El govern valencià elimina el límit de les dos unitats de convivència per Nadal

 

Actualització 18/12/2020 a les 21.45 hores. El govern valencià ha publicat el decret que regularà les noves restriccions de Nadal per al control de la pandèmia. La nova norma, que entrarà en vigor dilluns que ve, 21 de desembre, inclou una diferència respecte de l’anunciat ahir pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

Tal com estava previst, el límit màxim de persones que podrà reunir-se queda reduït a sis. No obstant això, la Generalitat ha decidit separar entre les reunions en espais públics, a on simplement existirà la limitació numèrica; i els espais privats, com els domicilis, a on es manté el límit de sis persones i s’afegix com a novetat la recomanació de que en esta xifra no formen part més de dos grups de convivents.

 

Este dijous, 17 de desembre, es va anunciar que estaria prohibida la reunió de més de dos grups de convivents els dies 24, 25, 31 i 1 de gener. Finalment, el govern valencià ha decidit ampliar esta limitació a tots els dies que duren les restriccions, però rebaixant-ho d’obligatorietat a recomanació.

Cal recordar que la limitació de sis persones no afecta a grups de convivents. El període de vigència de les noves restriccions anunciades pel president Ximo Puig anit acabarà el pròxim 15 de gener.

 

Puig limita les reunions, avança el toc de queda i endurix el tancament perimetral en el territori valencià

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, han oferit esta vesprada una roda de premsa per anunciar les noves mesures per a Nadal en el territori valencià després de la comissió interdepartamental d’actuació contra la pandèmia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Generalitat Valenciana ha decidit endurir les seues mesures de cara a Nadal davant el preocupant augment de casos per Covid-19 que esta experimentant la Comunitat Valenciana, ja que en els últims dies han arribat fins i tot a anotar el màxim de contagis de tota la pandèmia, amb 2.841 nous casos en 24 hores.

 

Ximo Puig i Ana Barceló han anunciat que es prohibixen les reunions de més de sis persones en tot el territori valencià en espais públics, ni privats, i que només podran reunir-se dos grups de convivència en els dies festius.

 

A demés, es decreta el toc de queda nocturn a les 23.00 hores excepte en la Nit de Nadal i Nit de cap d’any, quan s’allargarà una hora més, fins a les 00.00 hores.

 

Modificació de les mesures

L’objectiu d’estes mesures és el d’evitar l’expansió del coronavirus després de l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

«Volem protegir millor a la societat valenciana. No ens agrada corregir mesures anunciades fa 12 dies perquè retoca plans, però si la situació de la pandèmia canvia cal adaptar-se a ella. La tendència de millora s’ha frenat i, en alguns casos, ha empitjorat», ha explicat el president de la Generalitat.

 

«La incidència ha augmentat un 27% en l’última setmana. No ens juguem com fer el Nadal, sinó la salut i el futur dels valencians», ha confirmat Ximo Puig, que no oculta que «és dolorós restringir més el Nadal».

 

Tancament perimetral fins al 15 de gener

Finalment, es reforça la impossibilitat de viatjar fora de la Comunitat. El tancament perimetral, previst fins al 15 de gener, s’endurix amb la prohibició de viatjar fora per a visitar a familiars. Només podran entrar en el territori valencià els qui tornen a les seues residències. Totes estes mesures entraran en vigor a partir del pròxim dilluns 21 de desembre.

 

Ximo Puig ha manifestat que també és necessari conseguir que les mesures ja implantades, i prolongades fins al pròxim 15 de gener es complisquen.  

 

«No val dir, per un no passa res, sí que passa», ha assegurat Puig. Això es traduïx en més controls d’aforaments en locals i controls de mobilitat. En este aspecte l’executiu valencià ha establit un tancament perimetral de tota la Comunitat Valenciana fins al 15 de gener.«Ningú pot entrar ni eixir de la Comunitat Valenciana si no és per a tornar al domicili habitual», ha assegurat Ximo Puig.

 

En un altre ordre de coses, Puig ha assegurat que la Comunitat Valenciana «està preparada per a rebre 600.000 dosi de la vacuna de Pfizer», que en tot el territori nacional començarà a administrar-se diumenge que ve 27 de desembre.

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.