Cortocomenius Lança la XIX Edició: Fomentant el Talent Audiovisual Valencià

Obertura de la XIX edició de Cortocomenius a València

L’Associació Cultural Juan Comenius ha anunciat l’obertura del període d’inscripció per a la XIX edició del festival de curtmetratges Cortocomenius, que s’ha convertit en una cita ineludible per als cineastes i amants del cinema a la Comunitat Valenciana.

Des del 9 de maig, els creadors i les creadores tenen l’oportunitat de presentar les seues obres a un certamen que, durant dinou anys, ha servit com a trampolí per a nous talents i una finestra per a la diversitat de narratives audiovisuals.

Cortocomenius continua el seu compromís de fer visible la riquesa creativa del territori valencià a través de dues seccions destacades: la Secció No Oficial i la Secció Oficial.

La Secció No Oficial és un espai per a autors i autores consolidats, majors de 30 anys, que desitgen compartir les seues darreres produccions i la seua visió del món. D’altra banda, la Secció Oficial es dedica a impulsar les noves veus del cinema valencià, oferint una plataforma competitiva per a cineastes menors de 30 anys, ajudant-los a desenvolupar la seua carrera i mostrar el seu potencial creatiu.

Inscripcions per a curtmetratges

La inscripció per a la presentació de curtmetratges ja està activa i es poden presentar les obres a través de les plataformes Movibeta (Movibeta) i Festhome (Festhome). A més, per a aquells que prefereixen una via directa, el web oficial del festival, www.cortocomenius.es, ha habilitat un procés senzill per a la presentació de les obres.

Enguany, el festival se centra en el gènere de la ficció, oferint un ampli ventall de possibilitats narratives i estètiques. Els curtmetratges presentats no poden excedir els 20 minuts de durada, un format considerat àgil i dinàmic que permet als cineastes condensar històries impactants i captivadores, segons l’organització.

El termini per a participar en aquesta nova edició finalitzarà el 12 de setembre de 2025. L’organització fa una crida a tots els cineastes valencians i residents a no perdre aquesta oportunitat de compartir el seu treball amb un públic entusiasta, i de participar en un festival amb una sòlida trajectòria i un ferm compromís amb la cultura audiovisual local.

La XIX edició de Cortocomenius es realitzarà del 13 al 24 d’octubre de 2025, prometent dies plens de projeccions, trobades i celebració del talent cinematogràfic valencià.

Últimes notícies

On vore la final del Mundial 2026 a la Comunitat Valenciana amb pantalles gegants

València, Castelló i Alacant han habilitat nombrosos espais amb pantalles gegants perquè l’afició puga vore la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina este diumenge 19 de juliol.

El Valencia CF debuta en pretemporada a porta tancada contra el Petro de Luanda a Girona

El Valencia CF juga este dissabte a porta tancada a Girona el seu primer amistós de pretemporada contra el Petro de Luanda, vigent campió angolés, en un test clau per a Carlos Corberán.

Dotze xiquets sahrauís passen l’estiu a Castelló amb famílies d’acollida

Dotze xiquets i xiquetes sahrauís, d’11 i 12 anys, han iniciat la seua estada estival a Castelló amb famílies d’acollida dins del programa Vacances en Pau 2026, impulsat per l’Associació Ajuda al Poble Sahrauí Smara amb el suport de la Diputació de Castelló.

Juliol de 2026 es consolida com el més càlid registrat al País Valencià

Juliol de 2026 s’encamina a ser el mes més càlid des que hi ha registres al País Valencià, amb una mitjana de més de 30 graus a Sumacàrcer i valors molt alts en la majoria de capitals comarcals.

Quasi 500 famílies rebran 17 milions en ajudes per víctimes mortals de la DANA

La Generalitat ha resolt 469 ajudes per un import global de 17,28 milions d’euros per a familiars de 216 víctimes mortals de la DANA, que començarà a abonar en les pròximes setmanes.

Segona jornada del FIB: The Kooks i Kaiser Chiefs encapçalen el retorn britànic a Benicàssim

El FIB afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams, després d’un inici marcat per la calor i una alta afluència de públic.

L’Elx supera els 15.000 abonaments renovats en només dues setmanes de campanya

L’Elx ha superat les 15.000 renovacions d’abonament per a la pròxima temporada en només dues setmanes i s’acosta a l’objectiu dels 27.000 abonats abans que comence la Lliga.

Anselmi debuta amb un Elx ple de joves contra el Kaizer Chiefs sud-africà

Martín Anselmi debuta este dissabte en la banqueta de l Elx sense fitxatges nous i amb molts canterans davant el Kaizer Chiefs, en el primer amistós de la pretemporada a Pinatar Arena.