Sanitat veu molt probable poder llevar les mascaretes en exteriors al juliol

 

El Ministeri de Sanitat ha considerat que és «factible» poder relaxar l’ús de mascaretes en exteriors a mediats o finals de juny «i amb molta probabilitat» a principis de juliol si l’evolució epidemiològica i la cobertura vacunal continuen al ritme actual.

«La data concreta cal valorar-la amb altres paràmetres«, ha explicat en roda de premsa el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en ser preguntat pels càlculs que este dilluns ha fet Castella-la Manxa sobre la fi de l’ús de mascaretes en exteriors.

L’epidemiòleg ha indicat que la màscara podria no ser necessària en llocs oberts a l’aire lliure en els quals es puga mantindre la distància, fins i tot abans d’aconseguir el 70% de població immunitzada, alguna cosa que el Govern augura per a mediats d’agost.

Encara que no sols a l’aire lliure: podria també plantejar-se, ha dit Simón, en interiors per a col·lectius que estiguen completament vacunats com les residències. «És una cosa en les quals hem de pensar i que hem de proposar en les pròximes setmanes», ha assenyalat.

Amb el que si l’evolució continua sent l’actual i la gent és conscient que cal mantindre i respectar algunes de les mesures de protecció, Simón veu «factible que, a mitjan juny, i amb molta probabilitat a principis de juliol, la màscara no siga necessària» en estos espais.

I «el lògic», ha afegit, és que, si les circumstàncies ho permeten, es faça a escala nacional i no com l’estiu passat en el qual la imposició no era igual en totes les comunitats; això sí, si la situació epidemiològica és «radicalment diferent» entre comunitats, «caldrà replantejar-li-ho».

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.