14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Els vacunats amb una dosi d’AstraZeneca rebran la segona de Pfizer

 

Mesclar una primera dosi d’AstraZeneca amb una segona punxada d’una altra vacuna d’una tecnologia totalment diferent com la Pfizer no comporta efectes secundaris greus i a més és fins a 7 vegades més eficaç per a previndre la covid que fer dos inoculacions d’AstraZeneca.

Estes són les dos principals conclusions de l’estudi ‘Combivacs‘ del Carlos III, l’assaig que Sanitat va posar en marxa l’abril passat perquè ajudara a decidir què fer amb els quasi 2 milions de treballadors essencials als quals es va inocular la primera dosi de la fórmula anglosueca i als quals es va negar la segona burxada d’este compost.

Tot això, després que es paralitzara la inoculació d’este compost, mediats de març quan es detectaren a Europa més de 200 casos d’estranys trombes, sobretot entre dones recentment inoculades d’entre 18 i 48 anys.
Les conclusions de l’estudi són rotundes: l’administració d’una dosi de reforç «mitjançant esquema de vacunació heteròloga» (mescla) és «altament inmunogénica», fins al punt que provoca un increment en anticossos d’entre 30 i 40 vegades entre els 7 i 14 dies després de la inoculació, la qual cosa es tradueix en una resposta protectora 7 vegades més potent que la que provoca repetir la inoculació Vaxzevria (nom comercial d’AstraZeneca).

 

Efectes Secundaris

 

I tot això, amb unes «reaccions adverses» lleus o moderades que han sigut «similars» a les de la inoculació d’altres vacunes. Unes molèsties que en «cap cas han sigut greus ni han motivat ingressos hospitalaris», segons va explicar Antonio Frías, coordinador de la xarxa d’investigació clínica de l’Institut de Salut Carles III.

Els responsables de l’estudi van posar l’accent principalment que els efectes secundaris, que a partir del tercer dia havia desaparegut, no van ser en cap cas preocupants: 88% dels casos dolor en el lloc de la injecció, 44% maldecaps, 41% malestar general, 35% induració (enduriment de la zona), 31% eritema (taques temporals) , 25% esgarrifances o 10% nàusees.

En cap cas es van detectar els famosos trombes reportats amb AstraZeneca, que van aparéixer en 1 de cada 100.000 burxades a nivell europeu, si bé la reduïda mostra d’este assaig feia quasi impossible aqueixa possibilitat. I és que en l’estudi ‘Combivacs’ han participat només 663 persones menors de 60 anys a les quals se’ls va inocular la primera dosi d’AstraZeneca.

Els 663 voluntaris van ser dividits en dos grups, el primer, de 442 persones a les quals es va inocular la dosi de Pfizer i un segon format per 221personas que no va rebre una segona dosi de cap mena i que actua com a grup control.

 

En l’actualitat, Dinamarca, Finlàndia, França, Alemanya i Suècia ja administren la segona dosi amb vacuna d’ARNm, en concret Pfizer a les persones que van ser inoculades amb la primera dosi d’AstraZeneca.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.