Quines seqüeles pateixen la meitat de malalts ingressats per coronavirus?

 

Un estudi que ha elaborat l’Hospital de Barcelona i que publica la revista de la Societat Europea de Microbiologia Clínica i Malalties Infeccioses (ESCMID) ha revelat que el 50% dels pacients que han estat hospitalitzats per Covid-19 encara presentaven símptomes relacionats amb la malaltia set mesos després.
Segons el treball, el 49% de 294 pacients amb una mitjana de seguiment de set mesos tenia trastorns psicològics; el 27%, astènia i el 10%, dispnea (dificultats per respirar).

La investigació conclou que els pacients amb Covid-19 requereixen un seguiment a llarg termini a causa de la persistència de símptomes, especialment els que van tindre una pressió d’oxigen a la sang més baixa. L’article científic aporta informació inèdita del seguiment de pacients amb Covid-19 durant els set mesos posteriors a l’alta hospitalària. En molts àmbits de la pandèmia del coronavirus, les dades són molt escasses perquè encara no ha passat prou temps perquè es puga construir evidència científica.

 

La investigació ha estat liderada per la doctora Yolanda Meije

L’Hospital de Barcelona va obrir una consulta per a pacients que havien passat la Covid-19, després de la primera onada de la pandèmia, a més d’una valoració clínica, incloïa una analítica de sang i un estudi radiològic.

L’equip del Servei de Medicina Interna, liderat per la doctora Yolanda Meije, va posar en marxa l’estudi amb l’objectiu de descriure l’evolució dels pacients mesos després de l’hospitalització, identificar possibles seqüeles i buscar predictors que puguen ser útils en el tractament clínic a llarg termini.

El treball dels investigadors es basa en el seguiment de 300 pacients tractats amb el mateix protocol durant l’ingrés; primer en consulta ambulatòria i, posteriorment, de forma telefònica. En el seguiment ambulatori, amb una mitjana de 45 dies després de l’alta, el 78% dels pacients tenien símptomes relacionats amb la malaltia (el 53% astènia; el 56% símptomes respiratoris) i el 40%, lesions radiogràfiques pulmonars residuals.

El 50% dels pacients va necessitar un seguiment mèdic especialitzat després de la primera consulta. Al cap de set mesos, la meitat dels pacients mostraven símptomes relacionats amb la malaltia, incloent-hi astènia, dispnea i trastorns psicològics.

Últimes notícies

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.

El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig

El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.

El València Basket ja coneix les dates clau contra el Madrid de Pedro Martínez en la Lliga Endesa

El València Basket rebrà el Real Madrid de Pedro Martínez i Jaime Pradilla el 4 de gener al Roig Arena i visitarà el conjunt blanc el 14 de març, en una Lliga Endesa en què els taronja defenen el títol i encaren un exigent calendari.

Advertència del Consell: prohibit entrar en zones d’incendis per vore l’eclipsi

El Consell ha recordat que està prohibit accedir a parcs naturals i zones forestals afectades per incendis per vore l’eclipsi, i ha detectat diversos intents d’entrada en estos espais durant el matí.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2,3 milions de passatgers al juliol

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha augmentat un 11,1 % els passatgers al juliol, fins a més de 2,3 milions, i frega ja els 12,5 milions en els set primers mesos de 2026.

Brugué, Dela, Iván Romero i Mandi lideraran la capitania del Llevant en la temporada 2026-27

Roger Brugué, Adrián de la Fuente 'Dela', Iván Romero i el recent fitxatge Aïssa Mandi formen el nou grup de capitans del Llevant per a la temporada 2026-27, segons ha anunciat el club en un comunicat.

Elena Buenavida jugarà amb Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament en 2027

L’exterior del Valencia Basket Elena Buenavida ha signat un contracte de desenvolupament amb Minnesota Lynx, líder de la WNBA, per a l’estiu de 2027, segons ha precisat el club taronja.