15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Declarat improcedent l’acomiadament el 2023 del director tècnic de l’OAM de Parcs i Jardins

L’organisme municipal haurà de readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Jutjat social número 8 de València ha declarat improcedent l’acomiadament a l’abril del 2023 del que fóra director tècnic de l’Organisme Autònom Municipal (OAM) de Parcs i Jardins de l’Ajuntament i ordena readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros.

La sentència, datada el 2 de desembre i a la qual ha tingut accés Europa Press, estima en la seua pretensió subsidiària la demanda presentada per este exempleat de Parcs i Jardins sobre qui la direcció de l’OAM de l’Ajuntament de València va acordar, invocant el conveni col·lectiu 2022-2024, la seua jubilació forçosa amb efectes de 30 d’abril del 2023.

El treballador, que prestava servici des de juliol del 1984, va denunciar en considerar que s’havia vulnerat el seu dret a no ser discriminat per raó d’edat per haver-se-li imposat una jubilació forçosa sense reunir els requisits de la disposició addicional 10ª de l’Estatut dels Treballadors, quan el conveni col·lectiu aplicable que s’invocava en la decisió empresarial no es trobava publicat en la data en la qual es va comunicar la decisió, per la qual cosa mancava d’eficàcia jurídica.

La jutgessa explica que la discrepància entre les parts es produïx respecte a la qualificació que ha de donar-se a la comunicació per la qual la demandada posava en coneixement del treballador la finalització de la relació laboral en complir 68 anys.

Reconeix que, com exposa la part demandant, el conveni col·lectiu no es trobava publicat en el moment en el qual es va adoptar la decisió d’extingir la relació laboral el 26 d’abril del 2023, ja que es va publicar dies més tard –el 9 de maig del 2023–, encara que apunta que això no impediria reconèixer eficàcia al citat conveni col·lectiu que fixava expressament en el seu article 3 un àmbit temporal comprès entre l’1 de gener del 2022 i el 31 de desembre del 2024.

No obstant això, aclarix en la seua resolució, “no pot concloure’s que el precepte del conveni col·lectiu que servix de fonament a la decisió de la demandada complisca amb les exigències fixades pel Tribunal Suprem doncs es limita a assenyalar de forma genèrica que estes mesures, entre elles la jubilació forçosa ‘permetrien dins de les possibilitats que fixe la LPGE definir nous models i perfils oferir els llocs per a la incorporació de nou personal rejovenint la plantilla'”.

És a dir, “no es dona una especifica i concreta definició sobre els mecanismes que determinarien, en aplicació al cas del demandant, que després de la jubilació forçosa el seu lloc fóra redefinit o haja permès, o poguera permetre, l’accés a nou personal”. Per tant, “mancant la decisió extintiva d’un suport convencional ajustat a dret”, ha de concloure’s que es va tractar d’un acomiadament, argumenta.

Ara bé, precisa, la previsió del conveni sobre la qual es va basar la decisió de la demandada no s’ajuste a totes les exigències fixades pel TS “no ha de comportar necessàriament que ens trobem davant d’una decisió que puga titllar-se de nul·la per discriminatòria ni per tant determinar el reconeixement d’indemnització resarcitoria basada en la vulneració de drets fonamentals”.

JURISPRUDÈNCIA

I afig: “La validesa d’este tipus de pactes en la negociació col·lectiva ha quedat recolzada per la jurisprudència que s’ha citat, per la qual cosa l’incompliment de les exigències o requisits formals ha de determinar si escau la improcedència de la decisió amb les conseqüències establides” per la llei.

En conseqüència, la resolució –contra el qual cap recurs– conclou que l’actuació de l’organisme municipal constituïx un acomiadament improcedent.

La condemna dona l’opció de readmetre al treballador, amb abonament dels salaris de tramitació des de la data de l’acomiadament fins a la notificació de la sentència o fins hui en la qual la part actora hi haguera trobat o trobara un altre treball, a raó de 253,82 euros diaris, o bé abonar-li una indemnització equivalent a 33 dies de salari per any treballat, calculat conforme al salari fixat en els fets provats de la present, la qual cosa suposa un total de 316.009, 24 euros.

Per al cas que no optara l’ocupador en el termini de 5 dies des de la notificació de la present s’entendrà que opta per la readmissió.

Últimes notícies

L’IVAM commemora el 150 aniversari de Julio González amb exposicions, xarrades i un taller

L'IVAM dedicarà 2026 a commemorar el 150 aniversari de Julio González amb una gran exposició, un cicle literari, un taller d'escultura i accions educatives. El programa reforça el vincle del museu amb el pioner de l'escultura en ferro i rellig el seu llegat des de noves mirades.

El València Basket busca a Saragossa un pas quasi definitiu cap a la següent ronda d’Eurolliga

L'equip taronja visita al Casademont en la jornada 10 amb 6-3 i aspira a un triomf que l'acoste a la següent fase; guanyar per més de set li donaria el average.

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.