Cortocomenius Lança la XIX Edició: Fomentant el Talent Audiovisual Valencià

Obertura de la XIX edició de Cortocomenius a València

L’Associació Cultural Juan Comenius ha anunciat l’obertura del període d’inscripció per a la XIX edició del festival de curtmetratges Cortocomenius, que s’ha convertit en una cita ineludible per als cineastes i amants del cinema a la Comunitat Valenciana.

Des del 9 de maig, els creadors i les creadores tenen l’oportunitat de presentar les seues obres a un certamen que, durant dinou anys, ha servit com a trampolí per a nous talents i una finestra per a la diversitat de narratives audiovisuals.

Cortocomenius continua el seu compromís de fer visible la riquesa creativa del territori valencià a través de dues seccions destacades: la Secció No Oficial i la Secció Oficial.

La Secció No Oficial és un espai per a autors i autores consolidats, majors de 30 anys, que desitgen compartir les seues darreres produccions i la seua visió del món. D’altra banda, la Secció Oficial es dedica a impulsar les noves veus del cinema valencià, oferint una plataforma competitiva per a cineastes menors de 30 anys, ajudant-los a desenvolupar la seua carrera i mostrar el seu potencial creatiu.

Inscripcions per a curtmetratges

La inscripció per a la presentació de curtmetratges ja està activa i es poden presentar les obres a través de les plataformes Movibeta (Movibeta) i Festhome (Festhome). A més, per a aquells que prefereixen una via directa, el web oficial del festival, www.cortocomenius.es, ha habilitat un procés senzill per a la presentació de les obres.

Enguany, el festival se centra en el gènere de la ficció, oferint un ampli ventall de possibilitats narratives i estètiques. Els curtmetratges presentats no poden excedir els 20 minuts de durada, un format considerat àgil i dinàmic que permet als cineastes condensar històries impactants i captivadores, segons l’organització.

El termini per a participar en aquesta nova edició finalitzarà el 12 de setembre de 2025. L’organització fa una crida a tots els cineastes valencians i residents a no perdre aquesta oportunitat de compartir el seu treball amb un públic entusiasta, i de participar en un festival amb una sòlida trajectòria i un ferm compromís amb la cultura audiovisual local.

La XIX edició de Cortocomenius es realitzarà del 13 al 24 d’octubre de 2025, prometent dies plens de projeccions, trobades i celebració del talent cinematogràfic valencià.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.