12.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Sanitat comptarà amb 133 punts de vacunació a partir del pròxim 24 de maig

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública comptarà amb 133 punts de vacunació a partir del pròxim 24 de maig. En concret, obriran les portes 101 espais de vacunació municipals, que s’uneixen als 32 punts que actualment ja es troben en funcionament.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat “estos 133 punts de vacunació permetran agilitar el procés de vacunació en la Comunitat Valenciana. De fet, amb este desplegament de recursos assistencials es podrà administrar la vacuna a més de 400 persones cada tres minuts”.

“L’objectiu és que, de cara a l’estiu, el 70% dels ciutadans i ciutadanes haja rebut ja almenys una dosi de la vacuna enfront de la Covid-19” ha afegit Ana Barceló.

En este sentit, està previst que la Comunitat Valenciana reba a partir de juny un increment important del número de dosi, per això, la Conselleria de Sanitat activarà tots els recursos assistencials necessaris per a agilitar esta vacunació massiva. Per a això, estos espais han estat dotats amb més de 420 equips de professionals de vacunació.

La consellera ha volgut mostrar el seu agraïment a tots els alcaldes i alcaldesses dels municipis en els quals s’han instal·lat els punts de vacunació, ja que “el fet de cedir espais i locals municipals ens ha permés acostar la vacuna als ciutadans i organitzar un procés de vacunació més ordenat. A més, fruit d’esta col·laboració podrem vacunar a més gent cada dia”.

Els punts de vacunació agrupen els ciutadans de 328 municipis de la Comunitat, i en els més de 200 municipis restants, que corresponen a les zones bàsiques de salut més remotes o amb accés més difícil, es vacunarà, tal com s’està fent ara, en els seus propis centres de salut. En este últim cas, el procés de vacunació s’ha organitzat de manera que no interferesca en el funcionament habitual del centre d’atenció primària.

L’objectiu és vacunar al major nombre de persones en el menor temps possible. Així, amb els recursos assistencials habilitats per la Conselleria de Sanitat hi ha capacitat per a administrar 500.000 vacunes a la setmana.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va registrar 40.379 accidents laborals fins a setembre de 2025 i baixen els mortals

La Comunitat Valenciana va registrar 40.379 accidents laborals fins a setembre de 2025, un 0,2% per davall de la mitjana nacional. Baixen un 10,9% els mortals i pugen els greus, i s'activa una estratègia 2025-2029 per a reforçar la prevenció.

Alcoi suspén el Campament Real del Preventori per previsió de pluja

Alcoi i l'Associació Cultural Samarita suspenen el Campament Real previst per al matí del 5 de gener per previsió de pluja. Burreta i Cavalcada es mantenen i s'adaptaran segons el temps.

Desarticulada a Torrevieja una xarxa de tràfic de persones per a explotació sexual

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització a Torrevieja dedicada a l'explotació sexual. Nou víctimes han sigut alliberades i cinc persones detingudes després de registres en un pub i un hostal.

Avís groc per pluges en el litoral nord d’Alacant i en el sud de València

Aemet ha activat l'avís groc per pluges entre les 20.00 del dissabte i les 12.00 del diumenge en el nord d'Alacant i el sud de València. A més, s'ha activat avís costaner el diumenge amb vent del nord-est i ones de 2 a 3 metres.

Renfe va tancar 2025 amb un rècord de 37,3 milions de viatges en AVE i Llarga Distància

Renfe va tancar 2025 amb 37,3 milions de viatges en AVE i Llarga Distància, un 5,97% més que en 2024 i màxim històric. Avlo va impulsar el creixement i l'empresa va liderar els corredors en els quals opera.

Tres detinguts per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un menor, per 15 robatoris amb força en comerços d'Albal, Catarroja i Massanassa. El botí ascendix a 12.842 euros i els danys a 10.000; el presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Detinguts tres membres d’una família per tràfic de drogues a Elx i Santa Pola

La Policia Nacional ha detingut a dos dones i un home de la mateixa família per sovintege de drogues entre Elx i Santa Pola. Es van practicar cinc registres amb confiscacions i els tres van quedar a disposició judicial.

Administracions amb sort per Nadal busquen seguir en ratxa en el Xiquet

Punts de venda d'Alacant, València i Alcoi que van donar premis en la Grossa mantenen el ritme per al sorteig del dimarts, amb cues i dècims al límit.