Detingudes 15 persones per extorsionar usuaris de serveis sexuals

Agents de la Policia Nacional han detingut a 15 persones, tretze homes i dues dones d’entre 17 i 37 anys, – 12 han estat detingudes a València, una en la localitat valenciana de Paterna, una a Madrid i una altra a Aranjuez – com a presumptes autores dels delictes d’extorsió i pertinença a organització criminal, després d’extorquir a clients de pàgines web de contactes on contractaven serveis sexuals. S’han esclarit 32 denúncies i l’import defraudat aconsegueix més de 45.000 euros.

Les recerques es van iniciar a l’agost del 2021 arran d’una denúncia i després de nombroses perquisicions els policies van esbrinar que el grup criminal estava enclavat en la capital del Túria i voltants, mentre que les víctimes residien en qualsevol punt de la geografia espanyola, atès que s’anunciaven en pàgines webs on tenien accés qualsevol ciutadà.

Modus operandi

Els homes contactaven a través d’internet a anuncis falsos preguntant per serveis d’índole sexual, i uns dies després rebien missatges de números desconeguts a través d’una aplicació de missatgeria instantània, on el “suposat cap” de les xiques, que manifestava ser d’algun país de l’Est, amenaçant-los i exigint-los una quantitat de diners com a compensació en haver-les fet perdre el temps i per a evitar problemes.

Les víctimes, unes, per a evitar problemes i que els seus afins no sabessin que havien contactat amb prostitutes, i altres, per temor a un risc real per la seva vida o la de la seva família, accedien al pagament mitjançant transferències bancàries, aplicacions de pagament instantània o codis de diners a comptes o números de telèfon a nom de membres de l’organització, els quals actuaven com a “mules” per a la recepció de transferències.

En el transcurs de les recerques, els agents van esbrinar que els capitostos del grup haurien tingut problemes entre ells per a obtenir els diners, i que tres haurien retingut en contra de la seva voluntat a un altre amb la finalitat que fora a un caixer automàtic a treure els diners que pel que sembla els devia, sent detinguts a més com a presumptes autors d’un delicte de detenció il·legal.

Els detinguts, tretze d’ells amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.