El govern valencià elimina el límit de les dos unitats de convivència per Nadal

 

Actualització 18/12/2020 a les 21.45 hores. El govern valencià ha publicat el decret que regularà les noves restriccions de Nadal per al control de la pandèmia. La nova norma, que entrarà en vigor dilluns que ve, 21 de desembre, inclou una diferència respecte de l’anunciat ahir pel president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

Tal com estava previst, el límit màxim de persones que podrà reunir-se queda reduït a sis. No obstant això, la Generalitat ha decidit separar entre les reunions en espais públics, a on simplement existirà la limitació numèrica; i els espais privats, com els domicilis, a on es manté el límit de sis persones i s’afegix com a novetat la recomanació de que en esta xifra no formen part més de dos grups de convivents.

 

Este dijous, 17 de desembre, es va anunciar que estaria prohibida la reunió de més de dos grups de convivents els dies 24, 25, 31 i 1 de gener. Finalment, el govern valencià ha decidit ampliar esta limitació a tots els dies que duren les restriccions, però rebaixant-ho d’obligatorietat a recomanació.

Cal recordar que la limitació de sis persones no afecta a grups de convivents. El període de vigència de les noves restriccions anunciades pel president Ximo Puig anit acabarà el pròxim 15 de gener.

 

Puig limita les reunions, avança el toc de queda i endurix el tancament perimetral en el territori valencià

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, han oferit esta vesprada una roda de premsa per anunciar les noves mesures per a Nadal en el territori valencià després de la comissió interdepartamental d’actuació contra la pandèmia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Generalitat Valenciana ha decidit endurir les seues mesures de cara a Nadal davant el preocupant augment de casos per Covid-19 que esta experimentant la Comunitat Valenciana, ja que en els últims dies han arribat fins i tot a anotar el màxim de contagis de tota la pandèmia, amb 2.841 nous casos en 24 hores.

 

Ximo Puig i Ana Barceló han anunciat que es prohibixen les reunions de més de sis persones en tot el territori valencià en espais públics, ni privats, i que només podran reunir-se dos grups de convivència en els dies festius.

 

A demés, es decreta el toc de queda nocturn a les 23.00 hores excepte en la Nit de Nadal i Nit de cap d’any, quan s’allargarà una hora més, fins a les 00.00 hores.

 

Modificació de les mesures

L’objectiu d’estes mesures és el d’evitar l’expansió del coronavirus després de l’empitjorament de la situació epidemiològica.

 

«Volem protegir millor a la societat valenciana. No ens agrada corregir mesures anunciades fa 12 dies perquè retoca plans, però si la situació de la pandèmia canvia cal adaptar-se a ella. La tendència de millora s’ha frenat i, en alguns casos, ha empitjorat», ha explicat el president de la Generalitat.

 

«La incidència ha augmentat un 27% en l’última setmana. No ens juguem com fer el Nadal, sinó la salut i el futur dels valencians», ha confirmat Ximo Puig, que no oculta que «és dolorós restringir més el Nadal».

 

Tancament perimetral fins al 15 de gener

Finalment, es reforça la impossibilitat de viatjar fora de la Comunitat. El tancament perimetral, previst fins al 15 de gener, s’endurix amb la prohibició de viatjar fora per a visitar a familiars. Només podran entrar en el territori valencià els qui tornen a les seues residències. Totes estes mesures entraran en vigor a partir del pròxim dilluns 21 de desembre.

 

Ximo Puig ha manifestat que també és necessari conseguir que les mesures ja implantades, i prolongades fins al pròxim 15 de gener es complisquen.  

 

«No val dir, per un no passa res, sí que passa», ha assegurat Puig. Això es traduïx en més controls d’aforaments en locals i controls de mobilitat. En este aspecte l’executiu valencià ha establit un tancament perimetral de tota la Comunitat Valenciana fins al 15 de gener.«Ningú pot entrar ni eixir de la Comunitat Valenciana si no és per a tornar al domicili habitual», ha assegurat Ximo Puig.

 

En un altre ordre de coses, Puig ha assegurat que la Comunitat Valenciana «està preparada per a rebre 600.000 dosi de la vacuna de Pfizer», que en tot el territori nacional començarà a administrar-se diumenge que ve 27 de desembre.

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.