El sindicat mèdic alerta que l’increment de casos «pot portar al col·lapse del sistema sanitari»

 

El sindicat mèdic CESM-CV ha alertat de l’evolució «desbordada» de la pandèmia i ha insistit en la necessitat de prendre noves mesures de manera «immediata» per a frenar els contagis davant del «més que probable» increment de casos en les dos pròximes setmanes, que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

 

De la mateixa manera, han traslladat la seua «profunda preocupació i la sensació d’alarma que existix entre els metges d’assistència primària i hospitalària davant de l’escalada de contagis, ingressos hospitalaris i en unitats de crítics en l’última setmana», producte, han denunciat en un comunicat, de «la incapacitat dels responsables sanitaris per a controlar la pandèmia».

 

En esta línia, han alertat que «es tornen a cometre els mateixos errors que en els mesos inicials de la pandèmia» tot i els advertiments que ha fet el Sindicat mèdic, societats científiques i col·legis de metges, siga de manera individual o a través del Fòrum de la Professió Mèdica. També han lamentat que la Conselleria «seguix sense informar adequadament i sense atendre les múltiples recomanacions i oferiments» del CESM-CV.

 

La tercera onada «serà més dura que les precedents»

D’eixa forma, han advertit que esta tercera onada «serà més dura que les precedents», ja que «està relacionada amb la permissivitat en els contactes socials en les festes nadalenques i amb la capacitat en l’assistència minvada per l’augment de contagis o aïllaments en professionals sanitaris i l’absència de substitucions o reforços suficients».

 

Per això, han defensat la necessitat de prendre de manera «immediata» decisions per a frenar els contagis, i el reforç dels sistemes assistencials «davant de la situació actual i el més que probable increment de casos en les dos pròximes setmanes», que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.

Guido Rodríguez assumix errors després de la derrota del València davant el Celta i demana unitat

Guido Rodríguez, autor dels dos gols del València en la derrota 2-3 davant el Celta, admet errors defensius, es mostra autocrític i recalca que l'equip ha de mantindre's unit.

Set ferits lleus per la solsida parcial del sostre d’un hotel a Benidorm

Set persones, entre elles un menor de 8 anys i un home de 78, van resultar contusionades després de la solsida parcial del sostre d'un hotel a Benidorm. Cinc afectats van ser traslladats a centres hospitalaris.

El Celta firma una remuntada brillant i afona al València a Mestalla

El Celta de Vigo remunta a Mestalla un gol inicial de Guido Rodríguez amb una segona part irresistible i consolida la seua plaça europea davant un València que va reaccionar massa tard.

El Celta de Vigo remunta al València a Mestalla amb un 2-3 agònic

El Celta de Vigo va voltejar el gol inicial de Guido Rodríguez amb una gran segona part i es va emportar un 2-3 de Mestalla malgrat el sofriment final en l'afegit.

Mor als 78 anys el poeta i escriptor valencià Josep Piera

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i referent de les lletres en valencià, ha mort als 78 anys.