El territori valencià rebrà, entre gener i febrer, 50.000 dosi de la vacuna de Moderna

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha valorat «molt positivament» la decisió d’aprovar esta nova vacuna i ha assegurat que el territori valencià «està preparat per a la seua administració a penes arriben les primeres dosis» que, previsiblement, serà la setmana que ve.

 

Entre gener i febrer es rebran els primers enviaments de Moderna, que suposaran unes 50.000 dosi d’esta segona vacuna autoritzada. Això permetrà «accelerar el procés de vacunació en els primers estadis» que són les residències i els sanitaris de primera línia Covid-19, segons la consellera.

 

Un procés que, en finalitzar el dia d’ahir, s’havia completat ja en 125 residències valencianes i que es vorà sensiblement accelerat en els pròxims dies. En este sentit, Sanitat manté el seu pla perquè dilluns que ve estiguen vacunats usuaris i treballadors de totes les residències lliures de coronavirus.

 

La de Moderna té eficàcia vacunal del 94,1%

Esta vacuna, creada per Moderna, previndrà la malaltia causada per SARS-CoV-2 en persones a partir dels 18 anys. S’administra en dos dosis amb un interval de 28 dies i el seu manteniment exigix la seua refrigeració a 20 graus baix zero. 

 

L’autorització de la vacuna de Moderna es basa en un assaig clínic pivotal doble-cec (s’administra la vacuna o un placebo emmascarats de manera que s’impedisca la seua identificació a simple vista), aleatoritzat, enfront de placebo, que va incloure 30.000 adults majors de 18 anys que van ser vacunats amb dos dosis de 100 micrograms, separades per un interval de 28 dies. 

 

En l’anàlisi intermèdia dels resultats es van observar 196 casos de malaltia per coronavirus, 185 amb placebo i 11 amb la vacuna, cosa que va permetre estimar una eficàcia vacunal del 94,1%.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.