Sanitat no recomana els tests ràpids d’anticossos per a l’autodiagnòstic

 

La Conselleria de Sanitat ha advertit que les proves ràpides de detecció d’anticossos a partir d’una mostra de sang obtinguda a través del dit tenen un rendiment menor que les tècniques que es fan en els laboratoris a partir d’una mostra de sang extreta d’una vena.

 

Els tests d’autodiagnòstic es poden fer fora del laboratori, però, segons advertixen les persones expertes, hi ha més risc que donen falsos positius i falsos negatius, han assenyalat fonts de la Conselleria en un comunicat.

 

Qualsevol prova de detecció d’anticossos informa de la presència de defenses en l’organisme contra algun dels components del SARS-CoV-2, agent causal del Covid-19, cosa que suggerix que el pacient ha tingut contacte previ amb el virus.

 

La seua positivitat no garantix la immunitat

No obstant això, han assenyalat les mateixes fonts, la seua positivitat no garantix la immunitat, pel que s’han de continuar complint les mesures de protecció. La Conselleria assegura estar alineada amb l’evidència científica actual, les recomanacions del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social i l’Organització Mundial de la Salut, i únicament recomana l’ús de test ràpids d’anticossos per a determinats estudis, i sempre amb finalitats d’investigació.

 

Per això, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha demanat prudència en l’ús i interpretació de proves de detecció ràpida d’anticossos. «L’única cosa que pot acreditar el test d’autodiagnòstic d’anticossos és si la persona ha passat la malaltia o no», ha indicat Barceló, qui ha assenyalat que les proves de detecció ràpida d’anticossos «en cap cas es consideren adequades per al diagnòstic d’infecció activa, ni en pacients simptomàtics ni en asimptomàtics».

 

En este sentit, la Conselleria de Sanitat no contempla el registre sistemàtic dels resultats d’estes proves ni les inclou en la seua estratègia de rastreig i control de casos.

Últimes notícies

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.