Els turistes amb Covid a la Comunitat Valenciana guardaran quarantena al seu hotel

 

Què passa si un turista estranger dona positiu en Covid durant la seua estada vacacional a la Comunitat Valenciana? A eixa pregunta dona resposta el programa Hospitality Tourism 2021 dissenyat per Turisme CV i la patronal hotelera Hosbec, que agrupa 280 establiments, amb la premissa que qualsevol turista que puga contraure el virus puga romandre aïllat en el seu allotjament els deu dies que mana el protocol. És més, haurà de fer-ho sota amenaça de multa de 30.000 euros.

El programa cobreix el trasllat a l’hotel refugie, en cas de ser necessari, i l’allotjament en règim de pensió completa, amb una duració màxima de 15 dies que determinarà Sanitat, però no despeses de proves mèdiques o serveis extraordinaris a l’hotel.

Podran guardar els dies que se li indiquen de quarantena al seu hotel, que tindran reservades habitacions o unitats d’allotjament, en les àrees més apartades i menys transitades, habilitades com a refugi per als seus positius.

En el cas que els turistes que o bé siguen espanyols o no hagen arribat amb avió, este protocol estableix que es procurarà que l’opció més usada siga la de retorn al seu domicili, tant per confortabilitat del pacient com per l’assistència personalitzada.

 

Normativa

 

La norma general estableix que «tot turista amb una prova de diagnòstic positiva ha de romandre en el seu allotjament, siga el que siga, per a realitzar el seu aïllament domiciliari que serà de 10 dies des de l’inici de símptomes o des de la data del positiu», recorda Hosbec.

Per este motiu, la patronal recomana a totes les empreses del sector que reserven unes habitacions o unitats d’allotjament, en les àrees més apartades i menys transitades per a habilitar-les com a refugi per als seus positius. «No existeix un número establit sobre este tema, sinó que cada empresa el determinarà en funció de la seua grandària, ocupació o procedències», expliquen.

Els turistes estrangers seran previsiblement els que més ús facen d’este allotjament estés al no poder volar als seus països d’origen per no tindre una prova negativa. En el cas d’espanyols o de turistes que hagen viatjat amb el seu vehicle particular «es procurarà que el retorn al seu domicili siga l’opció usada, ja que reuneix millors condicions de comoditat, confort i permet l’assistència sanitària particularitzada», indiquen.

 

L’incompliment de l’aïllament implica multes importants

 

 

Els hotels que no prorroguen l’estada d’un client positiu s’enfronten a sancions d’entre 10.000 i 100.000 euros, mentre que els clients positius que trenquen el seu aïllament podran ser multats amb entre 601 i 30.000 euros. Si un turista volguera abandonar l’establiment, signarà una eixida voluntària i l’establiment donarà trasllat a Sanitat.

 

 

Situacions d’emergència en aeroports

 

El programa també té previstes les situacions d’emergència amb la creació de la figura de l’hotel-refugie exclusiu per a atendre emergències aeroportuàries.

A aquest hotel serien desviats els turistes que no puguen fer l’embarcament per ser positius i no tinguen allotjament en vigor. Es vigilarà especialment que s’hagen complit totes les obligacions de col·laboració per part dels establiments d’allotjament en els quals pogueren haver estat allotjats.

Cada turista desviat a l’hotel-refugi autoritzarà amb caràcter previ el seu trasllat. Per a esta tasca es compta a més amb la col·laboració de les associacions de Ràdio-Taxi i Tele-Taxi de les principals ciutats que s’encarregaran dels trasllats. Els turistes afectats estaran allotjats en serveis de pensió completa amb aigua, amb servei d’alimentació en habitacions.

A més comptaran amb TV Color, aire condicionat, internet i una nevera o minibar, i se li prestaran facilitats per a accedir a aliments i begudes complementàries, medicació i elements sanitaris, bugaderia, etc. sent estos elements al seu càrrec, no podran abandonar les seues habitacions i si es detectara que així ho fan, s’avisarà immediatament a la policia i a l’autoritat sanitària i el règim sancionador serà estricte.

La identitat dels hotels refugi romandrà en la més estricta confidencialitat sent coneguda només per l’organització de l’Hospitality Tourism 2021. Fins i tot els turistes desviats signaran igualment un protocol de confidencialitat pel qual no podran revelar esta ubicació per a preservar la seguretat de la resta de clients i del propi establiment.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.