Clausuren els jocs infantils en Alacant i augmenten el control d’aforament en comerços i hostaleria

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat este dijous, 7 de gener, les àrees de jocs infantils i aparells biosaludables de la ciutat per a impedir el seu accés amb tanques i precinte. L’Ajuntament, a demés, ha comunicat que dóna principi l’operatiu per a vigilar els nous aforaments comercials i en establiments de l’hostaleria.

 

Per això, a partir d’este 7 de gener no es permet jugar en estos espais a les famílies amb els menors de 14 anys que isquen a passejar i tampoc està permesa la realització de cap esdeveniment o activitat amb concentració de persones, segons recull un comunicat de la Regidoria de Seguretat.

 

L’àrea municipal ha explicat que, amb la implantació d’estes mesures, es garantix així que es complisca la nova normativa preventiva posada en marxa amb l’objectiu d’evitar nous contagis del Covid-19.

 

Tanquen els comerços a les 17.00 hores

L’Ajuntament ha apel·lat al sentit i la responsabilitat de tots, i recorda l’obligatorietat del compliment de les instruccions impartides per les autoritats sanitàries relatives al distanciament social, l’ús obligatori de les mascaretes, el toc de queda a les 22.00 hores, i tancament els establiments de restauració i hostaleria a les 17.00 hores, i que la clientela no podrà estar en l’establiment fora de l’horari permés.

 

Segons el regidor de Seguretat, José Ramón González, «la Policia vigilarà que es complix la mesura en els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals, amb independència de la seua superfície útil d’exposició i venda, que hauran de reduir al 30% l’aforament total».

 

Reducció d’un 30 % de l’aforament en aparcaments

Així mateix, González ha afegit que «en el cas d’establiments o locals distribuïts en diferents plantes, la presència de clientela en cadascuna d’elles haurà de guardar esta mateixa proporció».

 

Per això, tots els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals que disposen d’ells reduiran al 30% la capacitat dels aparcaments o espais destinats a l’estacionament de vehicles dels seus clients.

 

La mesura exceptua l’activitat comercial dels establiments i locals comercials dedicats al comerç essencial d’alimentació, farmàcies, ortopèdies, òptiques, servicis de perruqueria i centres de veterinària, que reduiran al 50% de l’aforament permés per llicència o autorització de l’activitat.

Últimes notícies

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.

La Malva-rosa reunirà quasi 700 jugadors en la quarta prova del Beach Volley Tour

La platja de la Malva-rosa acollirà este cap de setmana la quarta prova del Beach Volley Tour Comunitat Valenciana, amb quasi 700 jugadors entre categories cadet, infantil i professional.

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca la bona faena de Juanfran Pérez Llorca i demana donar-li suport, però subratlla que la candidatura autonòmica la decidirà la direcció del PP.

La Generalitat concedeix 7,95 milions a 417 ajuntaments per a previndre incendis forestals

Les ajudes permetran finançar tallafocs, pistes forestals, punts d’aigua, podes, desbrossaments i actuacions de gestió forestal durant 2026

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca que Juanfran Pérez Llorca està fent un bon treball i mereix suport, però remarca que la candidatura a la Generalitat la decidirà la direcció del PP.

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026