9.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

València continuarà comptant amb punts de control de la covid gràcies a la col·laboració de Global Omnium

La col·laboració entre València i Global Ominium per a continuar controlant la presència de la covid-19 i totes les seues variants en les aigües residuals de la ciutat segueix endavant, i la companyia valenciana mantindrà quatre punts de vigilància per al control del virus, segons ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, qui ha agraït la contribució per a actuar contra la pandèmia.

Valía ha posat en valor que gràcies a esta col·laboració, València ha sigut “pionera en l’aplicació d’un sistema de detecció precoç de rastres de coronavirus que va permetre conéixer l’evolució diària en tota la pandèmia per a prendre decisions”. El Conveni SARS-GOAnalytcs va arrancar a València pel conveni que van signar la Generalitat, el Govern d’Espanya, Global Omnium i el CSIC, ha recordat Valía, qui ha agraït “l’aposta de Ximo Puig i Pedro Sánchez per convertir la nostra ciutat en un referent en investigació”. “Un acord que l’Ajuntament i Global Omnium van subscriure també, i que continuarà vigent per a mantindre el seguiment del virus”, ha manifestat.

En este sentit, la regidora ha assenyalat que este mostreig va permetre “arribar al detall de la situació dels barris i obtindre dades objectives que ens van permetre també comprovar si les mesures preses per a la “desescalada” estaven funcionant, i avançar-nos als pics”. Valía ha agraït també la col·laboració “altruista i la generositat” de Global Omnium.

Per la seua banda, el CEO de Global Omniun, Dionisio García Comín, ha explicat que “dos anys després de l’inici de la pandèmia i després d’haver realitzat 5.948 mostres valorades en 1.011.160 euros, l’empresa valenciana ha decidit seguir contribuint a la lluita contra la pandèmia i continuar assumint íntegrament el cost d’implantar esta eina de detecció precoç de virus de covid en l’aigua residual de la ciutat de València”. El representant de l’empresa ha afegit que es continuarà “realitzant el seguiment i el control de la presència de restes de covid en les aigües residuals de la ciutat de València, assumint directament els costos que puga ocasionar, com ho hem fet fins al moment, en una col·laboració solidària i desinteressada”.

García ha assenyalat que els quatre punts de vigilància s’han establit en el Col·lector Nord (en la zona de Trànsits-General Elio, i en el llit del riu), i en el Col·lector Sud (en Trànsits-Hospital La Fé i en l’encreuament amb el carrer de Sant Vicent). “D’esta manera, el control i el seguiment està garantit per al conjunt de la ciutat”, ha assegurat.

“SARS-GOAnalytics: Una eina universal per a la salut”

Fa poc menys d’un mes, les instal·lacions de GOLab van acollir la publicació del llibre “SARS-GOAnalytics: una eina universal per a la salut” coordinat pel periodista mediambiental José Sierra, un acte en el qual va participar la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant. En este llibre, es recopilen tots els treballs i resultats realitzats en la cerca i detecció de covid en aigua residual des que es va iniciar la pandèmia.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.