Sagunt viurà les festes del 9 d’Octubre també en format còmic

Sagunt viurà les festes del 9 d'Octubre també en format còmic

En esta ocasió han preparat una tirada de 1.000 exemplars del còmic Festes i tradicions de Sagunt, amb el qual l’alumnat des d’infantil fins a secundària podrà investigar i conéixer millor una selecció de les festes de tot l’any que se celebren a Sagunt i en Port de Sagunt. A més, tres docents especialistes han elaborat unes propostes didàctiques adaptades i adaptables en cada etapa educativa per a fer que l’aprenentatge siga significatiu i arrelat a la història de la ciutat.

Per les pàgines desfilen els actes de les festes de Moros i Cristians i el 9 d’Octubre, Sant Antón, el dijous de Berenar, Pasqua i Sant Joan, algunes de les més representatives de cada estació. Per a una pròxima campanya queden altres celebracions igualment rellevants. El còmic de setze pàgines ha estat guionitzat per Santiago Calaforra i il·lustrat per Sandra G.N., de l’Editorial Safrà.

Sagunt viurà les festes del 9 d'Octubre també en format còmic

La regidora delegada del Gabinet, Maria Josep Soriano, ha declarat: «Les festes populars són un motiu encoratjador i significatiu per al nostre alumnat i que es treballa cada curs en els centres educatius. Volem contribuir d’una forma lúdica i creativa, com és el format còmic, a acostar més els nens a les nostres tradicions, a més de proporcionar-los una eina didàctica útil en valencià. Esperem que ho gaudiu i poder elaborar noves propostes amb les altres festes populars del nostre poble».

El còmic serà presentat pròximament als mitjans de comunicació i s’ha enviat a tots els centres educatius. A més, el 19 de novembre es presentarà en el marc especialitzat del Festival Splash de còmic que organitza el Departament de Joventut i Infància.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.