Anuncios

Detingut a Elx un fugitiu francès per tràfic de drogues i blanqueig de capitals

La pugna contra el tràfic de drogues a Espanya ha tornat a fer-se palesa amb la detenció, a la localitat d’Elx, d’un home de 29 anys que era un fugitiu cercat per les autoritats franceses. L’operació va ser realitzada per agents de la Policia Nacional, qui durant un control de seguretat ciutadana van identificar l’individu, que no portava cap tipus de documentació.

Les investigacions planificades per les autoritats de França van portar a l’emissió d’una Ordre Europea de Detenció per Extradició (OEDE) des d’agost del passat any, ja que l’home estava implicat en una organització criminal acusada de blanqueig de capitals i tràfic de cocaïna. La seva captura es deu a una investigació que es va iniciar després de la intercepció d’un paquet amb cocaïna procedent de Brasil, que va ser detectat per agents de duanes a l’aeroport francès d’Orly el mes d’abril del 2022.

Anuncios

Durant les investigacions, es va constatar que l’arrestat era part d’una xarxa que enviava diversos paquets amb els mateixos noms de remitent i destinatari durant els mesos de febrer i març d’aquest any. Els informes recents indiquen que l’individu s’enfronta a una condemna de fins a 10 anys de presó si es demostra la seva culpabilitat.

Després de completar les diligències policials pertinents, el detingut ha estat posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que portarà a terme els tràmits per la seva extradició a França, on haurà de fer front als seus delictes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios