11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

La vacuna infantil crea dubtes a les famílies malgrat els brots en centres educatius

 

La pregunta es repeteix cada dia a les consultes de pediatria des que s’anunciés l’autorització de la vacuna contra el coronavirus per a menors de 12 anys: què faig?, vacune als xiquets?

Els pediatres consultats per València Diari remeten al posicionament de l’Associació Espanyola de Pediatria. (AEP) S’hi parla entre altres coses que el principal objectiu és “aconseguir la immunitat de grup” també en aquest sector poblacional.

De fet, molts dels estudis estadístics publicats també a Espanya, com l’últim del Ministeri de Sanitat, parlen que els menors de 12 anys són el grup amb més incidència.

No obstant, fins fa poc, val a dir que no tots els experts veien clara aquesta necessitat. Alguns dubtaven que calgués fer-ho atesa la lleugeresa amb què els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus, això sí, sempre “dins d’un context de baixa incidència”.

No obstant això, l’evolució del virus, les variants i sobretot el repunt en escalada imparable que estan tenint els casos a la Comunitat Valenciana sembra una vegada més els interrogants. Sobretot, en un moment en què els confinaments de centres educatius de les darreres setmanes tornen a evidenciar una presència en espais que durant alguns dels períodes més durs de la pandèmia es van percebre com a “segurs”.

Cal recordar que segons les dades de conselleria de Sanitat de la darrera setmana de novembre, s’ha determinat el confinament de 135 grups de 73 centres educatius a tot el territori autonòmic.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.