Detingut a Elx un fugitiu francès per tràfic de drogues i blanqueig de capitals

La pugna contra el tràfic de drogues a Espanya ha tornat a fer-se palesa amb la detenció, a la localitat d’Elx, d’un home de 29 anys que era un fugitiu cercat per les autoritats franceses. L’operació va ser realitzada per agents de la Policia Nacional, qui durant un control de seguretat ciutadana van identificar l’individu, que no portava cap tipus de documentació.

Les investigacions planificades per les autoritats de França van portar a l’emissió d’una Ordre Europea de Detenció per Extradició (OEDE) des d’agost del passat any, ja que l’home estava implicat en una organització criminal acusada de blanqueig de capitals i tràfic de cocaïna. La seva captura es deu a una investigació que es va iniciar després de la intercepció d’un paquet amb cocaïna procedent de Brasil, que va ser detectat per agents de duanes a l’aeroport francès d’Orly el mes d’abril del 2022.

Durant les investigacions, es va constatar que l’arrestat era part d’una xarxa que enviava diversos paquets amb els mateixos noms de remitent i destinatari durant els mesos de febrer i març d’aquest any. Els informes recents indiquen que l’individu s’enfronta a una condemna de fins a 10 anys de presó si es demostra la seva culpabilitat.

Després de completar les diligències policials pertinents, el detingut ha estat posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que portarà a terme els tràmits per la seva extradició a França, on haurà de fer front als seus delictes.

Últimes notícies

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.