6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Declarat improcedent l’acomiadament el 2023 del director tècnic de l’OAM de Parcs i Jardins

L’organisme municipal haurà de readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Jutjat social número 8 de València ha declarat improcedent l’acomiadament a l’abril del 2023 del que fóra director tècnic de l’Organisme Autònom Municipal (OAM) de Parcs i Jardins de l’Ajuntament i ordena readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros.

La sentència, datada el 2 de desembre i a la qual ha tingut accés Europa Press, estima en la seua pretensió subsidiària la demanda presentada per este exempleat de Parcs i Jardins sobre qui la direcció de l’OAM de l’Ajuntament de València va acordar, invocant el conveni col·lectiu 2022-2024, la seua jubilació forçosa amb efectes de 30 d’abril del 2023.

El treballador, que prestava servici des de juliol del 1984, va denunciar en considerar que s’havia vulnerat el seu dret a no ser discriminat per raó d’edat per haver-se-li imposat una jubilació forçosa sense reunir els requisits de la disposició addicional 10ª de l’Estatut dels Treballadors, quan el conveni col·lectiu aplicable que s’invocava en la decisió empresarial no es trobava publicat en la data en la qual es va comunicar la decisió, per la qual cosa mancava d’eficàcia jurídica.

La jutgessa explica que la discrepància entre les parts es produïx respecte a la qualificació que ha de donar-se a la comunicació per la qual la demandada posava en coneixement del treballador la finalització de la relació laboral en complir 68 anys.

Reconeix que, com exposa la part demandant, el conveni col·lectiu no es trobava publicat en el moment en el qual es va adoptar la decisió d’extingir la relació laboral el 26 d’abril del 2023, ja que es va publicar dies més tard –el 9 de maig del 2023–, encara que apunta que això no impediria reconèixer eficàcia al citat conveni col·lectiu que fixava expressament en el seu article 3 un àmbit temporal comprès entre l’1 de gener del 2022 i el 31 de desembre del 2024.

No obstant això, aclarix en la seua resolució, “no pot concloure’s que el precepte del conveni col·lectiu que servix de fonament a la decisió de la demandada complisca amb les exigències fixades pel Tribunal Suprem doncs es limita a assenyalar de forma genèrica que estes mesures, entre elles la jubilació forçosa ‘permetrien dins de les possibilitats que fixe la LPGE definir nous models i perfils oferir els llocs per a la incorporació de nou personal rejovenint la plantilla'”.

És a dir, “no es dona una especifica i concreta definició sobre els mecanismes que determinarien, en aplicació al cas del demandant, que després de la jubilació forçosa el seu lloc fóra redefinit o haja permès, o poguera permetre, l’accés a nou personal”. Per tant, “mancant la decisió extintiva d’un suport convencional ajustat a dret”, ha de concloure’s que es va tractar d’un acomiadament, argumenta.

Ara bé, precisa, la previsió del conveni sobre la qual es va basar la decisió de la demandada no s’ajuste a totes les exigències fixades pel TS “no ha de comportar necessàriament que ens trobem davant d’una decisió que puga titllar-se de nul·la per discriminatòria ni per tant determinar el reconeixement d’indemnització resarcitoria basada en la vulneració de drets fonamentals”.

JURISPRUDÈNCIA

I afig: “La validesa d’este tipus de pactes en la negociació col·lectiva ha quedat recolzada per la jurisprudència que s’ha citat, per la qual cosa l’incompliment de les exigències o requisits formals ha de determinar si escau la improcedència de la decisió amb les conseqüències establides” per la llei.

En conseqüència, la resolució –contra el qual cap recurs– conclou que l’actuació de l’organisme municipal constituïx un acomiadament improcedent.

La condemna dona l’opció de readmetre al treballador, amb abonament dels salaris de tramitació des de la data de l’acomiadament fins a la notificació de la sentència o fins hui en la qual la part actora hi haguera trobat o trobara un altre treball, a raó de 253,82 euros diaris, o bé abonar-li una indemnització equivalent a 33 dies de salari per any treballat, calculat conforme al salari fixat en els fets provats de la present, la qual cosa suposa un total de 316.009, 24 euros.

Per al cas que no optara l’ocupador en el termini de 5 dies des de la notificació de la present s’entendrà que opta per la readmissió.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.