12 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Detingut a Elx un fugitiu francès per tràfic de drogues i blanqueig de capitals

La pugna contra el tràfic de drogues a Espanya ha tornat a fer-se palesa amb la detenció, a la localitat d’Elx, d’un home de 29 anys que era un fugitiu cercat per les autoritats franceses. L’operació va ser realitzada per agents de la Policia Nacional, qui durant un control de seguretat ciutadana van identificar l’individu, que no portava cap tipus de documentació.

Les investigacions planificades per les autoritats de França van portar a l’emissió d’una Ordre Europea de Detenció per Extradició (OEDE) des d’agost del passat any, ja que l’home estava implicat en una organització criminal acusada de blanqueig de capitals i tràfic de cocaïna. La seva captura es deu a una investigació que es va iniciar després de la intercepció d’un paquet amb cocaïna procedent de Brasil, que va ser detectat per agents de duanes a l’aeroport francès d’Orly el mes d’abril del 2022.

Durant les investigacions, es va constatar que l’arrestat era part d’una xarxa que enviava diversos paquets amb els mateixos noms de remitent i destinatari durant els mesos de febrer i març d’aquest any. Els informes recents indiquen que l’individu s’enfronta a una condemna de fins a 10 anys de presó si es demostra la seva culpabilitat.

Després de completar les diligències policials pertinents, el detingut ha estat posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que portarà a terme els tràmits per la seva extradició a França, on haurà de fer front als seus delictes.

Últimes notícies

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.