El sindicat mèdic alerta que l’increment de casos «pot portar al col·lapse del sistema sanitari»

 

El sindicat mèdic CESM-CV ha alertat de l’evolució «desbordada» de la pandèmia i ha insistit en la necessitat de prendre noves mesures de manera «immediata» per a frenar els contagis davant del «més que probable» increment de casos en les dos pròximes setmanes, que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

 

De la mateixa manera, han traslladat la seua «profunda preocupació i la sensació d’alarma que existix entre els metges d’assistència primària i hospitalària davant de l’escalada de contagis, ingressos hospitalaris i en unitats de crítics en l’última setmana», producte, han denunciat en un comunicat, de «la incapacitat dels responsables sanitaris per a controlar la pandèmia».

 

En esta línia, han alertat que «es tornen a cometre els mateixos errors que en els mesos inicials de la pandèmia» tot i els advertiments que ha fet el Sindicat mèdic, societats científiques i col·legis de metges, siga de manera individual o a través del Fòrum de la Professió Mèdica. També han lamentat que la Conselleria «seguix sense informar adequadament i sense atendre les múltiples recomanacions i oferiments» del CESM-CV.

 

La tercera onada «serà més dura que les precedents»

D’eixa forma, han advertit que esta tercera onada «serà més dura que les precedents», ja que «està relacionada amb la permissivitat en els contactes socials en les festes nadalenques i amb la capacitat en l’assistència minvada per l’augment de contagis o aïllaments en professionals sanitaris i l’absència de substitucions o reforços suficients».

 

Per això, han defensat la necessitat de prendre de manera «immediata» decisions per a frenar els contagis, i el reforç dels sistemes assistencials «davant de la situació actual i el més que probable increment de casos en les dos pròximes setmanes», que «pot portar al col·lapse del sistema sanitari».

Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia demana 162 anys de presó a un acusat de gravar i difondre material pedòfil a Alacant

La Fiscalia sol·licita 162 anys de presó per a un home acusat de gravar a menors mitjançant videoconferència i compartir més de 2.000 arxius pedòfils en Internet.

CSIF exigix una rehabilitació urgent del CEIP Rosa Serrano de Paiporta per les humitats després de la dana

CSIF reclama a la Conselleria de Educacion i a l'Ajuntament de Paiporta una actuacion urgent i coordinada per a rehabilitar el CEIP Rosa Serrano, afectat per humitats i deterioració del forjat després de la dana d'octubre de 2024.

Les operacions immobiliàries cauen un 4,6% en la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

Les immobiliàries valencianes detecten una desacceleració del mercat de vivenda en la Comunitat, amb menys operacions i captacions, mentres el lloguer seguix molt tensionado i amb poca oferta.

Tres candidatures es disputen el Col·legi de Farmacèutics de València en les eleccions del diumenge

El Col·legi de Farmacèutics de València celebra este diumenge eleccions per a triar a la nova junta que succeirà a Jaime Giner, amb 5.155 col·legiats cridats a votar i tres candidatures en lliça.

Detingut a Alacant per fer-se passar per policia i parar cotxes per a tirar-se uns riures

Un home de 51 anys ha sigut detingut a Alacant acusat si es fes passar per policia per a detindre vehicles en la via pública amb l'excusa de tirar-se uns riures, utilitzant un cotxe amb rotatiu blau i peces amb emblemes policials.

La Policia incauta dos armes blanques en la perruqueria on va morir acoltellat un jove a València

La Policia Nacional investiga l'homicidi d'un jove de 25 anys acoltellat en una perruqueria de Russafa, on s'han confiscat dos armes blanques i seguix detingut un company com a principal sospitós.

La Comunitat Valenciana revalida el seu lideratge en banderes blaves amb 151 distintius

La Comunitat Valenciana torna a encapçalar el rànquing espanyol de banderes blaves amb 151 distintius, en un any en què Espanya reforça el seu primer lloc mundial en platges guardonades.

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.