conselleria de Sanitat activarà tots els recursos assistencials necessaris per a agilitar esta vacunació massiva. Per a això, estos espais han estat dotats amb més de 420 equips de professionals de vacunació.

La consellera ha volgut mostrar el seu agraïment a tots els alcaldes i alcaldesses dels municipis en els quals s’han instal·lat els punts de vacunació, ja que “el fet de cedir espais i locals municipals ens ha permés acostar la vacuna als ciutadans i organitzar un procés de vacunació més ordenat. A més, fruit d’esta col·laboració podrem vacunar a més gent cada dia”.

Els punts de vacunació agrupen els ciutadans de 328 municipis de la Comunitat, i en els més de 200 municipis restants, que corresponen a les zones bàsiques de salut més remotes o amb accés més difícil, es vacunarà, tal com s’està fent ara, en els seus propis centres de salut. En este últim cas, el procés de vacunació s’ha organitzat de manera que no interferesca en el funcionament habitual del centre d’atenció primària.

L’objectiu és vacunar al major nombre de persones en el menor temps possible. Així, amb els recursos assistencials habilitats per la Conselleria de Sanitat hi ha capacitat per a administrar 500.000 vacunes a la setmana.

Últimes notícies

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.

Tempestes en terra esta tarde-nit i matinada, el més advers en el litoral de València segons Aemet

Aemet advertix que el tram més advers de l'episodi pot donar-se quan les tempestes es desenrotllen sobre terra entre la tard-nit del diumenge i la matinada en el litoral de València.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja a València

El partit de la jornada 16 en el Ciutat de València, previst a les 18.30, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar nova data.

Les pluges superen els 100 l/m² a La Safor, al sud de València, en les últimes quatre hores

La Font d'en Carròs ha acumulat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés avisos per trencament de baixants. Alacant i Castelló han registrat menys pluja, sense incidències rellevants.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja i el Llevant apunta al 7 o 8 de gener

El Llevant-Vila-real de la jornada 16 ha sigut ajornat per l'alerta roja a València. L'RFEF dona cinc dies per a fixar data i el Llevant proposa el 7 o 8 de gener de 2026.

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.