Setmana de rècords en casos de Covid-19 i morts en el territori valencià

 

La setmana a cavall entre desembre i gener ha batut en el territori valencià els rècords de la pandèmia en número de contagis i de morts per Covid-19 en un dia, i acaba amb dades d’hospitalitzacions paregudes a les que hi havia a finals de març, just abans del pic de la primera ona.

 

La incidència acumulada a 14 dies ha registrat el seu màxim històric esta setmana, en la que han mort més persones que en tot el mes d’octubre a causa del coronavirus i s’han notificat més contagis que en tot el mes d’agost, segons les dades de la Conselleria i del Ministeri de Sanitat recopilats per EFE.

 

Contagis: 11.926

En la setmana del 28 de desembre al 2 de gener s’han comptabilitzat 11.926 nous casos positius, que la convertixen en la segona pitjor setmana de la pandèmia i que suposen 2.797 contagis més que la setmana anterior i un augment del 30,64%.

 

El percentatge de casos actius és del 12,18%, paregut al d’una setmana abans, mentres que la taxa de positivitat (percentatge de persones que donen positiu en les proves) ha crescut en una setmana 5,72 punts, fins al 22,55%, la més alta d’Espanya i deu punts per damunt de la mitjana del país.

 

Morts: 196

Des de dilluns passat han mort en el territori valencià un total de 196 persones a causa del coronavirus, segons la Conselleria de Sanitat, que ha oferit dades cinc dies d’esta setmana. La setmana anterior, en què va donar dades tres dies, els morts van ser 74, amb el que hi ha hagut un augment del 164,87%.

 

Quant als morts en residències d’ancians, esta setmana han sigut 64, que són 36 més que la penúltima setmana de l’any i un augment del 128,58%. També han pujat els contagis en treballadors d’eixos centres, però han baixat entre els residents.

 

Puja la pressió hospitalària

La setmana acaba amb 1.865 persones ingressades als hospitals valencians a causa del coronavirus, que són 321 més que una setmana abans i un augment del 20,80%. És la xifra més alta d’esta segona ona, i pareguda a la del 29 de març, quan eren 1.874.

 

També han augmentat els ingressos en les unitats de vigilància intensiva (UCI), en les que hi ha 293 pacients, que són 47 més que una setmana abans i un augment del 19,11%. És la tercera xifra més alta d’esta segona ona, i comparable amb la qual hi havia a mitjan abril. El territori valencià té el percentatge més alt de llits en planta ocupats per pacients Covid-19, i el tercer més alt en les UCI.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU