València continuarà comptant amb punts de control de la covid gràcies a la col·laboració de Global Omnium

La col·laboració entre València i Global Ominium per a continuar controlant la presència de la covid-19 i totes les seues variants en les aigües residuals de la ciutat segueix endavant, i la companyia valenciana mantindrà quatre punts de vigilància per al control del virus, segons ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, qui ha agraït la contribució per a actuar contra la pandèmia.

Valía ha posat en valor que gràcies a esta col·laboració, València ha sigut “pionera en l’aplicació d’un sistema de detecció precoç de rastres de coronavirus que va permetre conéixer l’evolució diària en tota la pandèmia per a prendre decisions”. El Conveni SARS-GOAnalytcs va arrancar a València pel conveni que van signar la Generalitat, el Govern d’Espanya, Global Omnium i el CSIC, ha recordat Valía, qui ha agraït “l’aposta de Ximo Puig i Pedro Sánchez per convertir la nostra ciutat en un referent en investigació”. “Un acord que l’Ajuntament i Global Omnium van subscriure també, i que continuarà vigent per a mantindre el seguiment del virus”, ha manifestat.

En este sentit, la regidora ha assenyalat que este mostreig va permetre “arribar al detall de la situació dels barris i obtindre dades objectives que ens van permetre també comprovar si les mesures preses per a la “desescalada” estaven funcionant, i avançar-nos als pics”. Valía ha agraït també la col·laboració “altruista i la generositat” de Global Omnium.

Per la seua banda, el CEO de Global Omniun, Dionisio García Comín, ha explicat que “dos anys després de l’inici de la pandèmia i després d’haver realitzat 5.948 mostres valorades en 1.011.160 euros, l’empresa valenciana ha decidit seguir contribuint a la lluita contra la pandèmia i continuar assumint íntegrament el cost d’implantar esta eina de detecció precoç de virus de covid en l’aigua residual de la ciutat de València”. El representant de l’empresa ha afegit que es continuarà “realitzant el seguiment i el control de la presència de restes de covid en les aigües residuals de la ciutat de València, assumint directament els costos que puga ocasionar, com ho hem fet fins al moment, en una col·laboració solidària i desinteressada”.

García ha assenyalat que els quatre punts de vigilància s’han establit en el Col·lector Nord (en la zona de Trànsits-General Elio, i en el llit del riu), i en el Col·lector Sud (en Trànsits-Hospital La Fé i en l’encreuament amb el carrer de Sant Vicent). “D’esta manera, el control i el seguiment està garantit per al conjunt de la ciutat”, ha assegurat.

“SARS-GOAnalytics: Una eina universal per a la salut”

Fa poc menys d’un mes, les instal·lacions de GOLab van acollir la publicació del llibre “SARS-GOAnalytics: una eina universal per a la salut” coordinat pel periodista mediambiental José Sierra, un acte en el qual va participar la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant. En este llibre, es recopilen tots els treballs i resultats realitzats en la cerca i detecció de covid en aigua residual des que es va iniciar la pandèmia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide s’acomiaden del bàsquet 3×3 després d’una carrera plena d’èxits

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide anuncien la seua retirada del bàsquet 3x3 en un acte en el Museu de la FEB, després de liderar una generació que va acumular medalles europees i una plata olímpica.

València i Múrcia s’alineen en defensa del transvasament Tajo-Segura per considerar que a Espanya sobra aigua

Els governs de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia reivindiquen la continuïtat del transvasament Tajo-Segura al·legant que a Espanya es genera més aigua de la que es consumix i que és possible compatibilitzar el subministrament amb la protecció ambiental.

L’UCO situa a Ábalos com a peça clau en la trama de màscares però apunta a Aldama com a verdader cap

Agents de l'UCO descriuen en el Suprem a José Luis Ábalos com a peça fonamental de la suposada organització criminal de les màscares, però assenyalen que el comisionista Víctor de Aldama era qui imposava les decisions perquè era qui pagava.

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.