Quines seqüeles pateixen la meitat de malalts ingressats per coronavirus?

 

Un estudi que ha elaborat l’Hospital de Barcelona i que publica la revista de la Societat Europea de Microbiologia Clínica i Malalties Infeccioses (ESCMID) ha revelat que el 50% dels pacients que han estat hospitalitzats per Covid-19 encara presentaven símptomes relacionats amb la malaltia set mesos després.
Segons el treball, el 49% de 294 pacients amb una mitjana de seguiment de set mesos tenia trastorns psicològics; el 27%, astènia i el 10%, dispnea (dificultats per respirar).

La investigació conclou que els pacients amb Covid-19 requereixen un seguiment a llarg termini a causa de la persistència de símptomes, especialment els que van tindre una pressió d’oxigen a la sang més baixa. L’article científic aporta informació inèdita del seguiment de pacients amb Covid-19 durant els set mesos posteriors a l’alta hospitalària. En molts àmbits de la pandèmia del coronavirus, les dades són molt escasses perquè encara no ha passat prou temps perquè es puga construir evidència científica.

 

La investigació ha estat liderada per la doctora Yolanda Meije

L’Hospital de Barcelona va obrir una consulta per a pacients que havien passat la Covid-19, després de la primera onada de la pandèmia, a més d’una valoració clínica, incloïa una analítica de sang i un estudi radiològic.

L’equip del Servei de Medicina Interna, liderat per la doctora Yolanda Meije, va posar en marxa l’estudi amb l’objectiu de descriure l’evolució dels pacients mesos després de l’hospitalització, identificar possibles seqüeles i buscar predictors que puguen ser útils en el tractament clínic a llarg termini.

El treball dels investigadors es basa en el seguiment de 300 pacients tractats amb el mateix protocol durant l’ingrés; primer en consulta ambulatòria i, posteriorment, de forma telefònica. En el seguiment ambulatori, amb una mitjana de 45 dies després de l’alta, el 78% dels pacients tenien símptomes relacionats amb la malaltia (el 53% astènia; el 56% símptomes respiratoris) i el 40%, lesions radiogràfiques pulmonars residuals.

El 50% dels pacients va necessitar un seguiment mèdic especialitzat després de la primera consulta. Al cap de set mesos, la meitat dels pacients mostraven símptomes relacionats amb la malaltia, incloent-hi astènia, dispnea i trastorns psicològics.

Últimes notícies

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.