València continuarà comptant amb punts de control de la covid gràcies a la col·laboració de Global Omnium

La col·laboració entre València i Global Ominium per a continuar controlant la presència de la covid-19 i totes les seues variants en les aigües residuals de la ciutat segueix endavant, i la companyia valenciana mantindrà quatre punts de vigilància per al control del virus, segons ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, qui ha agraït la contribució per a actuar contra la pandèmia.

Valía ha posat en valor que gràcies a esta col·laboració, València ha sigut “pionera en l’aplicació d’un sistema de detecció precoç de rastres de coronavirus que va permetre conéixer l’evolució diària en tota la pandèmia per a prendre decisions”. El Conveni SARS-GOAnalytcs va arrancar a València pel conveni que van signar la Generalitat, el Govern d’Espanya, Global Omnium i el CSIC, ha recordat Valía, qui ha agraït “l’aposta de Ximo Puig i Pedro Sánchez per convertir la nostra ciutat en un referent en investigació”. “Un acord que l’Ajuntament i Global Omnium van subscriure també, i que continuarà vigent per a mantindre el seguiment del virus”, ha manifestat.

En este sentit, la regidora ha assenyalat que este mostreig va permetre “arribar al detall de la situació dels barris i obtindre dades objectives que ens van permetre també comprovar si les mesures preses per a la “desescalada” estaven funcionant, i avançar-nos als pics”. Valía ha agraït també la col·laboració “altruista i la generositat” de Global Omnium.

Per la seua banda, el CEO de Global Omniun, Dionisio García Comín, ha explicat que “dos anys després de l’inici de la pandèmia i després d’haver realitzat 5.948 mostres valorades en 1.011.160 euros, l’empresa valenciana ha decidit seguir contribuint a la lluita contra la pandèmia i continuar assumint íntegrament el cost d’implantar esta eina de detecció precoç de virus de covid en l’aigua residual de la ciutat de València”. El representant de l’empresa ha afegit que es continuarà “realitzant el seguiment i el control de la presència de restes de covid en les aigües residuals de la ciutat de València, assumint directament els costos que puga ocasionar, com ho hem fet fins al moment, en una col·laboració solidària i desinteressada”.

García ha assenyalat que els quatre punts de vigilància s’han establit en el Col·lector Nord (en la zona de Trànsits-General Elio, i en el llit del riu), i en el Col·lector Sud (en Trànsits-Hospital La Fé i en l’encreuament amb el carrer de Sant Vicent). “D’esta manera, el control i el seguiment està garantit per al conjunt de la ciutat”, ha assegurat.

“SARS-GOAnalytics: Una eina universal per a la salut”

Fa poc menys d’un mes, les instal·lacions de GOLab van acollir la publicació del llibre “SARS-GOAnalytics: una eina universal per a la salut” coordinat pel periodista mediambiental José Sierra, un acte en el qual va participar la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant. En este llibre, es recopilen tots els treballs i resultats realitzats en la cerca i detecció de covid en aigua residual des que es va iniciar la pandèmia.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU