16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

València organitza un homenatge a Luis García Berlanga a Hollywood

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Turisme i Internacionalització i amb la col·laboració de València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí, ha organitzat unes jornades en Los Angeles els pròxims 11 i 12 de juny per commemorar el periple del cineasta valencià Luis García Berlanga a la ciutat californiana amb motiu de la seua participació en la 34 edició dels premis Oscar amb la cinta ‘Plácido’, que va concursar en la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha destacat que esta iniciativa clausura les activitats de l’Any Berlanga i coincideix amb l’aniversari del cineasta: “No hi ha millor manera d’honrar la figura del director valencià més universal que celebrar una festa berlanguiana en tota regla al cor de Hollywood”, ha manifestat.

El regidor de Turisme, Emiliano García, també ha posat en valor estes jornades de reconeixement al cineasta valencià més il·lustre “com a culminació de les activitats del centenari del naixement del nostre director més internacional i coincidint amb el seu aniversari se celebrarà a Los Angeles l’esdeveniment ‘Berlanga a Hollywood’. Dos jornades gratuïtes que serviran per rememorar, de la millor manera possible, l’aventura del cineasta quan, amb motiu de la seua candidatura als Oscar per ‘Plácido’, va viatjar a la ciutat nord-americana. Amb este acte, que a més inclou projeccions i fins i tot una paella, conclouen els fastos del 100 aniversari de Berlanga, que coincideixen a més amb el seu aniversari, el mateix 12 de juny”.

Berlanga va visitar Los Ángeles el 5 d’abril de 1962 per a assistir a la 34a edició dels premis Oscar juntament amb el productor Alfredo Matas i l’actriu Amparo Soler Leal, que el van acompanyar en una cerimònia on la cinta ‘Plácido’ concursava dins de la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa.

Per a posar en valor este viatge del cineasta valencià a la meca del cinema, València Cultural Point i Laboratori Cultural Ultramarí han organitzat dos jornades en les quals es presentaran diverses projeccions i es posaran en marxa activitats amb les quals recordar l’itinerari d’este quasi desconegut viatge.

En les jornades s’exposaran documents i imatges dels moments més significatius d’aquell periple: la nominació, la recepció als Estats Units o la presència d’estreles com Jane MansfieldAngie Dickinson, l’estada a l’Hotel Beverly Hills i els diferents còctels i recepcions.

Allà, Berlanga va coincidir amb figures com King Vidor, William WylerBilly Wilder, Frank Capra o Fred Zinneman. També es rememorarà la 34a edició de la cerimònia dels Oscar, la posterior festa i, finalment, el seu viatge de tornada a Espanya.

En les jornades es posarà l’accent en la importància d’este viatge del cineasta valencià, ja que Espanya vivia en plena dictadura. A més de les projeccions, l’esdeveniment també contempla la col·locació d’una estrela simbòlica en el Passeig de la Fama de Los Ángeles i una experiència gastronòmica al voltant de la paella.

Berlanga a Hollywood’ es presenta com la memòria d’un viatge cap a la consecució d’un dels cims més alts que pot aconseguir un cineasta, el reconeixement de l’Acadèmia de Hollywood pel seu treball. El director no va aconseguir l’Óscar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.

Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilos de marihuana en una empresa de cànem a La Safor. El negoci exportava a Europa i presentava indicis d'explotació laboral i manipulació prohibida.

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 i van afectar 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 fins a 4.506 procediments i van afectar 124.921 treballadors. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 16.670 afectats i 762 empreses amb expedients.

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.