9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Detingut a Elx un fugitiu francès per tràfic de drogues i blanqueig de capitals

La pugna contra el tràfic de drogues a Espanya ha tornat a fer-se palesa amb la detenció, a la localitat d’Elx, d’un home de 29 anys que era un fugitiu cercat per les autoritats franceses. L’operació va ser realitzada per agents de la Policia Nacional, qui durant un control de seguretat ciutadana van identificar l’individu, que no portava cap tipus de documentació.

Les investigacions planificades per les autoritats de França van portar a l’emissió d’una Ordre Europea de Detenció per Extradició (OEDE) des d’agost del passat any, ja que l’home estava implicat en una organització criminal acusada de blanqueig de capitals i tràfic de cocaïna. La seva captura es deu a una investigació que es va iniciar després de la intercepció d’un paquet amb cocaïna procedent de Brasil, que va ser detectat per agents de duanes a l’aeroport francès d’Orly el mes d’abril del 2022.

Durant les investigacions, es va constatar que l’arrestat era part d’una xarxa que enviava diversos paquets amb els mateixos noms de remitent i destinatari durant els mesos de febrer i març d’aquest any. Els informes recents indiquen que l’individu s’enfronta a una condemna de fins a 10 anys de presó si es demostra la seva culpabilitat.

Després de completar les diligències policials pertinents, el detingut ha estat posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que portarà a terme els tràmits per la seva extradició a França, on haurà de fer front als seus delictes.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.