17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Desarticulat a Sagunt un grup que falsificava documentació per a vendre caniches toy

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un grup criminal presumptament dedicat a la falsificació de documentació per a la venda de caniches toy, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

En concret, els agents han detingut a tres persones que operaven des del seu domicili de Sagunt i que suposadament falsificaven certificats de pedigrí dels animals que importaven il·legalment des de Xina.

Els arrestats van obtenir 200.000 euros de beneficis en un any. Fruit de l’operació s’han detectat 20 víctimes i s’ha acreditat la venda de 50 animals. Es van pagar al voltant de 4.000 euros per cadascun d’ells.

La investigació es va iniciar arran d’una denúncia interposada per la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE). En ella informaven de la detecció de nombrosos certificats falsos de pedigrí de gossos de la raça caniche toy procedents de Xina.

Després de l’anàlisi de la documentació aportada, els agents van acreditar l’existència d’almenys 20 víctimes que havien adquirit gossos, amb el seu corresponent certificat de pedigrí, i que van arribar a pagar quantitats que ronden els 4.000 euros per cadascun d’ells.

Operaven des del seu domicili de Sagunt i van arribar a guanyar 200.000 euros en un any. Després de diverses gestions policials, els investigadors van identificar als presumptes venedors dels animals. Després de rebre la comanda del client, els arrestats importaven il·legalment els gossos des de Xina i els mantenien en el seu domicili fins que acabaven de preparar la documentació falsa que permetera la seua venda a un preu molt superior.

Els agents van evidenciar un alt grau de perfeccionament dels certificats, que havien sigut elaborats amb mètodes i tecnologia molt sofisticada, la qual cosa dificultava enormement la seua detecció.

L’operació ha finalitzat amb l’arrest de tres persones per la presumpta comissió dels delictes d’estafa i falsedat documental. Així mateix, els agents han acreditat l’existència de 20 víctimes i la venda de 50 animals.

Últimes notícies

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.