17 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Detingut ‘reincident’ a Cullera per estafes en lloguers falsos

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Cullera (València) a un jove, espanyol de 31 anys, com a presumpte autor de set delictes d’estafa i un delicte d’usurpació d’estat civil. Oferia per internet habitatges en lloguer que ni tan sols posseïa. Al juny de l’any 2020, va ser detingut pels mateixos agents.

 

El mes de juliol passat va comparéixer en dependències de la Guàrdia Civil de Novelda (Alacant) una dona per a denunciar que havia sigut víctima d’un delicte d’estafa, després d’haver donat l’entrada per al lloguer d’un pis i no haver obtingut resposta posterior del presumpte propietari.

 

Fruit de les perquisicions practicades, es va esbrinar la identitat de l’autor del fet, així com que havia comés almenys altres sis estafes amb idèntic modus operandi de llarg a llarg de tota la geografia espanyola.

 

Per a això enviava a les seues víctimes diferents fotografies de l’habitatge, les mateixes imatges per a totes les estafes. Una vegada es tancava l’acord d’arrendament, sol·licitava un ingrés bancari en concepte de reserva de l’immoble, o fins i tot d’una primera mensualitat completa. Tot seguit, cessava tot tipus de comunicació amb els perjudicats, els qui mai més aconseguien establir contacte amb ell, moment en el qual s’adonaven de què havien sigut víctimes d’una estafa.

 

De la mateixa manera, a aquesta persona se li va atribuir la comissió d’almenys un suposat delicte d’usurpació d’estat civil, ja que, a més d’estafar a les seues víctimes, en una de les negociacions es va identificar amb la fotografia del DNI d’una altra persona.

 

73 antecedents previs

A conseqüència de la comissió de tots els fets delictius relatats, els agents investigadors es van desplaçar fins a la localitat de Cullera (València) per a realitzar gestions tendents a la localització de l’autor, les quals van resultar positives, i es va procedir a la seua detenció.

 

Cal destacar que a aquesta persona ja li constaven 73 antecedents previs també per la comissió d’estafes. A més, al juny de l’any passat, per part del mateix grup d’investigació, es va detindre per la presumpta comissió de tretze estafes efectuades la mateixa manera que l’empleat actualment, és a dir, oferint falsos habitatges per al seu lloguer en portals web.

 

El detingut ha sigut posat en llibertat a espera de judici, i s’han instruït diligències policials de les quals entenen els Jutjats de Guàrdia dels partits judicials de Novelda (Alacant) i Sueca (València).

Últimes notícies

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.

Pérez Llorca avala davant la jutgessa de la DANA que no va haver-hi WhatsApp amb Mazón ni Pradas el 29-O

Juanfran Pérez Llorca ha acarat el seu mòbil davant la jutgessa del cas DANA per a demostrar que el 29 d'octubre no es va creuar missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón ni amb Salomé Pradas. L'acte confirma que les captures aportades coincidixen amb el contingut del dispositiu.

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.

Emergències recorda als ajuntaments la normativa per a les festes de Nadal

La Conselleria d'Emergències i Interior enviarà una circular als municipis per a recordar requisits, autoritzacions i horaris de les celebracions nadalenques. L'objectiu és previndre riscos i unificar criteris davant esdeveniments amb gran afluència.

Chucho Valdés presenta en Els Arts el seu nou disc Cuba & Beyond

Els Arts inaugura este dijous el seu cicle de músiques del món amb Chucho Valdés. El pianista cubà presenta Cuba & Beyond en un recital únic al piano.