Sanitat veu molt probable poder llevar les mascaretes en exteriors al juliol

 

El Ministeri de Sanitat ha considerat que és «factible» poder relaxar l’ús de mascaretes en exteriors a mediats o finals de juny «i amb molta probabilitat» a principis de juliol si l’evolució epidemiològica i la cobertura vacunal continuen al ritme actual.

«La data concreta cal valorar-la amb altres paràmetres«, ha explicat en roda de premsa el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en ser preguntat pels càlculs que este dilluns ha fet Castella-la Manxa sobre la fi de l’ús de mascaretes en exteriors.

L’epidemiòleg ha indicat que la màscara podria no ser necessària en llocs oberts a l’aire lliure en els quals es puga mantindre la distància, fins i tot abans d’aconseguir el 70% de població immunitzada, alguna cosa que el Govern augura per a mediats d’agost.

Encara que no sols a l’aire lliure: podria també plantejar-se, ha dit Simón, en interiors per a col·lectius que estiguen completament vacunats com les residències. «És una cosa en les quals hem de pensar i que hem de proposar en les pròximes setmanes», ha assenyalat.

Amb el que si l’evolució continua sent l’actual i la gent és conscient que cal mantindre i respectar algunes de les mesures de protecció, Simón veu «factible que, a mitjan juny, i amb molta probabilitat a principis de juliol, la màscara no siga necessària» en estos espais.

I «el lògic», ha afegit, és que, si les circumstàncies ho permeten, es faça a escala nacional i no com l’estiu passat en el qual la imposició no era igual en totes les comunitats; això sí, si la situació epidemiològica és «radicalment diferent» entre comunitats, «caldrà replantejar-li-ho».

Últimes notícies

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.
FILMOTECA D'ESTIU