14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

El Centre del Carmen Cultura Contemporània presenta el catàleg de l’exposició ‘Per què soc així?’

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) va presentar el divendres el catàleg oficial de l’exposició ‘Per què soc així?’, una mostra comissariada per Juli Capella que atorga valor al disseny en la vida quotidiana, a través d’una selecció de peces de la col·lecció Pérez de Albéniz-Bergasa.

L’exposició, que pot visitar-se fins al diumenge 29 de maig en el CCCC, està coproduïda pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana mitjançant el CCCC i World Design Capital València 2022, coincidint amb l’any de la capitalitat valenciana del disseny, i amb el suport de la Diputació de València.

Al llarg de les seues més de dues-centes pàgines, el catàleg reuneix imatges de l’exposició i dissecciona els objectes quotidians que la componen. Objectes que ens fan la vida més fàcil, més assequible, que milloren els usos diaris i ofereixen noves perspectives, que es complementen amb altres objectes ja existents, que ens aporten rapidesa i funcionalitat, que ocupen menys espai, que aporten noves prestacions i que ens sorprenen o ens regalen una imatge més bella.

La presentació va comptar amb la presència de Juli Capella, comissari de l’exposició; Marta Negre, dissenyadora del catàleg i de la imatge gràfica de la mostra, i Fernando Ortuño, dissenyador de l’espai expositiu.

A continuació, es va celebrar la xarrada-debat ‘Tens algun objecte de disseny a casa?’, organitzada juntament amb l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València (EASD), en la qual van prendre part María Navarro, coordinadora de Disseny de Producte EASD València; Xavier Giner, coordinador del màster en Creativitat i Desenvolupament de Producte EASD València; Pilar Mellado, professora de projectes en Disseny de Producte EASD València, i Miguel López, professor de projectes en Disseny de Producte EASD València.

120 objectes que ens parlen de si mateixos

La mostra ‘Per què soc així?’ reuneix 120 objectes que ens conten per què tenen la forma que tenen, buscant sensibilitzar el visitant amb el disseny d’una manera amable, a través d’objectes quotidians que li resulten familiars. Utensilis que van des d’una cafetera a una sandàlia, un cendrer o una ouera, que ens conten les seues històries i ens mostren com el disseny ens acompanya en el nostre dia a dia.

La mostra combina peces anònimes amb obres de reputats dissenyadors com Dieter Rams, Philippe Starck, Achille Castiglioni, Alessandro Mendini, Ettore Sottsass, André Ricard, Rafael Marquina, Daniel Gil, Tibor Kalman o Matteo Thun, i dels valencians Daniel Nebot, Lavernia & Cienfuegos, Culdesac, Inma Bermúdez, Alberto Arza i Joan Rojeski. També d’empreses rellevants com Braun, Olivetti, Bic, Apple, Victorinox, Swatch, Alessi, Sony o l’empresa valenciana Closca.

L’arquitecte i dissenyador barceloní Juli Capella torna al CCCC com a comissari d’aquest projecte -un dels més rellevants dels primers mesos del programa de la capitalitat-, 30 anys després d’haver comissariat en aquest mateix lloc la primera exposició sobre dissenyadors valencians.

“Aquesta exposició acosta el disseny al públic de forma amena i familiar, fàcilment intel·ligible i desxifrable per a tots, i ens revela la constant presència del disseny per a millorar la nostra vida quotidiana. De la mateixa manera, el catàleg que l’acompanya recull amb una forma molt cuidada tota aquesta mostra de la nostra quotidianitat, la qual cosa la converteix en una publicació de referència tant per la seua estètica com per la seua condensació de talent i utilitat”, assegura José Luis Pérez Pont, director del Consorci de Museus i del CCCC.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.