Sanitat notifica 1.334 nous casos de coronavirus en la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 1.334 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 527.601 persones.

Els nous casos per províncies són 197 a Castelló (56.959 en total); 420 a Alacant (192.871) i 717 a València (277.770). La xifra de casos no assignats es manté en 1.

D’altra banda, s’han registrat 457 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 522.751 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 56.088 a Castelló, 191.038 a Alacant i 275.569 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 363 persones ingressades, 62 d’elles en l’UCI: 78 a la província de Castelló, 10 en UCI; 121 a la província d’Alacant, 26 d’elles en l’UCI; i 164 a la província de València, 26 en UCI.

S’han registrat dos defuncions per coronavirus des de l’última actualització, dos persones de 57 i 84 anys, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.912: 871 a la província de Castelló, 3.043 en la d’Alacant i 3.998 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 8.379 casos actius, la qual cosa suposa un 1,55% del total de positius.

Des de l’última actualització, s’han notificat tres brots de 10 o més casos:

Benicarló: 11 casos. Origen social
Benidorm: 13 casos. Origen social
Xilxes: 11 casos. Origen social

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.