Anuncios

Els turistes amb Covid a la Comunitat Valenciana guardaran quarantena al seu hotel

 

Què passa si un turista estranger dona positiu en Covid durant la seua estada vacacional a la Comunitat Valenciana? A eixa pregunta dona resposta el programa Hospitality Tourism 2021 dissenyat per Turisme CV i la patronal hotelera Hosbec, que agrupa 280 establiments, amb la premissa que qualsevol turista que puga contraure el virus puga romandre aïllat en el seu allotjament els deu dies que mana el protocol. És més, haurà de fer-ho sota amenaça de multa de 30.000 euros.

El programa cobreix el trasllat a l’hotel refugie, en cas de ser necessari, i l’allotjament en règim de pensió completa, amb una duració màxima de 15 dies que determinarà Sanitat, però no despeses de proves mèdiques o serveis extraordinaris a l’hotel.

Anuncios

Podran guardar els dies que se li indiquen de quarantena al seu hotel, que tindran reservades habitacions o unitats d’allotjament, en les àrees més apartades i menys transitades, habilitades com a refugi per als seus positius.

En el cas que els turistes que o bé siguen espanyols o no hagen arribat amb avió, este protocol estableix que es procurarà que l’opció més usada siga la de retorn al seu domicili, tant per confortabilitat del pacient com per l’assistència personalitzada.

 

Normativa

 

La norma general estableix que “tot turista amb una prova de diagnòstic positiva ha de romandre en el seu allotjament, siga el que siga, per a realitzar el seu aïllament domiciliari que serà de 10 dies des de l’inici de símptomes o des de la data del positiu”, recorda Hosbec.

Per este motiu, la patronal recomana a totes les empreses del sector que reserven unes habitacions o unitats d’allotjament, en les àrees més apartades i menys transitades per a habilitar-les com a refugi per als seus positius. “No existeix un número establit sobre este tema, sinó que cada empresa el determinarà en funció de la seua grandària, ocupació o procedències”, expliquen.

Els turistes estrangers seran previsiblement els que més ús facen d’este allotjament estés al no poder volar als seus països d’origen per no tindre una prova negativa. En el cas d’espanyols o de turistes que hagen viatjat amb el seu vehicle particular “es procurarà que el retorn al seu domicili siga l’opció usada, ja que reuneix millors condicions de comoditat, confort i permet l’assistència sanitària particularitzada”, indiquen.

 

L’incompliment de l’aïllament implica multes importants

 

 

Els hotels que no prorroguen l’estada d’un client positiu s’enfronten a sancions d’entre 10.000 i 100.000 euros, mentre que els clients positius que trenquen el seu aïllament podran ser multats amb entre 601 i 30.000 euros. Si un turista volguera abandonar l’establiment, signarà una eixida voluntària i l’establiment donarà trasllat a Sanitat.

 

 

Situacions d’emergència en aeroports

 

El programa també té previstes les situacions d’emergència amb la creació de la figura de l’hotel-refugie exclusiu per a atendre emergències aeroportuàries.

A aquest hotel serien desviats els turistes que no puguen fer l’embarcament per ser positius i no tinguen allotjament en vigor. Es vigilarà especialment que s’hagen complit totes les obligacions de col·laboració per part dels establiments d’allotjament en els quals pogueren haver estat allotjats.

Cada turista desviat a l’hotel-refugi autoritzarà amb caràcter previ el seu trasllat. Per a esta tasca es compta a més amb la col·laboració de les associacions de Ràdio-Taxi i Tele-Taxi de les principals ciutats que s’encarregaran dels trasllats. Els turistes afectats estaran allotjats en serveis de pensió completa amb aigua, amb servei d’alimentació en habitacions.

A més comptaran amb TV Color, aire condicionat, internet i una nevera o minibar, i se li prestaran facilitats per a accedir a aliments i begudes complementàries, medicació i elements sanitaris, bugaderia, etc. sent estos elements al seu càrrec, no podran abandonar les seues habitacions i si es detectara que així ho fan, s’avisarà immediatament a la policia i a l’autoritat sanitària i el règim sancionador serà estricte.

La identitat dels hotels refugi romandrà en la més estricta confidencialitat sent coneguda només per l’organització de l’Hospitality Tourism 2021. Fins i tot els turistes desviats signaran igualment un protocol de confidencialitat pel qual no podran revelar esta ubicació per a preservar la seguretat de la resta de clients i del propi establiment.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.
Anuncios