Setmana de rècords en casos de Covid-19 i morts en el territori valencià

 

La setmana a cavall entre desembre i gener ha batut en el territori valencià els rècords de la pandèmia en número de contagis i de morts per Covid-19 en un dia, i acaba amb dades d’hospitalitzacions paregudes a les que hi havia a finals de març, just abans del pic de la primera ona.

 

La incidència acumulada a 14 dies ha registrat el seu màxim històric esta setmana, en la que han mort més persones que en tot el mes d’octubre a causa del coronavirus i s’han notificat més contagis que en tot el mes d’agost, segons les dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat recopilats per EFE.

 

Contagis: 11.926

En la setmana del 28 de desembre al 2 de gener s’han comptabilitzat 11.926 nous casos positius, que la convertixen en la segona pitjor setmana de la pandèmia i que suposen 2.797 contagis més que la setmana anterior i un augment del 30,64%.

 

El percentatge de casos actius és del 12,18%, paregut al d’una setmana abans, mentres que la taxa de positivitat (percentatge de persones que donen positiu en les proves) ha crescut en una setmana 5,72 punts, fins al 22,55%, la més alta d’Espanya i deu punts per damunt de la mitjana del país.

 

Morts: 196

Des de dilluns passat han mort en el territori valencià un total de 196 persones a causa del coronavirus, segons la Conselleria de Sanitat, que ha oferit dades cinc dies d’esta setmana. La setmana anterior, en què va donar dades tres dies, els morts van ser 74, amb el que hi ha hagut un augment del 164,87%.

 

Quant als morts en residències d’ancians, esta setmana han sigut 64, que són 36 més que la penúltima setmana de l’any i un augment del 128,58%. També han pujat els contagis en treballadors d’eixos centres, però han baixat entre els residents.

 

Puja la pressió hospitalària

La setmana acaba amb 1.865 persones ingressades als hospitals valencians a causa del coronavirus, que són 321 més que una setmana abans i un augment del 20,80%. És la xifra més alta d’esta segona ona, i pareguda a la del 29 de març, quan eren 1.874.

 

També han augmentat els ingressos en les unitats de vigilància intensiva (UCI), en les que hi ha 293 pacients, que són 47 més que una setmana abans i un augment del 19,11%. És la tercera xifra més alta d’esta segona ona, i comparable amb la qual hi havia a mitjan abril. El territori valencià té el percentatge més alt de llits en planta ocupats per pacients Covid-19, i el tercer més alt en les UCI.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.