13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Els vacunats amb una dosi d’AstraZeneca rebran la segona de Pfizer

 

Mesclar una primera dosi d’AstraZeneca amb una segona punxada d’una altra vacuna d’una tecnologia totalment diferent com la Pfizer no comporta efectes secundaris greus i a més és fins a 7 vegades més eficaç per a previndre la covid que fer dos inoculacions d’AstraZeneca.

Estes són les dos principals conclusions de l’estudi ‘Combivacs‘ del Carlos III, l’assaig que Sanitat va posar en marxa l’abril passat perquè ajudara a decidir què fer amb els quasi 2 milions de treballadors essencials als quals es va inocular la primera dosi de la fórmula anglosueca i als quals es va negar la segona burxada d’este compost.

Tot això, després que es paralitzara la inoculació d’este compost, mediats de març quan es detectaren a Europa més de 200 casos d’estranys trombes, sobretot entre dones recentment inoculades d’entre 18 i 48 anys.
Les conclusions de l’estudi són rotundes: l’administració d’una dosi de reforç «mitjançant esquema de vacunació heteròloga» (mescla) és «altament inmunogénica», fins al punt que provoca un increment en anticossos d’entre 30 i 40 vegades entre els 7 i 14 dies després de la inoculació, la qual cosa es tradueix en una resposta protectora 7 vegades més potent que la que provoca repetir la inoculació Vaxzevria (nom comercial d’AstraZeneca).

 

Efectes Secundaris

 

I tot això, amb unes «reaccions adverses» lleus o moderades que han sigut «similars» a les de la inoculació d’altres vacunes. Unes molèsties que en «cap cas han sigut greus ni han motivat ingressos hospitalaris», segons va explicar Antonio Frías, coordinador de la xarxa d’investigació clínica de l’Institut de Salut Carles III.

Els responsables de l’estudi van posar l’accent principalment que els efectes secundaris, que a partir del tercer dia havia desaparegut, no van ser en cap cas preocupants: 88% dels casos dolor en el lloc de la injecció, 44% maldecaps, 41% malestar general, 35% induració (enduriment de la zona), 31% eritema (taques temporals) , 25% esgarrifances o 10% nàusees.

En cap cas es van detectar els famosos trombes reportats amb AstraZeneca, que van aparéixer en 1 de cada 100.000 burxades a nivell europeu, si bé la reduïda mostra d’este assaig feia quasi impossible aqueixa possibilitat. I és que en l’estudi ‘Combivacs’ han participat només 663 persones menors de 60 anys a les quals se’ls va inocular la primera dosi d’AstraZeneca.

Els 663 voluntaris van ser dividits en dos grups, el primer, de 442 persones a les quals es va inocular la dosi de Pfizer i un segon format per 221personas que no va rebre una segona dosi de cap mena i que actua com a grup control.

 

En l’actualitat, Dinamarca, Finlàndia, França, Alemanya i Suècia ja administren la segona dosi amb vacuna d’ARNm, en concret Pfizer a les persones que van ser inoculades amb la primera dosi d’AstraZeneca.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.