La vacuna infantil crea dubtes a les famílies malgrat els brots en centres educatius

 

La pregunta es repeteix cada dia a les consultes de pediatria des que s’anunciés l’autorització de la vacuna contra el coronavirus per a menors de 12 anys: què faig?, vacune als xiquets?

Els pediatres consultats per València Diari remeten al posicionament de l’Associació Espanyola de Pediatria. (AEP) S’hi parla entre altres coses que el principal objectiu és “aconseguir la immunitat de grup” també en aquest sector poblacional.

De fet, molts dels estudis estadístics publicats també a Espanya, com l’últim del Ministeri de Sanitat, parlen que els menors de 12 anys són el grup amb més incidència.

No obstant, fins fa poc, val a dir que no tots els experts veien clara aquesta necessitat. Alguns dubtaven que calgués fer-ho atesa la lleugeresa amb què els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus, això sí, sempre “dins d’un context de baixa incidència”.

No obstant això, l’evolució del virus, les variants i sobretot el repunt en escalada imparable que estan tenint els casos a la Comunitat Valenciana sembra una vegada més els interrogants. Sobretot, en un moment en què els confinaments de centres educatius de les darreres setmanes tornen a evidenciar una presència en espais que durant alguns dels períodes més durs de la pandèmia es van percebre com a “segurs”.

Cal recordar que segons les dades de conselleria de Sanitat de la darrera setmana de novembre, s’ha determinat el confinament de 135 grups de 73 centres educatius a tot el territori autonòmic.

Últimes notícies

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.