València organitza un homenatge a Luis García Berlanga a Hollywood

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Turisme i Internacionalització i amb la col·laboració de València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí, ha organitzat unes jornades en Los Angeles els pròxims 11 i 12 de juny per commemorar el periple del cineasta valencià Luis García Berlanga a la ciutat californiana amb motiu de la seua participació en la 34 edició dels premis Oscar amb la cinta ‘Plácido’, que va concursar en la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha destacat que esta iniciativa clausura les activitats de l’Any Berlanga i coincideix amb l’aniversari del cineasta: “No hi ha millor manera d’honrar la figura del director valencià més universal que celebrar una festa berlanguiana en tota regla al cor de Hollywood”, ha manifestat.

El regidor de Turisme, Emiliano García, també ha posat en valor estes jornades de reconeixement al cineasta valencià més il·lustre “com a culminació de les activitats del centenari del naixement del nostre director més internacional i coincidint amb el seu aniversari se celebrarà a Los Angeles l’esdeveniment ‘Berlanga a Hollywood’. Dos jornades gratuïtes que serviran per rememorar, de la millor manera possible, l’aventura del cineasta quan, amb motiu de la seua candidatura als Oscar per ‘Plácido’, va viatjar a la ciutat nord-americana. Amb este acte, que a més inclou projeccions i fins i tot una paella, conclouen els fastos del 100 aniversari de Berlanga, que coincideixen a més amb el seu aniversari, el mateix 12 de juny”.

Berlanga va visitar Los Ángeles el 5 d’abril de 1962 per a assistir a la 34a edició dels premis Oscar juntament amb el productor Alfredo Matas i l’actriu Amparo Soler Leal, que el van acompanyar en una cerimònia on la cinta ‘Plácido’ concursava dins de la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

Per a posar en valor este viatge del cineasta valencià a la meca del cinema, València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí han organitzat dos jornades en les quals es presentaran diverses projeccions i es posaran en marxa activitats amb les quals recordar l’itinerari d’este quasi desconegut viatge.

En les jornades s’exposaran documents i imatges dels moments més significatius d’aquell periple: la nominació, la recepció als Estats Units o la presència d’estreles com Jane MansfieldAngie Dickinson, l’estada a l’Hotel Beverly Hills i els diferents còctels i recepcions.

Allà, Berlanga va coincidir amb figures com King Vidor, William WylerBilly Wilder, Frank Capra o Fred Zinneman. També es rememorarà la 34a edició de la cerimònia dels Oscar, la posterior festa i, finalment, el seu viatge de tornada a Espanya.

En les jornades es posarà l’accent en la importància d’este viatge del cineasta valencià, ja que Espanya vivia en plena dictadura. A més de les projeccions, l’esdeveniment també contempla la col·locació d’una estrela simbòlica en el Passeig de la Fama de Los Ángeles i una experiència gastronòmica al voltant de la paella.

Berlanga a Hollywood’ es presenta com la memòria d’un viatge cap a la consecució d’un dels cims més alts que pot aconseguir un cineasta, el reconeixement de l’Acadèmia de Hollywood pel seu treball. El director no va aconseguir l’Óscar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Descobrixen a Villena un teler de fa 3.500 anys clau per a entendre la revolució tèxtil del Bronze

La troballa d'un teler de fa 3.500 anys en el jaciment de Cabezo Redó, a Villena, permet reconstruir amb detall com s'organitzava la producció tèxtil i el treball cooperatiu durant l'Edat del Bronze.

Turistes llatinoamericans viuen unes Falles cada vegada més emocionants i intenses

Turistes llatinoamericans que viuen o visiten València relaten com les Falles els continuen resultant impactants i emocionants, des de les mascletaes fins als bunyols i la cremà.

Com estalviar en la factura del gas amb la caldera davant l’escalada de preus

Descobreix com reduir la teva factura del gas amb un ús eficient de la caldera i estalviats d'energia a casa.

Una activista marroquina reivindica unes Falles més diverses i multiculturals

Boutaina El Hadri, activista d'origen marroquí amb llarga trajectòria a València, descriu el seu enamorament sobtat amb les Falles i reclama que la diversitat de la ciutat també arribe a les comissions falleres.

Antonio Carmona torna en solitari amb Baro Drom, un viatge gitano del flamenc al rap francés

Antonio Carmona torna nou anys despues amb Baro Drom (Exodo), un disc ambiciós i gitano que mescla jazz, ritmes africans, llatins i rap frances després del seu impuls creatiu amb C. Tangana.

Fiscalia demana substituir la condemna a l’acusat d’enaltiment gihadista per la seua expulsió d’Espanya

La Fiscalia ha demanat en l'Audiència Nacional canviar la possible condemna a un acusat d'enaltiment gihadista per la seua expulsió d'Espanya. Al·lega que ja existia una orde administrativa prèvia, que la pena sol·licitada no supera els sis anys i que l'acusat manca d'arrelament.

El TSJCV confirma 2,5 anys a un multireincident per robar un televisor i menjar a Vila-real

El Tribunal Superior valencià ha ratificat dos anys i mig de presó per a un home amb antecedents per sostraure menjar i un televisor en un local de Vila-real. La condemna inclou indemnitzar pels danys en finestres i encara pot recórrer-se en cassació.

L’Elx prepara la visita del Mallorca amb les absències de John, Héctor Fort i Da Silva

L'Elx ha treballat amb les absències de John Chetauya i Héctor Fort, mentres que André da Silva ha sigut dosificat. El davanter lusità no està descartat per al dissabte.