Sagunt viurà les festes del 9 d’Octubre també en format còmic

Sagunt viurà les festes del 9 d'Octubre també en format còmic

En esta ocasió han preparat una tirada de 1.000 exemplars del còmic Festes i tradicions de Sagunt, amb el qual l’alumnat des d’infantil fins a secundària podrà investigar i conéixer millor una selecció de les festes de tot l’any que se celebren a Sagunt i en Port de Sagunt. A més, tres docents especialistes han elaborat unes propostes didàctiques adaptades i adaptables en cada etapa educativa per a fer que l’aprenentatge siga significatiu i arrelat a la història de la ciutat.

Per les pàgines desfilen els actes de les festes de Moros i Cristians i el 9 d’Octubre, Sant Antón, el dijous de Berenar, Pasqua i Sant Joan, algunes de les més representatives de cada estació. Per a una pròxima campanya queden altres celebracions igualment rellevants. El còmic de setze pàgines ha estat guionitzat per Santiago Calaforra i il·lustrat per Sandra G.N., de l’Editorial Safrà.

Sagunt viurà les festes del 9 d'Octubre també en format còmic

La regidora delegada del Gabinet, Maria Josep Soriano, ha declarat: «Les festes populars són un motiu encoratjador i significatiu per al nostre alumnat i que es treballa cada curs en els centres educatius. Volem contribuir d’una forma lúdica i creativa, com és el format còmic, a acostar més els nens a les nostres tradicions, a més de proporcionar-los una eina didàctica útil en valencià. Esperem que ho gaudiu i poder elaborar noves propostes amb les altres festes populars del nostre poble».

El còmic serà presentat pròximament als mitjans de comunicació i s’ha enviat a tots els centres educatius. A més, el 19 de novembre es presentarà en el marc especialitzat del Festival Splash de còmic que organitza el Departament de Joventut i Infància.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.