10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

El Centre del Carmen Cultura Contemporània presenta el catàleg de l’exposició ‘Per què soc així?’

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) va presentar el divendres el catàleg oficial de l’exposició ‘Per què soc així?’, una mostra comissariada per Juli Capella que atorga valor al disseny en la vida quotidiana, a través d’una selecció de peces de la col·lecció Pérez de Albéniz-Bergasa.

L’exposició, que pot visitar-se fins al diumenge 29 de maig en el CCCC, està coproduïda pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana mitjançant el CCCC i World Design Capital València 2022, coincidint amb l’any de la capitalitat valenciana del disseny, i amb el suport de la Diputació de València.

Al llarg de les seues més de dues-centes pàgines, el catàleg reuneix imatges de l’exposició i dissecciona els objectes quotidians que la componen. Objectes que ens fan la vida més fàcil, més assequible, que milloren els usos diaris i ofereixen noves perspectives, que es complementen amb altres objectes ja existents, que ens aporten rapidesa i funcionalitat, que ocupen menys espai, que aporten noves prestacions i que ens sorprenen o ens regalen una imatge més bella.

La presentació va comptar amb la presència de Juli Capella, comissari de l’exposició; Marta Negre, dissenyadora del catàleg i de la imatge gràfica de la mostra, i Fernando Ortuño, dissenyador de l’espai expositiu.

A continuació, es va celebrar la xarrada-debat ‘Tens algun objecte de disseny a casa?’, organitzada juntament amb l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València (EASD), en la qual van prendre part María Navarro, coordinadora de Disseny de Producte EASD València; Xavier Giner, coordinador del màster en Creativitat i Desenvolupament de Producte EASD València; Pilar Mellado, professora de projectes en Disseny de Producte EASD València, i Miguel López, professor de projectes en Disseny de Producte EASD València.

120 objectes que ens parlen de si mateixos

La mostra ‘Per què soc així?’ reuneix 120 objectes que ens conten per què tenen la forma que tenen, buscant sensibilitzar el visitant amb el disseny d’una manera amable, a través d’objectes quotidians que li resulten familiars. Utensilis que van des d’una cafetera a una sandàlia, un cendrer o una ouera, que ens conten les seues històries i ens mostren com el disseny ens acompanya en el nostre dia a dia.

La mostra combina peces anònimes amb obres de reputats dissenyadors com Dieter Rams, Philippe Starck, Achille Castiglioni, Alessandro Mendini, Ettore Sottsass, André Ricard, Rafael Marquina, Daniel Gil, Tibor Kalman o Matteo Thun, i dels valencians Daniel Nebot, Lavernia & Cienfuegos, Culdesac, Inma Bermúdez, Alberto Arza i Joan Rojeski. També d’empreses rellevants com Braun, Olivetti, Bic, Apple, Victorinox, Swatch, Alessi, Sony o l’empresa valenciana Closca.

L’arquitecte i dissenyador barceloní Juli Capella torna al CCCC com a comissari d’aquest projecte -un dels més rellevants dels primers mesos del programa de la capitalitat-, 30 anys després d’haver comissariat en aquest mateix lloc la primera exposició sobre dissenyadors valencians.

“Aquesta exposició acosta el disseny al públic de forma amena i familiar, fàcilment intel·ligible i desxifrable per a tots, i ens revela la constant presència del disseny per a millorar la nostra vida quotidiana. De la mateixa manera, el catàleg que l’acompanya recull amb una forma molt cuidada tota aquesta mostra de la nostra quotidianitat, la qual cosa la converteix en una publicació de referència tant per la seua estètica com per la seua condensació de talent i utilitat”, assegura José Luis Pérez Pont, director del Consorci de Museus i del CCCC.

Últimes notícies

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.

La compravenda de vivendes cau un 2% en la Comunitat Valenciana i firma el seu millor setembre des de 2007

La Comunitat Valenciana va registrar al setembre 10.413 compravendes de vivenda, un 2% menys interanual, però el major volum per a un setembre des de 2007.

Colp al Cartell de Jalisco a Espanya: 20 detinguts i droga oculta en maquinària pesant

La Policia Nacional, amb suport de la DEA i autoritats de Països Baixos, ha desmantellat l''oficina' del CJNG a Espanya. L'operació suma 20 detinguts, 15 a la presó, i una partida milionària intervinguda.

Abelard Saragossà és nomenat president d’honor de la Taula de Filologia Valenciana

La TFV nomena Abelard Saragossà president d'honor en reconeixement a la seua labor fundacional i a la seua trajectòria clau en la filologia valenciana.

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.

Temperatures en descens i vent fort en el nord de Castelló este dimarts en la Comunitat

El dimarts es preveu ambient poc nuvolós, amb núvols i ruixats matinals en el litoral sud de València i nord d'Alacant. Baixaren les temperatures i el vent bufarà amb força en el nord de Castelló.

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.