Desarticulat a Sagunt un grup que falsificava documentació per a vendre caniches toy

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un grup criminal presumptament dedicat a la falsificació de documentació per a la venda de caniches toy, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

En concret, els agents han detingut a tres persones que operaven des del seu domicili de Sagunt i que suposadament falsificaven certificats de pedigrí dels animals que importaven il·legalment des de Xina.

Els arrestats van obtenir 200.000 euros de beneficis en un any. Fruit de l’operació s’han detectat 20 víctimes i s’ha acreditat la venda de 50 animals. Es van pagar al voltant de 4.000 euros per cadascun d’ells.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia interposada per la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE). En ella informaven de la detecció de nombrosos certificats falsos de pedigrí de gossos de la raça caniche toy procedents de Xina.

Després de l’anàlisi de la documentació aportada, els agents van acreditar l’existència d’almenys 20 víctimes que havien adquirit gossos, amb el seu corresponent certificat de pedigrí, i que van arribar a pagar quantitats que ronden els 4.000 euros per cadascun d’ells.

Operaven des del seu domicili de Sagunt i van arribar a guanyar 200.000 euros en un any. Després de diverses gestions policials, els investigadors van identificar als presumptes venedors dels animals. Després de rebre la comanda del client, els arrestats importaven il·legalment els gossos des de Xina i els mantenien en el seu domicili fins que acabaven de preparar la documentació falsa que permetera la seua venda a un preu molt superior.

Els agents van evidenciar un alt grau de perfeccionament dels certificats, que havien sigut elaborats amb mètodes i tecnologia molt sofisticada, la qual cosa dificultava enormement la seua detecció.

L’operació ha finalitzat amb l’arrest de tres persones per la presumpta comissió dels delictes d’estafa i falsedat documental. Així mateix, els agents han acreditat l’existència de 20 víctimes i la venda de 50 animals.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.