Setmana de rècords en casos de Covid-19 i morts en el territori valencià

 

La setmana a cavall entre desembre i gener ha batut en el territori valencià els rècords de la pandèmia en número de contagis i de morts per Covid-19 en un dia, i acaba amb dades d’hospitalitzacions paregudes a les que hi havia a finals de març, just abans del pic de la primera ona.

 

La incidència acumulada a 14 dies ha registrat el seu màxim històric esta setmana, en la que han mort més persones que en tot el mes d’octubre a causa del coronavirus i s’han notificat més contagis que en tot el mes d’agost, segons les dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat recopilats per EFE.

 

Contagis: 11.926

En la setmana del 28 de desembre al 2 de gener s’han comptabilitzat 11.926 nous casos positius, que la convertixen en la segona pitjor setmana de la pandèmia i que suposen 2.797 contagis més que la setmana anterior i un augment del 30,64%.

 

El percentatge de casos actius és del 12,18%, paregut al d’una setmana abans, mentres que la taxa de positivitat (percentatge de persones que donen positiu en les proves) ha crescut en una setmana 5,72 punts, fins al 22,55%, la més alta d’Espanya i deu punts per damunt de la mitjana del país.

 

Morts: 196

Des de dilluns passat han mort en el territori valencià un total de 196 persones a causa del coronavirus, segons la Conselleria de Sanitat, que ha oferit dades cinc dies d’esta setmana. La setmana anterior, en què va donar dades tres dies, els morts van ser 74, amb el que hi ha hagut un augment del 164,87%.

 

Quant als morts en residències d’ancians, esta setmana han sigut 64, que són 36 més que la penúltima setmana de l’any i un augment del 128,58%. També han pujat els contagis en treballadors d’eixos centres, però han baixat entre els residents.

 

Puja la pressió hospitalària

La setmana acaba amb 1.865 persones ingressades als hospitals valencians a causa del coronavirus, que són 321 més que una setmana abans i un augment del 20,80%. És la xifra més alta d’esta segona ona, i pareguda a la del 29 de març, quan eren 1.874.

 

També han augmentat els ingressos en les unitats de vigilància intensiva (UCI), en les que hi ha 293 pacients, que són 47 més que una setmana abans i un augment del 19,11%. És la tercera xifra més alta d’esta segona ona, i comparable amb la qual hi havia a mitjan abril. El territori valencià té el percentatge més alt de llits en planta ocupats per pacients Covid-19, i el tercer més alt en les UCI.

Últimes notícies

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.