11.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

València continuarà comptant amb punts de control de la covid gràcies a la col·laboració de Global Omnium

La col·laboració entre València i Global Ominium per a continuar controlant la presència de la covid-19 i totes les seues variants en les aigües residuals de la ciutat segueix endavant, i la companyia valenciana mantindrà quatre punts de vigilància per al control del virus, segons ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, qui ha agraït la contribució per a actuar contra la pandèmia.

Valía ha posat en valor que gràcies a esta col·laboració, València ha sigut “pionera en l’aplicació d’un sistema de detecció precoç de rastres de coronavirus que va permetre conéixer l’evolució diària en tota la pandèmia per a prendre decisions”. El Conveni SARS-GOAnalytcs va arrancar a València pel conveni que van signar la Generalitat, el Govern d’Espanya, Global Omnium i el CSIC, ha recordat Valía, qui ha agraït “l’aposta de Ximo Puig i Pedro Sánchez per convertir la nostra ciutat en un referent en investigació”. “Un acord que l’Ajuntament i Global Omnium van subscriure també, i que continuarà vigent per a mantindre el seguiment del virus”, ha manifestat.

En este sentit, la regidora ha assenyalat que este mostreig va permetre “arribar al detall de la situació dels barris i obtindre dades objectives que ens van permetre també comprovar si les mesures preses per a la “desescalada” estaven funcionant, i avançar-nos als pics”. Valía ha agraït també la col·laboració “altruista i la generositat” de Global Omnium.

Per la seua banda, el CEO de Global Omniun, Dionisio García Comín, ha explicat que “dos anys després de l’inici de la pandèmia i després d’haver realitzat 5.948 mostres valorades en 1.011.160 euros, l’empresa valenciana ha decidit seguir contribuint a la lluita contra la pandèmia i continuar assumint íntegrament el cost d’implantar esta eina de detecció precoç de virus de covid en l’aigua residual de la ciutat de València”. El representant de l’empresa ha afegit que es continuarà “realitzant el seguiment i el control de la presència de restes de covid en les aigües residuals de la ciutat de València, assumint directament els costos que puga ocasionar, com ho hem fet fins al moment, en una col·laboració solidària i desinteressada”.

García ha assenyalat que els quatre punts de vigilància s’han establit en el Col·lector Nord (en la zona de Trànsits-General Elio, i en el llit del riu), i en el Col·lector Sud (en Trànsits-Hospital La Fé i en l’encreuament amb el carrer de Sant Vicent). “D’esta manera, el control i el seguiment està garantit per al conjunt de la ciutat”, ha assegurat.

“SARS-GOAnalytics: Una eina universal per a la salut”

Fa poc menys d’un mes, les instal·lacions de GOLab van acollir la publicació del llibre “SARS-GOAnalytics: una eina universal per a la salut” coordinat pel periodista mediambiental José Sierra, un acte en el qual va participar la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant. En este llibre, es recopilen tots els treballs i resultats realitzats en la cerca i detecció de covid en aigua residual des que es va iniciar la pandèmia.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, assistida el mateix dia en el mateix centre, roman en l'UCI del Clínic de València.

Pérez Llorca entra pel garatge en els jutjats de Catarroja i guarda silencie

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja per l'aparcament i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, atesa eixe mateix dia en el mateix centre, continua ingressada.

El jutge cita el 27 a Ábalos i a Koldo per a decidir si els manté en llibertat

El magistrat ha convocat a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García a una vista el 27 de novembre per a revisar les seues mesures cautelars en el cas Koldo. La Fiscalia i les acusacions populars han demanat el canvi de situació i estes últimes ja avancen que reclamaran presó.

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca declara hui davant la jutgessa de la DANA per les seues crides amb Pradas i Mazón

El candidat a rellevar a Carlos Mazón atesta a Catarroja pels seus contactes telefònics durant la DANA. La jutgessa analitza el procés de decisions en el Cecopi.