‘Cuéntame cómo pasó’ acomiada el seu rodatge des de San Genaro i Sagrillas

La claqueta ha sonat per última vegada a casa dels Alcántara, la família protagonista de ‘Cuéntame cómo pasó’, que ha gravat aquest dimecres, 6 de setembre, les últimes seqüències de la temporada 23a, que s’emetran en La 1 en els pròxims mesos.

Vint-i-dos anys després d’aquell dijous 13 de setembre de 2001 en el qual els Alcántara van traure el cap per primera vegada a les pantalles de TVE, les llums s’han apagat en el barri de San Genaro i a la casa de Sagrillas, la pàtria xica de la família.

«És un dia amb una mescla d’emocions, la veritat, però amb la satisfacció d’haver fet una bona faena«, ha afirmat Ana Duato. «Estan fent fotos de tots els equips. I és com una porta molt lluminosa on la gent va i es va acomiadant molt feliç. I llavors estàs feliç, amb molts desitjos”, ha comptat Imanol Arias.

Després d’un rodatge de 61 jornades i de superar les temperatures de l’estiu més calorós gravant en exteriors de Segòvia, Madrid, Guadalajara i Toledo, la família s’ha acomiadat dels platons en el centre de producció de Grup Ganga en Pinto amb diverses escenes interpretades en el saló i en la cuina del pis d’Antonio (Imanol Arias) i Mercedes (Ana Duato).

En la pròxima temporada, que comença en 1994, cada capítol està centrat en un dels set personatges centrals de la sèrie: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Herminia, María i Carlos. Per a aquest últim capítol tornen els actors Elena Rivera i Ricardo Gómez.

413 episodis i 3.000 ordres de rodatge

Al llarg d’aquests 22 anys s’han gravat més de 413 episodis i s’han realitzat més de 3.000 ordres de rodatge. Més de 2.000 actors han passat pels escenaris de la mítica sèrie d’RTVE al llarg d’aquest temps.

Des del passat 12 de juny, l’equip s’ha anat acomiadant dels seus primers personatges i decorats.

‘Cuéntame cómo pasó’, producció d’RTVE en col·laboració amb Grup Ganga, ha sigut líder en audiències durant quasi dues dècades. El seu capítol més vist va superar el 51% d’audiència, amb més de 7 milions d’espectadors, i el seu minut d’or va fregar els 10 milions de seguidors. Xifres que l’avalen com la sèrie de ficció més vista i premiada d’RTVE en les seues més de dues dècades d’emissió.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.