10.8 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

L’Ajuntament de València suspén la taxa de taules i cadires sis mesos per a ajudar a l’hostaleria

 

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres, en la Junta de Govern Local, noves mesures fiscals per a ajudar a sectors econòmics de la ciutat, com el de l’hostaleria, a pal·liar els efectes de la crisi generada per la pandèmia de la Covid-19. Entre elles, el consistori donarà llum verda a la suspensió, durant sis mesos, de la taxa de taules i cadires.

 

D’esta forma ho han anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, i el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, que han donat a conéixer algunes de les decisions que en este sentit s’adoptaran en la pròxima Junta de Govern Local.

 

D’una banda, el primer edil ha exposat que se suspendrà durant sis mesos la taxa de terrasses per als locals d’hostaleria, coneguda com «de taules i cadires» i la taxa de mercats extraordinaris i la dels quioscs. Igualment, Ribó ha afirmat que es reduirà la taxa de clavegueram.

 

L’alcalde ha assenyalat que la situació per l’evolució de la pandèmia és molt preocupant i ha ressaltat que també ho és en l’àmbit econòmic per les conseqüències econòmiques d’esta crisi sanitària.

 

Eliminar o rebaixar les taxes

D’esta forma, Joan Ribó ha exposat que «hi ha molts milers de persones, autònoms, que estan patint esta situació, als que volem ajudar per part de l’Ajuntament» i ha esmentat algunes de les modificacions de caràcter fiscal que es prendran en la Junta de Govern Local per a rebaixar o eliminar taxes com les citades.

 

El primer edil ha comentat que la idea és suspendre la taxa de taules i cadires en principi, durant sis mesos encara que ha destacat que es deixa oberta, si la situació es prolonga, la possibilitat d’ampliar este termini. «Son una sèrie de mesures que comencem a prendre ja, esta mateixa setmana, per a ajudar a tots els sectors implicats», ha asseverat Ribó.

 

Per part seua, l’edil d’Hisenda ha anunciat també la decisió, entre altres mesures tributàries, d’aprovar este divendres la suspensió de la taxa de taules i cadires en la ciutat de València. «Ara que s’estan aplicant noves restriccions per a protegir la salut de tots, no podem oblidar-nos dels qui s’estan jugant l’ocupació. Per això, és necessari acompanyar les restriccions amb la protecció de l’ocupació», ha assenyalat Sanjuán.

 

En esta línia, ha exposat que per a protegir la salut de tots, hi ha persones que estan arriscant més que unes altres i ha considerat que «esta no és una situació admissible per a les administracions públiques». «Per això, continuarem treballant per a no deixar a ningú arrere», ha subratllat.

 

Possible pròrroga

El titular d’Hisenda en el consistori ha comentat que «no hi ha treballs prescindibles, no hi ha treballadors prescindibles, i les administracions hem d’enviar una missatge que farem tot el possible per a que cap negoci tanque la seua persiana i cap treballador siga acomiadat per esta pandèmia».

 

Referent a això, ha apuntat la decisió de l’Ajuntament de València de no cobrar els primers sis mesos de la taxa de taules i cadira i ha mostrat la intenció de «comprometem públicament a no cobrar la resta de l’any si és necessari, prorrogant la suspensió, per a afrontar les conseqüències de la pandèmia». Ha precisat que si esta mesura es prorroga també en el segon semestre, el consistori deixaria d’ingressar fins a 2 milions per esta taxa.

 

«Volem traslladar als treballadors de l’hostaleria la tranquil·litat que l’Ajuntament estarà del seu costat i anirà acordant les seues taxes perquè no es tanque cap persiana», ha insistit Borja Sanjuán.

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.