Denuncien una agressió a un metge en el centre de salut de Torrent

Ejemplo de shortcode con estilo
El sindicat CSIF explica que una pacient va trencar els cristalls d'una vitrina amb una llitera en el punt d'atenció continuada i exigeix mesures a Sanitat després d'aquesta nova agressió

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), davant aquest nou episodi d’agressions, ha presentat hui per registre d’entrada un escrit davant Gerència de l’Hospital General en el qual urgeix a dotar de vigilants de seguretat als centres de salut d’aquest departament, del qual forma part Torrent, dur a terme campanyes de conscienciació a l’usuari amb lemes com ‘Cuida a qui et cuida’ o reforçar plantilles.

La central sindical explica que l’agressió en el PAC de carrer Pintor Ribera de Torrent es va produir quan una pacient va entrar en consulta i, després d’espentar al seu pare, actue amb agressivitat contra el facultatiu que li atenia. Aquest va aconseguir portar-la a la sala de vitals i que s’acomodara en la llitera. No obstant això, la pacient es va alçar, va bolcar la citada llitera i va trencar els cristalls de la vitrina.

El sindicat continua relatant que la pacient va prendre del sòl diversos cristalls i es va encarar al personal d’infermeria que era a la sala per a atendre-la. Una de les treballadores, saltant per damunt de la llitera, va aconseguir escapar i cridar a agents del Cos Nacional de Policia, que es van personar en el recinte i van poder reduir a la pacient en aquest fet que va ocórrer a la fi de la setmana passada.

CSIF urgeix a adoptar mesures davant “la situació insostenible per a una plantilla exhausta i saturada de treball, amb escassetat de mitjans i que viu amb la tensió permanent de poder patir una agressió en l’exercici de la seua labor professional”. El sindicat ja va denunciar al març l’atac patit per una doctora a Alzira; el mes de maig passat va alertar de l’agressió a dos auxiliars administratives en el centre de salut de Beniopa, a Gandia, i ara avisa d’aquest nou succés a Torrent.

La central sindical, que està duent a terme protestes cada divendres davant el centre de salut de Beniopa des de fa dos setmanes per a reclamar mesures de protecció, insta Conselleria de Sanitat a “deixar de mirar cap a un altre costat i a vetlar d’una vegada per la salut i seguretat dels seus professionals, que l’estan donant tot i en lloc de millorar la seua situació pateixen l’abandó per part de l’Administració”.

CSIF, en un escrit registrat hui amb caràcter d’urgència davant Gerència del departament Hospital General de València, ha insistit en les seues demandes de vigilants de seguretat en els centres de salut i consultoris, reforç de plantilles per a millorar l’atenció a l’usuari, campanyes de conscienciació a la societat sobre la importància de la labor del personal sanitari i una avaluació de riscos psicosocials en els llocs de treball, entre altres mesures immediates.

El sindicat CSIF urgeix a Conselleria a garantir la seguretat del personal de sanitat, sobretot en els recintes d’atenció primària. A l’agressió ja denunciada pel sindicat en el centre de salut de Beniopa, a Gandia, se suma una altra recent en el punt d’atenció continuada Pintor Ribera, a Torrent. CSIF alerta de “la situació insostenible”.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.