19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Detingudes 15 persones per extorsionar usuaris de serveis sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut a 15 persones, tretze homes i dues dones d’entre 17 i 37 anys, – 12 han estat detingudes a València, una en la localitat valenciana de Paterna, una a Madrid i una altra a Aranjuez – com a presumptes autores dels delictes d’extorsió i pertinença a organització criminal, després d’extorquir a clients de pàgines web de contactes on contractaven serveis sexuals. S’han esclarit 32 denúncies i l’import defraudat aconsegueix més de 45.000 euros.

Les recerques es van iniciar a l’agost del 2021 arran d’una denúncia i després de nombroses perquisicions els policies van esbrinar que el grup criminal estava enclavat en la capital del Túria i voltants, mentre que les víctimes residien en qualsevol punt de la geografia espanyola, atès que s’anunciaven en pàgines webs on tenien accés qualsevol ciutadà.

Modus operandi

Els homes contactaven a través d’internet a anuncis falsos preguntant per serveis d’índole sexual, i uns dies després rebien missatges de números desconeguts a través d’una aplicació de missatgeria instantània, on el “suposat cap” de les xiques, que manifestava ser d’algun país de l’Est, amenaçant-los i exigint-los una quantitat de diners com a compensació en haver-les fet perdre el temps i per a evitar problemes.

Les víctimes, unes, per a evitar problemes i que els seus afins no sabessin que havien contactat amb prostitutes, i altres, per temor a un risc real per la seva vida o la de la seva família, accedien al pagament mitjançant transferències bancàries, aplicacions de pagament instantània o codis de diners a comptes o números de telèfon a nom de membres de l’organització, els quals actuaven com a “mules” per a la recepció de transferències.

En el transcurs de les recerques, els agents van esbrinar que els capitostos del grup haurien tingut problemes entre ells per a obtenir els diners, i que tres haurien retingut en contra de la seva voluntat a un altre amb la finalitat que fora a un caixer automàtic a treure els diners que pel que sembla els devia, sent detinguts a més com a presumptes autors d’un delicte de detenció il·legal.

Els detinguts, tretze d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.

El Govern cancel·la la junta de València Parc Central davant el veto a Bernabé com a consellera

Transports ha suspés la junta general i ha ajornat sense data el consell d'administració després de l'intent de veto a la designació de Pilar Bernabé. El Govern ha qualificat la situació d'inèdita i de crisi de confiança entre els socis.

Tunde se centra en ser ell mateix, ser valent i treballar per a l’equip

L'extrem del Llevant es va assentar en l'onze després d'arrancar en el filial i va admetre que el salt a Primera li va arribar abans de l'esperat. Va reivindicar valentia, treball i la confiança del tècnic.

El València fitxa el central Justin de Haas i ho incorporarà a l’estiu

El València ha fitxat el central neerlandés Justin de Haas i ha fixat la seua incorporació per a l'estiu. El club treballa en un altre reforç avançat, segons la seua adreça esportiva.

Urtasun: la democràcia espanyola no cedix davant amenaces de tecno-oligarques

El ministre de Cultura ha reivindicat que les institucions triades marquen les regles i ha advertit que no permetrà ingerències de tecno-oligarques. Les seues paraules arriben després de les crítiques de Pável Dúrov i Elon Musk per l'anunci de restringir les xarxes socials a menors de 16 anys.

Urtasun supedita la col·laboració del Ministeri als detalls de l’acord per les obres de Sorolla

Urtasun ha dit que esperaran a conéixer els detalls de l'acord per a l'arribada a València d'obres de Sorolla de la Hispanic Society abans de concretar si el Ministeri col·laborarà. També ha valorat la recuperació policial de 'La Camusa'.