Sagunt viurà les festes del 9 d’Octubre també en format còmic

Sagunt viurà les festes del 9 d'Octubre també en format còmic

En esta ocasió han preparat una tirada de 1.000 exemplars del còmic Festes i tradicions de Sagunt, amb el qual l’alumnat des d’infantil fins a secundària podrà investigar i conéixer millor una selecció de les festes de tot l’any que se celebren a Sagunt i en Port de Sagunt. A més, tres docents especialistes han elaborat unes propostes didàctiques adaptades i adaptables en cada etapa educativa per a fer que l’aprenentatge siga significatiu i arrelat a la història de la ciutat.

Per les pàgines desfilen els actes de les festes de Moros i Cristians i el 9 d’Octubre, Sant Antón, el dijous de Berenar, Pasqua i Sant Joan, algunes de les més representatives de cada estació. Per a una pròxima campanya queden altres celebracions igualment rellevants. El còmic de setze pàgines ha estat guionitzat per Santiago Calaforra i il·lustrat per Sandra G.N., de l’Editorial Safrà.

Sagunt viurà les festes del 9 d'Octubre també en format còmic

La regidora delegada del Gabinet, Maria Josep Soriano, ha declarat: «Les festes populars són un motiu encoratjador i significatiu per al nostre alumnat i que es treballa cada curs en els centres educatius. Volem contribuir d’una forma lúdica i creativa, com és el format còmic, a acostar més els nens a les nostres tradicions, a més de proporcionar-los una eina didàctica útil en valencià. Esperem que ho gaudiu i poder elaborar noves propostes amb les altres festes populars del nostre poble».

El còmic serà presentat pròximament als mitjans de comunicació i s’ha enviat a tots els centres educatius. A més, el 19 de novembre es presentarà en el marc especialitzat del Festival Splash de còmic que organitza el Departament de Joventut i Infància.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.