Clausuren els jocs infantils en Alacant i augmenten el control d’aforament en comerços i hostaleria

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat este dijous, 7 de gener, les àrees de jocs infantils i aparells biosaludables de la ciutat per a impedir el seu accés amb tanques i precinte. L’Ajuntament, a demés, ha comunicat que dóna principi l’operatiu per a vigilar els nous aforaments comercials i en establiments de l’hostaleria.

 

Per això, a partir d’este 7 de gener no es permet jugar en estos espais a les famílies amb els menors de 14 anys que isquen a passejar i tampoc està permesa la realització de cap esdeveniment o activitat amb concentració de persones, segons recull un comunicat de la Regidoria de Seguretat.

 

L’àrea municipal ha explicat que, amb la implantació d’estes mesures, es garantix així que es complisca la nova normativa preventiva posada en marxa amb l’objectiu d’evitar nous contagis del Covid-19.

 

Tanquen els comerços a les 17.00 hores

L’Ajuntament ha apel·lat al sentit i la responsabilitat de tots, i recorda l’obligatorietat del compliment de les instruccions impartides per les autoritats sanitàries relatives al distanciament social, l’ús obligatori de les mascaretes, el toc de queda a les 22.00 hores, i tancament els establiments de restauració i hostaleria a les 17.00 hores, i que la clientela no podrà estar en l’establiment fora de l’horari permés.

 

Segons el regidor de Seguretat, José Ramón González, «la Policia vigilarà que es complix la mesura en els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals, amb independència de la seua superfície útil d’exposició i venda, que hauran de reduir al 30% l’aforament total».

 

Reducció d’un 30 % de l’aforament en aparcaments

Així mateix, González ha afegit que «en el cas d’establiments o locals distribuïts en diferents plantes, la presència de clientela en cadascuna d’elles haurà de guardar esta mateixa proporció».

 

Per això, tots els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals que disposen d’ells reduiran al 30% la capacitat dels aparcaments o espais destinats a l’estacionament de vehicles dels seus clients.

 

La mesura exceptua l’activitat comercial dels establiments i locals comercials dedicats al comerç essencial d’alimentació, farmàcies, ortopèdies, òptiques, servicis de perruqueria i centres de veterinària, que reduiran al 50% de l’aforament permés per llicència o autorització de l’activitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.