‘Cuéntame cómo pasó’ acomiada el seu rodatge des de San Genaro i Sagrillas

La claqueta ha sonat per última vegada a casa dels Alcántara, la família protagonista de ‘Cuéntame cómo pasó’, que ha gravat aquest dimecres, 6 de setembre, les últimes seqüències de la temporada 23a, que s’emetran en La 1 en els pròxims mesos.

Vint-i-dos anys després d’aquell dijous 13 de setembre de 2001 en el qual els Alcántara van traure el cap per primera vegada a les pantalles de TVE, les llums s’han apagat en el barri de San Genaro i a la casa de Sagrillas, la pàtria xica de la família.

«És un dia amb una mescla d’emocions, la veritat, però amb la satisfacció d’haver fet una bona faena«, ha afirmat Ana Duato. «Estan fent fotos de tots els equips. I és com una porta molt lluminosa on la gent va i es va acomiadant molt feliç. I llavors estàs feliç, amb molts desitjos”, ha comptat Imanol Arias.

Després d’un rodatge de 61 jornades i de superar les temperatures de l’estiu més calorós gravant en exteriors de Segòvia, Madrid, Guadalajara i Toledo, la família s’ha acomiadat dels platons en el centre de producció de Grup Ganga en Pinto amb diverses escenes interpretades en el saló i en la cuina del pis d’Antonio (Imanol Arias) i Mercedes (Ana Duato).

En la pròxima temporada, que comença en 1994, cada capítol està centrat en un dels set personatges centrals de la sèrie: Mercedes, Antonio, Inés, Toni, Herminia, María i Carlos. Per a aquest últim capítol tornen els actors Elena Rivera i Ricardo Gómez.

413 episodis i 3.000 ordres de rodatge

Al llarg d’aquests 22 anys s’han gravat més de 413 episodis i s’han realitzat més de 3.000 ordres de rodatge. Més de 2.000 actors han passat pels escenaris de la mítica sèrie d’RTVE al llarg d’aquest temps.

Des del passat 12 de juny, l’equip s’ha anat acomiadant dels seus primers personatges i decorats.

‘Cuéntame cómo pasó’, producció d’RTVE en col·laboració amb Grup Ganga, ha sigut líder en audiències durant quasi dues dècades. El seu capítol més vist va superar el 51% d’audiència, amb més de 7 milions d’espectadors, i el seu minut d’or va fregar els 10 milions de seguidors. Xifres que l’avalen com la sèrie de ficció més vista i premiada d’RTVE en les seues més de dues dècades d’emissió.

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU