Detingudes huit persones pel cultiu i tràfic de marihuana

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al cultiu i tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals, la qual estava assentada a València i província. L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit homes amb edats compreses entre els 18 i els 42 anys, d’origen albanés i s’ha desmantellat dos plantacions de marihuana, intervenint-se més de 1000 plantes amb un pes total de 250 quilos aproximadament, 4 quilos de cabdells de marihuana envasada al buit, 6.500 euros en efectiu, un vehicle i nombrós material per al cultiu i processament de la marihuana.

Les recerques es van iniciar el mes d’agost per part de la Udyco de València, després de tenir coneixement que possiblement s’estava conreant marihuana en una nau aparentment abandonada de la localitat valenciana de Catarroja. Després d’una sèrie de vigilàncies es va poder comprovar com la nau era visitada esporàdicament i en diferents franges horàries per diversos homes que prenien mesures de seguretat en els seus desplaçaments. No obstant això la recerca va sofrir una bolcada quan estes persones van desmantellar la nau i van desaparéixer.

Després d’una sèrie de recerques els agents van tornar a localitzar a estes persones residint en dos habitatges de la capital del Túria així com dos nous immobles a la província, una nau a Quart de Poblet i un xalet en la localitat de Godelleta que complien els requisits per a albergar plantacions indoor de marihuana. Sobre este últim immoble la Policia Local de Godelleta va aportar informació rellevant per als investigadors.

Organització estratificada

Després de comprovar els investigadors la professionalitat de l’organització, en la qual la mateixa estava perfectament estratificada, vivint els cuidadors de les plantacions a l’interior de les mateixes de forma molt precària i sense poder sortir, mentre el següent graó es limitava a proporcionar aliments i suport material a estos últims, portant un alt nivell de vida. Davant la possibilitat que els investigats tornaren a desmantellar les instal·lacions, els policies van practicar sengles registres.

L’entrada i registre de la nau es va dur a terme amb la participació del grup GOES, ja que les grans dimensions i compartimentació de la nau feia especialment dificultós el seu assegurament. En ella es van trobar dos plantacions de marihuana perfectament instal·lades i una tercera en procés. Les plantacions estaven custodiades per dos joves de 18 i 19 anys que vivien en condicions molt precàries i als quals l’organització li havia retirat el passaport, els quals van tractar de fugir quan es van veure sorpresos, sent interceptats.

Altres registres practicats

En el xalet de Godelleta es va localitzar una altra plantació custodiada per altres dos homes, mentre que en els registres practicats a València a més de 6500 euros es va trobar documentació que va posar en alerta als investigadors sobre un altre immoble situat en la localitat de Cerdà, on es van intervenir quatre quilos de cabdells envasats al buit i gran quantitat de material relacionat amb el tràfic de marihuana.

Finalment, després de practicar cinc registres en les localitats de València, Quart de Poblet, Godelleta i Cerdà, s’ha detingut a vuit homes com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i pertinença a organització criminal, a més a cinc dels arrestats se’ls imputen també els delictes de blanqueig de capitals i contra els drets dels treballadors.

Esta operació policial ha permés desarticular una organització criminal dedicada al cultiu i tràfic de marihuana, desmantellar dos plantacions de marihuana indoor i intervenir més de 1.000 plantes, a més de 6.500 euros, quatre quilos de cabdells envasats al buit, un vehicle i nombrós material per al cultiu de marihuana.

Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.