Sanitat convida a seguir una sèrie de pautes per a previndre els contagis

 

La Direcció General de Salut Pública i Addiccions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat un decàleg amb recomanacions pràctiques per a ajudar a disfrutar de les celebracions de manera segura i més saludable i que conté unes pautes per a previndre els contagis.

 

Mantindre els espais oberts, llavar-se les mans amb aigua i sabó al principi i al final de cada menjar o identificar els gots i coberts de cada comensal són accions que pot ajudar a reduir les possibilitats de transmissió del Covid-19.

 

Per això, sempre que siga possible, és preferible menjar a la terrassa o a l’aire lliure, encara que si aquesta opció no és viable, cal procurar obrir finestres i portes per a facilitar la renovació de l’aire en l’estada que acollirà la reunió, han informat fonts de la Generalitat.

 

Tambe és aconsellable situar les cadires de manera alterna i evitar asseure’s davant d’una altra persona si no es pot garantir la distància de seguretat de dos metres. Res més arribar al punt de celebració, es recomana llavar-se les mans amb aigua i sabó o gel; igual que a l’inici i al final de cada menjar.

 

Pautes sobre el menú

S’aconsella també identificar els gots i coberts per a evitar errors, i no s’ha de compartir el plat amb una altra persona. A l’hora de servir, és aconsellable seleccionar a una única persona perquè s’encarregue de portar-ho tot a la taula, inclosos els aperitius, i esta persona es llavarà les mans amb aigua i sabó, o bé li les desinfectarà amb gel, cada volta que servisca el menjar.

 

Des de la Generalitat han destacat que els menjars i sopars de Nadal solen ser moments de tertúlia pel que, si entre plat i plat cal esperar, és necessari posar-se la mascareta. També han desaconsellat brindar xocant les copes.

 

Respecte al menú, es recomana reduir el consum d’aperitius processats i amb alt contingut en sal i substituir-los per alternatives saludables com, per exemple, guarnicions a base de verdures i hortalisses de proximitat i temporada.

 

A demés, prioritzar els productes frescos i de temporada de comerços locals ajuda a mantindre una dieta equilibrada i servix de suport a l’economia de la zona, han ressaltat. D’altra banda, en preparar ensalades, han d’evitar-se salses molt contundents o processades; l’ideal són amaniments saludables com olis aromàtics , vinagre, llima, herbes i espècies, han conclòs des de la Generalitat.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.