Clausuren els jocs infantils en Alacant i augmenten el control d’aforament en comerços i hostaleria

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat este dijous, 7 de gener, les àrees de jocs infantils i aparells biosaludables de la ciutat per a impedir el seu accés amb tanques i precinte. L’Ajuntament, a demés, ha comunicat que dóna principi l’operatiu per a vigilar els nous aforaments comercials i en establiments de l’hostaleria.

 

Per això, a partir d’este 7 de gener no es permet jugar en estos espais a les famílies amb els menors de 14 anys que isquen a passejar i tampoc està permesa la realització de cap esdeveniment o activitat amb concentració de persones, segons recull un comunicat de la Regidoria de Seguretat.

 

L’àrea municipal ha explicat que, amb la implantació d’estes mesures, es garantix així que es complisca la nova normativa preventiva posada en marxa amb l’objectiu d’evitar nous contagis del Covid-19.

 

Tanquen els comerços a les 17.00 hores

L’Ajuntament ha apel·lat al sentit i la responsabilitat de tots, i recorda l’obligatorietat del compliment de les instruccions impartides per les autoritats sanitàries relatives al distanciament social, l’ús obligatori de les mascaretes, el toc de queda a les 22.00 hores, i tancament els establiments de restauració i hostaleria a les 17.00 hores, i que la clientela no podrà estar en l’establiment fora de l’horari permés.

 

Segons el regidor de Seguretat, José Ramón González, «la Policia vigilarà que es complix la mesura en els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals, amb independència de la seua superfície útil d’exposició i venda, que hauran de reduir al 30% l’aforament total».

 

Reducció d’un 30 % de l’aforament en aparcaments

Així mateix, González ha afegit que «en el cas d’establiments o locals distribuïts en diferents plantes, la presència de clientela en cadascuna d’elles haurà de guardar esta mateixa proporció».

 

Per això, tots els establiments i locals comercials i d’activitats de servicis professionals que disposen d’ells reduiran al 30% la capacitat dels aparcaments o espais destinats a l’estacionament de vehicles dels seus clients.

 

La mesura exceptua l’activitat comercial dels establiments i locals comercials dedicats al comerç essencial d’alimentació, farmàcies, ortopèdies, òptiques, servicis de perruqueria i centres de veterinària, que reduiran al 50% de l’aforament permés per llicència o autorització de l’activitat.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.