16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Cultura nomena a Nuria Felip com a nova delegada territorial de l’Institut Valencià de Cultura de Castelló

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha acordat el nomenament, pel sistema de lliure designació, de la funcionària Nuria Felip Esteve com a nova cap de servici de la Delegació Territorial de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) de Castelló.

El nomenament, publicat este dimarts en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), es produïx després de l’avaluació dels currículums i la informació facilitada per les persones candidates.

Entre les funcions que exercirà la nova delegada territorial de l’IVC a Castelló està la d’executar les polítiques de l’Institut Valencià de Cultura en el seu àmbit territorial i dur a terme l’adequada gestió de les polítiques culturals d’acord amb les peculiaritats d’esta província. Exercix, a més, com a enllaç amb les direccions adjuntes i les sotsdireccions generals en l’organització de les diferents activitats programades a Castelló.

També li correspon col·laborar en l’elaboració de la programació, la promoció de polítiques de creació de públics i de generació de demanda en les localitats d’esta província, entre altres.

Així mateix, la titular de la delegació territorial de l’IVC a Castelló és responsable de la coordinació dels espais culturals adscrits en esta província, en concret, l’Auditori i Palau de Congressos de Castelló, el Teatre Principal de Castelló, l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC), el Museu de Belles Arts, el Palau de Congressos de Peníscola, així com de les seus de la Filmoteca Valenciana al Teatre El Raval de Castelló de la Plana i el Paranimf de la UJI.

CURRÍCULUM

Nuria Felip Esteve és llicenciada en Dret per la Universitat CEU San Pablo de València i és tècnica d’Administració General. Felip ha sigut regidora de Cultura a l’Ajuntament d’Almassora (2003-2019), tècnic d’administració general a l’Ajuntament de València (2001-2002) i tècnic d’administració general a l’Ajuntament d’Alcalà de Xivert (2000-2001).

Des de l’any 2002 ha estat assumint el càrrec de Prefectura de Servici de Cultura, Esports, Joventut i Restauració de la Diputació Provincial de Castelló, d’on és funcionària de carrera del cos superior, pertanyent al grup A1.

Últimes notícies

El subdirector d’Emergències va ser informat a les 18.32 de l’opció d’activar És-Alert

Jorge Suárez va conéixer a les 18.32 la possibilitat d'usar És-Alert durant la DANA. Els missatges del mòbil que arrepleguen eixe avís van ser incorporats a la causa judicial.

La Conselleria de Servicis Socials elevarà a 37.000 les places per a majors en 2026

Elena Albalat ha detallat que en 2026 se superaran les 37.000 places en residències i centres de dia, amb 15 noves licitacions i més inversió. També ha avançat la història social única i la creació de nous òrgans de participació.

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.

Bernabé promet un protocol antiassetjament infal·lible en el PSOE i exemplaritat per a protegir les dones

Bernabé ha anunciat que el PSOE reforçarà el seu protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo 'infal·lible' i actuar de manera 'exemplaritzant'. També ha carregat contra la gestió de la dana i el paper de Mazón.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’acudir a Moncloa com a president de Vox

La líder del PSPV-PSOE ha retret a Juanfran Pérez Llorca que acudira a la reunió amb Pedro Sánchez alineat amb els postulats de Vox i sense defendre, al seu juí, les prioritats de la societat valenciana.

Morant demana als edils d’Almussafes respecte a la denunciant i acatar el decidit

La ministra i líder del PSPV-PSOE ha instat els regidors d'Almussafes a respectar a la denunciant d'assetjament sexual i laboral i complir les resolucions del partit. Ha defés la prioritat de protegir la víctima i la tolerància zero davant la violència contra les dones.

El PP assegura que Feijóo col·laborarà amb la justícia encara que no té constància de la citació

El PP ha reiterat que Alberto Núñez Feijóo declararà i respondrà a totes les preguntes, malgrat no haver rebut notificació formal. La jutgessa ha fixat la seua compareixença com a testimoni i s'han sol·licitat les seues comunicacions del 29 d'octubre vinculades a Carlos Mazón.