Els vacunats amb una dosi d’AstraZeneca rebran la segona de Pfizer

Ejemplo de shortcode con estilo
  Mesclar una primera dosi d’AstraZeneca amb una segona punxada d’una altra vacuna d’una tecnologia totalment diferent com la Pfizer no comporta efectes secundaris greus i a més és fins a 7 vegades més eficaç per a previndre la covid que fer dos inoculacions d’AstraZeneca. Estes són les dos principals conclusions de l’estudi ‘Combivacs‘ del Carlos III, l’assaig que Sanitat va posar en marxa […]

 

Mesclar una primera dosi d’AstraZeneca amb una segona punxada d’una altra vacuna d’una tecnologia totalment diferent com la Pfizer no comporta efectes secundaris greus i a més és fins a 7 vegades més eficaç per a previndre la covid que fer dos inoculacions d’AstraZeneca.

Estes són les dos principals conclusions de l’estudi ‘Combivacs‘ del Carlos III, l’assaig que Sanitat va posar en marxa l’abril passat perquè ajudara a decidir què fer amb els quasi 2 milions de treballadors essencials als quals es va inocular la primera dosi de la fórmula anglosueca i als quals es va negar la segona burxada d’este compost.

Tot això, després que es paralitzara la inoculació d’este compost, mediats de març quan es detectaren a Europa més de 200 casos d’estranys trombes, sobretot entre dones recentment inoculades d’entre 18 i 48 anys.
Les conclusions de l’estudi són rotundes: l’administració d’una dosi de reforç «mitjançant esquema de vacunació heteròloga» (mescla) és «altament inmunogénica», fins al punt que provoca un increment en anticossos d’entre 30 i 40 vegades entre els 7 i 14 dies després de la inoculació, la qual cosa es tradueix en una resposta protectora 7 vegades més potent que la que provoca repetir la inoculació Vaxzevria (nom comercial d’AstraZeneca).

 

Efectes Secundaris

 

I tot això, amb unes «reaccions adverses» lleus o moderades que han sigut «similars» a les de la inoculació d’altres vacunes. Unes molèsties que en «cap cas han sigut greus ni han motivat ingressos hospitalaris», segons va explicar Antonio Frías, coordinador de la xarxa d’investigació clínica de l’Institut de Salut Carles III.

Els responsables de l’estudi van posar l’accent principalment que els efectes secundaris, que a partir del tercer dia havia desaparegut, no van ser en cap cas preocupants: 88% dels casos dolor en el lloc de la injecció, 44% maldecaps, 41% malestar general, 35% induració (enduriment de la zona), 31% eritema (taques temporals) , 25% esgarrifances o 10% nàusees.

En cap cas es van detectar els famosos trombes reportats amb AstraZeneca, que van aparéixer en 1 de cada 100.000 burxades a nivell europeu, si bé la reduïda mostra d’este assaig feia quasi impossible aqueixa possibilitat. I és que en l’estudi ‘Combivacs’ han participat només 663 persones menors de 60 anys a les quals se’ls va inocular la primera dosi d’AstraZeneca.

Els 663 voluntaris van ser dividits en dos grups, el primer, de 442 persones a les quals es va inocular la dosi de Pfizer i un segon format per 221personas que no va rebre una segona dosi de cap mena i que actua com a grup control.

 

En l’actualitat, Dinamarca, Finlàndia, França, Alemanya i Suècia ja administren la segona dosi amb vacuna d’ARNm, en concret Pfizer a les persones que van ser inoculades amb la primera dosi d’AstraZeneca.

Últimes notícies

Sánchez destaca la dimissió de Puente després de l’accident d’Urda

Sánchez ha elogiat la dimissió d’Óscar Puente, que ha assumit responsabilitat política després de l’accident d’Urda, amb 69 morts.

Pilar Bernabé reivindica València com a exemple de diferència política

El PSOE ha représ la precampanya a València amb un míting multitudinari. Pilar Bernabé ha reivindicat les diferències amb el PP i ha criticat la gestió de la dana.

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.

Aguirre avisa: cal jugar perfecte per a véncer el Real Madrid

Aguirre considera que el Valencia haurà de jugar a la perfecció per a guanyar el Real Madrid. L’equip busca la primera victòria com a local este dissabte, a Mestalla.

El Valencia busca estrenar-se a casa davant un Madrid en ratxa

El Valencia rep dissabte el Real Madrid a les 21.00 hores, amb l’objectiu de sumar la primera victòria de la temporada a casa en LaLiga. Els visitants arriben amb set triomfs seguits i aspiren al lideratge.

Hugo Sotelo tornarà a Balaídos amb una samarreta diferent

El migcampista del Levante jugarà este diumenge a Balaídos davant del Celta de Vigo, el club al qual pertany. Sotelo també ha parlat de la seua recuperació i de la mort de Jesús de Miguel.

Pérez Llorca i Catalá qüestionen l’interés de Sánchez per València

Pérez Llorca ha criticat l’acte del PSOE amb Sánchez a València. María José Catalá ha qüestionat els temes que abordarà el president.