El MARQ posa en marxa el museu nocturn fins les 23 hores 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) implantarà a partir de hui, un nou horari per a permetre, per primera vegada, rebre visites des de les 10.00 fins a les 23.00 hores.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, qui ha detallat que “fins al 18 de setembre, és a dir, durant els mesos més forts d’afluència turística, les instal·lacions romandran obertes al públic de dimarts a diumenge i de manera ininterrompuda”.

Segons ha explicat la responsable provincial, l’objectiu és “donar la possibilitat de gaudir del nostre MARQ de dia i de nit, rescatant el concepte de museu nocturn com a experiència pionera a Espanya i molt possiblement en un context més ampli, ja que no ens consta que s’haja posat en marxa un projecte així en altres museus de similars característiques a Europa”.

Julia Parra ha assenyalat que la proposta és especialment rellevant en una de les primeres zones turístiques del país. “És un atractiu addicional per als nostres visitants, més encara dins del context de treball conjunt que estem duent a terme les administracions i el sector turístic per a oferir iniciatives singulars que afigen un plus”, ha manifestat.

En aquest sentit, la diputada ha assegurat que aquesta mesura “diferencia a la província d’Alacant perquè, en el procés de recuperació que vivim, tot suma, i la cultura és, sens dubte, un element fonamental”.

Els nous horaris que amplien fins a tretze hores el període d’obertura diari del MARQ són, a més, segons el parer de Julia Parra, “plenament compatibles amb una altra mena d’oferta turística, com la de sol i platja, i una picada d’ullet al sector hostaler; donem així totes les facilitats al públic alacantí i als nostres visitants perquè vengen el MARQ, aquesta joia cultural de la qual tan orgullosos ens sentim”.

Amb el suport unànime del Patronat de la Fundació MARQ, l’horari de 10.00 a 23.00 hores s’aplicarà a partir de hui en el museu. En els jaciments i monuments l’obertura d’estiu serà de 9.00 a 13.00 i de 18.00 a 21.00 hores, amb tancament al migdia per a evitar les hores de major exposició solar.

També aquesta setmana la comissió executiva i el Patronat de la Fundació MARQ han aprovat el programa d’activitats d’estiu. La diputada de Cultura ha destacat les actuacions que es desenvoluparan per a complementar l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, que ix del museu per a desenvolupar a peu de carrer, tant als jardins del Museu com en el jaciment arqueològic de Lucentum, un ampli programa de la mà de l’Associació Hispània Romana.

Les huit representacions preparades començaran el 16 de juliol i es prolongaran fins a octubre, amb recreacions i accions de divulgació de l’època romana clàssica que inclouen espectacles de lluita. Per a assistir, serà necessari reservar places a través de la web del MARQ o dels telèfons habilitats.

L’acte de presentació d’aquestes novetats en el museu de la Diputació ha comptat també amb la presència del director del MARQ, Manuel Olcina, el director gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el representant d’Hispània Romana, José Lloret.

Tal com ha destacat Julia Parra, per a aquest estiu, “des del MARQ s’han preparat activitats per a tots els públics que pretenen acostar la cultura als alacantins i a quants ens visiten perquè gaudisquen en aquest període estival del MARQ, dels seus jaciments, monuments i de magnífiques propostes expositives internacionals com a “Gladiadors. Herois del coliseu”, per la qual ja han passat més de 30.000 visitants des que es va inaugurar el passat 13 d’abril”.

Últimes notícies

El Valencia CF assegura Dimitrievski fins 2028 amb l’ampliació del seu contracte

El Valencia CF ha exercit la clàusula d’ampliació del contracte de Stole Dimitrievski per dos anys més, i el porter macedoni continuarà al club fins juny de 2028 després d’una temporada clau en la permanència.

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats possibles al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia de sol i calor amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibilitat de ruixats i tronades al nord, segons Aemet. Divendres arribarà un descens notable de les temperatures màximes, sobretot a la província de València, i augmentaran els núvols i les precipitacions al sud de València i nord d'Alacant.

Els hotels valencians tanquen maig fregant el 87% d’ocupació, quatre punts més que fa un any

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat el mes de maig amb una ocupació pròxima al 87%, quatre punts per damunt de 2025, amb València i Benidorm liderant i un fort impuls del turisme internacional.

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.