‘Cuéntame cómo pasó’ acomiada el seu rodatge des de San Genaro i Sagrillas

La claqueta ha sonat per última vegada a casa dels Alcántara, la família protagonista de ‘Cuéntame cómo pasó’, que ha gravat aquest dimecres, 6 de setembre, les últimes seqüències de la temporada 23a, que s’emetran en La 1 en els pròxims mesos.

Vint-i-dos anys després d’aquell dijous 13 de setembre de 2001 en el qual els Alcántara van traure el cap per primera vegada a les pantalles de TVE, les llums s’han apagat en el barri de San Genaro i a la casa de Sagrillas, la pàtria xica de la família.

“És un dia amb una mescla d’emocions, la veritat, però amb la satisfacció d’haver fet una bona faena“, ha afirmat Ana Duato. “Estan fent fotos de tots els equips. I és com una porta molt lluminosa on la gent va i es va acomiadant molt feliç. I llavors estàs feliç, amb molts desitjos”, ha comptat Imanol Arias.

Després d’un rodatge de 61 jornades i de superar les temperatures de l’estiu més calorós gravant en exteriors de Segòvia, Madrid, Guadalajara i Toledo, la família s’ha acomiadat dels platons en el centre de producció de Grup Ganga en Pinto amb diverses escenes interpretades en el saló i en la cuina del pis d’Antonio (Imanol Arias) i Mercedes (Ana Duato).

En la pròxima temporada, que comença en 1994, cada capítol està centrat en un dels set personatges centrals de la sèrie: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Herminia, María i Carlos. Per a aquest últim capítol tornen els actors Elena Rivera i Ricardo Gómez.

413 episodis i 3.000 ordres de rodatge

Al llarg d’aquests 22 anys s’han gravat més de 413 episodis i s’han realitzat més de 3.000 ordres de rodatge. Més de 2.000 actors han passat pels escenaris de la mítica sèrie d’RTVE al llarg d’aquest temps.

Des del passat 12 de juny, l’equip s’ha anat acomiadant dels seus primers personatges i decorats.

‘Cuéntame cómo pasó’, producció d’RTVE en col·laboració amb Grup Ganga, ha sigut líder en audiències durant quasi dues dècades. El seu capítol més vist va superar el 51% d’audiència, amb més de 7 milions d’espectadors, i el seu minut d’or va fregar els 10 milions de seguidors. Xifres que l’avalen com la sèrie de ficció més vista i premiada d’RTVE en les seues més de dues dècades d’emissió.

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.