‘Cuéntame cómo pasó’ acomiada el seu rodatge des de San Genaro i Sagrillas

La claqueta ha sonat per última vegada a casa dels Alcántara, la família protagonista de ‘Cuéntame cómo pasó’, que ha gravat aquest dimecres, 6 de setembre, les últimes seqüències de la temporada 23a, que s’emetran en La 1 en els pròxims mesos.

Vint-i-dos anys després d’aquell dijous 13 de setembre de 2001 en el qual els Alcántara van traure el cap per primera vegada a les pantalles de TVE, les llums s’han apagat en el barri de San Genaro i a la casa de Sagrillas, la pàtria xica de la família.

“És un dia amb una mescla d’emocions, la veritat, però amb la satisfacció d’haver fet una bona faena“, ha afirmat Ana Duato. “Estan fent fotos de tots els equips. I és com una porta molt lluminosa on la gent va i es va acomiadant molt feliç. I llavors estàs feliç, amb molts desitjos”, ha comptat Imanol Arias.

Després d’un rodatge de 61 jornades i de superar les temperatures de l’estiu més calorós gravant en exteriors de Segòvia, Madrid, Guadalajara i Toledo, la família s’ha acomiadat dels platons en el centre de producció de Grup Ganga en Pinto amb diverses escenes interpretades en el saló i en la cuina del pis d’Antonio (Imanol Arias) i Mercedes (Ana Duato).

En la pròxima temporada, que comença en 1994, cada capítol està centrat en un dels set personatges centrals de la sèrie: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Herminia, María i Carlos. Per a aquest últim capítol tornen els actors Elena Rivera i Ricardo Gómez.

413 episodis i 3.000 ordres de rodatge

Al llarg d’aquests 22 anys s’han gravat més de 413 episodis i s’han realitzat més de 3.000 ordres de rodatge. Més de 2.000 actors han passat pels escenaris de la mítica sèrie d’RTVE al llarg d’aquest temps.

Des del passat 12 de juny, l’equip s’ha anat acomiadant dels seus primers personatges i decorats.

‘Cuéntame cómo pasó’, producció d’RTVE en col·laboració amb Grup Ganga, ha sigut líder en audiències durant quasi dues dècades. El seu capítol més vist va superar el 51% d’audiència, amb més de 7 milions d’espectadors, i el seu minut d’or va fregar els 10 milions de seguidors. Xifres que l’avalen com la sèrie de ficció més vista i premiada d’RTVE en les seues més de dues dècades d’emissió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.