Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia “no desapareixeran” amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. “Cada dia que passa anem avançant”, ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera “tranquil·la i ordenada” per a una desescalada “prudent“. “No estem parlant que desapareixeran les restriccions”, ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument “molt interessant” i “ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat”.

“El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció”, ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions “oportunes”. Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant “quines mesures es poden alleugerir” i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana “porta set setmanes amb una bona xifra” de contagis i en situació de “estabilització” de la pandèmia. “Som la comunitat amb la menor incidència”, ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat “ser conscients” que “tenim encara molts problemes”. “Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais”, ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a “ser prudents” en esta situació, al mateix temps que a “avançar en l’esperança”. “La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi”, ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat “esperançat” perquè abans que acabe maig “totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades“, una situació que “possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació”.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.