12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Sagunt viurà les festes del 9 d’Octubre també en format còmic

Sagunt viurà les festes del 9 d'Octubre també en format còmic

En esta ocasió han preparat una tirada de 1.000 exemplars del còmic Festes i tradicions de Sagunt, amb el qual l’alumnat des d’infantil fins a secundària podrà investigar i conéixer millor una selecció de les festes de tot l’any que se celebren a Sagunt i en Port de Sagunt. A més, tres docents especialistes han elaborat unes propostes didàctiques adaptades i adaptables en cada etapa educativa per a fer que l’aprenentatge siga significatiu i arrelat a la història de la ciutat.

Per les pàgines desfilen els actes de les festes de Moros i Cristians i el 9 d’Octubre, Sant Antón, el dijous de Berenar, Pasqua i Sant Joan, algunes de les més representatives de cada estació. Per a una pròxima campanya queden altres celebracions igualment rellevants. El còmic de setze pàgines ha estat guionitzat per Santiago Calaforra i il·lustrat per Sandra G.N., de l’Editorial Safrà.

Sagunt viurà les festes del 9 d'Octubre també en format còmic

La regidora delegada del Gabinet, Maria Josep Soriano, ha declarat: «Les festes populars són un motiu encoratjador i significatiu per al nostre alumnat i que es treballa cada curs en els centres educatius. Volem contribuir d’una forma lúdica i creativa, com és el format còmic, a acostar més els nens a les nostres tradicions, a més de proporcionar-los una eina didàctica útil en valencià. Esperem que ho gaudiu i poder elaborar noves propostes amb les altres festes populars del nostre poble».

El còmic serà presentat pròximament als mitjans de comunicació i s’ha enviat a tots els centres educatius. A més, el 19 de novembre es presentarà en el marc especialitzat del Festival Splash de còmic que organitza el Departament de Joventut i Infància.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.