Cortocomenius Lança la XIX Edició: Fomentant el Talent Audiovisual Valencià

Obertura de la XIX edició de Cortocomenius a València

L’Associació Cultural Juan Comenius ha anunciat l’obertura del període d’inscripció per a la XIX edició del festival de curtmetratges Cortocomenius, que s’ha convertit en una cita ineludible per als cineastes i amants del cinema a la Comunitat Valenciana.

Des del 9 de maig, els creadors i les creadores tenen l’oportunitat de presentar les seues obres a un certamen que, durant dinou anys, ha servit com a trampolí per a nous talents i una finestra per a la diversitat de narratives audiovisuals.

Cortocomenius continua el seu compromís de fer visible la riquesa creativa del territori valencià a través de dues seccions destacades: la Secció No Oficial i la Secció Oficial.

La Secció No Oficial és un espai per a autors i autores consolidats, majors de 30 anys, que desitgen compartir les seues darreres produccions i la seua visió del món. D’altra banda, la Secció Oficial es dedica a impulsar les noves veus del cinema valencià, oferint una plataforma competitiva per a cineastes menors de 30 anys, ajudant-los a desenvolupar la seua carrera i mostrar el seu potencial creatiu.

Inscripcions per a curtmetratges

La inscripció per a la presentació de curtmetratges ja està activa i es poden presentar les obres a través de les plataformes Movibeta (Movibeta) i Festhome (Festhome). A més, per a aquells que prefereixen una via directa, el web oficial del festival, www.cortocomenius.es, ha habilitat un procés senzill per a la presentació de les obres.

Enguany, el festival se centra en el gènere de la ficció, oferint un ampli ventall de possibilitats narratives i estètiques. Els curtmetratges presentats no poden excedir els 20 minuts de durada, un format considerat àgil i dinàmic que permet als cineastes condensar històries impactants i captivadores, segons l’organització.

El termini per a participar en aquesta nova edició finalitzarà el 12 de setembre de 2025. L’organització fa una crida a tots els cineastes valencians i residents a no perdre aquesta oportunitat de compartir el seu treball amb un públic entusiasta, i de participar en un festival amb una sòlida trajectòria i un ferm compromís amb la cultura audiovisual local.

La XIX edició de Cortocomenius es realitzarà del 13 al 24 d’octubre de 2025, prometent dies plens de projeccions, trobades i celebració del talent cinematogràfic valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.