Cortocomenius Lança la XIX Edició: Fomentant el Talent Audiovisual Valencià

Obertura de la XIX edició de Cortocomenius a València

L’Associació Cultural Juan Comenius ha anunciat l’obertura del període d’inscripció per a la XIX edició del festival de curtmetratges Cortocomenius, que s’ha convertit en una cita ineludible per als cineastes i amants del cinema a la Comunitat Valenciana.

Des del 9 de maig, els creadors i les creadores tenen l’oportunitat de presentar les seues obres a un certamen que, durant dinou anys, ha servit com a trampolí per a nous talents i una finestra per a la diversitat de narratives audiovisuals.

Cortocomenius continua el seu compromís de fer visible la riquesa creativa del territori valencià a través de dues seccions destacades: la Secció No Oficial i la Secció Oficial.

La Secció No Oficial és un espai per a autors i autores consolidats, majors de 30 anys, que desitgen compartir les seues darreres produccions i la seua visió del món. D’altra banda, la Secció Oficial es dedica a impulsar les noves veus del cinema valencià, oferint una plataforma competitiva per a cineastes menors de 30 anys, ajudant-los a desenvolupar la seua carrera i mostrar el seu potencial creatiu.

Inscripcions per a curtmetratges

La inscripció per a la presentació de curtmetratges ja està activa i es poden presentar les obres a través de les plataformes Movibeta (Movibeta) i Festhome (Festhome). A més, per a aquells que prefereixen una via directa, el web oficial del festival, www.cortocomenius.es, ha habilitat un procés senzill per a la presentació de les obres.

Enguany, el festival se centra en el gènere de la ficció, oferint un ampli ventall de possibilitats narratives i estètiques. Els curtmetratges presentats no poden excedir els 20 minuts de durada, un format considerat àgil i dinàmic que permet als cineastes condensar històries impactants i captivadores, segons l’organització.

El termini per a participar en aquesta nova edició finalitzarà el 12 de setembre de 2025. L’organització fa una crida a tots els cineastes valencians i residents a no perdre aquesta oportunitat de compartir el seu treball amb un públic entusiasta, i de participar en un festival amb una sòlida trajectòria i un ferm compromís amb la cultura audiovisual local.

La XIX edició de Cortocomenius es realitzarà del 13 al 24 d’octubre de 2025, prometent dies plens de projeccions, trobades i celebració del talent cinematogràfic valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.

Consell i Ajuntament impulsen zones d’ombra en patis escolars d’Alacant

La Generalitat i l'Ajuntament treballen en un pla per a instal·lar sombrajes en patis escolars i prioritzar centres segons necessitat. També avancen licitacions i obres en col·legis i patrimoni.