Detenen a un home per un atracament que va cometre en 2020 a Elx

Agents de la Policia Nacional han detingut en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) a un home per la presumpta comissió d’un robatori amb violència i intimidació amb arma de foc comés al costat d’un altre home l’any 2020 en una cafeteria de la ciutat d’Elx.

La recerca, que ha finalitzat amb la detenció del segon implicat en els fets, va tenir el seu inici a principis de l’any 2020 quan dos homes amb passamuntanyes van entrar en una cafeteria d’Elx, portant un d’ells pistola en mà, a la veu d'»AIXÒ ÉS UN ATRACAMENT».

Després d’amenaçar a les dos propietàries de la cafeteria, tractant-se de mare i filla, es va produir un forcejament en el qual una de les víctimes va ruixar amb un esprai de producte de neteja que contenia amoníac a un dels autors, el qual, a causa de les molèsties que este producte li generava, es va llevar el passamuntanyes i el va llançar al sòl.

Les víctimes es van refugiar després de la barra de la cafeteria i mentre un dels autors vigilava l’altre va intentar obrir la caixa registradora, però no ho va aconseguir malgrat haver-ho intentat en diverses ocasions.

Detingut un dels autors

Al no aconseguir-ho, finalment els dos autors de l’atracament van fugir del lloc, sent detingut un d’ells, tractant-se d’un home de 61 anys i nacionalitat espanyola, després d’una ràpida i efectiva recerca per part dels agents.

L’altre autor dels fets, que es va llevar el passamuntanyes durant el robatori i el va llançar al sòl, no va poder ser identificat en els primers moments de la recerca, si bé esta peça va ser recollida per a la seua anàlisi per part dels agents de Policia Científica durant la Inspecció Ocular Tècnic Policial realitzada.

Identificat a través del seu ADN

Els agents van extreure mostres d’ADN d’esta peça, mostres que van ser enviades al Laboratori de Biologia ADN de Policia Científica, llançant l’anàlisi un resultat positiu amb una persona que ja havia estat detinguda amb anterioritat per la Policia Nacional i del qual es tenia registrat el seu ADN en la base de dades nacional.

El presumpte autor ha estat buscat pels agents de la Policia Nacional durant estos quatre anys, fins que finalment va ser localitzat pels investigadors en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) on este home es trobava complint una condemna per altres fets diferents.

A este home, de 55 anys i nacionalitat espanyola, li van ser llegits els seus drets a la presó per la presumpta comissió d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i totes les actuacions executades pels agents van ser remeses al Jutjat d’Instrucció d’Elx encarregat del cas.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.