Sanitat no recomana els tests ràpids d’anticossos per a l’autodiagnòstic

 

La Conselleria de Sanitat ha advertit que les proves ràpides de detecció d’anticossos a partir d’una mostra de sang obtinguda a través del dit tenen un rendiment menor que les tècniques que es fan en els laboratoris a partir d’una mostra de sang extreta d’una vena.

 

Els tests d’autodiagnòstic es poden fer fora del laboratori, però, segons advertixen les persones expertes, hi ha més risc que donen falsos positius i falsos negatius, han assenyalat fonts de la Conselleria en un comunicat.

 

Qualsevol prova de detecció d’anticossos informa de la presència de defenses en l’organisme contra algun dels components del SARS-CoV-2, agent causal del Covid-19, cosa que suggerix que el pacient ha tingut contacte previ amb el virus.

 

La seua positivitat no garantix la immunitat

No obstant això, han assenyalat les mateixes fonts, la seua positivitat no garantix la immunitat, pel que s’han de continuar complint les mesures de protecció. La Conselleria assegura estar alineada amb l’evidència científica actual, les recomanacions del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social i l’Organització Mundial de la Salut, i únicament recomana l’ús de test ràpids d’anticossos per a determinats estudis, i sempre amb finalitats d’investigació.

 

Per això, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha demanat prudència en l’ús i interpretació de proves de detecció ràpida d’anticossos. «L’única cosa que pot acreditar el test d’autodiagnòstic d’anticossos és si la persona ha passat la malaltia o no», ha indicat Barceló, qui ha assenyalat que les proves de detecció ràpida d’anticossos «en cap cas es consideren adequades per al diagnòstic d’infecció activa, ni en pacients simptomàtics ni en asimptomàtics».

 

En este sentit, la Conselleria de Sanitat no contempla el registre sistemàtic dels resultats d’estes proves ni les inclou en la seua estratègia de rastreig i control de casos.

Últimes notícies

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.