18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Cortocomenius Lança la XIX Edició: Fomentant el Talent Audiovisual Valencià

Obertura de la XIX edició de Cortocomenius a València

L’Associació Cultural Juan Comenius ha anunciat l’obertura del període d’inscripció per a la XIX edició del festival de curtmetratges Cortocomenius, que s’ha convertit en una cita ineludible per als cineastes i amants del cinema a la Comunitat Valenciana.

Des del 9 de maig, els creadors i les creadores tenen l’oportunitat de presentar les seues obres a un certamen que, durant dinou anys, ha servit com a trampolí per a nous talents i una finestra per a la diversitat de narratives audiovisuals.

Cortocomenius continua el seu compromís de fer visible la riquesa creativa del territori valencià a través de dues seccions destacades: la Secció No Oficial i la Secció Oficial.

La Secció No Oficial és un espai per a autors i autores consolidats, majors de 30 anys, que desitgen compartir les seues darreres produccions i la seua visió del món. D’altra banda, la Secció Oficial es dedica a impulsar les noves veus del cinema valencià, oferint una plataforma competitiva per a cineastes menors de 30 anys, ajudant-los a desenvolupar la seua carrera i mostrar el seu potencial creatiu.

Inscripcions per a curtmetratges

La inscripció per a la presentació de curtmetratges ja està activa i es poden presentar les obres a través de les plataformes Movibeta (Movibeta) i Festhome (Festhome). A més, per a aquells que prefereixen una via directa, el web oficial del festival, www.cortocomenius.es, ha habilitat un procés senzill per a la presentació de les obres.

Enguany, el festival se centra en el gènere de la ficció, oferint un ampli ventall de possibilitats narratives i estètiques. Els curtmetratges presentats no poden excedir els 20 minuts de durada, un format considerat àgil i dinàmic que permet als cineastes condensar històries impactants i captivadores, segons l’organització.

El termini per a participar en aquesta nova edició finalitzarà el 12 de setembre de 2025. L’organització fa una crida a tots els cineastes valencians i residents a no perdre aquesta oportunitat de compartir el seu treball amb un públic entusiasta, i de participar en un festival amb una sòlida trajectòria i un ferm compromís amb la cultura audiovisual local.

La XIX edició de Cortocomenius es realitzarà del 13 al 24 d’octubre de 2025, prometent dies plens de projeccions, trobades i celebració del talent cinematogràfic valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La UMH desenrotlla un prototip que automatitza l’unflat en angioplàsties

Intara, creat amb suport del Parc Científic de la UMH per la start-up Valux Medical, regula de manera automàtica la pressió de la pilota en angioplàsties i entra en validació. El dispositiu, basat en IA, apunta a reduir la variabilitat del procediment i a millorar la seguretat del pacient.

Kibet firma la millor marca mundial de l’any en el 10K de Castelló; Schrub i Megan Keith baten rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any 2026. Yann Schrub i Megan Keith van firmar rècords d'Europa; Caroline Makandi va guanyar en dones

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.