València organitza un homenatge a Luis García Berlanga a Hollywood

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Turisme i Internacionalització i amb la col·laboració de València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí, ha organitzat unes jornades en Los Angeles els pròxims 11 i 12 de juny per commemorar el periple del cineasta valencià Luis García Berlanga a la ciutat californiana amb motiu de la seua participació en la 34 edició dels premis Oscar amb la cinta ‘Plácido’, que va concursar en la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha destacat que esta iniciativa clausura les activitats de l’Any Berlanga i coincideix amb l’aniversari del cineasta: “No hi ha millor manera d’honrar la figura del director valencià més universal que celebrar una festa berlanguiana en tota regla al cor de Hollywood”, ha manifestat.

El regidor de Turisme, Emiliano García, també ha posat en valor estes jornades de reconeixement al cineasta valencià més il·lustre “com a culminació de les activitats del centenari del naixement del nostre director més internacional i coincidint amb el seu aniversari se celebrarà a Los Angeles l’esdeveniment ‘Berlanga a Hollywood’. Dos jornades gratuïtes que serviran per rememorar, de la millor manera possible, l’aventura del cineasta quan, amb motiu de la seua candidatura als Oscar per ‘Plácido’, va viatjar a la ciutat nord-americana. Amb este acte, que a més inclou projeccions i fins i tot una paella, conclouen els fastos del 100 aniversari de Berlanga, que coincideixen a més amb el seu aniversari, el mateix 12 de juny”.

Berlanga va visitar Los Ángeles el 5 d’abril de 1962 per a assistir a la 34a edició dels premis Oscar juntament amb el productor Alfredo Matas i l’actriu Amparo Soler Leal, que el van acompanyar en una cerimònia on la cinta ‘Plácido’ concursava dins de la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

Per a posar en valor este viatge del cineasta valencià a la meca del cinema, València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí han organitzat dos jornades en les quals es presentaran diverses projeccions i es posaran en marxa activitats amb les quals recordar l’itinerari d’este quasi desconegut viatge.

En les jornades s’exposaran documents i imatges dels moments més significatius d’aquell periple: la nominació, la recepció als Estats Units o la presència d’estreles com Jane MansfieldAngie Dickinson, l’estada a l’Hotel Beverly Hills i els diferents còctels i recepcions.

Allà, Berlanga va coincidir amb figures com King Vidor, William WylerBilly Wilder, Frank Capra o Fred Zinneman. També es rememorarà la 34a edició de la cerimònia dels Oscar, la posterior festa i, finalment, el seu viatge de tornada a Espanya.

En les jornades es posarà l’accent en la importància d’este viatge del cineasta valencià, ja que Espanya vivia en plena dictadura. A més de les projeccions, l’esdeveniment també contempla la col·locació d’una estrela simbòlica en el Passeig de la Fama de Los Ángeles i una experiència gastronòmica al voltant de la paella.

Berlanga a Hollywood’ es presenta com la memòria d’un viatge cap a la consecució d’un dels cims més alts que pot aconseguir un cineasta, el reconeixement de l’Acadèmia de Hollywood pel seu treball. El director no va aconseguir l’Óscar.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.