Detingut ‘reincident’ a Cullera per estafes en lloguers falsos

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Cullera (València) a un jove, espanyol de 31 anys, com a presumpte autor de set delictes d’estafa i un delicte d’usurpació d’estat civil. Oferia per internet habitatges en lloguer que ni tan sols posseïa. Al juny de l’any 2020, va ser detingut pels mateixos agents.

 

El mes de juliol passat va comparéixer en dependències de la Guàrdia Civil de Novelda (Alacant) una dona per a denunciar que havia sigut víctima d’un delicte d’estafa, després d’haver donat l’entrada per al lloguer d’un pis i no haver obtingut resposta posterior del presumpte propietari.

 

Fruit de les perquisicions practicades, es va esbrinar la identitat de l’autor del fet, així com que havia comés almenys altres sis estafes amb idèntic modus operandi de llarg a llarg de tota la geografia espanyola.

 

Per a això enviava a les seues víctimes diferents fotografies de l’habitatge, les mateixes imatges per a totes les estafes. Una vegada es tancava l’acord d’arrendament, sol·licitava un ingrés bancari en concepte de reserva de l’immoble, o fins i tot d’una primera mensualitat completa. Tot seguit, cessava tot tipus de comunicació amb els perjudicats, els qui mai més aconseguien establir contacte amb ell, moment en el qual s’adonaven de què havien sigut víctimes d’una estafa.

 

De la mateixa manera, a aquesta persona se li va atribuir la comissió d’almenys un suposat delicte d’usurpació d’estat civil, ja que, a més d’estafar a les seues víctimes, en una de les negociacions es va identificar amb la fotografia del DNI d’una altra persona.

 

73 antecedents previs

A conseqüència de la comissió de tots els fets delictius relatats, els agents investigadors es van desplaçar fins a la localitat de Cullera (València) per a realitzar gestions tendents a la localització de l’autor, les quals van resultar positives, i es va procedir a la seua detenció.

 

Cal destacar que a aquesta persona ja li constaven 73 antecedents previs també per la comissió d’estafes. A més, al juny de l’any passat, per part del mateix grup d’investigació, es va detindre per la presumpta comissió de tretze estafes efectuades la mateixa manera que l’empleat actualment, és a dir, oferint falsos habitatges per al seu lloguer en portals web.

 

El detingut ha sigut posat en llibertat a espera de judici, i s’han instruït diligències policials de les quals entenen els Jutjats de Guàrdia dels partits judicials de Novelda (Alacant) i Sueca (València).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.