19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Detenen a un home per un atracament que va cometre en 2020 a Elx

Agents de la Policia Nacional han detingut en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) a un home per la presumpta comissió d’un robatori amb violència i intimidació amb arma de foc comés al costat d’un altre home l’any 2020 en una cafeteria de la ciutat d’Elx.

La recerca, que ha finalitzat amb la detenció del segon implicat en els fets, va tenir el seu inici a principis de l’any 2020 quan dos homes amb passamuntanyes van entrar en una cafeteria d’Elx, portant un d’ells pistola en mà, a la veu d'”AIXÒ ÉS UN ATRACAMENT”.

Després d’amenaçar a les dos propietàries de la cafeteria, tractant-se de mare i filla, es va produir un forcejament en el qual una de les víctimes va ruixar amb un esprai de producte de neteja que contenia amoníac a un dels autors, el qual, a causa de les molèsties que este producte li generava, es va llevar el passamuntanyes i el va llançar al sòl.

Les víctimes es van refugiar després de la barra de la cafeteria i mentre un dels autors vigilava l’altre va intentar obrir la caixa registradora, però no ho va aconseguir malgrat haver-ho intentat en diverses ocasions.

Detingut un dels autors

Al no aconseguir-ho, finalment els dos autors de l’atracament van fugir del lloc, sent detingut un d’ells, tractant-se d’un home de 61 anys i nacionalitat espanyola, després d’una ràpida i efectiva recerca per part dels agents.

L’altre autor dels fets, que es va llevar el passamuntanyes durant el robatori i el va llançar al sòl, no va poder ser identificat en els primers moments de la recerca, si bé esta peça va ser recollida per a la seua anàlisi per part dels agents de Policia Científica durant la Inspecció Ocular Tècnic Policial realitzada.

Identificat a través del seu ADN

Els agents van extreure mostres d’ADN d’esta peça, mostres que van ser enviades al Laboratori de Biologia ADN de Policia Científica, llançant l’anàlisi un resultat positiu amb una persona que ja havia estat detinguda amb anterioritat per la Policia Nacional i del qual es tenia registrat el seu ADN en la base de dades nacional.

El presumpte autor ha estat buscat pels agents de la Policia Nacional durant estos quatre anys, fins que finalment va ser localitzat pels investigadors en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) on este home es trobava complint una condemna per altres fets diferents.

A este home, de 55 anys i nacionalitat espanyola, li van ser llegits els seus drets a la presó per la presumpta comissió d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i totes les actuacions executades pels agents van ser remeses al Jutjat d’Instrucció d’Elx encarregat del cas.

Últimes notícies

Fa 85 anys la Dama d’Elx va tornar a Espanya després d’un intercanvi amb França

La icònica peça ibera va tornar des de França en 1941 no com una devolució, sinó després d'una barata acordada en plena Segona Guerra Mundial. Espanya va cedir obres de Goya, Greco i Velázquez a canvi.

Benidorm Fest 2026 eleva l’aposta en la seua segona semifinal amb més espectacle i nivell

La segona semifinal del Benidorm Fest 2026 arriba amb major espectacularitat que la primera i nou propostes en lliça, amb Miranda! i Rosalinda Galán en el focus. Sis places per a la final estrenyeran encara més la competència.

Avís groc en tota la Comunitat, excepte el litoral de Castelló, per ratxes de fins a 80 km/h

Aemet ha establit hui avís groc per vent en tota la Comunitat Valenciana excepte en el litoral de Castelló. Demà preveu avís taronja en zones de l'interior.

Vent fort i descens de temperatures este dijous en la Comunitat Valenciana, amb pluges aïllades a l’interior

Dijous amb intervals nuvolosos, vent de l'oest amb ratxes molt fortes i descens tèrmic en la Comunitat Valenciana. Possibles pluges febles a l'interior i cota de neu entre 1.400 i 1.600 m.

El vent obliga a retards i desviaments de vols en l’Aeroport de València

Ratxes de fins a 105 km/h en el recinte van obligar anit a demores i desviaments de vols. Fins a les 7.32, els bombers van sumar més de 200 servicis en la Comunitat.

Rojales aconseguix 26,1 °C, entre les màximes del dia a Espanya

Rojales registra 26,1 °C i situa a la Comunitat entre les zones més càlides de la jornada, amb Águilas al capdavant del país i Orihuela fregant 27 °C.

En llibertat amb mesures cautelars la dona detinguda per enverinar a la seua parella a Llíria

El Jutjat d'Instrucció 3 de Llíria ha deixat en llibertat amb mesures a la dona investigada per enverinar a la seua parella. No s'ha apreciat risc de fugida i la causa seguix oberta per temptativa d'homicidi.

Liberum obrirà les compareixences de víctimes en la comissió de la DANA de Les Corts

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 iniciarà les compareixences el 23 i 24 de febrer. Intervindran nou associacions i un afectat, amb torns i temps fixats.