El territori valencià ha fet més d’1,7 milions de proves diagnòstiques

 

El territori valencià ha fet més d’1,7 milions de proves diagnòstiques des de l’inici de la pandèmia, més de 100.000 en l’última setmana, però és la comunitat autònoma amb la quarta taxa més baixa d’Espanya de proves per 1.000 habitants, amb 355,37.

 

En concret, els valencians han fet en l’última setmana, del 18 al 24 de desembre, 102.559 proves, el que suposa un 6% més que en el període anterior. D’elles, 81.971 són PCR i 20.588 són test d’antígens. No obstant això, la taxa de proves per cada 1.000 habitants se situa en 355,37, la quarta més baixa d’Espanya, només per davant d’Andalusia (309,14), Canàries (310,71) i Castella-la Manxa (338,65).

 

En total, des de l’inici de la pandèmia de coronavirus, s’han fet 1.776.384 proves diagnòstiques en el territori valencià, segons ha informat el Ministeri de Sanitat en un comunicat.

 

Les xifres d’Espanya

Per part seua, Espanya ha fet més de 21,8 milions de proves diagnòstiques des que va començar l’epidèmia per Covid-19. Concretament, les comunitats autònomes han notificat al Ministeri de Sanitat que, fins al 24 de desembre, han dut a terme un total de 21.859.996 proves diagnòstiques. D’elles, 18.603.529 són PCR i 3.256.467 són test d’antígens.

 

En l’última setmana, del 18 al 24 de desembre, les comunitats autònomes han fet un total de 651.009 PCR, una mitjana de 93.000 al dia. A demés, des del 18 al 24 de desembre, les comunitats autònomes han dut a terme un total de 324.917 test d’antígens (46.416 de mitjana al dia).

 

Sumats a les PCR fetes, suposen un total de 975.926 proves diagnòstiques fetes en este període, 139.418 al dia. D’eixa manera, augmenta un 5% el número de proves diagnòstiques fetes, amb una taxa de 464,11 per cada 1.000 habitants.

Últimes notícies

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.