‘Cuéntame cómo pasó’ acomiada el seu rodatge des de San Genaro i Sagrillas

La claqueta ha sonat per última vegada a casa dels Alcántara, la família protagonista de ‘Cuéntame cómo pasó’, que ha gravat aquest dimecres, 6 de setembre, les últimes seqüències de la temporada 23a, que s’emetran en La 1 en els pròxims mesos.

Vint-i-dos anys després d’aquell dijous 13 de setembre de 2001 en el qual els Alcántara van traure el cap per primera vegada a les pantalles de TVE, les llums s’han apagat en el barri de San Genaro i a la casa de Sagrillas, la pàtria xica de la família.

“És un dia amb una mescla d’emocions, la veritat, però amb la satisfacció d’haver fet una bona faena“, ha afirmat Ana Duato. “Estan fent fotos de tots els equips. I és com una porta molt lluminosa on la gent va i es va acomiadant molt feliç. I llavors estàs feliç, amb molts desitjos”, ha comptat Imanol Arias.

Després d’un rodatge de 61 jornades i de superar les temperatures de l’estiu més calorós gravant en exteriors de Segòvia, Madrid, Guadalajara i Toledo, la família s’ha acomiadat dels platons en el centre de producció de Grup Ganga en Pinto amb diverses escenes interpretades en el saló i en la cuina del pis d’Antonio (Imanol Arias) i Mercedes (Ana Duato).

En la pròxima temporada, que comença en 1994, cada capítol està centrat en un dels set personatges centrals de la sèrie: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Herminia, María i Carlos. Per a aquest últim capítol tornen els actors Elena Rivera i Ricardo Gómez.

413 episodis i 3.000 ordres de rodatge

Al llarg d’aquests 22 anys s’han gravat més de 413 episodis i s’han realitzat més de 3.000 ordres de rodatge. Més de 2.000 actors han passat pels escenaris de la mítica sèrie d’RTVE al llarg d’aquest temps.

Des del passat 12 de juny, l’equip s’ha anat acomiadant dels seus primers personatges i decorats.

‘Cuéntame cómo pasó’, producció d’RTVE en col·laboració amb Grup Ganga, ha sigut líder en audiències durant quasi dues dècades. El seu capítol més vist va superar el 51% d’audiència, amb més de 7 milions d’espectadors, i el seu minut d’or va fregar els 10 milions de seguidors. Xifres que l’avalen com la sèrie de ficció més vista i premiada d’RTVE en les seues més de dues dècades d’emissió.

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.