Quines seqüeles pateixen la meitat de malalts ingressats per coronavirus?

 

Un estudi que ha elaborat l’Hospital de Barcelona i que publica la revista de la Societat Europea de Microbiologia Clínica i Malalties Infeccioses (ESCMID) ha revelat que el 50% dels pacients que han estat hospitalitzats per Covid-19 encara presentaven símptomes relacionats amb la malaltia set mesos després.
Segons el treball, el 49% de 294 pacients amb una mitjana de seguiment de set mesos tenia trastorns psicològics; el 27%, astènia i el 10%, dispnea (dificultats per respirar).

La investigació conclou que els pacients amb Covid-19 requereixen un seguiment a llarg termini a causa de la persistència de símptomes, especialment els que van tindre una pressió d’oxigen a la sang més baixa. L’article científic aporta informació inèdita del seguiment de pacients amb Covid-19 durant els set mesos posteriors a l’alta hospitalària. En molts àmbits de la pandèmia del coronavirus, les dades són molt escasses perquè encara no ha passat prou temps perquè es puga construir evidència científica.

 

La investigació ha estat liderada per la doctora Yolanda Meije

L’Hospital de Barcelona va obrir una consulta per a pacients que havien passat la Covid-19, després de la primera onada de la pandèmia, a més d’una valoració clínica, incloïa una analítica de sang i un estudi radiològic.

L’equip del Servei de Medicina Interna, liderat per la doctora Yolanda Meije, va posar en marxa l’estudi amb l’objectiu de descriure l’evolució dels pacients mesos després de l’hospitalització, identificar possibles seqüeles i buscar predictors que puguen ser útils en el tractament clínic a llarg termini.

El treball dels investigadors es basa en el seguiment de 300 pacients tractats amb el mateix protocol durant l’ingrés; primer en consulta ambulatòria i, posteriorment, de forma telefònica. En el seguiment ambulatori, amb una mitjana de 45 dies després de l’alta, el 78% dels pacients tenien símptomes relacionats amb la malaltia (el 53% astènia; el 56% símptomes respiratoris) i el 40%, lesions radiogràfiques pulmonars residuals.

El 50% dels pacients va necessitar un seguiment mèdic especialitzat després de la primera consulta. Al cap de set mesos, la meitat dels pacients mostraven símptomes relacionats amb la malaltia, incloent-hi astènia, dispnea i trastorns psicològics.

Últimes notícies

Quan arriba l’Alzheimer: què ha de fer la família des del primer moment

Els experts recomanen que, davant un diagnòstic recent d’Alzheimer, la família actue prompte en l’àmbit jurídic i psicològic per evitar conflictes i protegir el patrimoni del malalt, clau per a futurs cuidados.

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.