Quines seqüeles pateixen la meitat de malalts ingressats per coronavirus?

 

Un estudi que ha elaborat l’Hospital de Barcelona i que publica la revista de la Societat Europea de Microbiologia Clínica i Malalties Infeccioses (ESCMID) ha revelat que el 50% dels pacients que han estat hospitalitzats per Covid-19 encara presentaven símptomes relacionats amb la malaltia set mesos després.
Segons el treball, el 49% de 294 pacients amb una mitjana de seguiment de set mesos tenia trastorns psicològics; el 27%, astènia i el 10%, dispnea (dificultats per respirar).

La investigació conclou que els pacients amb Covid-19 requereixen un seguiment a llarg termini a causa de la persistència de símptomes, especialment els que van tindre una pressió d’oxigen a la sang més baixa. L’article científic aporta informació inèdita del seguiment de pacients amb Covid-19 durant els set mesos posteriors a l’alta hospitalària. En molts àmbits de la pandèmia del coronavirus, les dades són molt escasses perquè encara no ha passat prou temps perquè es puga construir evidència científica.

 

La investigació ha estat liderada per la doctora Yolanda Meije

L’Hospital de Barcelona va obrir una consulta per a pacients que havien passat la Covid-19, després de la primera onada de la pandèmia, a més d’una valoració clínica, incloïa una analítica de sang i un estudi radiològic.

L’equip del Servei de Medicina Interna, liderat per la doctora Yolanda Meije, va posar en marxa l’estudi amb l’objectiu de descriure l’evolució dels pacients mesos després de l’hospitalització, identificar possibles seqüeles i buscar predictors que puguen ser útils en el tractament clínic a llarg termini.

El treball dels investigadors es basa en el seguiment de 300 pacients tractats amb el mateix protocol durant l’ingrés; primer en consulta ambulatòria i, posteriorment, de forma telefònica. En el seguiment ambulatori, amb una mitjana de 45 dies després de l’alta, el 78% dels pacients tenien símptomes relacionats amb la malaltia (el 53% astènia; el 56% símptomes respiratoris) i el 40%, lesions radiogràfiques pulmonars residuals.

El 50% dels pacients va necessitar un seguiment mèdic especialitzat després de la primera consulta. Al cap de set mesos, la meitat dels pacients mostraven símptomes relacionats amb la malaltia, incloent-hi astènia, dispnea i trastorns psicològics.

Últimes notícies

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.