15.1 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

La UPV crea un sistema de refrigeració per a conservar vacunes que arriba als -200º

 

Investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) estan creanT un nou sistema de refrigeració que permet la conservació i transport de vacunes contra el Covid-19 que requerisquen de molt baixes temperatures, ja que el sistema és capaç de conseguir fins als 200 graus baix zero.

 

El Contenidor Autònom Ultrafrío-CAU és compatible per a tota classe de cambres, des de les de les furgonetes de repartiment de material mèdic-farmacèutic, fins a neveres industrials, grans contenidors de mercaderies o en centres logístics d’emmagatzematge i distribució.

 

El sistema, creat pel CMT-Motors Tèrmics de la UPV i que conseguix -200 graus centígrads estables, usa exclusivament aire ambient com a refrigerant i és 100% autònom amb alimentació elèctrica, segons ha informat la institució acadèmica.

 

«Amb ell podríem cobrir tot el procés tant de transport com d’emmagatzematge de les vacunes, assegurant en tot moment que les cambres es mantenen a la temperatura requerida per a garantir la seua correcta conservació», destaca Vicente Dolz, investigador del CMT-Motors Tèrmics de la UPV.

 

Una alternativa al gel sec

Les últimes tecnologies aplicades a la fabricació de vacunes impliquen la conservació de material genètic del virus a temperatures criogèniques (-70 °C). La solució en l’actualitat és usar gel sec, que sublima a -78 °C, o nitrogen líquid, que evapora a -196 °C, per a refrigerar els contenidors de vacunes.

 

No obstant això, segons apunten els investigadors del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, esta tecnologia presenta alguns inconvenients, ja que no és fàcil controlar la temperatura, i si se sotmeten a temperatures massa extremes poden danyar-se.

 

A demés, en certs transports com l’avió, el CO₂ del gel sec que sublim en la cabina pot ser perillós i, a demés, s’espera una falta de subministrament de gel sec per l’escassetat en producció de CO2 pur.

Últimes notícies

La comissió de Cultura de València aprovarà el canvi de nom a València/Valéncia

La comissió de Cultura de l'Ajuntament de València aprovarà el 16 de desembre el canvi de denominació oficial a la versió bilingüe València/Valéncia. Després d'este pas, l'expedient anirà al Ple i després al Consell, que decidix els noms oficials.

Troben el cadàver d’un jove sintecho de 21 anys en el centre de València

Un jove de 21 anys que vivia al carrer ha sigut trobat mort en Marqués de Sotelo a primera hora. La primera inspecció no aprecia criminalitat.

Mompó i Catalá, sobre Camps: qualsevol militant pot presentar el seu projecte i toca unitat

Mompó i Catalá han recolzat el dret de la militància del PP a presentar projectes després del moviment de Francisco Camps. Els dos han demanat unitat i respecte als temps interns.

Catalunya, Madrid i la Comunitat Valenciana van liderar l’arribada d’immigrants en 2024

Catalunya, Madrid i la Comunitat Valenciana van encapçalar l'arribada d'immigrants de l'exterior en 2024. Totes les comunitats van presentar saldo migratori positiu i es van registrar 1,75 milions de canvis de municipi.

Sindicats exigixen a la nova consellera una reunió urgent i canvis en la llei en plena vaga docent

Les centrals docents han reclamat a María del Carmen Ortí una reunió immediata per a negociar millores laborals i substituir la Llei de Llibertat Educativa, en una jornada de vaga amb mobilitzacions en tota la Comunitat.

Han cartografiat per primera vegada les connexions del cerebel amb la resta del cervell

Un equip de l'Institut de Neurociències (UMH-CSIC) ha reconstruït per primera vegada com el cerebel establix les seues connexions amb la resta del cervell en etapes primerenques de la vida. El mapa, publicat en 'PNAS', detalla les fases d'inici, expansió i refinament d'estes vies.

Mompó assegura que la seua relació amb Pérez Llorca és bona i que parlen diàriament

Mompó ha defés que manté una relació fluida amb Pérez Llorca i contacte diari. Ha explicat la pancarta de la plaça de bous, celebrat el Roig Arena i valorat una citació clau en la investigació de la dana.

Detingut un home de 65 anys pel tiroteig mortal de Xirivella del 4 de setembre

La Policia Nacional ha detingut a Xirivella a un home de 65 anys com a presumpte autor del tiroteig del 4 de setembre, en el qual va morir un home de 35. Els investigadors creuen que va actuar al costat del seu fill, arrestat al novembre, i este dijous ha sigut posat a disposició judicial.