La llengua que usen diàriament els empleats públics és la cara més visible de l’Administració. I és que tot el que fem queda plasmat en les paraules que diem o escrivim, en forma de projectes, respostes a consultes, normes reguladores o qualsevol altra actuació. Per això és summament important per a una Administració conscient de la seua funció de servici públic que intente orientar els seus treballadors a triar en cada cas les paraules més adequades per a aconseguir una comunicació eficaç amb els administrats. En compliment d’eixa comesa, la primera qüestió que cal fer és prendre consciència de per a què es fan les coses. No parlem per parlar, sinó que sempre ho fem per a comunicar alguna cosa a algú. És, per tant, del tot imprescindible saber exactament a qui ens dirigim en cada moment –inclús quan no tenim identificat un interlocutor personal directe davant– per a poder transmetre-li adequadament un missatge. Evidentment, no és el mateix una consulta telefònica que una circular informativa dirigida als pares dels alumnes d’un centre educatiu o la publicació d’una disposició en un butlletí oficial. El context condiciona la nostra manera d’expressar-nos. Però, siga quin siga el tipus de comunicació que s’establisca en cada moment amb els ciutadans, els empleats públics, que, com a tals, actuen en representació de l’Administració per a la qual treballen, han de tindre una prudència extrema de les paraules que utilitzen, perquè eixe ús reflexiu del llenguatge és, en primera instància, una mostra de respecte als administrats.
1 minutde lectura
Criteris lingüístics de l’Administració de la Generalitat
Últimes notícies
Comunitat Valenciana
Pérez Llorca crida al diàleg amb els docents i confia que la vaga no afecte la PAU
Pérez Llorca apel·la al diàleg amb els docents en vaga i es mostra confiat que les Proves d'Accés a la Universitat es desenrotllen amb normalitat, defenent alhora els seus pressupostos i el seu model de finançament autonòmic.
Oratge
Quasi 300.000 estrangers van obtindre la nacionalitat espanyola en 2025, amb fort pes de la Comunitat Valenciana
Quasi 300.000 residents estrangers van aconseguir la nacionalitat espanyola en 2025, màxim de la sèrie històrica, amb el Marroc, Colòmbia i Veneçuela com a principals països d'origen.
Economia
Educació i sindicats obrin la seua octava reunió amb la vaga docent en l’aire
Educació i els sindicats docents celebren la seua octava reunió per a decidir si firmen l'última proposta de la Generalitat i aconseguixen desconvocar una vaga indefinida que aconseguix ja catorze dies.
Societat
Cano reclama una Conferència Sectorial després de la nul·litat del registre únic de lloguer turístic
La consellera Marián Cano demana una Conferència Sectorial de Turisme urgent per a abordar les conseqüències de la sentència del Suprem que anul·la el registre únic d'arrendaments de curta duració i exigix seguretat jurídica per a comunitats, destins i sector.
Oratge
El prelitoral de València es prepara per a 36 graus en el dia més càlid de l’episodi de calor
El prelitoral de la província de València superarà els 36 graus este divendres en el dia més càlid d'un episodi de calor anòmala que es prolonga ja durant dotze dies i que ha disparat també la temperatura de la mar.
Salut
CCOO PV denúncia el bloqueig empresarial que deixa sense conveni a la sanitat privada valenciana
CCOO PV alerta de la greu situació del personal de la sanitat privada en la Comunitat Valenciana pel bloqueig empresarial que impedix renovar un conveni caducat des de fa anys, amb salaris congelats i major precarietat.
Economia
La Generalitat obri la cita prèvia per a l’atenció presencial de la renda en la Comunitat Valenciana
L'Agència Tributària Valenciana obri el termini per a demanar cita prèvia i accedir al servici gratuït d'ajuda presencial per a la declaració de l'IRPF, disponible de l'1 al 30 de juny en una àmplia xarxa d'oficines.
Educació
La UPV reforça a la Xina la seua aliança tecnològica amb Huawei i Unitree Robotics
La Universitat Politècnica de València segella en Xinesa acords estratègics amb Huawei i Unitree Robotics per a integrar a les dos companyies en l'ecosistema del Beihang València Polytechnic Institute i reforçar la seua connexió amb la indústria tecnològica xinesa.







