El MARQ posa en marxa el museu nocturn fins les 23 hores 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) implantarà a partir de hui, un nou horari per a permetre, per primera vegada, rebre visites des de les 10.00 fins a les 23.00 hores.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, qui ha detallat que “fins al 18 de setembre, és a dir, durant els mesos més forts d’afluència turística, les instal·lacions romandran obertes al públic de dimarts a diumenge i de manera ininterrompuda”.

Segons ha explicat la responsable provincial, l’objectiu és “donar la possibilitat de gaudir del nostre MARQ de dia i de nit, rescatant el concepte de museu nocturn com a experiència pionera a Espanya i molt possiblement en un context més ampli, ja que no ens consta que s’haja posat en marxa un projecte així en altres museus de similars característiques a Europa”.

Julia Parra ha assenyalat que la proposta és especialment rellevant en una de les primeres zones turístiques del país. “És un atractiu addicional per als nostres visitants, més encara dins del context de treball conjunt que estem duent a terme les administracions i el sector turístic per a oferir iniciatives singulars que afigen un plus”, ha manifestat.

En aquest sentit, la diputada ha assegurat que aquesta mesura “diferencia a la província d’Alacant perquè, en el procés de recuperació que vivim, tot suma, i la cultura és, sens dubte, un element fonamental”.

Els nous horaris que amplien fins a tretze hores el període d’obertura diari del MARQ són, a més, segons el parer de Julia Parra, “plenament compatibles amb una altra mena d’oferta turística, com la de sol i platja, i una picada d’ullet al sector hostaler; donem així totes les facilitats al públic alacantí i als nostres visitants perquè vengen el MARQ, aquesta joia cultural de la qual tan orgullosos ens sentim”.

Amb el suport unànime del Patronat de la Fundació MARQ, l’horari de 10.00 a 23.00 hores s’aplicarà a partir de hui en el museu. En els jaciments i monuments l’obertura d’estiu serà de 9.00 a 13.00 i de 18.00 a 21.00 hores, amb tancament al migdia per a evitar les hores de major exposició solar.

També aquesta setmana la comissió executiva i el Patronat de la Fundació MARQ han aprovat el programa d’activitats d’estiu. La diputada de Cultura ha destacat les actuacions que es desenvoluparan per a complementar l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, que ix del museu per a desenvolupar a peu de carrer, tant als jardins del Museu com en el jaciment arqueològic de Lucentum, un ampli programa de la mà de l’Associació Hispània Romana.

Les huit representacions preparades començaran el 16 de juliol i es prolongaran fins a octubre, amb recreacions i accions de divulgació de l’època romana clàssica que inclouen espectacles de lluita. Per a assistir, serà necessari reservar places a través de la web del MARQ o dels telèfons habilitats.

L’acte de presentació d’aquestes novetats en el museu de la Diputació ha comptat també amb la presència del director del MARQ, Manuel Olcina, el director gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el representant d’Hispània Romana, José Lloret.

Tal com ha destacat Julia Parra, per a aquest estiu, “des del MARQ s’han preparat activitats per a tots els públics que pretenen acostar la cultura als alacantins i a quants ens visiten perquè gaudisquen en aquest període estival del MARQ, dels seus jaciments, monuments i de magnífiques propostes expositives internacionals com a “Gladiadors. Herois del coliseu”, per la qual ja han passat més de 30.000 visitants des que es va inaugurar el passat 13 d’abril”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.