Ximo Puig declara que les restriccions no desapareixeran amb la fi de l’estat d’alarma

 

Ximo Puig, el president de la Generalitat, ha assegurat que les restriccions per la pandèmia «no desapareixeran» amb la fi el pròxim 9 de maig de l’estat d’alarma i ha manifestat que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«.

Puig feia estes declaracions als mitjans en l’acte de celebració de l’1 de Maig a València, on ha insistit que la defensa per a superar la crisi sanitària és la vacunació. «Cada dia que passa anem avançant», ha ressaltat.

Al ser preguntat per les mesures una vegada finalitze l’estat d’alarma el pròxim 9 de maig, el cap del Consell ha garantit que es prendran decisions de manera «tranquil·la i ordenada» per a una desescalada «prudent«. «No estem parlant que desapareixeran les restriccions», ha avançat, al mateix temps que ha destacat que, per exemple, el toc de queda ha estat un instrument «molt interessant» i «ha ajudat a la capacitat de reacció de la societat».

«El més important que ha passat és la conscienciació i l’actitud cívica de la societat valenciana, és seu el mèrit de la contenció», ha manifestat.

En este sentit, ha avançat que durant la setmana vinent es reunirà la Comissió Interdepartamental i, en funció dels informes dels experts, prendrà les decisions «oportunes». Així, ha puntualitzat que s’estan estudiant «quines mesures es poden alleugerir» i ha ressaltat que la Comunitat Valenciana «porta set setmanes amb una bona xifra» de contagis i en situació de «estabilització» de la pandèmia. «Som la comunitat amb la menor incidència», ha afegit.

No obstant això, Ximo Puig ha demanat «ser conscients» que «tenim encara molts problemes». «Ahir van morir 7 persones, el virus és aquí, al carrer, a les cases i en tots els espais», ha recalcat.

Per això, el ‘president’ de la Generalitat ha instat a «ser prudents» en esta situació, al mateix temps que a «avançar en l’esperança». «La setmana que ve serà en la qual possiblement més vacunació es produeix, amb 401.400 dosi», ha valorat.
Finalment, s’ha mostrat «esperançat» perquè abans que acabe maig «totes les persones majors de 60 anys estaran ja vacunades«, una situació que «possibilita obrir l’estiu amb esperança de recuperació».

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU