Un xic acaba en la presó per negar-se a posar-se la mascareta en Castelló de la Plana

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un xic de 28 anys com a presumpte autor d’un delicte de desobediència greu, per negar-se a usar la mascareta en el carrer. En un primer moment va dir que no tenia, facilitant-los una els policies, per a continuació dir que no se la posava, ni anava a posar-se-la perquè no li donava la gana.

 

Cap a les 15.30 hores de la vesprada, una dotació policial ha vist en l’avinguda de Benicàssim, enfront de l’Hospital General, a un xic que incomplia la normativa, en la que es regula  l’obligació de portar posada la mascareta en la via pública, en virtut de la Resolució del 17/07/2020 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana.

 

L’agent policial s’ha acostat al xic per a preguntar-li si tenia algun motiu justificat (malaltia) que no el deixara portar la mascareta, contestant que no, que no tenia i que no se l’anava a posar. L’agent ha intentat identificar-lo per a proposar-lo per a sanció, al mateix temps que ha instat al xic que es posara la mascareta, responent que no tenia i que no anava a posar-se cap.

 

El xic ha ingressat en la presó

Els agents han donat una mascareta al xic, mantenint este la seua negativa a posar-se-la, insistint  que no se la posava perquè no li donava la gana. A pesar de ser advertit pels policies en diferents ocasions de les conseqüències de la seua actitud, que anava des d’una infracció administrativa fins a la seua detenció per desobediència greu, s’ha negat a identificar-se i a posar-se la mascareta.

 

Amb l’ocorregut, i el risc que suposa per a la salut pública de la seua actitud, els agents l’han detingut com a presumpte autor d’un delicte de desobediència greu. El detingut, que compta amb diferents antecedents policials, ha sigut posat a la disposició de l’autoritat judicial, qui ha ordenat el seu ingrés en la presó.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.