La llengua que usen diàriament els empleats públics és la cara més visible de l’Administració. I és que tot el que fem queda plasmat en les paraules que diem o escrivim, en forma de projectes, respostes a consultes, normes reguladores o qualsevol altra actuació. Per això és summament important per a una Administració conscient de la seua funció de servici públic que intente orientar els seus treballadors a triar en cada cas les paraules més adequades per a aconseguir una comunicació eficaç amb els administrats. En compliment d’eixa comesa, la primera qüestió que cal fer és prendre consciència de per a què es fan les coses. No parlem per parlar, sinó que sempre ho fem per a comunicar alguna cosa a algú. És, per tant, del tot imprescindible saber exactament a qui ens dirigim en cada moment –inclús quan no tenim identificat un interlocutor personal directe davant– per a poder transmetre-li adequadament un missatge. Evidentment, no és el mateix una consulta telefònica que una circular informativa dirigida als pares dels alumnes d’un centre educatiu o la publicació d’una disposició en un butlletí oficial. El context condiciona la nostra manera d’expressar-nos. Però, siga quin siga el tipus de comunicació que s’establisca en cada moment amb els ciutadans, els empleats públics, que, com a tals, actuen en representació de l’Administració per a la qual treballen, han de tindre una prudència extrema de les paraules que utilitzen, perquè eixe ús reflexiu del llenguatge és, en primera instància, una mostra de respecte als administrats.
1 minutde lectura
Criteris lingüístics de l’Administració de la Generalitat
Últimes notícies
Comunitat Valenciana
La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva
La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.
Comunitat Valenciana
El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades
El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.
Comunitat Valenciana
Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez
El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.
Comunitat Valenciana
Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp
La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.
Comunitat Valenciana
Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne
Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.
Comunitat Valenciana
Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix
La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.
Comunitat Valenciana
Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC
El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.
Comunitat Valenciana
Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent
STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.








