9.2 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Declarat improcedent l’acomiadament el 2023 del director tècnic de l’OAM de Parcs i Jardins

L’organisme municipal haurà de readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Jutjat social número 8 de València ha declarat improcedent l’acomiadament a l’abril del 2023 del que fóra director tècnic de l’Organisme Autònom Municipal (OAM) de Parcs i Jardins de l’Ajuntament i ordena readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros.

La sentència, datada el 2 de desembre i a la qual ha tingut accés Europa Press, estima en la seua pretensió subsidiària la demanda presentada per este exempleat de Parcs i Jardins sobre qui la direcció de l’OAM de l’Ajuntament de València va acordar, invocant el conveni col·lectiu 2022-2024, la seua jubilació forçosa amb efectes de 30 d’abril del 2023.

El treballador, que prestava servici des de juliol del 1984, va denunciar en considerar que s’havia vulnerat el seu dret a no ser discriminat per raó d’edat per haver-se-li imposat una jubilació forçosa sense reunir els requisits de la disposició addicional 10ª de l’Estatut dels Treballadors, quan el conveni col·lectiu aplicable que s’invocava en la decisió empresarial no es trobava publicat en la data en la qual es va comunicar la decisió, per la qual cosa mancava d’eficàcia jurídica.

La jutgessa explica que la discrepància entre les parts es produïx respecte a la qualificació que ha de donar-se a la comunicació per la qual la demandada posava en coneixement del treballador la finalització de la relació laboral en complir 68 anys.

Reconeix que, com exposa la part demandant, el conveni col·lectiu no es trobava publicat en el moment en el qual es va adoptar la decisió d’extingir la relació laboral el 26 d’abril del 2023, ja que es va publicar dies més tard –el 9 de maig del 2023–, encara que apunta que això no impediria reconèixer eficàcia al citat conveni col·lectiu que fixava expressament en el seu article 3 un àmbit temporal comprès entre l’1 de gener del 2022 i el 31 de desembre del 2024.

No obstant això, aclarix en la seua resolució, “no pot concloure’s que el precepte del conveni col·lectiu que servix de fonament a la decisió de la demandada complisca amb les exigències fixades pel Tribunal Suprem doncs es limita a assenyalar de forma genèrica que estes mesures, entre elles la jubilació forçosa ‘permetrien dins de les possibilitats que fixe la LPGE definir nous models i perfils oferir els llocs per a la incorporació de nou personal rejovenint la plantilla'”.

És a dir, “no es dona una especifica i concreta definició sobre els mecanismes que determinarien, en aplicació al cas del demandant, que després de la jubilació forçosa el seu lloc fóra redefinit o haja permès, o poguera permetre, l’accés a nou personal”. Per tant, “mancant la decisió extintiva d’un suport convencional ajustat a dret”, ha de concloure’s que es va tractar d’un acomiadament, argumenta.

Ara bé, precisa, la previsió del conveni sobre la qual es va basar la decisió de la demandada no s’ajuste a totes les exigències fixades pel TS “no ha de comportar necessàriament que ens trobem davant d’una decisió que puga titllar-se de nul·la per discriminatòria ni per tant determinar el reconeixement d’indemnització resarcitoria basada en la vulneració de drets fonamentals”.

JURISPRUDÈNCIA

I afig: “La validesa d’este tipus de pactes en la negociació col·lectiva ha quedat recolzada per la jurisprudència que s’ha citat, per la qual cosa l’incompliment de les exigències o requisits formals ha de determinar si escau la improcedència de la decisió amb les conseqüències establides” per la llei.

En conseqüència, la resolució –contra el qual cap recurs– conclou que l’actuació de l’organisme municipal constituïx un acomiadament improcedent.

La condemna dona l’opció de readmetre al treballador, amb abonament dels salaris de tramitació des de la data de l’acomiadament fins a la notificació de la sentència o fins hui en la qual la part actora hi haguera trobat o trobara un altre treball, a raó de 253,82 euros diaris, o bé abonar-li una indemnització equivalent a 33 dies de salari per any treballat, calculat conforme al salari fixat en els fets provats de la present, la qual cosa suposa un total de 316.009, 24 euros.

Per al cas que no optara l’ocupador en el termini de 5 dies des de la notificació de la present s’entendrà que opta per la readmissió.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.