Detingut ‘reincident’ a Cullera per estafes en lloguers falsos

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Cullera (València) a un jove, espanyol de 31 anys, com a presumpte autor de set delictes d’estafa i un delicte d’usurpació d’estat civil. Oferia per internet habitatges en lloguer que ni tan sols posseïa. Al juny de l’any 2020, va ser detingut pels mateixos agents.

 

El mes de juliol passat va comparéixer en dependències de la Guàrdia Civil de Novelda (Alacant) una dona per a denunciar que havia sigut víctima d’un delicte d’estafa, després d’haver donat l’entrada per al lloguer d’un pis i no haver obtingut resposta posterior del presumpte propietari.

 

Fruit de les perquisicions practicades, es va esbrinar la identitat de l’autor del fet, així com que havia comés almenys altres sis estafes amb idèntic modus operandi de llarg a llarg de tota la geografia espanyola.

 

Per a això enviava a les seues víctimes diferents fotografies de l’habitatge, les mateixes imatges per a totes les estafes. Una vegada es tancava l’acord d’arrendament, sol·licitava un ingrés bancari en concepte de reserva de l’immoble, o fins i tot d’una primera mensualitat completa. Tot seguit, cessava tot tipus de comunicació amb els perjudicats, els qui mai més aconseguien establir contacte amb ell, moment en el qual s’adonaven de què havien sigut víctimes d’una estafa.

 

De la mateixa manera, a aquesta persona se li va atribuir la comissió d’almenys un suposat delicte d’usurpació d’estat civil, ja que, a més d’estafar a les seues víctimes, en una de les negociacions es va identificar amb la fotografia del DNI d’una altra persona.

 

73 antecedents previs

A conseqüència de la comissió de tots els fets delictius relatats, els agents investigadors es van desplaçar fins a la localitat de Cullera (València) per a realitzar gestions tendents a la localització de l’autor, les quals van resultar positives, i es va procedir a la seua detenció.

 

Cal destacar que a aquesta persona ja li constaven 73 antecedents previs també per la comissió d’estafes. A més, al juny de l’any passat, per part del mateix grup d’investigació, es va detindre per la presumpta comissió de tretze estafes efectuades la mateixa manera que l’empleat actualment, és a dir, oferint falsos habitatges per al seu lloguer en portals web.

 

El detingut ha sigut posat en llibertat a espera de judici, i s’han instruït diligències policials de les quals entenen els Jutjats de Guàrdia dels partits judicials de Novelda (Alacant) i Sueca (València).

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU