Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia «no desapareixeran» amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. «Cada dia que passa anem avançant», ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«. «No estem parlant que desapareixeran les restriccions», ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument «molt interessant» i «ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat».

«El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció», ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions «oportunes». Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant «quines mesures es poden alleugerir» i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana «porta set setmanes amb una bona xifra» de contagis i en situació de «estabilització» de la pandèmia. «Som la comunitat amb la menor incidència», ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat «ser conscients» que «tenim encara molts problemes». «Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais», ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a «ser prudents» en esta situació, al mateix temps que a «avançar en l’esperança». «La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi», ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat «esperançat» perquè abans que acabe maig «totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades«, una situació que «possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació».

Últimes notícies

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.