Declarat improcedent l’acomiadament el 2023 del director tècnic de l’OAM de Parcs i Jardins

L’organisme municipal haurà de readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Jutjat social número 8 de València ha declarat improcedent l’acomiadament a l’abril del 2023 del que fóra director tècnic de l’Organisme Autònom Municipal (OAM) de Parcs i Jardins de l’Ajuntament i ordena readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros.

La sentència, datada el 2 de desembre i a la qual ha tingut accés Europa Press, estima en la seua pretensió subsidiària la demanda presentada per este exempleat de Parcs i Jardins sobre qui la direcció de l’OAM de l’Ajuntament de València va acordar, invocant el conveni col·lectiu 2022-2024, la seua jubilació forçosa amb efectes de 30 d’abril del 2023.

El treballador, que prestava servici des de juliol del 1984, va denunciar en considerar que s’havia vulnerat el seu dret a no ser discriminat per raó d’edat per haver-se-li imposat una jubilació forçosa sense reunir els requisits de la disposició addicional 10ª de l’Estatut dels Treballadors, quan el conveni col·lectiu aplicable que s’invocava en la decisió empresarial no es trobava publicat en la data en la qual es va comunicar la decisió, per la qual cosa mancava d’eficàcia jurídica.

La jutgessa explica que la discrepància entre les parts es produïx respecte a la qualificació que ha de donar-se a la comunicació per la qual la demandada posava en coneixement del treballador la finalització de la relació laboral en complir 68 anys.

Reconeix que, com exposa la part demandant, el conveni col·lectiu no es trobava publicat en el moment en el qual es va adoptar la decisió d’extingir la relació laboral el 26 d’abril del 2023, ja que es va publicar dies més tard –el 9 de maig del 2023–, encara que apunta que això no impediria reconèixer eficàcia al citat conveni col·lectiu que fixava expressament en el seu article 3 un àmbit temporal comprès entre l’1 de gener del 2022 i el 31 de desembre del 2024.

No obstant això, aclarix en la seua resolució, «no pot concloure’s que el precepte del conveni col·lectiu que servix de fonament a la decisió de la demandada complisca amb les exigències fixades pel Tribunal Suprem doncs es limita a assenyalar de forma genèrica que estes mesures, entre elles la jubilació forçosa ‘permetrien dins de les possibilitats que fixe la LPGE definir nous models i perfils oferir els llocs per a la incorporació de nou personal rejovenint la plantilla'».

És a dir, «no es dona una especifica i concreta definició sobre els mecanismes que determinarien, en aplicació al cas del demandant, que després de la jubilació forçosa el seu lloc fóra redefinit o haja permès, o poguera permetre, l’accés a nou personal». Per tant, «mancant la decisió extintiva d’un suport convencional ajustat a dret», ha de concloure’s que es va tractar d’un acomiadament, argumenta.

Ara bé, precisa, la previsió del conveni sobre la qual es va basar la decisió de la demandada no s’ajuste a totes les exigències fixades pel TS «no ha de comportar necessàriament que ens trobem davant d’una decisió que puga titllar-se de nul·la per discriminatòria ni per tant determinar el reconeixement d’indemnització resarcitoria basada en la vulneració de drets fonamentals».

JURISPRUDÈNCIA

I afig: «La validesa d’este tipus de pactes en la negociació col·lectiva ha quedat recolzada per la jurisprudència que s’ha citat, per la qual cosa l’incompliment de les exigències o requisits formals ha de determinar si escau la improcedència de la decisió amb les conseqüències establides» per la llei.

En conseqüència, la resolució –contra el qual cap recurs– conclou que l’actuació de l’organisme municipal constituïx un acomiadament improcedent.

La condemna dona l’opció de readmetre al treballador, amb abonament dels salaris de tramitació des de la data de l’acomiadament fins a la notificació de la sentència o fins hui en la qual la part actora hi haguera trobat o trobara un altre treball, a raó de 253,82 euros diaris, o bé abonar-li una indemnització equivalent a 33 dies de salari per any treballat, calculat conforme al salari fixat en els fets provats de la present, la qual cosa suposa un total de 316.009, 24 euros.

Per al cas que no optara l’ocupador en el termini de 5 dies des de la notificació de la present s’entendrà que opta per la readmissió.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.