15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Sanitat veu molt probable poder llevar les mascaretes en exteriors al juliol

 

El Ministeri de Sanitat ha considerat que és “factible” poder relaxar l’ús de mascaretes en exteriors a mediats o finals de juny “i amb molta probabilitat” a principis de juliol si l’evolució epidemiològica i la cobertura vacunal continuen al ritme actual.

“La data concreta cal valorar-la amb altres paràmetres“, ha explicat en roda de premsa el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en ser preguntat pels càlculs que este dilluns ha fet Castella-la Manxa sobre la fi de l’ús de mascaretes en exteriors.

L’epidemiòleg ha indicat que la màscara podria no ser necessària en llocs oberts a l’aire lliure en els quals es puga mantindre la distància, fins i tot abans d’aconseguir el 70% de població immunitzada, alguna cosa que el Govern augura per a mediats d’agost.

Encara que no sols a l’aire lliure: podria també plantejar-se, ha dit Simón, en interiors per a col·lectius que estiguen completament vacunats com les residències. “És una cosa en les quals hem de pensar i que hem de proposar en les pròximes setmanes”, ha assenyalat.

Amb el que si l’evolució continua sent l’actual i la gent és conscient que cal mantindre i respectar algunes de les mesures de protecció, Simón veu “factible que, a mitjan juny, i amb molta probabilitat a principis de juliol, la màscara no siga necessària” en estos espais.

I “el lògic”, ha afegit, és que, si les circumstàncies ho permeten, es faça a escala nacional i no com l’estiu passat en el qual la imposició no era igual en totes les comunitats; això sí, si la situació epidemiològica és “radicalment diferent” entre comunitats, “caldrà replantejar-li-ho”.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.