Clausuren els jocs infantils en Alacant i augmenten el control d’aforament en comerços i hostaleria

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat este dijous, 7 de gener, les àrees de jocs infantils i aparells biosaludables de la ciutat per a impedir el seu accés amb tanques i precinte. L’Ajuntament, a demés, ha comunicat que dóna principi l’operatiu per a vigilar els nous aforaments comercials i en establiments de l’hostaleria.

 

Per això, a partir d’este 7 de gener no es permet jugar en estos espais a les famílies amb els menors de 14 anys que isquen a passejar i tampoc està permesa la realització de cap esdeveniment o activitat amb concentració de persones, segons recull un comunicat de la Regidoria de Seguretat.

 

L’àrea municipal ha explicat que, amb la implantació d’estes mesures, es garantix així que es complisca la nova normativa preventiva posada en marxa amb l’objectiu d’evitar nous contagis del Covid-19.

 

Tanquen els comerços a les 17.00 hores

L’Ajuntament ha apel·lat al sentit i la responsabilitat de tots, i recorda l’obligatorietat del compliment de les instruccions impartides per les autoritats sanitàries relatives al distanciament social, l’ús obligatori de les mascaretes, el toc de queda a les 22.00 hores, i tancament els establiments de restauració i hostaleria a les 17.00 hores, i que la clientela no podrà estar en l’establiment fora de l’horari permés.

 

Segons el regidor de Seguretat, José Ramón González, «la Policia vigilarà que es complix la mesura en els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals, amb independència de la seua superfície útil d’exposició i venda, que hauran de reduir al 30% l’aforament total».

 

Reducció d’un 30 % de l’aforament en aparcaments

Així mateix, González ha afegit que «en el cas d’establiments o locals distribuïts en diferents plantes, la presència de clientela en cadascuna d’elles haurà de guardar esta mateixa proporció».

 

Per això, tots els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals que disposen d’ells reduiran al 30% la capacitat dels aparcaments o espais destinats a l’estacionament de vehicles dels seus clients.

 

La mesura exceptua l’activitat comercial dels establiments i locals comercials dedicats al comerç essencial d’alimentació, farmàcies, ortopèdies, òptiques, servicis de perruqueria i centres de veterinària, que reduiran al 50% de l’aforament permés per llicència o autorització de l’activitat.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.