Detingudes huit persones pel cultiu i tràfic de marihuana

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al cultiu i tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals, la qual estava assentada a València i província. L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit homes amb edats compreses entre els 18 i els 42 anys, d’origen albanés i s’ha desmantellat dos plantacions de marihuana, intervenint-se més de 1000 plantes amb un pes total de 250 quilos aproximadament, 4 quilos de cabdells de marihuana envasada al buit, 6.500 euros en efectiu, un vehicle i nombrós material per al cultiu i processament de la marihuana.

Les recerques es van iniciar el mes d’agost per part de la Udyco de València, després de tenir coneixement que possiblement s’estava conreant marihuana en una nau aparentment abandonada de la localitat valenciana de Catarroja. Després d’una sèrie de vigilàncies es va poder comprovar com la nau era visitada esporàdicament i en diferents franges horàries per diversos homes que prenien mesures de seguretat en els seus desplaçaments. No obstant això la recerca va sofrir una bolcada quan estes persones van desmantellar la nau i van desaparéixer.

Després d’una sèrie de recerques els agents van tornar a localitzar a estes persones residint en dos habitatges de la capital del Túria així com dos nous immobles a la província, una nau a Quart de Poblet i un xalet en la localitat de Godelleta que complien els requisits per a albergar plantacions indoor de marihuana. Sobre este últim immoble la Policia Local de Godelleta va aportar informació rellevant per als investigadors.

Organització estratificada

Després de comprovar els investigadors la professionalitat de l’organització, en la qual la mateixa estava perfectament estratificada, vivint els cuidadors de les plantacions a l’interior de les mateixes de forma molt precària i sense poder sortir, mentre el següent graó es limitava a proporcionar aliments i suport material a estos últims, portant un alt nivell de vida. Davant la possibilitat que els investigats tornaren a desmantellar les instal·lacions, els policies van practicar sengles registres.

L’entrada i registre de la nau es va dur a terme amb la participació del grup GOES, ja que les grans dimensions i compartimentació de la nau feia especialment dificultós el seu assegurament. En ella es van trobar dos plantacions de marihuana perfectament instal·lades i una tercera en procés. Les plantacions estaven custodiades per dos joves de 18 i 19 anys que vivien en condicions molt precàries i als quals l’organització li havia retirat el passaport, els quals van tractar de fugir quan es van veure sorpresos, sent interceptats.

Altres registres practicats

En el xalet de Godelleta es va localitzar una altra plantació custodiada per altres dos homes, mentre que en els registres practicats a València a més de 6500 euros es va trobar documentació que va posar en alerta als investigadors sobre un altre immoble situat en la localitat de Cerdà, on es van intervenir quatre quilos de cabdells envasats al buit i gran quantitat de material relacionat amb el tràfic de marihuana.

Finalment, després de practicar cinc registres en les localitats de València, Quart de Poblet, Godelleta i Cerdà, s’ha detingut a vuit homes com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i pertinença a organització criminal, a més a cinc dels arrestats se’ls imputen també els delictes de blanqueig de capitals i contra els drets dels treballadors.

Esta operació policial ha permés desarticular una organització criminal dedicada al cultiu i tràfic de marihuana, desmantellar dos plantacions de marihuana indoor i intervenir més de 1.000 plantes, a més de 6.500 euros, quatre quilos de cabdells envasats al buit, un vehicle i nombrós material per al cultiu de marihuana.

Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.