La vacuna infantil crea dubtes a les famílies malgrat els brots en centres educatius

 

La pregunta es repeteix cada dia a les consultes de pediatria des que s’anunciés l’autorització de la vacuna contra el coronavirus per a menors de 12 anys: què faig?, vacune als xiquets?

Els pediatres consultats per València Diari remeten al posicionament de l’Associació Espanyola de Pediatria. (AEP) S’hi parla entre altres coses que el principal objectiu és “aconseguir la immunitat de grup” també en aquest sector poblacional.

De fet, molts dels estudis estadístics publicats també a Espanya, com l’últim del Ministeri de Sanitat, parlen que els menors de 12 anys són el grup amb més incidència.

No obstant, fins fa poc, val a dir que no tots els experts veien clara aquesta necessitat. Alguns dubtaven que calgués fer-ho atesa la lleugeresa amb què els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus, això sí, sempre “dins d’un context de baixa incidència”.

No obstant això, l’evolució del virus, les variants i sobretot el repunt en escalada imparable que estan tenint els casos a la Comunitat Valenciana sembra una vegada més els interrogants. Sobretot, en un moment en què els confinaments de centres educatius de les darreres setmanes tornen a evidenciar una presència en espais que durant alguns dels períodes més durs de la pandèmia es van percebre com a “segurs”.

Cal recordar que segons les dades de conselleria de Sanitat de la darrera setmana de novembre, s’ha determinat el confinament de 135 grups de 73 centres educatius a tot el territori autonòmic.

Últimes notícies

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.