6.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

València continuarà comptant amb punts de control de la covid gràcies a la col·laboració de Global Omnium

La col·laboració entre València i Global Ominium per a continuar controlant la presència de la covid-19 i totes les seues variants en les aigües residuals de la ciutat segueix endavant, i la companyia valenciana mantindrà quatre punts de vigilància per al control del virus, segons ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, qui ha agraït la contribució per a actuar contra la pandèmia.

Valía ha posat en valor que gràcies a esta col·laboració, València ha sigut “pionera en l’aplicació d’un sistema de detecció precoç de rastres de coronavirus que va permetre conéixer l’evolució diària en tota la pandèmia per a prendre decisions”. El Conveni SARS-GOAnalytcs va arrancar a València pel conveni que van signar la Generalitat, el Govern d’Espanya, Global Omnium i el CSIC, ha recordat Valía, qui ha agraït “l’aposta de Ximo Puig i Pedro Sánchez per convertir la nostra ciutat en un referent en investigació”. “Un acord que l’Ajuntament i Global Omnium van subscriure també, i que continuarà vigent per a mantindre el seguiment del virus”, ha manifestat.

En este sentit, la regidora ha assenyalat que este mostreig va permetre “arribar al detall de la situació dels barris i obtindre dades objectives que ens van permetre també comprovar si les mesures preses per a la “desescalada” estaven funcionant, i avançar-nos als pics”. Valía ha agraït també la col·laboració “altruista i la generositat” de Global Omnium.

Per la seua banda, el CEO de Global Omniun, Dionisio García Comín, ha explicat que “dos anys després de l’inici de la pandèmia i després d’haver realitzat 5.948 mostres valorades en 1.011.160 euros, l’empresa valenciana ha decidit seguir contribuint a la lluita contra la pandèmia i continuar assumint íntegrament el cost d’implantar esta eina de detecció precoç de virus de covid en l’aigua residual de la ciutat de València”. El representant de l’empresa ha afegit que es continuarà “realitzant el seguiment i el control de la presència de restes de covid en les aigües residuals de la ciutat de València, assumint directament els costos que puga ocasionar, com ho hem fet fins al moment, en una col·laboració solidària i desinteressada”.

García ha assenyalat que els quatre punts de vigilància s’han establit en el Col·lector Nord (en la zona de Trànsits-General Elio, i en el llit del riu), i en el Col·lector Sud (en Trànsits-Hospital La Fé i en l’encreuament amb el carrer de Sant Vicent). “D’esta manera, el control i el seguiment està garantit per al conjunt de la ciutat”, ha assegurat.

“SARS-GOAnalytics: Una eina universal per a la salut”

Fa poc menys d’un mes, les instal·lacions de GOLab van acollir la publicació del llibre “SARS-GOAnalytics: una eina universal per a la salut” coordinat pel periodista mediambiental José Sierra, un acte en el qual va participar la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant. En este llibre, es recopilen tots els treballs i resultats realitzats en la cerca i detecció de covid en aigua residual des que es va iniciar la pandèmia.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.