El sindicat mèdic alerta que l’increment de casos «pot portar al col·lapse del sistema sanitari»

 

El sindicat mèdic CESM-CV ha alertat de l’evolució «desbordada» de la pandèmia i ha insistit en la necessitat de prendre noves mesures de manera «immediata» per a frenar els contagis davant del «més que probable» increment de casos en les dos pròximes setmanes, que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

 

De la mateixa manera, han traslladat la seua «profunda preocupació i la sensació d’alarma que existix entre els metges d’assistència primària i hospitalària davant de l’escalada de contagis, ingressos hospitalaris i en unitats de crítics en l’última setmana», producte, han denunciat en un comunicat, de «la incapacitat dels responsables sanitaris per a controlar la pandèmia».

 

En esta línia, han alertat que «es tornen a cometre els mateixos errors que en els mesos inicials de la pandèmia» tot i els advertiments que ha fet el Sindicat mèdic, societats científiques i col·legis de metges, siga de manera individual o a través del Fòrum de la Professió Mèdica. També han lamentat que la Conselleria «seguix sense informar adequadament i sense atendre les múltiples recomanacions i oferiments» del CESM-CV.

 

La tercera onada «serà més dura que les precedents»

D’eixa forma, han advertit que esta tercera onada «serà més dura que les precedents», ja que «està relacionada amb la permissivitat en els contactes socials en les festes nadalenques i amb la capacitat en l’assistència minvada per l’augment de contagis o aïllaments en professionals sanitaris i l’absència de substitucions o reforços suficients».

 

Per això, han defensat la necessitat de prendre de manera «immediata» decisions per a frenar els contagis, i el reforç dels sistemes assistencials «davant de la situació actual i el més que probable increment de casos en les dos pròximes setmanes», que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.