10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

El Centre del Carmen Cultura Contemporània presenta el catàleg de l’exposició ‘Per què soc així?’

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) va presentar el divendres el catàleg oficial de l’exposició ‘Per què soc així?’, una mostra comissariada per Juli Capella que atorga valor al disseny en la vida quotidiana, a través d’una selecció de peces de la col·lecció Pérez de Albéniz-Bergasa.

L’exposició, que pot visitar-se fins al diumenge 29 de maig en el CCCC, està coproduïda pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana mitjançant el CCCC i World Design Capital València 2022, coincidint amb l’any de la capitalitat valenciana del disseny, i amb el suport de la Diputació de València.

Al llarg de les seues més de dues-centes pàgines, el catàleg reuneix imatges de l’exposició i dissecciona els objectes quotidians que la componen. Objectes que ens fan la vida més fàcil, més assequible, que milloren els usos diaris i ofereixen noves perspectives, que es complementen amb altres objectes ja existents, que ens aporten rapidesa i funcionalitat, que ocupen menys espai, que aporten noves prestacions i que ens sorprenen o ens regalen una imatge més bella.

La presentació va comptar amb la presència de Juli Capella, comissari de l’exposició; Marta Negre, dissenyadora del catàleg i de la imatge gràfica de la mostra, i Fernando Ortuño, dissenyador de l’espai expositiu.

A continuació, es va celebrar la xarrada-debat ‘Tens algun objecte de disseny a casa?’, organitzada juntament amb l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València (EASD), en la qual van prendre part María Navarro, coordinadora de Disseny de Producte EASD València; Xavier Giner, coordinador del màster en Creativitat i Desenvolupament de Producte EASD València; Pilar Mellado, professora de projectes en Disseny de Producte EASD València, i Miguel López, professor de projectes en Disseny de Producte EASD València.

120 objectes que ens parlen de si mateixos

La mostra ‘Per què soc així?’ reuneix 120 objectes que ens conten per què tenen la forma que tenen, buscant sensibilitzar el visitant amb el disseny d’una manera amable, a través d’objectes quotidians que li resulten familiars. Utensilis que van des d’una cafetera a una sandàlia, un cendrer o una ouera, que ens conten les seues històries i ens mostren com el disseny ens acompanya en el nostre dia a dia.

La mostra combina peces anònimes amb obres de reputats dissenyadors com Dieter Rams, Philippe Starck, Achille Castiglioni, Alessandro Mendini, Ettore Sottsass, André Ricard, Rafael Marquina, Daniel Gil, Tibor Kalman o Matteo Thun, i dels valencians Daniel Nebot, Lavernia & Cienfuegos, Culdesac, Inma Bermúdez, Alberto Arza i Joan Rojeski. També d’empreses rellevants com Braun, Olivetti, Bic, Apple, Victorinox, Swatch, Alessi, Sony o l’empresa valenciana Closca.

L’arquitecte i dissenyador barceloní Juli Capella torna al CCCC com a comissari d’aquest projecte -un dels més rellevants dels primers mesos del programa de la capitalitat-, 30 anys després d’haver comissariat en aquest mateix lloc la primera exposició sobre dissenyadors valencians.

“Aquesta exposició acosta el disseny al públic de forma amena i familiar, fàcilment intel·ligible i desxifrable per a tots, i ens revela la constant presència del disseny per a millorar la nostra vida quotidiana. De la mateixa manera, el catàleg que l’acompanya recull amb una forma molt cuidada tota aquesta mostra de la nostra quotidianitat, la qual cosa la converteix en una publicació de referència tant per la seua estètica com per la seua condensació de talent i utilitat”, assegura José Luis Pérez Pont, director del Consorci de Museus i del CCCC.

Últimes notícies

L’alcalde d’Almussafes declararà el divendres davant el PSOE per denúncies d’assetjament

Toni González, expulsat del PSPV-PSOE després d'acusacions d'assetjament sexual i laboral, declararà davant el CADE el divendres 2 de gener en una cita telemàtica.

El Roig Arena acollirà a l’abril un concert homenatge a David Bowie amb huit músics valencians

Huit músics de l'escena valenciana s'uniran el 30 d'abril en el Roig Arena per a rendir tribut a David Bowie amb un repertori de clàssics. El recital commemora els deu anys de la seua defunció.

La Guàrdia Civil ha intervingut 3.520 paquets de tabac de contraban en el port d’Alacant

La Guàrdia Civil ha confiscat 3.520 paquets ocults en el doble fons d'una furgoneta arribada des d'Algèria i ha detingut al conductor. La troballa es va produir després de l'alerta del gos Aisa durant un control duaner en el port d'Alacant.

Educació permet que el 16 de març de 2026 siga festiu en els col·legis de València per Falles

El 16 de març de 2026 serà no lectiu en els centres de València per les Falles. La jornada es compensarà allargant el curs un dia, fins al 22 de juny.

Els bombers combaten un incendi en una empresa de mobles de la Vall d’Uixó

Bombers del Consorci Provincial de Castelló treballen en l'extinció d'un incendi declarat en una empresa de mobles a la Vall d'Uixó. L'operatiu es reforça i actua des de l'exterior per seguretat.

El València Basket fitxa a la base sèrbia Yvonne Anderson fins a final de temporada

El club ha tancat l'acord amb la base estatunidenca amb passaport serbi, que arriba des de Crvena Zvezda. Aporta experiència en Eurolliga i títols a Turquia.

Robles acusa a Feijóo de mentir sobre la dana i exigix disculpes a la UME

La ministra de Defensa ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de faltar a la veritat sobre la dana per a tapar la gestió de Carlos Mazón i ha demanat disculpes a la UME i als valencians. Ha defés la labor de l'Exèrcit i ha recordat que van participar més de 39.000 militars.

La Va unir ha xifrat en 3 milions les pèrdues en 23.000 ha del camp valencià per les pluges

Les pluges, amb episodis de pedra, han danyat sobretot cítrics i creïlles pendents de recol·lectar i han provocat arrossegament de terres i infraestructures de reg. La Va unir demana fungicides gratuïts, agilitzar peritacions i mesures fiscals i financeres per a les explotacions amb danys elevats.