Detenen a un home per un atracament que va cometre en 2020 a Elx

Agents de la Policia Nacional han detingut en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) a un home per la presumpta comissió d’un robatori amb violència i intimidació amb arma de foc comés al costat d’un altre home l’any 2020 en una cafeteria de la ciutat d’Elx.

La recerca, que ha finalitzat amb la detenció del segon implicat en els fets, va tenir el seu inici a principis de l’any 2020 quan dos homes amb passamuntanyes van entrar en una cafeteria d’Elx, portant un d’ells pistola en mà, a la veu d'»AIXÒ ÉS UN ATRACAMENT».

Després d’amenaçar a les dos propietàries de la cafeteria, tractant-se de mare i filla, es va produir un forcejament en el qual una de les víctimes va ruixar amb un esprai de producte de neteja que contenia amoníac a un dels autors, el qual, a causa de les molèsties que este producte li generava, es va llevar el passamuntanyes i el va llançar al sòl.

Les víctimes es van refugiar després de la barra de la cafeteria i mentre un dels autors vigilava l’altre va intentar obrir la caixa registradora, però no ho va aconseguir malgrat haver-ho intentat en diverses ocasions.

Detingut un dels autors

Al no aconseguir-ho, finalment els dos autors de l’atracament van fugir del lloc, sent detingut un d’ells, tractant-se d’un home de 61 anys i nacionalitat espanyola, després d’una ràpida i efectiva recerca per part dels agents.

L’altre autor dels fets, que es va llevar el passamuntanyes durant el robatori i el va llançar al sòl, no va poder ser identificat en els primers moments de la recerca, si bé esta peça va ser recollida per a la seua anàlisi per part dels agents de Policia Científica durant la Inspecció Ocular Tècnic Policial realitzada.

Identificat a través del seu ADN

Els agents van extreure mostres d’ADN d’esta peça, mostres que van ser enviades al Laboratori de Biologia ADN de Policia Científica, llançant l’anàlisi un resultat positiu amb una persona que ja havia estat detinguda amb anterioritat per la Policia Nacional i del qual es tenia registrat el seu ADN en la base de dades nacional.

El presumpte autor ha estat buscat pels agents de la Policia Nacional durant estos quatre anys, fins que finalment va ser localitzat pels investigadors en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) on este home es trobava complint una condemna per altres fets diferents.

A este home, de 55 anys i nacionalitat espanyola, li van ser llegits els seus drets a la presó per la presumpta comissió d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i totes les actuacions executades pels agents van ser remeses al Jutjat d’Instrucció d’Elx encarregat del cas.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.