Sanitat veu molt probable poder llevar les mascaretes en exteriors al juliol

 

El Ministeri de Sanitat ha considerat que és «factible» poder relaxar l’ús de mascaretes en exteriors a mediats o finals de juny «i amb molta probabilitat» a principis de juliol si l’evolució epidemiològica i la cobertura vacunal continuen al ritme actual.

«La data concreta cal valorar-la amb altres paràmetres«, ha explicat en roda de premsa el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en ser preguntat pels càlculs que este dilluns ha fet Castella-la Manxa sobre la fi de l’ús de mascaretes en exteriors.

L’epidemiòleg ha indicat que la màscara podria no ser necessària en llocs oberts a l’aire lliure en els quals es puga mantindre la distància, fins i tot abans d’aconseguir el 70% de població immunitzada, alguna cosa que el Govern augura per a mediats d’agost.

Encara que no sols a l’aire lliure: podria també plantejar-se, ha dit Simón, en interiors per a col·lectius que estiguen completament vacunats com les residències. «És una cosa en les quals hem de pensar i que hem de proposar en les pròximes setmanes», ha assenyalat.

Amb el que si l’evolució continua sent l’actual i la gent és conscient que cal mantindre i respectar algunes de les mesures de protecció, Simón veu «factible que, a mitjan juny, i amb molta probabilitat a principis de juliol, la màscara no siga necessària» en estos espais.

I «el lògic», ha afegit, és que, si les circumstàncies ho permeten, es faça a escala nacional i no com l’estiu passat en el qual la imposició no era igual en totes les comunitats; això sí, si la situació epidemiològica és «radicalment diferent» entre comunitats, «caldrà replantejar-li-ho».

Últimes notícies

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.