Detingudes huit persones pel cultiu i tràfic de marihuana

Agents de la Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al cultiu i tràfic de marihuana i al blanqueig de capitals, la qual estava assentada a València i província. L’operació s’ha saldat amb la detenció de huit homes amb edats compreses entre els 18 i els 42 anys, d’origen albanés i s’ha desmantellat dos plantacions de marihuana, intervenint-se més de 1000 plantes amb un pes total de 250 quilos aproximadament, 4 quilos de cabdells de marihuana envasada al buit, 6.500 euros en efectiu, un vehicle i nombrós material per al cultiu i processament de la marihuana.

Les recerques es van iniciar el mes d’agost per part de la Udyco de València, després de tenir coneixement que possiblement s’estava conreant marihuana en una nau aparentment abandonada de la localitat valenciana de Catarroja. Després d’una sèrie de vigilàncies es va poder comprovar com la nau era visitada esporàdicament i en diferents franges horàries per diversos homes que prenien mesures de seguretat en els seus desplaçaments. No obstant això la recerca va sofrir una bolcada quan estes persones van desmantellar la nau i van desaparéixer.

Després d’una sèrie de recerques els agents van tornar a localitzar a estes persones residint en dos habitatges de la capital del Túria així com dos nous immobles a la província, una nau a Quart de Poblet i un xalet en la localitat de Godelleta que complien els requisits per a albergar plantacions indoor de marihuana. Sobre este últim immoble la Policia Local de Godelleta va aportar informació rellevant per als investigadors.

Organització estratificada

Després de comprovar els investigadors la professionalitat de l’organització, en la qual la mateixa estava perfectament estratificada, vivint els cuidadors de les plantacions a l’interior de les mateixes de forma molt precària i sense poder sortir, mentre el següent graó es limitava a proporcionar aliments i suport material a estos últims, portant un alt nivell de vida. Davant la possibilitat que els investigats tornaren a desmantellar les instal·lacions, els policies van practicar sengles registres.

L’entrada i registre de la nau es va dur a terme amb la participació del grup GOES, ja que les grans dimensions i compartimentació de la nau feia especialment dificultós el seu assegurament. En ella es van trobar dos plantacions de marihuana perfectament instal·lades i una tercera en procés. Les plantacions estaven custodiades per dos joves de 18 i 19 anys que vivien en condicions molt precàries i als quals l’organització li havia retirat el passaport, els quals van tractar de fugir quan es van veure sorpresos, sent interceptats.

Altres registres practicats

En el xalet de Godelleta es va localitzar una altra plantació custodiada per altres dos homes, mentre que en els registres practicats a València a més de 6500 euros es va trobar documentació que va posar en alerta als investigadors sobre un altre immoble situat en la localitat de Cerdà, on es van intervenir quatre quilos de cabdells envasats al buit i gran quantitat de material relacionat amb el tràfic de marihuana.

Finalment, després de practicar cinc registres en les localitats de València, Quart de Poblet, Godelleta i Cerdà, s’ha detingut a vuit homes com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i pertinença a organització criminal, a més a cinc dels arrestats se’ls imputen també els delictes de blanqueig de capitals i contra els drets dels treballadors.

Esta operació policial ha permés desarticular una organització criminal dedicada al cultiu i tràfic de marihuana, desmantellar dos plantacions de marihuana indoor i intervenir més de 1.000 plantes, a més de 6.500 euros, quatre quilos de cabdells envasats al buit, un vehicle i nombrós material per al cultiu de marihuana.

Els detinguts, dos d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.