Detenen a un home per un atracament que va cometre en 2020 a Elx

Agents de la Policia Nacional han detingut en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) a un home per la presumpta comissió d’un robatori amb violència i intimidació amb arma de foc comés al costat d’un altre home l’any 2020 en una cafeteria de la ciutat d’Elx.

La recerca, que ha finalitzat amb la detenció del segon implicat en els fets, va tenir el seu inici a principis de l’any 2020 quan dos homes amb passamuntanyes van entrar en una cafeteria d’Elx, portant un d’ells pistola en mà, a la veu d'»AIXÒ ÉS UN ATRACAMENT».

Després d’amenaçar a les dos propietàries de la cafeteria, tractant-se de mare i filla, es va produir un forcejament en el qual una de les víctimes va ruixar amb un esprai de producte de neteja que contenia amoníac a un dels autors, el qual, a causa de les molèsties que este producte li generava, es va llevar el passamuntanyes i el va llançar al sòl.

Les víctimes es van refugiar després de la barra de la cafeteria i mentre un dels autors vigilava l’altre va intentar obrir la caixa registradora, però no ho va aconseguir malgrat haver-ho intentat en diverses ocasions.

Detingut un dels autors

Al no aconseguir-ho, finalment els dos autors de l’atracament van fugir del lloc, sent detingut un d’ells, tractant-se d’un home de 61 anys i nacionalitat espanyola, després d’una ràpida i efectiva recerca per part dels agents.

L’altre autor dels fets, que es va llevar el passamuntanyes durant el robatori i el va llançar al sòl, no va poder ser identificat en els primers moments de la recerca, si bé esta peça va ser recollida per a la seua anàlisi per part dels agents de Policia Científica durant la Inspecció Ocular Tècnic Policial realitzada.

Identificat a través del seu ADN

Els agents van extreure mostres d’ADN d’esta peça, mostres que van ser enviades al Laboratori de Biologia ADN de Policia Científica, llançant l’anàlisi un resultat positiu amb una persona que ja havia estat detinguda amb anterioritat per la Policia Nacional i del qual es tenia registrat el seu ADN en la base de dades nacional.

El presumpte autor ha estat buscat pels agents de la Policia Nacional durant estos quatre anys, fins que finalment va ser localitzat pels investigadors en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) on este home es trobava complint una condemna per altres fets diferents.

A este home, de 55 anys i nacionalitat espanyola, li van ser llegits els seus drets a la presó per la presumpta comissió d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i totes les actuacions executades pels agents van ser remeses al Jutjat d’Instrucció d’Elx encarregat del cas.

Últimes notícies

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.