Més de 52.000 valencians es neguen ‘explícitament’ a vacunar-se contra la COVID

 

Mentre Conselleria de Sanitat segueix donant dades de la població que ha rebut la pauta completa de vacunació contra la COVID i anuncia a més que a partir del dimarts 7 s’obriran noves vies per rebre la dosi “sense cita prèvia”, surten també a la llum les xifres dels que “s’han negat explícitament a rebre la vacuna”.

Segons les mateixes fonts, de moment són 52.154 persones les que han comunicat “de manera explícita a la Comunitat Valenciana el seu rebuig a rebre la vacuna contra el coronavirus.

Referent a això, hui la consellera de Sanitat, Ana Barceló, En la seua compareixença pública ha reiterat que la campanya de vacunació “ha evitat prop d’un miler de morts en esta última onada”.

A més, ha utilitzat estes xifres que esgrimeix Sanitat per a enviar un missatge a estes persones que no volen vacunar-se argumentant que les bones dades, conseqüència de les vacunacions “haurien de fer reflexionar els que han ignorat les cites per acudir als centres de vacunació”.

D’altra banda, Barceló ha reforçat el seu discurs de defensa de la vacunació recordant que el 82,5% dels ingressats a l’UCI “No té la pauta completa, mentre que entre els hospitalitzats en planta el 57,8% tampoc estan completament immunitzats”. Unes xifres amb què ha conclòs la consellera, recorden que “ningú està fora de perill del contagi“.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.