Sanitat convida a seguir una sèrie de pautes per a previndre els contagis

 

La Direcció General de Salut Pública i Addiccions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha elaborat un decàleg amb recomanacions pràctiques per a ajudar a disfrutar de les celebracions de manera segura i més saludable i que conté unes pautes per a previndre els contagis.

 

Mantindre els espais oberts, llavar-se les mans amb aigua i sabó al principi i al final de cada menjar o identificar els gots i coberts de cada comensal són accions que pot ajudar a reduir les possibilitats de transmissió del Covid-19.

 

Per això, sempre que siga possible, és preferible menjar a la terrassa o a l’aire lliure, encara que si aquesta opció no és viable, cal procurar obrir finestres i portes per a facilitar la renovació de l’aire en l’estada que acollirà la reunió, han informat fonts de la Generalitat.

 

Tambe és aconsellable situar les cadires de manera alterna i evitar asseure’s davant d’una altra persona si no es pot garantir la distància de seguretat de dos metres. Res més arribar al punt de celebració, es recomana llavar-se les mans amb aigua i sabó o gel; igual que a l’inici i al final de cada menjar.

 

Pautes sobre el menú

S’aconsella també identificar els gots i coberts per a evitar errors, i no s’ha de compartir el plat amb una altra persona. A l’hora de servir, és aconsellable seleccionar a una única persona perquè s’encarregue de portar-ho tot a la taula, inclosos els aperitius, i esta persona es llavarà les mans amb aigua i sabó, o bé li les desinfectarà amb gel, cada volta que servisca el menjar.

 

Des de la Generalitat han destacat que els menjars i sopars de Nadal solen ser moments de tertúlia pel que, si entre plat i plat cal esperar, és necessari posar-se la mascareta. També han desaconsellat brindar xocant les copes.

 

Respecte al menú, es recomana reduir el consum d’aperitius processats i amb alt contingut en sal i substituir-los per alternatives saludables com, per exemple, guarnicions a base de verdures i hortalisses de proximitat i temporada.

 

A demés, prioritzar els productes frescos i de temporada de comerços locals ajuda a mantindre una dieta equilibrada i servix de suport a l’economia de la zona, han ressaltat. D’altra banda, en preparar ensalades, han d’evitar-se salses molt contundents o processades; l’ideal són amaniments saludables com olis aromàtics , vinagre, llima, herbes i espècies, han conclòs des de la Generalitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.