Desarticulat a Sagunt un grup que falsificava documentació per a vendre caniches toy

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un grup criminal presumptament dedicat a la falsificació de documentació per a la venda de caniches toy, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

En concret, els agents han detingut a tres persones que operaven des del seu domicili de Sagunt i que suposadament falsificaven certificats de pedigrí dels animals que importaven il·legalment des de Xina.

Els arrestats van obtenir 200.000 euros de beneficis en un any. Fruit de l’operació s’han detectat 20 víctimes i s’ha acreditat la venda de 50 animals. Es van pagar al voltant de 4.000 euros per cadascun d’ells.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia interposada per la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE). En ella informaven de la detecció de nombrosos certificats falsos de pedigrí de gossos de la raça caniche toy procedents de Xina.

Després de l’anàlisi de la documentació aportada, els agents van acreditar l’existència d’almenys 20 víctimes que havien adquirit gossos, amb el seu corresponent certificat de pedigrí, i que van arribar a pagar quantitats que ronden els 4.000 euros per cadascun d’ells.

Operaven des del seu domicili de Sagunt i van arribar a guanyar 200.000 euros en un any. Després de diverses gestions policials, els investigadors van identificar als presumptes venedors dels animals. Després de rebre la comanda del client, els arrestats importaven il·legalment els gossos des de Xina i els mantenien en el seu domicili fins que acabaven de preparar la documentació falsa que permetera la seua venda a un preu molt superior.

Els agents van evidenciar un alt grau de perfeccionament dels certificats, que havien sigut elaborats amb mètodes i tecnologia molt sofisticada, la qual cosa dificultava enormement la seua detecció.

L’operació ha finalitzat amb l’arrest de tres persones per la presumpta comissió dels delictes d’estafa i falsedat documental. Així mateix, els agents han acreditat l’existència de 20 víctimes i la venda de 50 animals.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.