Els turistes amb Covid a la Comunitat Valenciana guardaran quarantena al seu hotel

 

Què passa si un turista estranger dona positiu en Covid durant la seua estada vacacional a la Comunitat Valenciana? A eixa pregunta dona resposta el programa Hospitality Tourism 2021 dissenyat per Turisme CV i la patronal hotelera Hosbec, que agrupa 280 establiments, amb la premissa que qualsevol turista que puga contraure el virus puga romandre aïllat en el seu allotjament els deu dies que mana el protocol. És més, haurà de fer-ho sota amenaça de multa de 30.000 euros.

El programa cobreix el trasllat a l’hotel refugie, en cas de ser necessari, i l’allotjament en règim de pensió completa, amb una duració màxima de 15 dies que determinarà Sanitat, però no despeses de proves mèdiques o serveis extraordinaris a l’hotel.

Podran guardar els dies que se li indiquen de quarantena al seu hotel, que tindran reservades habitacions o unitats d’allotjament, en les àrees més apartades i menys transitades, habilitades com a refugi per als seus positius.

En el cas que els turistes que o bé siguen espanyols o no hagen arribat amb avió, este protocol estableix que es procurarà que l’opció més usada siga la de retorn al seu domicili, tant per confortabilitat del pacient com per l’assistència personalitzada.

 

Normativa

 

La norma general estableix que «tot turista amb una prova de diagnòstic positiva ha de romandre en el seu allotjament, siga el que siga, per a realitzar el seu aïllament domiciliari que serà de 10 dies des de l’inici de símptomes o des de la data del positiu», recorda Hosbec.

Per este motiu, la patronal recomana a totes les empreses del sector que reserven unes habitacions o unitats d’allotjament, en les àrees més apartades i menys transitades per a habilitar-les com a refugi per als seus positius. «No existeix un número establit sobre este tema, sinó que cada empresa el determinarà en funció de la seua grandària, ocupació o procedències», expliquen.

Els turistes estrangers seran previsiblement els que més ús facen d’este allotjament estés al no poder volar als seus països d’origen per no tindre una prova negativa. En el cas d’espanyols o de turistes que hagen viatjat amb el seu vehicle particular «es procurarà que el retorn al seu domicili siga l’opció usada, ja que reuneix millors condicions de comoditat, confort i permet l’assistència sanitària particularitzada», indiquen.

 

L’incompliment de l’aïllament implica multes importants

 

 

Els hotels que no prorroguen l’estada d’un client positiu s’enfronten a sancions d’entre 10.000 i 100.000 euros, mentre que els clients positius que trenquen el seu aïllament podran ser multats amb entre 601 i 30.000 euros. Si un turista volguera abandonar l’establiment, signarà una eixida voluntària i l’establiment donarà trasllat a Sanitat.

 

 

Situacions d’emergència en aeroports

 

El programa també té previstes les situacions d’emergència amb la creació de la figura de l’hotel-refugie exclusiu per a atendre emergències aeroportuàries.

A aquest hotel serien desviats els turistes que no puguen fer l’embarcament per ser positius i no tinguen allotjament en vigor. Es vigilarà especialment que s’hagen complit totes les obligacions de col·laboració per part dels establiments d’allotjament en els quals pogueren haver estat allotjats.

Cada turista desviat a l’hotel-refugi autoritzarà amb caràcter previ el seu trasllat. Per a esta tasca es compta a més amb la col·laboració de les associacions de Ràdio-Taxi i Tele-Taxi de les principals ciutats que s’encarregaran dels trasllats. Els turistes afectats estaran allotjats en serveis de pensió completa amb aigua, amb servei d’alimentació en habitacions.

A més comptaran amb TV Color, aire condicionat, internet i una nevera o minibar, i se li prestaran facilitats per a accedir a aliments i begudes complementàries, medicació i elements sanitaris, bugaderia, etc. sent estos elements al seu càrrec, no podran abandonar les seues habitacions i si es detectara que així ho fan, s’avisarà immediatament a la policia i a l’autoritat sanitària i el règim sancionador serà estricte.

La identitat dels hotels refugi romandrà en la més estricta confidencialitat sent coneguda només per l’organització de l’Hospitality Tourism 2021. Fins i tot els turistes desviats signaran igualment un protocol de confidencialitat pel qual no podran revelar esta ubicació per a preservar la seguretat de la resta de clients i del propi establiment.

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.