La vacuna infantil crea dubtes a les famílies malgrat els brots en centres educatius

 

La pregunta es repeteix cada dia a les consultes de pediatria des que s’anunciés l’autorització de la vacuna contra el coronavirus per a menors de 12 anys: què faig?, vacune als xiquets?

Els pediatres consultats per València Diari remeten al posicionament de l’Associació Espanyola de Pediatria. (AEP) S’hi parla entre altres coses que el principal objectiu és “aconseguir la immunitat de grup” també en aquest sector poblacional.

De fet, molts dels estudis estadístics publicats també a Espanya, com l’últim del Ministeri de Sanitat, parlen que els menors de 12 anys són el grup amb més incidència.

No obstant, fins fa poc, val a dir que no tots els experts veien clara aquesta necessitat. Alguns dubtaven que calgués fer-ho atesa la lleugeresa amb què els xiquets cursen la malaltia i la baixa transmissibilitat del virus, això sí, sempre “dins d’un context de baixa incidència”.

No obstant això, l’evolució del virus, les variants i sobretot el repunt en escalada imparable que estan tenint els casos a la Comunitat Valenciana sembra una vegada més els interrogants. Sobretot, en un moment en què els confinaments de centres educatius de les darreres setmanes tornen a evidenciar una presència en espais que durant alguns dels períodes més durs de la pandèmia es van percebre com a “segurs”.

Cal recordar que segons les dades de conselleria de Sanitat de la darrera setmana de novembre, s’ha determinat el confinament de 135 grups de 73 centres educatius a tot el territori autonòmic.

Últimes notícies

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.