10.7 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Quines seqüeles pateixen la meitat de malalts ingressats per coronavirus?

 

Un estudi que ha elaborat l’Hospital de Barcelona i que publica la revista de la Societat Europea de Microbiologia Clínica i Malalties Infeccioses (ESCMID) ha revelat que el 50% dels pacients que han estat hospitalitzats per Covid-19 encara presentaven símptomes relacionats amb la malaltia set mesos després.
Segons el treball, el 49% de 294 pacients amb una mitjana de seguiment de set mesos tenia trastorns psicològics; el 27%, astènia i el 10%, dispnea (dificultats per respirar).

La investigació conclou que els pacients amb Covid-19 requereixen un seguiment a llarg termini a causa de la persistència de símptomes, especialment els que van tindre una pressió d’oxigen a la sang més baixa. L’article científic aporta informació inèdita del seguiment de pacients amb Covid-19 durant els set mesos posteriors a l’alta hospitalària. En molts àmbits de la pandèmia del coronavirus, les dades són molt escasses perquè encara no ha passat prou temps perquè es puga construir evidència científica.

 

La investigació ha estat liderada per la doctora Yolanda Meije

L’Hospital de Barcelona va obrir una consulta per a pacients que havien passat la Covid-19, després de la primera onada de la pandèmia, a més d’una valoració clínica, incloïa una analítica de sang i un estudi radiològic.

L’equip del Servei de Medicina Interna, liderat per la doctora Yolanda Meije, va posar en marxa l’estudi amb l’objectiu de descriure l’evolució dels pacients mesos després de l’hospitalització, identificar possibles seqüeles i buscar predictors que puguen ser útils en el tractament clínic a llarg termini.

El treball dels investigadors es basa en el seguiment de 300 pacients tractats amb el mateix protocol durant l’ingrés; primer en consulta ambulatòria i, posteriorment, de forma telefònica. En el seguiment ambulatori, amb una mitjana de 45 dies després de l’alta, el 78% dels pacients tenien símptomes relacionats amb la malaltia (el 53% astènia; el 56% símptomes respiratoris) i el 40%, lesions radiogràfiques pulmonars residuals.

El 50% dels pacients va necessitar un seguiment mèdic especialitzat després de la primera consulta. Al cap de set mesos, la meitat dels pacients mostraven símptomes relacionats amb la malaltia, incloent-hi astènia, dispnea i trastorns psicològics.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.