Detingut ‘reincident’ a Cullera per estafes en lloguers falsos

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Cullera (València) a un jove, espanyol de 31 anys, com a presumpte autor de set delictes d’estafa i un delicte d’usurpació d’estat civil. Oferia per internet habitatges en lloguer que ni tan sols posseïa. Al juny de l’any 2020, va ser detingut pels mateixos agents.

 

El mes de juliol passat va comparéixer en dependències de la Guàrdia Civil de Novelda (Alacant) una dona per a denunciar que havia sigut víctima d’un delicte d’estafa, després d’haver donat l’entrada per al lloguer d’un pis i no haver obtingut resposta posterior del presumpte propietari.

 

Fruit de les perquisicions practicades, es va esbrinar la identitat de l’autor del fet, així com que havia comés almenys altres sis estafes amb idèntic modus operandi de llarg a llarg de tota la geografia espanyola.

 

Per a això enviava a les seues víctimes diferents fotografies de l’habitatge, les mateixes imatges per a totes les estafes. Una vegada es tancava l’acord d’arrendament, sol·licitava un ingrés bancari en concepte de reserva de l’immoble, o fins i tot d’una primera mensualitat completa. Tot seguit, cessava tot tipus de comunicació amb els perjudicats, els qui mai més aconseguien establir contacte amb ell, moment en el qual s’adonaven de què havien sigut víctimes d’una estafa.

 

De la mateixa manera, a aquesta persona se li va atribuir la comissió d’almenys un suposat delicte d’usurpació d’estat civil, ja que, a més d’estafar a les seues víctimes, en una de les negociacions es va identificar amb la fotografia del DNI d’una altra persona.

 

73 antecedents previs

A conseqüència de la comissió de tots els fets delictius relatats, els agents investigadors es van desplaçar fins a la localitat de Cullera (València) per a realitzar gestions tendents a la localització de l’autor, les quals van resultar positives, i es va procedir a la seua detenció.

 

Cal destacar que a aquesta persona ja li constaven 73 antecedents previs també per la comissió d’estafes. A més, al juny de l’any passat, per part del mateix grup d’investigació, es va detindre per la presumpta comissió de tretze estafes efectuades la mateixa manera que l’empleat actualment, és a dir, oferint falsos habitatges per al seu lloguer en portals web.

 

El detingut ha sigut posat en llibertat a espera de judici, i s’han instruït diligències policials de les quals entenen els Jutjats de Guàrdia dels partits judicials de Novelda (Alacant) i Sueca (València).

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.