Sanitat convida a seguir una sèrie de pautes per a previndre els contagis

 

La Direcció General de Salut Pública i Addiccions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat un decàleg amb recomanacions pràctiques per a ajudar a disfrutar de les celebracions de manera segura i més saludable i que conté unes pautes per a previndre els contagis.

 

Mantindre els espais oberts, llavar-se les mans amb aigua i sabó al principi i al final de cada menjar o identificar els gots i coberts de cada comensal són accions que pot ajudar a reduir les possibilitats de transmissió del Covid-19.

 

Per això, sempre que siga possible, és preferible menjar a la terrassa o a l’aire lliure, encara que si aquesta opció no és viable, cal procurar obrir finestres i portes per a facilitar la renovació de l’aire en l’estada que acollirà la reunió, han informat fonts de la Generalitat.

 

Tambe és aconsellable situar les cadires de manera alterna i evitar asseure’s davant d’una altra persona si no es pot garantir la distància de seguretat de dos metres. Res més arribar al punt de celebració, es recomana llavar-se les mans amb aigua i sabó o gel; igual que a l’inici i al final de cada menjar.

 

Pautes sobre el menú

S’aconsella també identificar els gots i coberts per a evitar errors, i no s’ha de compartir el plat amb una altra persona. A l’hora de servir, és aconsellable seleccionar a una única persona perquè s’encarregue de portar-ho tot a la taula, inclosos els aperitius, i esta persona es llavarà les mans amb aigua i sabó, o bé li les desinfectarà amb gel, cada volta que servisca el menjar.

 

Des de la Generalitat han destacat que els menjars i sopars de Nadal solen ser moments de tertúlia pel que, si entre plat i plat cal esperar, és necessari posar-se la mascareta. També han desaconsellat brindar xocant les copes.

 

Respecte al menú, es recomana reduir el consum d’aperitius processats i amb alt contingut en sal i substituir-los per alternatives saludables com, per exemple, guarnicions a base de verdures i hortalisses de proximitat i temporada.

 

A demés, prioritzar els productes frescos i de temporada de comerços locals ajuda a mantindre una dieta equilibrada i servix de suport a l’economia de la zona, han ressaltat. D’altra banda, en preparar ensalades, han d’evitar-se salses molt contundents o processades; l’ideal són amaniments saludables com olis aromàtics , vinagre, llima, herbes i espècies, han conclòs des de la Generalitat.

Últimes notícies

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.