12.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

València organitza un homenatge a Luis García Berlanga a Hollywood

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Turisme i Internacionalització i amb la col·laboració de València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí, ha organitzat unes jornades en Los Angeles els pròxims 11 i 12 de juny per commemorar el periple del cineasta valencià Luis García Berlanga a la ciutat californiana amb motiu de la seua participació en la 34 edició dels premis Oscar amb la cinta ‘Plácido’, que va concursar en la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha destacat que esta iniciativa clausura les activitats de l’Any Berlanga i coincideix amb l’aniversari del cineasta: “No hi ha millor manera d’honrar la figura del director valencià més universal que celebrar una festa berlanguiana en tota regla al cor de Hollywood”, ha manifestat.

El regidor de Turisme, Emiliano García, també ha posat en valor estes jornades de reconeixement al cineasta valencià més il·lustre “com a culminació de les activitats del centenari del naixement del nostre director més internacional i coincidint amb el seu aniversari se celebrarà a Los Angeles l’esdeveniment ‘Berlanga a Hollywood’. Dos jornades gratuïtes que serviran per rememorar, de la millor manera possible, l’aventura del cineasta quan, amb motiu de la seua candidatura als Oscar per ‘Plácido’, va viatjar a la ciutat nord-americana. Amb este acte, que a més inclou projeccions i fins i tot una paella, conclouen els fastos del 100 aniversari de Berlanga, que coincideixen a més amb el seu aniversari, el mateix 12 de juny”.

Berlanga va visitar Los Ángeles el 5 d’abril de 1962 per a assistir a la 34a edició dels premis Oscar juntament amb el productor Alfredo Matas i l’actriu Amparo Soler Leal, que el van acompanyar en una cerimònia on la cinta ‘Plácido’ concursava dins de la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

Per a posar en valor este viatge del cineasta valencià a la meca del cinema, València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí han organitzat dos jornades en les quals es presentaran diverses projeccions i es posaran en marxa activitats amb les quals recordar l’itinerari d’este quasi desconegut viatge.

En les jornades s’exposaran documents i imatges dels moments més significatius d’aquell periple: la nominació, la recepció als Estats Units o la presència d’estreles com Jane MansfieldAngie Dickinson, l’estada a l’Hotel Beverly Hills i els diferents còctels i recepcions.

Allà, Berlanga va coincidir amb figures com King Vidor, William WylerBilly Wilder, Frank Capra o Fred Zinneman. També es rememorarà la 34a edició de la cerimònia dels Oscar, la posterior festa i, finalment, el seu viatge de tornada a Espanya.

En les jornades es posarà l’accent en la importància d’este viatge del cineasta valencià, ja que Espanya vivia en plena dictadura. A més de les projeccions, l’esdeveniment també contempla la col·locació d’una estrela simbòlica en el Passeig de la Fama de Los Ángeles i una experiència gastronòmica al voltant de la paella.

Berlanga a Hollywood’ es presenta com la memòria d’un viatge cap a la consecució d’un dels cims més alts que pot aconseguir un cineasta, el reconeixement de l’Acadèmia de Hollywood pel seu treball. El director no va aconseguir l’Óscar.

Últimes notícies

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.

S’ha obert el pas subterrani que connecta les estacions de Xàtiva i Alacant

La nova passarel·la subterrània de 260 metres ha connectat des d'este dijous les estacions de Xàtiva i Alacant en uns tres minuts. L'obra, de més de 24 milions, ha reforçat el servici de Metrovalencia i l'entorn urbà del centre de València.