Sanitat comptarà amb 133 punts de vacunació a partir del pròxim 24 de maig

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública comptarà amb 133 punts de vacunació a partir del pròxim 24 de maig. En concret, obriran les portes 101 espais de vacunació municipals, que s’uneixen als 32 punts que actualment ja es troben en funcionament.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat «estos 133 punts de vacunació permetran agilitar el procés de vacunació en la Comunitat Valenciana. De fet, amb este desplegament de recursos assistencials es podrà administrar la vacuna a més de 400 persones cada tres minuts».

«L’objectiu és que, de cara a l’estiu, el 70% dels ciutadans i ciutadanes haja rebut ja almenys una dosi de la vacuna enfront de la Covid-19» ha afegit Ana Barceló.

En este sentit, està previst que la Comunitat Valenciana reba a partir de juny un increment important del número de dosi, per això, la Conselleria de Sanitat activarà tots els recursos assistencials necessaris per a agilitar esta vacunació massiva. Per a això, estos espais han estat dotats amb més de 420 equips de professionals de vacunació.

La consellera ha volgut mostrar el seu agraïment a tots els alcaldes i alcaldesses dels municipis en els quals s’han instal·lat els punts de vacunació, ja que «el fet de cedir espais i locals municipals ens ha permés acostar la vacuna als ciutadans i organitzar un procés de vacunació més ordenat. A més, fruit d’esta col·laboració podrem vacunar a més gent cada dia».

Els punts de vacunació agrupen els ciutadans de 328 municipis de la Comunitat, i en els més de 200 municipis restants, que corresponen a les zones bàsiques de salut més remotes o amb accés més difícil, es vacunarà, tal com s’està fent ara, en els seus propis centres de salut. En este últim cas, el procés de vacunació s’ha organitzat de manera que no interferesca en el funcionament habitual del centre d’atenció primària.

L’objectiu és vacunar al major nombre de persones en el menor temps possible. Així, amb els recursos assistencials habilitats per la Conselleria de Sanitat hi ha capacitat per a administrar 500.000 vacunes a la setmana.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.