12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

L’Ajuntament de València suspén la taxa de taules i cadires sis mesos per a ajudar a l’hostaleria

 

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres, en la Junta de Govern Local, noves mesures fiscals per a ajudar a sectors econòmics de la ciutat, com el de l’hostaleria, a pal·liar els efectes de la crisi generada per la pandèmia de la Covid-19. Entre elles, el consistori donarà llum verda a la suspensió, durant sis mesos, de la taxa de taules i cadires.

 

D’esta forma ho han anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, i el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, que han donat a conéixer algunes de les decisions que en este sentit s’adoptaran en la pròxima Junta de Govern Local.

 

D’una banda, el primer edil ha exposat que se suspendrà durant sis mesos la taxa de terrasses per als locals d’hostaleria, coneguda com «de taules i cadires» i la taxa de mercats extraordinaris i la dels quioscs. Igualment, Ribó ha afirmat que es reduirà la taxa de clavegueram.

 

L’alcalde ha assenyalat que la situació per l’evolució de la pandèmia és molt preocupant i ha ressaltat que també ho és en l’àmbit econòmic per les conseqüències econòmiques d’esta crisi sanitària.

 

Eliminar o rebaixar les taxes

D’esta forma, Joan Ribó ha exposat que «hi ha molts milers de persones, autònoms, que estan patint esta situació, als que volem ajudar per part de l’Ajuntament» i ha esmentat algunes de les modificacions de caràcter fiscal que es prendran en la Junta de Govern Local per a rebaixar o eliminar taxes com les citades.

 

El primer edil ha comentat que la idea és suspendre la taxa de taules i cadires en principi, durant sis mesos encara que ha destacat que es deixa oberta, si la situació es prolonga, la possibilitat d’ampliar este termini. «Son una sèrie de mesures que comencem a prendre ja, esta mateixa setmana, per a ajudar a tots els sectors implicats», ha asseverat Ribó.

 

Per part seua, l’edil d’Hisenda ha anunciat també la decisió, entre altres mesures tributàries, d’aprovar este divendres la suspensió de la taxa de taules i cadires en la ciutat de València. «Ara que s’estan aplicant noves restriccions per a protegir la salut de tots, no podem oblidar-nos dels qui s’estan jugant l’ocupació. Per això, és necessari acompanyar les restriccions amb la protecció de l’ocupació», ha assenyalat Sanjuán.

 

En esta línia, ha exposat que per a protegir la salut de tots, hi ha persones que estan arriscant més que unes altres i ha considerat que «esta no és una situació admissible per a les administracions públiques». «Per això, continuarem treballant per a no deixar a ningú arrere», ha subratllat.

 

Possible pròrroga

El titular d’Hisenda en el consistori ha comentat que «no hi ha treballs prescindibles, no hi ha treballadors prescindibles, i les administracions hem d’enviar una missatge que farem tot el possible per a que cap negoci tanque la seua persiana i cap treballador siga acomiadat per esta pandèmia».

 

Referent a això, ha apuntat la decisió de l’Ajuntament de València de no cobrar els primers sis mesos de la taxa de taules i cadira i ha mostrat la intenció de «comprometem públicament a no cobrar la resta de l’any si és necessari, prorrogant la suspensió, per a afrontar les conseqüències de la pandèmia». Ha precisat que si esta mesura es prorroga també en el segon semestre, el consistori deixaria d’ingressar fins a 2 milions per esta taxa.

 

«Volem traslladar als treballadors de l’hostaleria la tranquil·litat que l’Ajuntament estarà del seu costat i anirà acordant les seues taxes perquè no es tanque cap persiana», ha insistit Borja Sanjuán.

Últimes notícies

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.

Mor un treballador durant el muntatge de les llums d’una falla a Burjassot

Un operari ha mort mentres col·locava la il·luminació de la falla María Ros-Sant Tomàs a Burjassot. La comissió fallera va comunicar el succés i va expressar el seu condol.

Miranda! i Rosalinda Galán lideren el passe a la final del Benidorm Fest 2026

La segona semifinal ha confirmat a Rosalinda Galán com a candidata amb 'Mataora' i ha segellat la passada de Miranda! i bailamamá, Dani J, Maig, The Quinquis i Asha, que es mesuraran als classificats de la primera ronda.

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.