Sanitat no recomana els tests ràpids d’anticossos per a l’autodiagnòstic

 

La Conselleria de Sanitat ha advertit que les proves ràpides de detecció d’anticossos a partir d’una mostra de sang obtinguda a través del dit tenen un rendiment menor que les tècniques que es fan en els laboratoris a partir d’una mostra de sang extreta d’una vena.

 

Els tests d’autodiagnòstic es poden fer fora del laboratori, però, segons advertixen les persones expertes, hi ha més risc que donen falsos positius i falsos negatius, han assenyalat fonts de la Conselleria en un comunicat.

 

Qualsevol prova de detecció d’anticossos informa de la presència de defenses en l’organisme contra algun dels components del SARS-CoV-2, agent causal del Covid-19, cosa que suggerix que el pacient ha tingut contacte previ amb el virus.

 

La seua positivitat no garantix la immunitat

No obstant això, han assenyalat les mateixes fonts, la seua positivitat no garantix la immunitat, pel que s’han de continuar complint les mesures de protecció. La Conselleria assegura estar alineada amb l’evidència científica actual, les recomanacions del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social i l’Organització Mundial de la Salut, i únicament recomana l’ús de test ràpids d’anticossos per a determinats estudis, i sempre amb finalitats d’investigació.

 

Per això, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha demanat prudència en l’ús i interpretació de proves de detecció ràpida d’anticossos. «L’única cosa que pot acreditar el test d’autodiagnòstic d’anticossos és si la persona ha passat la malaltia o no», ha indicat Barceló, qui ha assenyalat que les proves de detecció ràpida d’anticossos «en cap cas es consideren adequades per al diagnòstic d’infecció activa, ni en pacients simptomàtics ni en asimptomàtics».

 

En este sentit, la Conselleria de Sanitat no contempla el registre sistemàtic dels resultats d’estes proves ni les inclou en la seua estratègia de rastreig i control de casos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.