La vacuna infantil crea dubtes a les famílies malgrat els brots en centres educatius

 

La pregunta es repeteix cada dia a les consultes de pediatria des que s’anunciés l’autorització de la vacuna contra el coronavirus per a menors de 12 anys: què faig?, vacune als xiquets?

Els pediatres consultats per València Diari remeten al posicionament de l’Associació Espanyola de Pediatria. (AEP) S’hi parla entre altres coses que el principal objectiu és “aconseguir la immunitat de grup” també en aquest sector poblacional.

De fet, molts dels estudis estadístics publicats també a Espanya, com l’últim del Ministeri de Sanitat, parlen que els menors de 12 anys són el grup amb més incidència.

No obstant, fins fa poc, val a dir que no tots els experts veien clara aquesta necessitat. Alguns dubtaven que calgués fer-ho atesa la lleugeresa amb què els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus, això sí, sempre “dins d’un context de baixa incidència”.

No obstant això, l’evolució del virus, les variants i sobretot el repunt en escalada imparable que estan tenint els casos a la Comunitat Valenciana sembra una vegada més els interrogants. Sobretot, en un moment en què els confinaments de centres educatius de les darreres setmanes tornen a evidenciar una presència en espais que durant alguns dels períodes més durs de la pandèmia es van percebre com a “segurs”.

Cal recordar que segons les dades de conselleria de Sanitat de la darrera setmana de novembre, s’ha determinat el confinament de 135 grups de 73 centres educatius a tot el territori autonòmic.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.