11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Detingut a Elx un fugitiu francès per tràfic de drogues i blanqueig de capitals

La pugna contra el tràfic de drogues a Espanya ha tornat a fer-se palesa amb la detenció, a la localitat d’Elx, d’un home de 29 anys que era un fugitiu cercat per les autoritats franceses. L’operació va ser realitzada per agents de la Policia Nacional, qui durant un control de seguretat ciutadana van identificar l’individu, que no portava cap tipus de documentació.

Les investigacions planificades per les autoritats de França van portar a l’emissió d’una Ordre Europea de Detenció per Extradició (OEDE) des d’agost del passat any, ja que l’home estava implicat en una organització criminal acusada de blanqueig de capitals i tràfic de cocaïna. La seva captura es deu a una investigació que es va iniciar després de la intercepció d’un paquet amb cocaïna procedent de Brasil, que va ser detectat per agents de duanes a l’aeroport francès d’Orly el mes d’abril del 2022.

Durant les investigacions, es va constatar que l’arrestat era part d’una xarxa que enviava diversos paquets amb els mateixos noms de remitent i destinatari durant els mesos de febrer i març d’aquest any. Els informes recents indiquen que l’individu s’enfronta a una condemna de fins a 10 anys de presó si es demostra la seva culpabilitat.

Després de completar les diligències policials pertinents, el detingut ha estat posat a disposició del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que portarà a terme els tràmits per la seva extradició a França, on haurà de fer front als seus delictes.

Últimes notícies

Martínez Mus retrau al Govern l’abandó de les els Columbrets

Martínez Mus ha acusat el Govern de retallar la vigilància marina en Columbretes i ha anunciat 500.000 euros per a reforçar la seua gestió. La Generalitat defén la presència 24/7 i alerta de riscos com la pesca il·legal.

Incendi en un garatge de Torrevieja obliga a evacuar a un veí i calcina 3 vehicles

Un foc declarat este dissabte en un garatge subterrani del carrer Cicló ha obligat a evacuar a un veí i va calcinar 3 vehicles. Altres 18 van patir danys.

El València Basket visita al Joventut per a afermar-se segon i prendre impuls cap a la Copa

El València busca un triomf a Badalona que consolide la seua segona plaça, mantinga la pressió sobre el Reial Madrid i li done confiança abans de la Copa. Els dos es mesuraran en quarts en el Roig Arena.

Anglaterra controla a Espanya i els Redsticks encaixen la seua segona derrota (1-3)

Espanya va caure 1-3 davant Anglaterra a València en un partit manejat pels britànics. Els Redsticks van empatar de penal córner, però van cedir de nou i van quedar sentenciats al final.

El departament de salut d’Elx implanta realitat virtual per a reduir l’ansietat en les extraccions de sang

El Departament de Salut d'Elx‑Hospital General ha incorporat de manera rutinària ulleres de realitat virtual com a suport no farmacològic en extraccions de sang de pacients amb ansietat moderada‑alta. La mesura s'ha estés a Atenció Primària i Hematologia després de validar resultats en la revista Virtual Reality.

Alliberen una parella segrestada i detenen a un captor a Corbera (València)

La Policia Nacional ha alliberat un home i una dona a Corbera (València) i ha detingut a un sospitós després d'una persecució. La víctima va avisar des del maleter i va compartir la seua ubicació, la qual cosa va permetre activar el dispositiu.

València reforça la recollida de taronges caigudes pel vent dels arbres ornamentals

L'Ajuntament intensifica la retirada del fruit caigut pel vent i la maduració primerenca, amb reforços per zones i coordinació amb les contractes.

La Generalitat reforça la seua aposta pel Benidorm Fest pel seu potencial turístic i econòmic

La Generalitat manté el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte en la promoció i la desestacionalització turística. El certamen activa una setmana de gales i activitats a Benidorm.