Sanitat notifica 1.334 nous casos de coronavirus en la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 1.334 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 527.601 persones.

Els nous casos per províncies són 197 a Castelló (56.959 en total); 420 a Alacant (192.871) i 717 a València (277.770). La xifra de casos no assignats es manté en 1.

D’altra banda, s’han registrat 457 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 522.751 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 56.088 a Castelló, 191.038 a Alacant i 275.569 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 363 persones ingressades, 62 d’elles en l’UCI: 78 a la província de Castelló, 10 en UCI; 121 a la província d’Alacant, 26 d’elles en l’UCI; i 164 a la província de València, 26 en UCI.

S’han registrat dos defuncions per coronavirus des de l’última actualització, dos persones de 57 i 84 anys, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.912: 871 a la província de Castelló, 3.043 en la d’Alacant i 3.998 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 8.379 casos actius, la qual cosa suposa un 1,55% del total de positius.

Des de l’última actualització, s’han notificat tres brots de 10 o més casos:

Benicarló: 11 casos. Origen social
Benidorm: 13 casos. Origen social
Xilxes: 11 casos. Origen social

Últimes notícies

L’Ajuntament de València defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per complir la normativa acústica

L’Ajuntament de València justifica la cancel·lació del Festival de Les Arts després de detectar un excés de 20 decibels i recorda que els promotors coneixien la normativa. El regidor Juan Giner critica també la gestió de l’anterior govern municipal en matèria de contaminació acústica.

L’Audiència ratifica la condició d’investigat de l’exregidor Jorge Bellver en el cas Azud

La secció tercera de l’Audiència Provincial de València manté la situació d’investigat de l’exregidor del PP Jorge Bellver en el cas Azud, que analitza el presumpte pagament de comissions a càrrecs públics entre 1999 i 2013. El tribunal desestima el recurs d’apel·lació de la defensa i confirma les últimes resolucions del Jutjat d’Instrucció número 13 de València.

Jesús Lancis pren el relleu al Rectorat de la UJI després de formalitzar la transició amb Eva Alcón

Jesús Lancis ha assumit el Rectorat de la Universitat Jaume I després de formalitzar el traspàs institucional amb la rectora eixint, Eva Alcón, culminant així el procés obert amb les eleccions del 14 de maig i la publicació del seu nomenament en el DOGV.

Compromís demana en Les Corts reprovar Pérez Llorca i Ortí pel conflicte docent

Compromís ha registrat en Les Corts una proposta per a reprovar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i la consellera d'Educació, Carmen Ortí, per la seua gestió de la vaga indefinida del professorat i per la seua manca de diàleg amb la comunitat educativa. La iniciativa reclama també la dimissió d'Ortí i que Pérez Llorca convoque eleccions.

Baldoví anirà a l’acte de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua proposta de confluència

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, confirma que assistirà el 19 de juny a València a l’acte conjunt de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua visió sobre possibles confluències electorals.

El Villarreal estrena una primera equipació groga amb més presència del blau

El Villarreal ha presentat la nova primera equipació per a la pròxima temporada, que manté el groc habitual però incorpora més detalls en blau i un nou disseny inspirat en el moviment de l’aigua.

Els taxistes autònoms acusen el decret de transport de permetre que els VTC facen de taxi

La Confederación de Taxistas Autónomos de Valencia critica que el nou decret de transport públic del Consell elimina el temps mínim de precontractació i permet als VTC operar quasi com a taxis per tota la Comunitat Valenciana. L’entitat acusa el conseller Vicente Martínez Mus de protegir les plataformes i multinacionals i d’haver actuat d’una forma deshonesta.

A la presó un jove per robar i amenaçar comerciants a Torrevieja a canvi de diners

Un jove de 21 anys ha sigut enviat a la presó provisional acusat de diversos robatoris amb violència i d’extorsionar comerciants de Torrevieja i voltants, exigint-los diners a canvi d’oferta de seguretat en els seus locals.