Declarat improcedent l’acomiadament el 2023 del director tècnic de l’OAM de Parcs i Jardins

L’organisme municipal haurà de readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El Jutjat social número 8 de València ha declarat improcedent l’acomiadament a l’abril del 2023 del que fóra director tècnic de l’Organisme Autònom Municipal (OAM) de Parcs i Jardins de l’Ajuntament i ordena readmetre-ho o indemnitzar-ho amb més de 316.000 euros.

La sentència, datada el 2 de desembre i a la qual ha tingut accés Europa Press, estima en la seua pretensió subsidiària la demanda presentada per este exempleat de Parcs i Jardins sobre qui la direcció de l’OAM de l’Ajuntament de València va acordar, invocant el conveni col·lectiu 2022-2024, la seua jubilació forçosa amb efectes de 30 d’abril del 2023.

El treballador, que prestava servici des de juliol del 1984, va denunciar en considerar que s’havia vulnerat el seu dret a no ser discriminat per raó d’edat per haver-se-li imposat una jubilació forçosa sense reunir els requisits de la disposició addicional 10ª de l’Estatut dels Treballadors, quan el conveni col·lectiu aplicable que s’invocava en la decisió empresarial no es trobava publicat en la data en la qual es va comunicar la decisió, per la qual cosa mancava d’eficàcia jurídica.

La jutgessa explica que la discrepància entre les parts es produïx respecte a la qualificació que ha de donar-se a la comunicació per la qual la demandada posava en coneixement del treballador la finalització de la relació laboral en complir 68 anys.

Reconeix que, com exposa la part demandant, el conveni col·lectiu no es trobava publicat en el moment en el qual es va adoptar la decisió d’extingir la relació laboral el 26 d’abril del 2023, ja que es va publicar dies més tard –el 9 de maig del 2023–, encara que apunta que això no impediria reconèixer eficàcia al citat conveni col·lectiu que fixava expressament en el seu article 3 un àmbit temporal comprès entre l’1 de gener del 2022 i el 31 de desembre del 2024.

No obstant això, aclarix en la seua resolució, “no pot concloure’s que el precepte del conveni col·lectiu que servix de fonament a la decisió de la demandada complisca amb les exigències fixades pel Tribunal Suprem doncs es limita a assenyalar de forma genèrica que estes mesures, entre elles la jubilació forçosa ‘permetrien dins de les possibilitats que fixe la LPGE definir nous models i perfils oferir els llocs per a la incorporació de nou personal rejovenint la plantilla'”.

És a dir, “no es dona una especifica i concreta definició sobre els mecanismes que determinarien, en aplicació al cas del demandant, que després de la jubilació forçosa el seu lloc fóra redefinit o haja permès, o poguera permetre, l’accés a nou personal”. Per tant, “mancant la decisió extintiva d’un suport convencional ajustat a dret”, ha de concloure’s que es va tractar d’un acomiadament, argumenta.

Ara bé, precisa, la previsió del conveni sobre la qual es va basar la decisió de la demandada no s’ajuste a totes les exigències fixades pel TS “no ha de comportar necessàriament que ens trobem davant d’una decisió que puga titllar-se de nul·la per discriminatòria ni per tant determinar el reconeixement d’indemnització resarcitoria basada en la vulneració de drets fonamentals”.

JURISPRUDÈNCIA

I afig: “La validesa d’este tipus de pactes en la negociació col·lectiva ha quedat recolzada per la jurisprudència que s’ha citat, per la qual cosa l’incompliment de les exigències o requisits formals ha de determinar si escau la improcedència de la decisió amb les conseqüències establides” per la llei.

En conseqüència, la resolució –contra el qual cap recurs– conclou que l’actuació de l’organisme municipal constituïx un acomiadament improcedent.

La condemna dona l’opció de readmetre al treballador, amb abonament dels salaris de tramitació des de la data de l’acomiadament fins a la notificació de la sentència o fins hui en la qual la part actora hi haguera trobat o trobara un altre treball, a raó de 253,82 euros diaris, o bé abonar-li una indemnització equivalent a 33 dies de salari per any treballat, calculat conforme al salari fixat en els fets provats de la present, la qual cosa suposa un total de 316.009, 24 euros.

Per al cas que no optara l’ocupador en el termini de 5 dies des de la notificació de la present s’entendrà que opta per la readmissió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.