12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Cultura nomena a Nuria Felip com a nova delegada territorial de l’Institut Valencià de Cultura de Castelló

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha acordat el nomenament, pel sistema de lliure designació, de la funcionària Nuria Felip Esteve com a nova cap de servici de la Delegació Territorial de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) de Castelló.

El nomenament, publicat este dimarts en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), es produïx després de l’avaluació dels currículums i la informació facilitada per les persones candidates.

Entre les funcions que exercirà la nova delegada territorial de l’IVC a Castelló està la d’executar les polítiques de l’Institut Valencià de Cultura en el seu àmbit territorial i dur a terme l’adequada gestió de les polítiques culturals d’acord amb les peculiaritats d’esta província. Exercix, a més, com a enllaç amb les direccions adjuntes i les sotsdireccions generals en l’organització de les diferents activitats programades a Castelló.

També li correspon col·laborar en l’elaboració de la programació, la promoció de polítiques de creació de públics i de generació de demanda en les localitats d’esta província, entre altres.

Així mateix, la titular de la delegació territorial de l’IVC a Castelló és responsable de la coordinació dels espais culturals adscrits en esta província, en concret, l’Auditori i Palau de Congressos de Castelló, el Teatre Principal de Castelló, l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC), el Museu de Belles Arts, el Palau de Congressos de Peníscola, així com de les seus de la Filmoteca Valenciana al Teatre El Raval de Castelló de la Plana i el Paranimf de la UJI.

CURRÍCULUM

Nuria Felip Esteve és llicenciada en Dret per la Universitat CEU San Pablo de València i és tècnica d’Administració General. Felip ha sigut regidora de Cultura a l’Ajuntament d’Almassora (2003-2019), tècnic d’administració general a l’Ajuntament de València (2001-2002) i tècnic d’administració general a l’Ajuntament d’Alcalà de Xivert (2000-2001).

Des de l’any 2002 ha estat assumint el càrrec de Prefectura de Servici de Cultura, Esports, Joventut i Restauració de la Diputació Provincial de Castelló, d’on és funcionària de carrera del cos superior, pertanyent al grup A1.

Últimes notícies

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.