Detenen a un home per un atracament que va cometre en 2020 a Elx

Agents de la Policia Nacional han detingut en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) a un home per la presumpta comissió d’un robatori amb violència i intimidació amb arma de foc comés al costat d’un altre home l’any 2020 en una cafeteria de la ciutat d’Elx.

La recerca, que ha finalitzat amb la detenció del segon implicat en els fets, va tenir el seu inici a principis de l’any 2020 quan dos homes amb passamuntanyes van entrar en una cafeteria d’Elx, portant un d’ells pistola en mà, a la veu d'»AIXÒ ÉS UN ATRACAMENT».

Després d’amenaçar a les dos propietàries de la cafeteria, tractant-se de mare i filla, es va produir un forcejament en el qual una de les víctimes va ruixar amb un esprai de producte de neteja que contenia amoníac a un dels autors, el qual, a causa de les molèsties que este producte li generava, es va llevar el passamuntanyes i el va llançar al sòl.

Les víctimes es van refugiar després de la barra de la cafeteria i mentre un dels autors vigilava l’altre va intentar obrir la caixa registradora, però no ho va aconseguir malgrat haver-ho intentat en diverses ocasions.

Detingut un dels autors

Al no aconseguir-ho, finalment els dos autors de l’atracament van fugir del lloc, sent detingut un d’ells, tractant-se d’un home de 61 anys i nacionalitat espanyola, després d’una ràpida i efectiva recerca per part dels agents.

L’altre autor dels fets, que es va llevar el passamuntanyes durant el robatori i el va llançar al sòl, no va poder ser identificat en els primers moments de la recerca, si bé esta peça va ser recollida per a la seua anàlisi per part dels agents de Policia Científica durant la Inspecció Ocular Tècnic Policial realitzada.

Identificat a través del seu ADN

Els agents van extreure mostres d’ADN d’esta peça, mostres que van ser enviades al Laboratori de Biologia ADN de Policia Científica, llançant l’anàlisi un resultat positiu amb una persona que ja havia estat detinguda amb anterioritat per la Policia Nacional i del qual es tenia registrat el seu ADN en la base de dades nacional.

El presumpte autor ha estat buscat pels agents de la Policia Nacional durant estos quatre anys, fins que finalment va ser localitzat pels investigadors en el Centre Penitenciari Ocaña I (Toledo) on este home es trobava complint una condemna per altres fets diferents.

A este home, de 55 anys i nacionalitat espanyola, li van ser llegits els seus drets a la presó per la presumpta comissió d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i totes les actuacions executades pels agents van ser remeses al Jutjat d’Instrucció d’Elx encarregat del cas.

Últimes notícies

Alicant preveu 550 vivendes noves al PAU 2-La Torreta, la mitat protegides

L’Ajuntament d’Alacant ha encetat la tramitació del Pla Parcial 2 del PAU 2-La Torreta, que preveu unes 550 vivendes noves en 5,5 hectàrees, amb almenys la mitat de protecció pública.

Un espectacle de 150 drons il·luminarà el cel d’Alacant amb un viatge espacial dissabte a la nit

El port d’Alacant acollirà este dissabte a les 23.00 hores un espectacle nocturn de 150 drons que recrearan un viatge espacial amb motiu de les Fogueres de Sant Joan.

Mercadona, el supermercat més innovador en distribució a Espanya segons Fortune

La revista Fortune ha situat Mercadona com la companyia més innovadora en la distribució a Espanya i huitena en el rànquing europeu del sector, dins d’una llista de 300 grans empreses del continent.

Capturats a Callosa dos fugitius reclamats fa més de tres anys per una temptativa d’homicidi

Dos joves de 18 i 21 anys, reclamats per la justícia per una presumpta temptativa d’homicidi a Callosa de Segura, han sigut detinguts després de més de tres anys fugits. La Guàrdia Civil i la Policia Local els han localitzat gràcies a un dispositiu especial desplegat a una vivenda i a la serra de Callosa.

Ola de calor imminent en la Comunitat amb més de 40 °C i nits a 25 °C

L’Aemet ha avançat que la calor s’intensificarà des d’este cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb màximes que superaran els 40 graus en punts del prelitoral i nits tòrrides amb mínimes de fins a 25 graus.

Domingo, Arteta i Gandía encapçalaran una gran gala lírica del FiMuVin a Requena

El Teatre Principal de Requena acollirà el 23 d’agost una gala lírica del FiMuVin amb Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía, acompanyats per l’Orquestra Filharmònica Fundació Ciutat de Requena, en l’any del seu vinté aniversari.

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.