Descens del 8,9% en la Creació d’Empreses a la Comunitat Valenciana durant el Primer Trimestre de 2025

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

Durant el primer trimestre de 2025, la Comunitat Valenciana ha experimentat una disminució del 8,9% en la creació d’empreses, arribant fins a les 3.768 noves societats constituïdes. Així, s’ha registrat un total de 1.631 noves empreses a Alacant, 359 a Castelló, i 1.778 a València.

A nivell nacional, el nombre total d’operacions s’eleva a 30.601, amb una caiguda del 6,7% en comparació amb el primer trimestre de 2024. Ja són onze comunitats autònomes les que han registrat caigudes, mentre que només set han experimentat increments, segons l’informe del Col·legi de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles d’Espanya.

Les extincions d’empreses en la Comunitat Valenciana, per la seua banda, han presentant una lleugera baixada del 0,8%, amb un total de 1.078 casos. Aquesta situació col·loca la Comunitat com la quarta autonomia amb més extincions, només superada per Madrid, Catalunya i Andalusia, que acumula el 67,2% del total d’extincions registrades a Espanya.

A l’inici de 2025, s’han dut a terme 9.697 operacions d’ampliació de capital a nivell nacional, la qual cosa representa un increment del 1,9% respecte al mateix trimestre de l’any anterior. La quantitat total de capital desemborsat ha estat de 6.850 milions d’euros, amb un import mitjà per operació de 706.347 euros (un 8,7% menys que el primer trimestre del 2024). A la Comunitat Valenciana, les ampliacions han crescut un 3,6%, amb Castelló i València en xifres positives i Alacant a la baixa.

Concursos de Creditors amb Descens Significatiu

El nombre d’empreses en concurs de creditors a la Comunitat Valenciana ha registrat una notable caiguda del 32,5%, sumant un total de 145 casos, malgrat ser la tercera comunitat amb més concursos, superada només per Catalunya i Madrid. A Espanya, el nombre de concursos s’eleva a 1.033, amb un increment del 7,5%.

Les dades indiquen una caiguda en les tres províncies de la Comunitat Valenciana: Alacant amb 73 concursos (-18%), Castelló amb 10 concursos (-52%) i València amb 62 (-40,9%).

Quant al balanç d’entrada i eixida d’empreses, es va registrar durant el primer trimestre un saldo positiu de +7, ja que 117 empreses van deixar la Comunitat Valenciana i 124 van entrar. Aquesta xifra posiciona la Comunitat com una de les millors regions d’Espanya en este àmbit.

La Comunitat Valenciana és la quarta regió amb més empreses que han eixit, i igualment la quarta en rebre empreses d’altres comunitats. Astúries, Andalusia i Cantàbria lideren el saldo positiu, mentre que Catalunya és la comunitat amb més eixides amb un saldo negatiu de -49.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU