14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

València organitza un homenatge a Luis García Berlanga a Hollywood

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Turisme i Internacionalització i amb la col·laboració de València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí, ha organitzat unes jornades en Los Angeles els pròxims 11 i 12 de juny per commemorar el periple del cineasta valencià Luis García Berlanga a la ciutat californiana amb motiu de la seua participació en la 34 edició dels premis Oscar amb la cinta ‘Plácido’, que va concursar en la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha destacat que esta iniciativa clausura les activitats de l’Any Berlanga i coincideix amb l’aniversari del cineasta: “No hi ha millor manera d’honrar la figura del director valencià més universal que celebrar una festa berlanguiana en tota regla al cor de Hollywood”, ha manifestat.

El regidor de Turisme, Emiliano García, també ha posat en valor estes jornades de reconeixement al cineasta valencià més il·lustre “com a culminació de les activitats del centenari del naixement del nostre director més internacional i coincidint amb el seu aniversari se celebrarà a Los Angeles l’esdeveniment ‘Berlanga a Hollywood’. Dos jornades gratuïtes que serviran per rememorar, de la millor manera possible, l’aventura del cineasta quan, amb motiu de la seua candidatura als Oscar per ‘Plácido’, va viatjar a la ciutat nord-americana. Amb este acte, que a més inclou projeccions i fins i tot una paella, conclouen els fastos del 100 aniversari de Berlanga, que coincideixen a més amb el seu aniversari, el mateix 12 de juny”.

Berlanga va visitar Los Ángeles el 5 d’abril de 1962 per a assistir a la 34a edició dels premis Oscar juntament amb el productor Alfredo Matas i l’actriu Amparo Soler Leal, que el van acompanyar en una cerimònia on la cinta ‘Plácido’ concursava dins de la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

Per a posar en valor este viatge del cineasta valencià a la meca del cinema, València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí han organitzat dos jornades en les quals es presentaran diverses projeccions i es posaran en marxa activitats amb les quals recordar l’itinerari d’este quasi desconegut viatge.

En les jornades s’exposaran documents i imatges dels moments més significatius d’aquell periple: la nominació, la recepció als Estats Units o la presència d’estreles com Jane MansfieldAngie Dickinson, l’estada a l’Hotel Beverly Hills i els diferents còctels i recepcions.

Allà, Berlanga va coincidir amb figures com King Vidor, William WylerBilly Wilder, Frank Capra o Fred Zinneman. També es rememorarà la 34a edició de la cerimònia dels Oscar, la posterior festa i, finalment, el seu viatge de tornada a Espanya.

En les jornades es posarà l’accent en la importància d’este viatge del cineasta valencià, ja que Espanya vivia en plena dictadura. A més de les projeccions, l’esdeveniment també contempla la col·locació d’una estrela simbòlica en el Passeig de la Fama de Los Ángeles i una experiència gastronòmica al voltant de la paella.

Berlanga a Hollywood’ es presenta com la memòria d’un viatge cap a la consecució d’un dels cims més alts que pot aconseguir un cineasta, el reconeixement de l’Acadèmia de Hollywood pel seu treball. El director no va aconseguir l’Óscar.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.