12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Desarticulat a Sagunt un grup que falsificava documentació per a vendre caniches toy

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un grup criminal presumptament dedicat a la falsificació de documentació per a la venda de caniches toy, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

En concret, els agents han detingut a tres persones que operaven des del seu domicili de Sagunt i que suposadament falsificaven certificats de pedigrí dels animals que importaven il·legalment des de Xina.

Els arrestats van obtenir 200.000 euros de beneficis en un any. Fruit de l’operació s’han detectat 20 víctimes i s’ha acreditat la venda de 50 animals. Es van pagar al voltant de 4.000 euros per cadascun d’ells.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia interposada per la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE). En ella informaven de la detecció de nombrosos certificats falsos de pedigrí de gossos de la raça caniche toy procedents de Xina.

Després de l’anàlisi de la documentació aportada, els agents van acreditar l’existència d’almenys 20 víctimes que havien adquirit gossos, amb el seu corresponent certificat de pedigrí, i que van arribar a pagar quantitats que ronden els 4.000 euros per cadascun d’ells.

Operaven des del seu domicili de Sagunt i van arribar a guanyar 200.000 euros en un any. Després de diverses gestions policials, els investigadors van identificar als presumptes venedors dels animals. Després de rebre la comanda del client, els arrestats importaven il·legalment els gossos des de Xina i els mantenien en el seu domicili fins que acabaven de preparar la documentació falsa que permetera la seua venda a un preu molt superior.

Els agents van evidenciar un alt grau de perfeccionament dels certificats, que havien sigut elaborats amb mètodes i tecnologia molt sofisticada, la qual cosa dificultava enormement la seua detecció.

L’operació ha finalitzat amb l’arrest de tres persones per la presumpta comissió dels delictes d’estafa i falsedat documental. Així mateix, els agents han acreditat l’existència de 20 víctimes i la venda de 50 animals.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.