Els turistes amb Covid a la Comunitat Valenciana guardaran quarantena al seu hotel

Ejemplo de shortcode con estilo
  Què passa si un turista estranger dona positiu en Covid durant la seua estada vacacional a la Comunitat Valenciana? A eixa pregunta dona resposta el programa Hospitality Tourism 2021 dissenyat per Turisme CV i la patronal hotelera Hosbec, que agrupa 280 establiments, amb la premissa que qualsevol turista que puga contraure el virus puga romandre aïllat en el seu allotjament […]

 

Què passa si un turista estranger dona positiu en Covid durant la seua estada vacacional a la Comunitat Valenciana? A eixa pregunta dona resposta el programa Hospitality Tourism 2021 dissenyat per Turisme CV i la patronal hotelera Hosbec, que agrupa 280 establiments, amb la premissa que qualsevol turista que puga contraure el virus puga romandre aïllat en el seu allotjament els deu dies que mana el protocol. És més, haurà de fer-ho sota amenaça de multa de 30.000 euros.

El programa cobreix el trasllat a l’hotel refugie, en cas de ser necessari, i l’allotjament en règim de pensió completa, amb una duració màxima de 15 dies que determinarà Sanitat, però no despeses de proves mèdiques o serveis extraordinaris a l’hotel.

Podran guardar els dies que se li indiquen de quarantena al seu hotel, que tindran reservades habitacions o unitats d’allotjament, en les àrees més apartades i menys transitades, habilitades com a refugi per als seus positius.

En el cas que els turistes que o bé siguen espanyols o no hagen arribat amb avió, este protocol estableix que es procurarà que l’opció més usada siga la de retorn al seu domicili, tant per confortabilitat del pacient com per l’assistència personalitzada.

 

Normativa

 

La norma general estableix que «tot turista amb una prova de diagnòstic positiva ha de romandre en el seu allotjament, siga el que siga, per a realitzar el seu aïllament domiciliari que serà de 10 dies des de l’inici de símptomes o des de la data del positiu», recorda Hosbec.

Per este motiu, la patronal recomana a totes les empreses del sector que reserven unes habitacions o unitats d’allotjament, en les àrees més apartades i menys transitades per a habilitar-les com a refugi per als seus positius. «No existeix un número establit sobre este tema, sinó que cada empresa el determinarà en funció de la seua grandària, ocupació o procedències», expliquen.

Els turistes estrangers seran previsiblement els que més ús facen d’este allotjament estés al no poder volar als seus països d’origen per no tindre una prova negativa. En el cas d’espanyols o de turistes que hagen viatjat amb el seu vehicle particular «es procurarà que el retorn al seu domicili siga l’opció usada, ja que reuneix millors condicions de comoditat, confort i permet l’assistència sanitària particularitzada», indiquen.

 

L’incompliment de l’aïllament implica multes importants

 

 

Els hotels que no prorroguen l’estada d’un client positiu s’enfronten a sancions d’entre 10.000 i 100.000 euros, mentre que els clients positius que trenquen el seu aïllament podran ser multats amb entre 601 i 30.000 euros. Si un turista volguera abandonar l’establiment, signarà una eixida voluntària i l’establiment donarà trasllat a Sanitat.

 

 

Situacions d’emergència en aeroports

 

El programa també té previstes les situacions d’emergència amb la creació de la figura de l’hotel-refugie exclusiu per a atendre emergències aeroportuàries.

A aquest hotel serien desviats els turistes que no puguen fer l’embarcament per ser positius i no tinguen allotjament en vigor. Es vigilarà especialment que s’hagen complit totes les obligacions de col·laboració per part dels establiments d’allotjament en els quals pogueren haver estat allotjats.

Cada turista desviat a l’hotel-refugi autoritzarà amb caràcter previ el seu trasllat. Per a esta tasca es compta a més amb la col·laboració de les associacions de Ràdio-Taxi i Tele-Taxi de les principals ciutats que s’encarregaran dels trasllats. Els turistes afectats estaran allotjats en serveis de pensió completa amb aigua, amb servei d’alimentació en habitacions.

A més comptaran amb TV Color, aire condicionat, internet i una nevera o minibar, i se li prestaran facilitats per a accedir a aliments i begudes complementàries, medicació i elements sanitaris, bugaderia, etc. sent estos elements al seu càrrec, no podran abandonar les seues habitacions i si es detectara que així ho fan, s’avisarà immediatament a la policia i a l’autoritat sanitària i el règim sancionador serà estricte.

La identitat dels hotels refugi romandrà en la més estricta confidencialitat sent coneguda només per l’organització de l’Hospitality Tourism 2021. Fins i tot els turistes desviats signaran igualment un protocol de confidencialitat pel qual no podran revelar esta ubicació per a preservar la seguretat de la resta de clients i del propi establiment.

Últimes notícies

Fer Niño afronta un Villarreal-Elx especial per al seu passat groguet

Fer Niño, màxim golejador de l’Elx amb cinc gols, assegura que deu gran part de la seua carrera al Villarreal i qualifica d’especial el duel de dissabte a La Cerámica, on es va formar com a futbolista professional.

La negativa de Vox a una esmena del PP tomba la seua proposta sobre immigració a Les Corts

Les Corts Valencianes han rebutjat una iniciativa de Vox sobre immigració per l’abstenció del PP, que havia proposat una esmena que Vox no ha acceptat. El ple sí que ha aprovat una proposta del PP sobre vivenda amb una esmena de Vox que introdueix el principi de prioritat nacional en l’accés a vivenda pública.

Mercadona oferix treball per a preparar comandes tres dies a la setmana

La jornada de 22,5 hores inclou un salari inicial de 975 euros bruts mensuals, amb progressió fins als 1.319 euros i complements quan pertoquen

Només la mitat dels joves amb discapacitat se sent integrat en l’oci municipal

Un estudi de la Fundació ONCE revela que, encara que la mitat dels xiquets i adolescents amb discapacitat participa en activitats d’oci municipals, només el 46 % se sent realment integrat amb el grup. L’informe alerta de situacions d’exclusió i recomana reforçar adaptacions i suports.

La Renda Valenciana d’Inclusió exigirà arrelament i veïnatge per a accedir a les ajudes

La nova regulació de la Renda Valenciana d’Inclusió, que entrarà en vigor dilluns, i la futura llei d’habitatge social incorporaran criteris d’arrelament i veïnatge per a accedir a estes prestacions i vivendes públiques.

Un nou dispositiu usarà el sudor per a detectar obesitat i diabetis

La UPV col·labora en UltraSense, un dispositiu portable que analitza el sudor per a detectar de manera precoç malalties metabòliques com l’obesitat, la diabetis o el fetge gras. El sistema, basat en biosensors de grafé, permetrà una monitorització contínua i remota de l’estat de salut.

Pérez Llorca es retrata tranquil davant el suposat dosier i insta el PSPV a portar-lo al jutjat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està completament tranquil pel suposat dosier sobre ell i membres del seu Consell i anima el PSPV a portar-lo als jutjats si veu alguna infracció. PSPV i Compromís qüestionen la seua continuïtat i el fet que el PP encara no l’haja confirmat com a candidat a la Generalitat.

La grip es dispara un 71 % mentre la incidència de covid cau a la meitat

La grip ha augmentat un 71,4 % en una setmana a la Comunitat Valenciana fins als 6 casos per cada cent mil persones, mentres la covid-19 ha baixat un 54,3 % i el conjunt d’infeccions respiratòries agudes també retrocedix.