14.1 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Sanitat està realitzant proves als joves del brot del viatge a Mallorca

 

Els joves que han tornat a la Comunitat Valenciana després de participar en el viatge de fi d’estudis a Mallorca que ha desencadenat un brot de COVID-19 amb afectats en diferents comunitats autònomes són considerats contactes estrets i, seguint les directrius de l’Estratègia de detecció precoç, vigilància i control de COVID-19, estan sent sotmesos a proves diagnòstiques d’infecció activa i han de guardar quarantena 10 dies. Ara com ara, hi ha 67 persones positives, però es tracta d’una xifra provisional perquè el cas continua obert.

Els equips de Salut Pública valencians continuen investigant el brot i realitzant el seguiment de contactes. L’objectiu últim és elucidar el nombre exacte de contagis i identificar-los, per a això, els/les professionals estan reconstruint les activitats que van realitzar els joves durant el viatge de fi d’estudis a Mallorca que van fer entre el 12 i el 18 de juny. Les perquisicions busquen encapsular el brot i evitar que es dissemine entre els afins dels joves.

Els estudiants van viatjar el passat 12 de juny fins a Mallorca, on van estar fins al dia 18 de juny. Durant el viatge, van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la COVID-19, moment en què es va detectar el brot en la Comunitat Valenciana. La investigació del cas continua oberta i el nombre de contagis no està tancat. Ara com ara, hi ha 67 persones positives. Els afectats presenten símptomes lleus.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.