Desarticulat a Sagunt un grup que falsificava documentació per a vendre caniches toy

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un grup criminal presumptament dedicat a la falsificació de documentació per a la venda de caniches toy, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

En concret, els agents han detingut a tres persones que operaven des del seu domicili de Sagunt i que suposadament falsificaven certificats de pedigrí dels animals que importaven il·legalment des de Xina.

Els arrestats van obtenir 200.000 euros de beneficis en un any. Fruit de l’operació s’han detectat 20 víctimes i s’ha acreditat la venda de 50 animals. Es van pagar al voltant de 4.000 euros per cadascun d’ells.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia interposada per la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE). En ella informaven de la detecció de nombrosos certificats falsos de pedigrí de gossos de la raça caniche toy procedents de Xina.

Després de l’anàlisi de la documentació aportada, els agents van acreditar l’existència d’almenys 20 víctimes que havien adquirit gossos, amb el seu corresponent certificat de pedigrí, i que van arribar a pagar quantitats que ronden els 4.000 euros per cadascun d’ells.

Operaven des del seu domicili de Sagunt i van arribar a guanyar 200.000 euros en un any. Després de diverses gestions policials, els investigadors van identificar als presumptes venedors dels animals. Després de rebre la comanda del client, els arrestats importaven il·legalment els gossos des de Xina i els mantenien en el seu domicili fins que acabaven de preparar la documentació falsa que permetera la seua venda a un preu molt superior.

Els agents van evidenciar un alt grau de perfeccionament dels certificats, que havien sigut elaborats amb mètodes i tecnologia molt sofisticada, la qual cosa dificultava enormement la seua detecció.

L’operació ha finalitzat amb l’arrest de tres persones per la presumpta comissió dels delictes d’estafa i falsedat documental. Així mateix, els agents han acreditat l’existència de 20 víctimes i la venda de 50 animals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.