La UPV crea un sistema de refrigeració per a conservar vacunes que arriba als -200º

 

Investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) estan creanT un nou sistema de refrigeració que permet la conservació i transport de vacunes contra el Covid-19 que requerisquen de molt baixes temperatures, ja que el sistema és capaç de conseguir fins als 200 graus baix zero.

 

El Contenidor Autònom Ultrafrío-CAU és compatible per a tota classe de cambres, des de les de les furgonetes de repartiment de material mèdic-farmacèutic, fins a neveres industrials, grans contenidors de mercaderies o en centres logístics d’emmagatzematge i distribució.

 

El sistema, creat pel CMT-Motors Tèrmics de la UPV i que conseguix -200 graus centígrads estables, usa exclusivament aire ambient com a refrigerant i és 100% autònom amb alimentació elèctrica, segons ha informat la institució acadèmica.

 

«Amb ell podríem cobrir tot el procés tant de transport com d’emmagatzematge de les vacunes, assegurant en tot moment que les cambres es mantenen a la temperatura requerida per a garantir la seua correcta conservació», destaca Vicente Dolz, investigador del CMT-Motors Tèrmics de la UPV.

 

Una alternativa al gel sec

Les últimes tecnologies aplicades a la fabricació de vacunes impliquen la conservació de material genètic del virus a temperatures criogèniques (-70 °C). La solució en l’actualitat és usar gel sec, que sublima a -78 °C, o nitrogen líquid, que evapora a -196 °C, per a refrigerar els contenidors de vacunes.

 

No obstant això, segons apunten els investigadors del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, esta tecnologia presenta alguns inconvenients, ja que no és fàcil controlar la temperatura, i si se sotmeten a temperatures massa extremes poden danyar-se.

 

A demés, en certs transports com l’avió, el CO₂ del gel sec que sublim en la cabina pot ser perillós i, a demés, s’espera una falta de subministrament de gel sec per l’escassetat en producció de CO2 pur.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.