Sanitat veu molt probable poder llevar les mascaretes en exteriors al juliol

 

El Ministeri de Sanitat ha considerat que és «factible» poder relaxar l’ús de mascaretes en exteriors a mediats o finals de juny «i amb molta probabilitat» a principis de juliol si l’evolució epidemiològica i la cobertura vacunal continuen al ritme actual.

«La data concreta cal valorar-la amb altres paràmetres«, ha explicat en roda de premsa el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en ser preguntat pels càlculs que este dilluns ha fet Castella-la Manxa sobre la fi de l’ús de mascaretes en exteriors.

L’epidemiòleg ha indicat que la màscara podria no ser necessària en llocs oberts a l’aire lliure en els quals es puga mantindre la distància, fins i tot abans d’aconseguir el 70% de població immunitzada, alguna cosa que el Govern augura per a mediats d’agost.

Encara que no sols a l’aire lliure: podria també plantejar-se, ha dit Simón, en interiors per a col·lectius que estiguen completament vacunats com les residències. «És una cosa en les quals hem de pensar i que hem de proposar en les pròximes setmanes», ha assenyalat.

Amb el que si l’evolució continua sent l’actual i la gent és conscient que cal mantindre i respectar algunes de les mesures de protecció, Simón veu «factible que, a mitjan juny, i amb molta probabilitat a principis de juliol, la màscara no siga necessària» en estos espais.

I «el lògic», ha afegit, és que, si les circumstàncies ho permeten, es faça a escala nacional i no com l’estiu passat en el qual la imposició no era igual en totes les comunitats; això sí, si la situació epidemiològica és «radicalment diferent» entre comunitats, «caldrà replantejar-li-ho».

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.