El Centre del Carmen Cultura Contemporània presenta el catàleg de l’exposició ‘Per què soc així?’

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) va presentar el divendres el catàleg oficial de l’exposició ‘Per què soc així?’, una mostra comissariada per Juli Capella que atorga valor al disseny en la vida quotidiana, a través d’una selecció de peces de la col·lecció Pérez de Albéniz-Bergasa.

L’exposició, que pot visitar-se fins al diumenge 29 de maig en el CCCC, està coproduïda pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana mitjançant el CCCC i World Design Capital València 2022, coincidint amb l’any de la capitalitat valenciana del disseny, i amb el suport de la Diputació de València.

Al llarg de les seues més de dues-centes pàgines, el catàleg reuneix imatges de l’exposició i dissecciona els objectes quotidians que la componen. Objectes que ens fan la vida més fàcil, més assequible, que milloren els usos diaris i ofereixen noves perspectives, que es complementen amb altres objectes ja existents, que ens aporten rapidesa i funcionalitat, que ocupen menys espai, que aporten noves prestacions i que ens sorprenen o ens regalen una imatge més bella.

La presentació va comptar amb la presència de Juli Capella, comissari de l’exposició; Marta Negre, dissenyadora del catàleg i de la imatge gràfica de la mostra, i Fernando Ortuño, dissenyador de l’espai expositiu.

A continuació, es va celebrar la xarrada-debat ‘Tens algun objecte de disseny a casa?’, organitzada juntament amb l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València (EASD), en la qual van prendre part María Navarro, coordinadora de Disseny de Producte EASD València; Xavier Giner, coordinador del màster en Creativitat i Desenvolupament de Producte EASD València; Pilar Mellado, professora de projectes en Disseny de Producte EASD València, i Miguel López, professor de projectes en Disseny de Producte EASD València.

120 objectes que ens parlen de si mateixos

La mostra ‘Per què soc així?’ reuneix 120 objectes que ens conten per què tenen la forma que tenen, buscant sensibilitzar el visitant amb el disseny d’una manera amable, a través d’objectes quotidians que li resulten familiars. Utensilis que van des d’una cafetera a una sandàlia, un cendrer o una ouera, que ens conten les seues històries i ens mostren com el disseny ens acompanya en el nostre dia a dia.

La mostra combina peces anònimes amb obres de reputats dissenyadors com Dieter Rams, Philippe Starck, Achille Castiglioni, Alessandro Mendini, Ettore Sottsass, André Ricard, Rafael Marquina, Daniel Gil, Tibor Kalman o Matteo Thun, i dels valencians Daniel Nebot, Lavernia & Cienfuegos, Culdesac, Inma Bermúdez, Alberto Arza i Joan Rojeski. També d’empreses rellevants com Braun, Olivetti, Bic, Apple, Victorinox, Swatch, Alessi, Sony o l’empresa valenciana Closca.

L’arquitecte i dissenyador barceloní Juli Capella torna al CCCC com a comissari d’aquest projecte -un dels més rellevants dels primers mesos del programa de la capitalitat-, 30 anys després d’haver comissariat en aquest mateix lloc la primera exposició sobre dissenyadors valencians.

“Aquesta exposició acosta el disseny al públic de forma amena i familiar, fàcilment intel·ligible i desxifrable per a tots, i ens revela la constant presència del disseny per a millorar la nostra vida quotidiana. De la mateixa manera, el catàleg que l’acompanya recull amb una forma molt cuidada tota aquesta mostra de la nostra quotidianitat, la qual cosa la converteix en una publicació de referència tant per la seua estètica com per la seua condensació de talent i utilitat”, assegura José Luis Pérez Pont, director del Consorci de Museus i del CCCC.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.

Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l'Agència Municipal de Lloguer, que dissenyarà i gestionarà Aumsa. El pla garantix rendes a propietaris a canvi de preus per davall del mercat i arranca amb 300.000 euros en 2026.

Detingut a Almassora després d’intentar eludir un control amb 26,64 grams de cocaïna

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut a un home a Almassora després d'una maniobra evasiva davant un control; portava 26,64 grams de cocaïna en bosses i una bàscula. L'arrestat, de 38 anys, va quedar a disposició judicial per un presumpte delicte contra la salut pública.

El 83% dels CEO actua com a portaveu però solo el 41,6% està format

El 83,2% dels consellers delegats exercix com a portaveu, però només el 41,6% compta amb formació per a eixe rol. El 35% manca de pla i només 4 de cada 10 dircom estan en el comité de direcció.

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.